Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@Jeroen 2 goed punt! Ik laat dit even afhangen van wanneer wij verwachten dit opgelost te hebben. Dat vraag ik na en deel het hier mee. Afhankelijk van het antwoord zullen we het dan aanpassen, of niet. Bedankt voor je reactie!

Reputatie 4
Badge +2

Misschien ook goed om in de App Store te vermelden dat casten via de iTV app alleen werkt op Apple TV 4 of hoger. :disappointed_relieved:

Reputatie 3
Badge +1

@Jeroen 2 goed punt! Ik laat dit even afhangen van wanneer wij verwachten dit opgelost te hebben. Dat vraag ik na en deel het hier mee. Afhankelijk van het antwoord zullen we het dan aanpassen, of niet. Bedankt voor je reactie!

Nog geen update hierover?

Mijn interactieve v wordt op een klein schermpje  links onderin het scherm even getoond, daarna zwart. Wat is de oplossing ?

En wederom op vrijdag net voor t weekend doet de KPN iTv app het niet meer met Chromecast. KPN ik baal hier enorm van!

Reputatie 7

En wederom op vrijdag net voor t weekend doet de KPN iTv app het niet meer met Chromecast. KPN ik baal hier enorm van!

Zeker een Chromecast 3?

 

@wlin : Dit is mij niet bekend. Kun je beschrijven hoe de storing er uit ziet? Krijg je een foutmelding of ontbreekt de cast functie helemaal?

Alle info is welkom.

Erwin, de cast functie is er. Alleen bij het casten krijg ik een zwart scherm. Andere casts met bijvoorbeeld youtube of spotify werkt normaal.

@Erwin_

Het probleem met Chromecasten van de app is er al sinds eergisteren. Heb ik ook intern :wink: al gemeld, maar werd nogal laconiek over gedaan.

Hoe of wat zie mijn topic hierover.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/storing-itv-app-met-chromecast-518580

Reputatie 7
Badge +10

Lijkt een Android issue? Hier iOS met Chromecast 3 waar het wel werkt, gelukkig. 

@PeterG ik had er gisteravond geen probleem mee, gewoon tv kunnen kijken. 

Nu maar via een fallback met de Ziggo Go App. 

Ik zal ook even in jouw topic reageren, @PeterG . 

(ik kaart dit uiteraard direct aan bij de developers)

Reputatie 7

Het issue lijkt overigens alleen op de Chromecast 3 voor te komen.

Reputatie 7
Badge +22

Lijkt een Android issue? Hier iOS met Chromecast 3 waar het wel werkt, gelukkig. 

@Anneke-Anna bij mij werkt het niet, (iOS) andere apps werken weer wel met Chromecast. (Netflix, NLZIET) Maar met de ITV-app werkt het niet. In beeld op tv staat wel: “Klaar om te casten,” en dan zet ik de app op NPO 1 (live uitzending) Dan gaat ie gewoon op zwart.

Reputatie 7

Heb jij ook een Chromcast 3 of Ultra?

Reputatie 7
Badge +22

Heb jij ook een Chromcast 3 of Ultra?

Chromecast 3, nooit problemen mee gehad.

Reputatie 7
Badge +10

Lijkt een Android issue? Hier iOS met Chromecast 3 waar het wel werkt, gelukkig. 

@Anneke-Anna bij mij werkt het niet, (iOS) andere apps werken weer wel met Chromecast. (Netflix, NLZIET) Maar met de ITV-app werkt het niet. In beeld op tv staat wel: “Klaar om te casten,” en dan zet ik de app op NPO 1 (live uitzending) Dan gaat ie gewoon op zwart.

 

Ok, dat is niet zo mooi…..vooralsnog geen problemen hier :fingers_crossed:

Nee hoor, we kunnen geen tv meer kijken. Balen! We kunnen alleen via chromecast kijken. Kunnen= konden

We kunnen alleen via chromecast kijken.

Heb je geen tv ontvanger, @Adhil ? Als je ITV van KPN hebt heb je daar minstens één van namelijk.

Wel een ontvanger maar die staat op een plek zonder wandcontact. We kijken daarom via de Chromecast 3 en dat lukt nu niet. Wel Netflix, maar ITV van KPN geeft een zwart scherm.

 

Doet het nog steeds niet.

Hier ook zwart beeld. Wel connectie maar de stream komt niet op gang.

2 x Chromecast V3 en 1 x Chromecast Ultra in huis.

Zowel vanaf Android 9 en 10 als IOS 14.2 naar alle 3 de apparaten hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Adhil en @markvlie, er is momenteel een storing met casten via de iTV app, deze storing is in onderzoek!

TV is nog altijd zwart. Zondagavond 18.50 u.

 

Het castsymbool komt bij Netflix niet. Helppagina's bij Netflix “schakel extensies uit”. Maar als ik daar naar toe gaan zijn er geen extensies. 

En als het castsymbool wel verschijnt, zoals bij andere sites, dan staat de Chromecast niet in de keuzelijst.

Dus, wat kan het nog (meer) zijn? Moet BT aan staan? Heb ik op de PC meestal uit namelijk. Het werkt toch via wifi?

Via de apps in de smartphone werkt 't wel. Maar wil daar niet uitsluitend van afhankelijk zijn.

Chromecast al 2 X herstart. Dus dat is geen oplossing. Beide apparaten via zelfde wifi SSID.