Beantwoord

De helft van mijn opgenomen programma's missen

  • 2 April 2023
  • 20 reacties
  • 261 keer bekeken

Mistery! Ik neem afgelopen februari de serie, Aspen, op rtl crime op. Seizoen 3. Mijn schijf ruimte is 57%. 

Opeens missen de helft van de opnames??

3 week later, staan er nog 3??

Ik kijk op de kpn tv app, staan daar er nog maar 2 opgeslagen. 

Er kan niemand op onze tv kijken. En op beide boxen het zelfde. En andere series die we opnemen,  gaat wel goed. 

Ik snap hier helemaal niks van. Wie weet raad? 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 6 April 2023, 10:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

RTL Crime zit in het Pluspakket. Dat krijgt u als u ook een mobiel abonnement heeft bij KPN. Als het Pluspakket stopgezet word zijn ook alle opnames van deze zender weg.

Heeft u misschien iets met dat mobiele abonnement gedaan ofzo? Verlengt? Of aangepast misschien? 

Reputatie 7
Badge +20

 Mijn schijf ruimte is 57%. 

Je hebt geen schijfruimte.

Alles staat in de cloud. 

Opnames worden 1 keer op de server gezet en iedereen die de opname heeft ingeplant, kan deze bekijken.

Reset de KPN tv ontvanger, door de spanning er voor 2 minuten er af te halen en laat hem daarna opnieuw opstarten.

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Heb je het pluspakket?

Hallo Joop

Bedankt voor je reactie. 

We hebben het plus pakket en de opname mogelijkheid. We hebben geen wijzigingen aangebracht en hebben de herstart ook gedaan. We hebben boven het kleine vierkante kastje en beneden de grote. En we kijken ook met een smart tv met de itv app. De ontvangers zijn met kabels aangesloten,  beneden op xperia box en boven op de kpn super WiFi punten,  de zwarte , nieuwste versie.  Overal missen deze opnames. En in dezelfde periode ook andere series opgenomen en die zijn nog steeds compleet. 

Het is alleen bij Aspe,  seizoen 3. Daarna nog ander seizoen aspe 4 opgenomen,  die staat er keurig op. 

Wij denken dat het ergens iets in de cloud is. Want als je inlogt bij de itv ap, missen daar ook dezelfde opnames. 

Reputatie 7
Badge +20

@Mcelle 

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren. 

Reputatie 7

Hoi @Mcelle, welkom bij ons op het forum. Met het opname pakket kan je 200 uur opnemen en blijven de opnames een jaar bewaard. Als je deze opnames afgelopen februari hebt gemaakt en je 57% van de 200 uur hebt gebruikt zijn die 2 dingen het dus niet. 

Hoeveel tv-ontvangers heb je precies in gebruik? Ik zie er 2 bij het abonnement staan, kan het mogelijk zijn dat iemand op de 2e ontvanger iets verwijderd heeft?

Klopt, we hebben er 2. Nee dat is niet mogelijk dat iemand dat heeft gewist. En inmiddels is er weer een aflevering verdwenen. Ik heb nu nog maar 2 afleveringen van seizoen 3. Dat was afgelopen weekend 3 afleveringen. 

Het is heel raar, alleen bij dit seizoen verdwijnen afleveringen. 

En ook in de itv app op mijn telefoon. 

Dan denk ik dat het in de cloud is en niet in de kastjes. 

Reputatie 7
Badge +20

Klopt, we hebben er 2. Nee dat is niet mogelijk dat iemand dat heeft gewist. En inmiddels is er weer een aflevering verdwenen. Ik heb nu nog maar 2 afleveringen van seizoen 3. Dat was afgelopen weekend 3 afleveringen. 

Het is heel raar, alleen bij dit seizoen verdwijnen afleveringen. 

En ook in de itv app op mijn telefoon. 

Dan denk ik dat het in de cloud is en niet in de kastjes. 

 

@Mcelle 

In de KPN tv decoder zit geen SSD of HD, dus in de KPN tv decoder kan zo wie zo niets worden opgeslagen.

Alles staat in de cloud bij KPN, dat is ook de reden dat je op beide KPN tv decoders de opname kunt zien en ook op de KPN ITV app, mobiel, tablet, etc. 

 

Op welke zender neem je het op?

Kan je die zender ook op beide in de gids zien? 

Reputatie 7
Badge +7

@Mcelle Heb je misschien de afgelopen maanden een tv-ontvanger naar kpn teruggestuurd?

