Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66134 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Kan aan mij liggen, maar de website is nog niet live?
Reputatie 7
Badge +25
Ligt zeker niet aan jou. Eind ochtend, begin middag is ie live.
Reputatie 6
Badge +10
Oké mooi zo.
Reputatie 7
Ik ben benieuwd, wel jammer dat je met Edge nog even moet wachten op de nieuwe website.
Edge is veruit de snelste browser op Windows en ook zo ongeveer de veiligste.
Reputatie 5
Badge +4
Ik krijg inderdaad ook nog de Silverlight melding met FF.
We wachten weer rustig af....🤒
Reputatie 7
Badge +21
Dan lijkt me dit een goede tijd voor koffie.
Paul trakteert op gebak
Of ben ik daar mee in de war? 🐱 🐈 😎
Reputatie 7
Badge +25
Ik denk toch dat je in de war bent Huistijger. @Nikki Hoogenboom zou volgens mij trakteren. 😅

*Edit: hij staat live!
Kan aan mij liggen, maar de website is nog niet live?
Klopt de streaming via de pc loopt langzamer dan de kastjes van de tv's, sterker nog, als je er 2 hebt bv: huiskamer en slaapkamer, die twee lopen zelfs niet synchrone.
Reputatie 5
Daar gaan we weer. Welke knappe kop verzint het eigenlijk om Mac, IE en Edge buitenspel te zetten en alleen met Chrome en Firefox te gaan werken? Ik ben hier helemaal stil van...……………………………..
Reputatie 7
Badge +21
Nieuwe medewerker?
Ik ben hem geloof ik nog niet tegengekomen.
Welkom Nikki!
Gebak kun je sturen naar Leeuwarden 🐱
Mijn gebak is bijna op dus ik ben er weer aan toe 😜

Ik ben benieuwd, wel jammer dat je met Edge nog even moet wachten op de nieuwe website.
Edge is veruit de snelste browser op Windows en ook zo ongeveer de veiligste.
En de enigste die op een Windows 10 computer standaard beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +25
@huistijgerHaha nee, zij heeft daadwerkelijk gewerkt aan de iTV app/site. Ik ben maar een boodschapper wat dat betreft. ;)

@jvankuijk_1952Het loopt inderdaad niet synchroom met de tv-ontvanger. Volgens mij was dat voorheen overigens ook niet zo. Je ziet dat ook bij grote live-events. Dan juichen de buren bijvoorbeeld al bij een doelpunt en dan zie jij het pas. Als ik het niet verkeerd heb zit er ook een verschil tussen bijvoorbeeld analoge tv en digitale tv.
Reputatie 5
Badge +4
Het werkt hier prima op FF.
Ben nogal een BBC fan en kan bij de instellingen alleen de NL ondertiteling vinden.
Dus BBC helaas zonder 888, erg jammer, zal dus moeten uitwijken naar de TV.
Reputatie 6
Badge +10
In Chrome als je in volledig scherm kijkt, vallen de tegels buiten beeld.



Als je op of vlakbij de tegel klikt, zapt hij wel naar de volgende zender. Bugje.

En verder ben ik nog steeds teleurgesteld dat veel zenders nog steeds een SD stream gebruiken: Waarom moet dit in godsnaam zo lang duren. Dit kan echt niet meer.

Eén, Canvas, BBC CNN (onlangs deze zomer CNN HD in basispakket) en nog meer. Ook de FOX Sports kanalen zijn nog steeds in SD. Ik heb daar een draadje over lopen.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/weer-sd-streams-fox-sports-eredivisie-itv-website-456753
Reputatie 7
Dat is een enorme verbetering t.o.v. de oude versie van de site, gefeliciteerd @Nikki Hoogenboom, well done. ☺️

Ik hoop wel dat KPN eindelijk een keer gaat inzien dat het inloggen toch echt anders moet.
Ik heb het al vele malen gezegd, maar zolang er ingelogd moet worden met de gegevens die ook toegang geven tot het beheer van de iTV gegevens is het voor mij een NoGo.
Of dit nu de KPN ID is of het abonnementsnummer met de pincode, in beide gevallen kan je daarmee iTV gegevens beheren en dus ook de betaalcode achterhalen cq aanpassen/uitzetten.
De gebruikers van de site (mijn gezin) zijn toch echt andere dan de beheerder van het contract (ik). Ik zeg dit overigens niet voor mijzelf, mijn kinderen zijn oud en wijs genoeg om te weten wat wel en niet veroorloofd is. Ik zeg dit dus generiek omdat het architectonisch gewoon niet correct is en kan leiden tot vervelende situaties.

