Beantwoord

Chromecast en itv buitenland.

  • 19 May 2019
  • 1 reactie
  • 325 keer bekeken

Hier een vrachtwagenchauffeur die graag op een groter scherm dan zijn tab en tel tv wil kijken in het buitenland (de/be/fr).
Ik had bedacht een tv te kopen, en een chromecast om zo vanaf mijn tel/tab naar de tv te casten.
Nu vertelde de verkoper mij dat de chromecast op een eigen netwerk moet zijn aangesloten dmv mifi. De chromecast zou niet werken als hij gebruik maakt van hetzelfde 4g netwerk als de itv app? Klopt dit?
Zo ja, wat heb ik nodig om in het buitenland tv te kijken op een tv met alleen mobiel internet tot mijn beschikking?
icon

Beste antwoord door Noordzee 19 May 2019, 11:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Je kan sowieso kiezen voor een goedkoop DVB-T2 ontvangertje. Zo'n ontvanger kost ongeveer drie tientjes en dan kan je in vrijwel heel Europa (met uitzondering van Vlaanderen en Zwitserland) gratis kijken naar een aantal TV-zenders.

Een andere optie is ontvangst via een schotel. Op een parkeerplaats is vast wel een mogelijkheid om een schotel neer te zetten (op een statief). Ja kan via de schotel gratis TV-zenders bekijken, maar je kunt natuurlijk ook een abonnement nemen op een pakket Nederlandse TV-zenders. (Canal Digitaal of Joyne)

Reageer