Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66139 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Op iOS lijkt het ook gewoon te werken. Heb je wel de laatste versie van de app, @Dennis Schreve?

Jep! 

Dit is de nieuwste versie. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb een programma van Love Nature 4K opgenomen:

Afrika’s Horizon 

Deze is niet in de opnamelijst te vinden in de app. 😉

Reputatie 7
Badge +15

@Dennis Schreve Bijzonder, ik ga hier morgen eens verder induiken. Kijken of ik meer voorbeelden kan vinden en of we dit kunnen reproduceren! 

Reputatie 7

@Dennis Schreve Bijzonder, ik ga hier morgen eens verder induiken. Kijken of ik meer voorbeelden kan vinden en of we dit kunnen reproduceren! 

@Rutger_, Wat is er bijzonder?

Reputatie 7
Badge +25

@Dennis Schreve Bijzonder, ik ga hier morgen eens verder induiken. Kijken of ik meer voorbeelden kan vinden en of we dit kunnen reproduceren! 

@Rutger_, Wat is er bijzonder?

Dat niet, maar wel dat Dennis geen geplande opnames ziet. Ik heb exact dezelfde versie op m'n iPhone, maar ik zie gewoon de ingeplande opnames staan. Je hebt wel daadwerkelijk opnames ingepland Dennis? Anders een keertje app verwijderen en opnieuw installeren?

Reputatie 7
Badge +22

@Paul_ geplande opnames komt blijkbaar pas tevoorschijn als je iets hebt ingepland,

maar heb ik iets ook ingepland (om te testen) van Love Nature 4K. Maar deze opnames zie je niet terug in de app, maar wel op de tv ontvanger:

Dat kan toch ook getoond worden? Alleen zet er dan bij dat ie alleen afspeelbaar is op de tv ontvangers. Want wil je iets plannen via de app wilt dat niet, omdat Love Nature 4K niet in de gids wordt getoond. Net zo als die andere 3 4K zenders die worden ook niet getoond. 

@Dennis Schreve . Dit topic gaat over de website tv.kpn.com. Bovenstaande screenshots komen van je mobiel! Verkeerde topic dus. :grin:

@Erik_ ; @Paul_ ; @Rutger_ 

Ook:

CASTEN naar bv de ingebouwde chromecast van een Philips werkt met veel zenders nog steeds niet. Heel irritant. NPO lukt wel. Maar vanavond wilde ik een RTL 8 opname casten (v.a. Windows 10/ Google Chrome) naar de Philips van mijn moeder en hij bleef maar “klaar om te casten”. Ook van af mobiel (Android) werkt het niet.

Ik dacht dat dit issue al láng gefixt was, maar het is nu al maanden zo niet een jaar of langer al.

Reputatie 7

@Dennis Schreve . Dit topic gaat over de website tv.kpn.com. Bovenstaande screenshots komen van je mobiel! Verkeerde topic dus. :grin: 

De website werkt tegenwoordig ook heel goed op een mobiel apparaat.

Zelf gebruik ik hem vaak in splitscreen mode met de bovenste éénderde van het scherm voor iTV en de onderste tweederde van het scherm voor andere zaken.

Ideaal voor als ik mijn kilometers aan het wegtrappen ben op de hometrainer.

Reputatie 7
Badge +25

CASTEN naar bv de ingebouwde chromecast van een Philips werkt met veel zenders nog steeds niet. Heel irritant. NPO lukt wel. Maar vanavond wilde ik een RTL 8 opname casten (v.a. Windows 10/ Google Chrome) naar de Philips van mijn moeder en hij bleef maar “klaar om te casten”. Ook van af mobiel (Android) werkt het niet.

Ik dacht dat dit issue al láng gefixt was, maar het is nu al maanden zo niet een jaar of langer al.

Klopt wat je zegt. Dit issue is niet (volledig) opgelost en staat nog steeds open. Is sommige gevallen werkt het wel, maar in andere dan weer niet. Ik breng 't nogmaals onder de aandacht.

Heeft die Philips geen Android TV? Als work around wellicht dan de Smart tv app gebruiken?

@Dennis Schreve . Dit topic gaat over de website tv.kpn.com. Bovenstaande screenshots komen van je mobiel! Verkeerde topic dus. :grin: 

De website werkt tegenwoordig ook heel goed op een mobiel apparaat.

Klopt! Sinds een paar maanden zijn alle pagina's responsive waardoor je prima zonder app tv kunt kijken op mobiel/tablet.

