Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

Badge

En wanneer gaan jullie, eindelijk eens, de kpn itv voor de chromecast 2020 beschikbaar stellen? Voor een bedrijf dat pretendeert voor te lopen, lopen jullie flink achter op Ziggo.. 

Reputatie 7

En wanneer gaan jullie, eindelijk eens, de kpn itv voor de chromecast 2020 beschikbaar stellen? Voor een bedrijf dat pretendeert voor te lopen, lopen jullie flink achter op Ziggo.. 

Wil je dan echt inboeten op beeldkwaliteit? Weet je dat die app van Ziggo geen full-HD is maar een schamele 720p50. Daar wil je toch niet langere tijd naar kijken.

Badge

En wanneer gaan jullie, eindelijk eens, de kpn itv voor de chromecast 2020 beschikbaar stellen? Voor een bedrijf dat pretendeert voor te lopen, lopen jullie flink achter op Ziggo.. 

Wil je dan echt inboeten op beeldkwaliteit? Weet je dat die app van Ziggo geen full-HD is maar een schamele 720p50. Daar wil je toch niet langere tijd naar kijken.

Kpn itv werkt prima op smart tv’s met android. Prima op telefoons met android. Dus is de stap klein naar google tv. Ik heb het hier nergens over beeldkwaliteit. 

Reputatie 7

Ik heb het hier nergens over beeldkwaliteit. 

Klopt, ik geef alleen maar aan dat de beeldkwaliteit van de Ziggo app laag is en ik zal nooit een consessie doen aan de beeldkwaliteit. Ook de beeldkwaliteit van de iTV app is beduidend minder dan die van de TV ontvanger en dus komt ook die er bij ons niet in. 

Als je echt wilt inboeten op de beeldkwaliteit dan moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten maar ik heb daar toch een heel ander idee bij.

  1. Zorg er voor dat het apparaat waarmee je wilt casten is verbonden met hetzelfde WiFi-netwerk als de Chromecast.
  2. Als je via je smartphone of tablet wilt casten, tik je in de rechterbovenhoek op het Cast-icoon.
Reputatie 7
Badge +17

Goede toevoeging @Morales210. Aangepast!

Reputatie 7
  1. Zorg er voor dat het apparaat waarmee je wilt casten is verbonden met hetzelfde WiFi-netwerk als de Chromecast.

Dat is niet nodig, zolang beide apparaten maar in hetzelfde subnet zitten.

Reputatie 7
Badge +17

@wjb OOH, je bedoelt als twee AP's in een en hetzelfde netwerk een andere naam hebben. Maakt niet uit met welke AP verbonden is. Zolang één van de twee niet met een gastnetwerk verbonden is. 

Wow, lastig uit te leggen. Ik ben gewoon benieuwd :D Dan maak ik de tekst passend .

Reputatie 7

@wjb OOH, je bedoelt als twee AP's in een en hetzelfde netwerk een andere naam hebben. Maakt niet uit met welke AP verbonden is. Zolang één van de twee niet met een gastnetwerk verbonden is. 

Wow, lastig uit te leggen. Ik ben gewoon benieuwd 😃 Dan maak ik de tekst passend .

Als je bijvoorbeeld de 2.4GHz wifi en 5GHz wifi verschillende namen hebt gegeven dan zitten ze nog steeds in hetzelfde netwerk (subnet) maar niet in hetzelfde wifi-netwerk.

Het enige wat je mijns inziens moet doen is dus dat woordje wifi weghalen.

P.S. Ik weet dat je bij de apparatuur van KPN de namen (SSID's) van 2.4GHz en 5GHz wifi niet verschillend van elkaar kunt maken (wat overigens een rampzalige beperking is) maar niet iedereen gebruikt de Experia/KPN Box met Experia WiFi's of "super"WiFi's. Er zijn steeds meer mensen die bijvoorbeeld een FRITZ!Box of andere wifi accesspoints gebruiken waarbij dit splitsen van de SSID's gelukkig wel gewoon mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +17

@wjb Helder. Dankjewel. Ik pas het aan. 

Ja, mijn voorkeur gaat ook uit naar de mogelijkheid om te splitsen:see_no_evil:

Reputatie 1

We gebruiken met enige regelmaat de chromecast ondersteuning in de itv app van kpn. Helaas werkt deze niet altijd even goed. Soms moet je de verbinding even verbreken en daarna weer opbouwen om te kunnen casten. Niet zo’n heel groot probleem, maar even snel iets casten zit er dan niet in. Wat we wel missen bij het gebruik van de chromecast ondersteuning is de mogelijkheid om bij het terugkijken van een opname snel bijv. 30 seconden achteruit/vooruit te kunnen spoelen. Dit is wel mogelijk als we via een mobiel de opname bekijken, maar zodra we de opname gaan casten verdwijnt deze mogelijkheid. Zeg niet dat het onmogelijk is omdat verschillende streamingdiensten het gewoon ook aanbieden, maar het hebben van versnelt achteruit/vooruit spoelen zou wel heel erg welkom zijn.

Reputatie 7

Ben inmiddels zo gewend aan het woord 'opnames’ dat juist het woord ‘opnamen’ in de context van programma's opnemen fout klinkt:joy: 

Maar wat ik echt niet vind kunnen is de term "Opgeslagen" terwijl daar puur en alleen "opnames" mee bedoeld worden.

Noem dat dan daar ook gewoon "Opnames".

 

Ik heb het gevoel dat jullie teveel naar Ziggo kijken want ook daar hebben ze gekozen voor "Opgeslagen".

Reputatie 7

PeterG schreef:

De gids zoals op de tv op een telefoon? Dat ziet er niet uit en wordt allemaal veel te klein.