Reputatie 7

Dat was precies waarom ik naar de hoeveelheid ontvangers vroeg. Er zijn er 2 aangemeld bij het abonnement en als er 2 gebruikt worden klopt dat dus ook. Kan je de specifieke data en tijdstippen van de verdwenen opnames ook noemen @Mcelle? Dan kan ik laten kijken of we er meer over kunnen zien.

Hallo, ik neem op van rtl crime, wat ik op beide ontvangers kan zien. Het specifieke tijdstip weet ik niet, zaterdag of zondag. Jl

Ik heb geen ontvangers omgeruild 

 

 

@ jasper

Zie afbeelding,  op tv, met de decoder, staan nu 2 en onderste foto itv app op mijn telefoon,  staat er nog 1. 

Ik begrijp er niks van. Het gaat allemaal om deze serie en dit seizoen 3. 

Vraag; is er ergens een instelling dat een programma na een maand wordt gewist? 

Het rare is, uit dezelfde periode,  opgenomen programma blijven wel staan. 

Echt, ik word gewoon boos om de belachelijke 'oplossingen' van Kpn! Herstart je ontvanger!? Bij wie heeft dit geholpen?? Geen reden voor de verdwijning en geen oplossing. Ik heb al 2x een klacht ingediend. En ik ben ook weer een serie (Happy Valley, BBC First) die ik had opgenomen kwijt, alle afleveringen!  En nee, ik noch mij partner hebben de afleveringen gewist, er is genoeg ruimte vrij en het is binnen een jaar!

Kpn, je moet echt met een goede uitleg en oplossing komen want dit is echt zwaar ondermaats!

Reputatie 7

Dank je @Mcelle, ik heb navraag voor je gedaan om te kijken waarom ze verdwijnen! Als we daar een terugkoppeling op hebben komen we er op terug.

Kan je voor de zekerheid ook in de gaten houden of er recentere opnames zijn waarbij dit voorkomt?

 

@BV39, dit is je eerste bericht bij ons op het forum. Je reageert nu halverwege een gesprek waar de dingen die jij noemt niet genoemd zijn. Als je wilt dat we met je meekijken kan je hier het beste een eigen topic voor aanmaken.

Reputatie 7

Ik hab al en een terugkoppeling gekregen @Mcelle. Deze opname lijkt niet verwijderd te zijn. Wel heeft deze opname een andere kijkwijzer beoordeling meegekregen, namelijk discriminatie. Aflevering 8 heeft deze beoordeling niet gekregen. Het kan zijn dat de instellingen van het kinderslot ervoor zorgen dat de opname niet in de lijst getoond wordt.

Als je op de ontvanger naar de instellingen van het Kinderslot gaat, staat deze dan actief? Bij 'Geblokkeerde genres’ kan je genres uitzetten. Is de opname daarna weer te zien?

Hallo Jasper, ik heb meteen de instellingen gecheckt, maar we hebben het kinderslot actief? Op nee staan en we hebben geen enkel geblokkeerde genres. We hebben geen kinderen. 

Het bijzondere is, het gaat uitsluitend om Aspe seizoen 3, waar in verschillende weken,  steeds afleveringen van verdwijnen. De andere seizoenen van Aspen kan ik gewoon opnemen en blijven netjes in de cloud staan. 

Het blijft een mysterie. Ik hoop dat ie nog een keer wordt uitgezonden, dan kan ik hem opnemen. 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel heel raar inderdaad.. Je zou nog eens kunnen proberen om het kinderslot wél aan te zetten en daarna weer uit. Anders zou ik het niet weten, eerlijk gezegd. De opnames zijn op beide ontvangers verdwenen? Ik zie dat je via VTM GO ook online alle seizoenen van Aspe kunt kijken. Beetje gekke constructie als je het ook gewoon vanuit de opnames had kunnen doen natuurlijk, maar wellicht voor nu wel handig!

Hai Marcia, bedankt voor je antwoord. 

Ja ik heb inmiddels ook ontdekt dat ik via VTO kan kijken.  Alleen is die app niet te downloaden in nl. Maar kan het wel rechtreeks op de site kijken en dan maar iets, ouderwets met een hdmi kabel van laptop naar tv. :-)

Ik merk dat sommige opnames wel op de TV-ontvanger staan, maar niet op de telefoon. Dat zou ook aan de hand kunnen zijn, al vermoed ik dat niet hier. Wel als tip voor anderen die series denken kwijt te zijn. Check ook even op je PC of TV-ontvanger (daar staan ze dus mogelijk wel).