Reputatie 7

 

De website werkt tegenwoordig ook heel goed op een mobiel apparaat.

Klopt! Sinds een paar maanden zijn alle pagina's responsive waardoor je prima zonder app tv kunt kijken op mobiel/tablet.

De iTV app heeft nog altijd wel mijn voorkeur maar met de iTV app is geen splitscreen mogelijk en dat is toch wel heel prettig als je tegelijkertijd bijvoorbeeld ook nog wat mailtjes door wilt nemen.

Ik gebruik de app Hermit waarmee ik van de site tv.kpn.com een "Lite app" heb gemaakt en dat functioneert uitstekend.

Reputatie 7
Badge +25

Ik gebruik de app Hermit waarmee ik van de site tv.kpn.com een "Lite app" heb gemaakt en dat functioneert uitstekend.

Dit ga ik ook eens proberen, dank.

Heeft die Philips geen Android TV? Als work around wellicht dan de Smart tv app gebruiken?

Hoi, @Paul_ . Dat was vast een optie. Alleen zit ik bij mijn moeder en wil(de) opnamen van mijn account gaan kijken. In een televisietoestel kan alleen het eigen, mijn moeders itv abonnementsnummer dus, gebruikt worden met die app.

(bovendien doet de NT het nu dus niet… en via mobiel internet doet de Android-TV het dus ook niet; ander IP)

Reputatie 7

Ik gebruik de app Hermit waarmee ik van de site tv.kpn.com een "Lite app" heb gemaakt en dat functioneert uitstekend.

Dit ga ik ook eens proberen, dank.

Als je moeite hebt met configureren (kan het me niet voorstellen :wink: ) dan deel ik graag mijn instellingen.

Overigens heb ik op mijn tablet ingesteld staan dat alle apps in splitscreen geactiveerd mogen worden, ook apps die dat van origine niet ondersteunen.

 

Reputatie 6
Badge +10

In NPO1 zit al een tijdje een bufferingsprobleem. Elke keer bij het opstarten. 

Beeld en geluid loopt een paar seconden goed door dan stopt het, bufferingscirkeltje in beeld en dan loopt het verder. Later komt het terugkomt. Chrome of Edge browser maken geen verschil.  In NPO2 en NPO3 zit het ook. 

Maar bij NPO1 zit het er altijd in.

Ik neem sinds enkele maanden alle programma's op middels de Glas zenders en dus niet meer via de reguliere HD zenders. Als ik via de app of website naar mijn opnames ga, dan zie ik alleen maar de oude HD opnames.. geen enkele opname van de Glas zenders.

Wanneer worden deze Glas zenders toegevoegd? indien dit (nog) niet mogelijk is, is het dan wellicht een optie om van de desbetreffende programma's de HD uitzendingen te tonen in de app/op de website? het gaat immers om TV zenders die wij zowel via HD als Glas kunnen bekijken. (NPO1, 2, 3, RTL 4, SBS etc.)

Als ik nu namelijk iets wil programmeren, kan dit alleen via de TV ontvanger.. tenzij ik de HD variant wil, dan kan het via de app of website.

Ben benieuwd!

08:57

Zodra via tv.kpn.com, de functie: Erotische films & zenders activeert, staan de opnames van Glas NPO1, Glas SBS wel tussen de opnames, maar afspelen van deze opnames is niet mogelijk..

Reputatie 7

Ik neem sinds enkele maanden alle programma's op middels de Glas zenders en dus niet meer via de reguliere HD zenders. Als ik via de app of website naar mijn opnames ga, dan zie ik alleen maar de oude HD opnames.. geen enkele opname van de Glas zenders.

Wanneer worden deze Glas zenders toegevoegd? indien dit (nog) niet mogelijk is, is het dan wellicht een optie om van de desbetreffende programma's de HD uitzendingen te tonen in de app/op de website? het gaat immers om TV zenders die wij zowel via HD als Glas kunnen bekijken. (NPO1, 2, 3, RTL 4, SBS etc.)

Als ik nu namelijk iets wil programmeren, kan dit alleen via de TV ontvanger.. tenzij ik de HD variant wil, dan kan het via de app of website.

Ben benieuwd!

KPN heeft meer dan twee jaar geleden beloofd om de HD-"Glas" zenders op 1 te plaatsen maar die belofte is zij nog altijd niet nagekomen.

Zie ook 

 

Reputatie 6
Badge +10

https://tv.kpn.com/

De streams hebben de laatste tijd last van korte  hick ups en bufferingen. Het is niet browser of resolutie gebonden.