Beantwoord

Casten

  • 27 January 2019
  • 6 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik gebruik sinds kort thuis op zolder de Google Chromecast i.c.m. KPN Itv. Dat werkt perfect. Nu lijkt het mij handig dit ook op de camping te gaan doen i.p.v satelliet van Canaldigital.
Hoe moet ik dit dan aanpakken via het Wifi netwerk op de camping?? Opnieuw aanmelden van de Chromecast en Itv?? Allebei op hetzelfde netwerk inloggen?? Kan ook een VPN verbinding maken als dit moet.Graag advies.
icon

Beste antwoord door wjb 28 January 2019, 13:09

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Paijm003 ,
Het werkt hetzelfde als thuis met een gelijknamige wifi-verbinding.
Succes.☺️
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Paijm003. Jan-D geeft al het juiste antwoord. Op het moment dat het mobiele toestel en de Google Chomecast verbonden zijn met hetzelfde netwerk kan je casten naar jouw Google Chromecast. Hiervoor hoef je je niet opnieuw aan te melden.
Niet alle 'openbare' wifi-netwerken op campings staan Chromecasten toe. Informeer bij je Campingbeheerder. Vaak is de capaciteit er ook onvoldoende voor. Je kunt het best een extra routertje gebruiken.
'K ben even vergeten hoe dat heet maar dat weet @wjb volgens mij wel.
Reputatie 7
Op het moment dat het mobiele toestel en de Google Chomecast verbonden zijn met hetzelfde netwerk kan je casten naar jouw Google Chromecast.
Dit is iets te kort door de bocht. Een goed (semi)publiek wifi netwerk hanteert "STA isolation" waardoor apparaten elkaar niet kunnen zien. Dit is uiteraard voor de veiligheid van de aangesloten apparaten. Het betekent echter dat jouw telefoon de Chromecast ook niet zal kunnen zien en dan gaat het dus niet werken tenzij ... zie hier.
Uiteraard moet de wifi van de camping wel snel genoeg zijn en dat is op veel campings maar de vraag en helemaal als ineens iedereen gaat Netflixen of iTVen.
Ik heb een Cyber Ghost VPN abonnement voor meerdere apparaten. werkt dat dan ook met genoemde GL AR57 router??
Reputatie 7
Cyber Ghost werkt met OpenVPN en de GL-AR750 heeft een ingebouwde OpenVpn cliënt, dus ja ... dat gaat werken.

Reageer