Beantwoord

Chromecast van TV+ box gaat vanzelf aan tijdens radio luisteren

  • 1 June 2023
  • 5 reacties
  • 156 keer bekeken

Ik gebruik de KPN+ tv box, voordeel is dat er een chromecast in zit.

Maar tijdens het radio luisteren schakelt de box regelmatig uit zichzelf over naar de Chromecast. Dan komen de bekende foto's van Google in beeld. Er wordt verder niks afgespeeld of gecast.

Is dit een bekend probleem, en is dit op te lossen? Kan ik desnoods de Chromecast functie uitschakelen?

icon

Beste antwoord door J.D.P 1 June 2023, 13:02

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Tv+ > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Opslag > Interne gedeelde opslag > Apps > Alle apps bekijken > Systeem apps weergeven > Chromecast built-in > Gedwongen stoppen of Uitschakelen. 

Start een radiozender ook echt. Zolang hij loopt als preview in het startscherm zal na de ingestelde tijd van 15 tot 120 minuten de Google screensaver starten. Als je de radiozender ook echt start en je het startscherm dus niet meer ziet maar alleen de ster (met naam van de zender/ tijd) dan zal de radio urenlang spelen.

Tv+ > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Opslag > Interne gedeelde opslag > Apps > Alle apps bekijken > Systeem apps weergeven > Chromecast built-in > Gedwongen stoppen of Uitschakelen. 

Thanks @J.D.P heb dit uitgevoerd.

 

Start een radiozender ook echt. Zolang hij loopt als preview in het startscherm zal na de ingestelde tijd van 15 tot 120 minuten de Google screensaver starten. Als je de radiozender ook echt start en je het startscherm dus niet meer ziet maar alleen de ster (met naam van de zender/ tijd) dan zal de radio urenlang spelen.

@PeterG de zender was inderdaad wel echt gestart, ik zag het betreffende logo en de klok door beeld bewegen. Maar toch ging ie af en toe vanzelf naar de chromecast. Heb nu de tip van J.D.P. uitgevoerd, dus ik denk dat het zo is opgelost

 

Dank voor het meedenken!

 

Hoi @J.D.P . Nog een vraagje. 

Als je jouw handeling doet werkt de cast functie mijns inziens toch ook niet meer?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @J.D.P . Nog een vraagje. 

Als je jouw handeling doet werkt de cast functie mijns inziens toch ook niet meer?

Klopt @Internetkabels  wilde zijn chromecast uitschakelen,chromecast kan niet meer gevonden worden door anderen apparaten. 

Om weer te kunnen casten naar Tv+ > instellingen > apparaat > apps > alle apps bekijken > Chromecast built-in > Inschakelen. 

Tv+herstarten > instellingen > Apparaatvoorkeuren > Opnieuw opstarten 

Reageer