Tevens lijkt het er op dat ook de pincode opgeslagen wordt als je kiest voor "Bewaar abonnementsnummer". Hierdoor hoef je, ook na het afsluiten van de PC, niet opnieuw in te loggen. Dit is gevaarlijk, zorg voor een hele duidelijke waarschuwing om dit niet te doen op een publieke PC of een PC van derden.
Reputatie 7
Badge +25
@ITVkijker Even op dat icoontje rechtsboven klikken. Dan krijg je de tegels in beeld. En laten we de discussie over de kwaliteit van de streams in dat draadje houden om niet dubbel te werk te gaan. Trek eventueel Joran daar nog even aan z'n mouw natuurlijk. Wel terecht punt hoor, daar niet van.

De oude website is voorlopig veel beter m.i., alleen al door het feit dat 'On Demand' daar wél beschikbaar is. Wanneer komt 'On Demand' ook op de nieuwe site te staan? Op deze wijze heb je toch ook niks aan Videoland in je zenderpakket bijvoorbeeld? En daar betaal je NB voor!!
Reputatie 7
Badge +25
Gelukkig kan je de oude website blijven gebruiken via https://portal.itvonline.nl/ Kekz.
Je kan trouwens wel alle content vinden via de zoekbalk maar niet bladeren door een bibliotheek inderdaad. Ik heb nog geen datum voor je wanneer dat komt. Er wordt aan meerdere dingen gewerkt zoals:

•Het ‘oude’ On Demand menu
•Het huren van On Demand items
•Het verwijderen van opnames
Reputatie 7
Ik ben benieuwd, wel jammer dat je met Edge nog even moet wachten op de nieuwe website.
Edge is veruit de snelste browser op Windows en ook zo ongeveer de veiligste.
En de enigste die op een Windows 10 computer standaard beschikbaar is.
Naast IE 11. 😉
Reputatie 7
Badge +16
Yesss, het is eindelijk zo ver 😉

Ik ga vanavond even rondkoekeloeren 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Yesss, het is eindelijk zo ver 😉

Ik ga vanavond even rondkoekeloeren :)

Niks kapot maken hè. 😉
Reputatie 7
Badge +21
Werkt in elk geval ook perfect op de Mac !
Jammer dat On Demand m.n. Videoland ontbreekt. Had dat, na die zeper in de app, niet verwacht. Komt dat, net als bij de app, ook weer terug?
"Zoeken" is niks hiervoor. Even door Videoland bladeren wat er is kan niet. Je moet het echt weten. En dan zit je toch weer . . . achter de televisie met de ontvanger.😁 😒
Reputatie 7
Badge +25
Jammer dat On Demand m.n. Videoland ontbreekt. Had dat, na die zeper in de app, niet verwacht. Komt dat, net als bij de app, ook weer terug?
"Zoeken" is niks hiervoor. Even door Videoland bladeren wat er is kan niet. Je moet het echt weten. En dan zit je toch weer . . . achter de televisie met de ontvanger.😁 😒

Ja, het komt terug. Staat volgens mij ook in het topic. Het verschil met de app is dat de oude website nog wel gewoon beschikbaar is (waar veel klanten om vroegen bij de app). Dus wat dat betreft kan je wel gewoon blijven bladeren door On Demand maar op dit moment dus nog via https://portal.itvonline.nl/
Reputatie 6
Badge +10
@ITVkijker Even op dat icoontje rechtsboven klikken. Dan krijg je de tegels in beeld. En laten we de discussie over de kwaliteit van de streams in dat draadje houden om niet dubbel te werk te gaan. Trek eventueel Joran daar nog even aan z'n mouw natuurlijk. Wel terecht punt hoor, daar niet van.


Ja, ik zie het staan. Maar aan de andere kant die tegels kloppen nog niet helemaal. Er is een onzichtbare link actief en je ziet dus wat tegeltjes actief. Beste is; wanneer dat icoontje wordt aangeklikt dat de rest ook actief wordt

En ik heb gemerk dat het beeld vastslaat maar het geluid loopt wel door, als je naar volledig scherm schakelt. Ook het terug schakelen naar kleine scherm met bijvoorbeeld ESC toetst, daar zit nog al een vertraging in. Het mag allemaal nog wel wat soepeler.