Maar op een tablet zou ik in de iTV app juist heel graag de horizontale gids zoals op de site willen zien.

Dus niet deze…

...maar deze…

Maar graag wel het bovenste gedeelte op één "regel" zoals in de iTV app.

Reputatie 7
Badge +7

PeterG schreef:

De gids zoals op de tv op een telefoon? Dat ziet er niet uit en wordt allemaal veel te klein.

Maar op een tablet zou ik in de iTV app juist heel graag de horizontale gids zoals op de site willen zien.

Dus niet deze…

...maar deze…

Maar graag wel het bovenste gedeelte op één "regel" zoals in de iTV app.

Yip. Dat is nou precies wat ik bedoel. Want daarmee lijkt het voor mij meer op de gids v.d. tv-ontvanger.

Maar deze…

Euh. Als je er een screenshot van hebt dan kan dat toch? Of is dat een zelf gemaakt screenshot? @wjb 

Reputatie 7

Maar deze…

Euh. Als je er een screenshot van hebt dan kan dat toch? Of is dat een zelf gemaakt screenshot? @wjb 

De bovenste is de iTV app en de onderste is https://tv.kpn.com.

Reputatie 7

Als ik in de app in “Opgeslagen” zit en daar op “Geplande opnames” klik, dan zou het logisch zijn als ik bovenin om terug te keren “Mijn opnames” zou zien. Dat is niet het geval en niet logisch. Foutje in de interface.

@Lisa  hier zouden jullie ook nog even naar moeten kijken.

Maar dat kan toch ook door op het pijltje te drukken of bedoel je iets anders?

 

Reputatie 7
Badge +7

Als ik in de app in “Opgeslagen” zit en daar op “Geplande opnames” klik, dan zou het logisch zijn als ik bovenin om terug te keren “Mijn opnames” zou zien. Dat is niet het geval en niet logisch. Foutje in de interface.

@Lisa  hier zouden jullie ook nog even naar moeten kijken.

Maar dat kan toch ook door op het pijltje te drukken of bedoel je iets anders?

---

Ik weet dat ik op dat pijltje moet drukken :-)

Wat ik bedoel is dat daar eigenlijk “Mijn opnames” zou moeten staan. Dat is zo in elke interface die ik ken:

Als je in scherm 1 zit, dan staat er ergens “naam scherm 2” + pijl. Als je dan in scherm 2 zit, dan staat er ergens “naam scherm 1” + pijl.

Reputatie 7

Wat ik bedoel is dat daar eigenlijk “Mijn opnames” zou moeten staan. Dat is zo in elke interface die ik ken:

Als je in scherm 1 zit, dan staat er ergens “naam scherm 2” + pijl. Als je dan in scherm 2 zit, dan staat er ergens “naam scherm 1” + pijl.

Maar overal binnen de iTV app wordt daar de titel van het scherm waar je op staat vermeld en ik denk dat dat ook goed is. Wat zou er volgens jou op het onderstaande scherm naast het pijltje moeten staan?

 

Reputatie 7
Badge +7

Maar overal binnen de iTV app wordt daar de titel van het scherm waar je op staat vermeld en ik denk dat dat ook goed is. Wat zou er volgens jou op het onderstaande scherm naast het pijltje moeten staan?

 

Daar vind ik het wel duidelijk ja.

Maar jij ziet toch ook wel dat het in Opgeslagen bij Mijn Opnames en bij Geplande Opnames niet consistent is?

Reputatie 7

Maar overal binnen de iTV app wordt daar de titel van het scherm waar je op staat vermeld en ik denk dat dat ook goed is. Wat zou er volgens jou op het onderstaande scherm naast het pijltje moeten staan?

Daar vind ik het wel duidelijk ja.

Maar jij ziet toch ook wel dat het in Opgeslagen bij Mijn Opnames en bij Geplande Opnames niet consistent is?

Nee, ik zie geen inconsistentie immers op elke pagina staat de titel die slaat op wat er op die pagina te zien is.

Wel vraag ik mij af waarom er op de pagina "Opgeslagen" nog de subtitel "Mijn opnames" vermeld wordt.

Waarschijnlijk komt er ook nog andere functionaliteit onder "Opgeslagen" zoals misschien wel een opgeslagen "wish-list" van films of iets dergelijks.

 

 

Reputatie 1
Badge

De iTV app van KPN voor Apple TV.

Het is al heel vaak gevraagd en het antwoord is dat de markt te klein is voor een Apple TV versie van de iTV app. Maar ondanks de kleine markt is de stap van een iOS app naar een Apple TV app toch niet heel groot. 

 

Crowdfunding

En als het de kosten zijn kunnen we dan niet als Apple TV gebruikers, een crowd funding opzetten om die kosten voor onze rekening te nemen?

 

Alternatieven

De huidige alternatieven zijn voegen niet echt toe.

  • mediabox / tv-ontvanger
  • Digitenne Insteekkaart (CI+ module)
  • iOS app streamen naar de Apple TV

Of…

...word er stiekem al gewerkt aan een Apple TV versie van de iTV app van KPN?

 

Reputatie 7

De iTV app van KPN voor Apple TV.

Maar ondanks de kleine markt is de stap van een iOS app naar een Apple TV app toch niet heel groot. 

Je moet juist niet de codebase van de iTV app als basis nemen maar de codebase van de smart-TV app. De functionaliteit en user interface van een eventuele Apple TV app zal overeenkomen met die van de smart-TV app en niet met die van de iTV app.

Reputatie 7
Badge +20

@dwiersma1, ik weet het niet helemaal zeker, maar ik verwacht eigenlijk niet dat deze komt. Zoals al gezegd is de markt heel klein, en deze wordt eigenlijk ook steeds maar kleiner.