De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping

  • 27 January 2015
  • 161 reacties
  • 136962 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

161 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Ja, maar ik heb begrepen dat als IGMP Snooping actief is de lampjes dan op de verschillende poorten onregelmatig moeten knipperen. Nu knipperen ze allemaal tegelijk in hetzelfde ritme want in zou houden dat IMGP Snooping niet actief is.

ik heb dat alle lampjes bijna tegelijk (snel knipperen) knipperen zonder itv er achter

even de itv er achter gedaan firtzbox naar switch en dan itv werkt de tv

de lampjes verhouding blijft het zelfde met of zonder itv

achter die switch

 

Reputatie 7

Ja, maar ik heb begrepen dat als IGMP Snooping actief is de lampjes dan op de verschillende poorten onregelmatig moeten knipperen. Nu knipperen ze allemaal tegelijk in hetzelfde ritme want in zou houden dat IMGP Snooping niet actief is.

Zet de TV ontvanger(s) uit (standby) en kijk naar het knipperen van de ledjes.

Deze knipperen, als het goed, allemaal in verschillende patronen.

Zet nu de TV ontvanger aan. Gaan ze allemaal hetzelfde (heel snel) knipperen of blijven de patronen verschillend?

Ja, maar ik heb begrepen dat als IGMP Snooping actief is de lampjes dan op de verschillende poorten onregelmatig moeten knipperen. Nu knipperen ze allemaal tegelijk in hetzelfde ritme want in zou houden dat IMGP Snooping niet actief is.

Zet de TV ontvanger(s) uit (standby) en kijk naar het knipperen van de ledjes.

Deze knipperen, als het goed, allemaal in verschillende patronen.

Zet nu de TV ontvanger aan. Gaan ze allemaal hetzelfde (heel snel) knipperen of blijven de patronen verschillend?


bijna allemaal snel zelfs de 100 mbit aansluiting met itv of zonder zelfde patroon

@wjb op deze switch slecht te zien omdat alleen het nummer knippert

 

@slingshot 

ik ben er al uit je moet het volgende doen (ff getest)

kopje multicast

IGMP Snooping Interface Configuration

Admin Mode

zet deze voor alle poorten op Enable

getest nu en de nummertjes knipperen iets verschillend op de aangesloten poorten

houd in dat die van mij nooit op igmp snooping heeft gedraaid

maakt ook niet uit voor mij want ik heb de itv direct op de fritzbox aangesloten

in jou geval moet je het eerst werkend hebben achter de experiabox die switch

en dan pas een andere router aansluiten

Reputatie 5
Badge +5

@peter-keetfm  Dat ga ik zo proberen, maar eigenlijk is dat dus wat ik ook iedereen keer al deed alleen niet voor alle poorten. Blijft de tv dan ook werken, want als ik het voor 1 port doe (port 22 in mijn geval) dan stopt de tv na 4-5 minuten.

Reputatie 5
Badge +5

@wjb @peter-keetfm 
Super bedankt met het meedenken, samen komen we er.
Blijkbaar zijn er meer poorten die IMGP nodig hebben.

Dit zou wel kunnen verklaren dat als ik alleen poort 22 aanzet het misgaat na een tijdje.
Ik vermoed dat ik port 1 ook aan zo moeten zetten anders kan het signaal niet van de experia box naar de switch of is dat een rare gedachte?

Port 1 = Kabel tussen switch en modem

Als dit blijft werken (inmiddels draait de TV 10 minuten zonder problemen) is het dan een idee om de rest van de poorten dicht te zetten om juiste te voorkomen dat het verkeer naar alle poorten wordt gestuurd? 
Bijvoorbeeld port 13, 15 en 17 zijn mijn Wifi access points.
Hoe minder verkeer op de overige poorten hoe beter lijkt me?

 

Reputatie 7

 ​​​​​Als dit blijft werken is het dan een idee om de rest van de poorten dicht te zetten om juiste te voorkomen dat het verkeer naar alle poorten wordt gestuurd? 
Bijvoorbeeld port 13, 15 en 17 zijn mijn Wifi access points.
Hoe minder verkeer op de overige poorten hoe beter lijkt me?

De TV streams zullen bij goed werkende IGMP snooping alleen nog maar naar de TV ontvanger gestuurd worden en niet naar de andere poorten. IGMP multicasting wordt echter voor meer dingen gebruikt. Zo is ook het discovery protocol en IPv6 SLAAC gebaseerd op IGMP multicasting. Dat er IGMP verkeer loopt van en naar jouw wifi accesspoints is dus niet zo vreemd.

Op de wat eenvoudigere switches (zoals de Netgear GS108Ev3 en Netgear GS105Ev2) zie je helemaal geen optie om per poort IGMP snooping aan of uit te zetten, daar wordt het per definitie op alle poorten aan of uit gezet. 

@slingshot 

mooi dat het werkt

dankzij jou heb ik die van mij ook maar op igmp snooping gezet

poorten dicht zetten lijkt mij niet handig

als igmp snooping op alle poorten actief is ingesteld heb je er geen omkijken naar

meestal staat dat al actief in fabriek modus

maar blijkbaar bij deze switch niet

 

 

Reputatie 5
Badge +5

@peter-keetfm en @wjb Bedankt voor jullie bijdragen en het oplossen van het probleem!

Hallo,

Ik heb een Netgear GS308E gekocht omdat ik twee switches achter elkaar had voor de aansluitingen. Op het moment dat ik de switch aansloot werkte niets meer. Geen wifi, huebridge en TV. De switch vervangen met Netgear GS308 en alles werkt. Het probleem is nu dat de tv ontvanger om de twee dagen wegvalt. Als ik dan de even de spanning van de GS308 afhaal werkt de tv weer. Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt.

Reputatie 7

Hallo,

Ik heb een Netgear GS308E gekocht omdat ik twee switches achter elkaar had voor de aansluitingen. Op het moment dat ik de switch aansloot werkte niets meer. Geen wifi, huebridge en TV. De switch vervangen met Netgear GS308 en alles werkt. Het probleem is nu dat de tv ontvanger om de twee dagen wegvalt. Als ik dan de even de spanning van de GS308 afhaal werkt de tv weer. Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt.

Dus je hebt een GS308 en een GS308E?

Ja maar de een werkt helemaal niet en de andere moet ik de tv ontvanger elke tweede dag resetten. 

Reputatie 7

Ja maar de een werkt helemaal niet en de andere moet ik de tv ontvanger elke tweede dag resetten. 

Klopt het dat de GS308E niet werkt en ook nooit gewerkt heeft.

Dan lijkt me dat een "Dead on Arrival".

Weet dat je levenslange garantie op die apparaten hebt.

De GS308 ondersteunt geen IGMP snooping en daar moet je dus eigenlijk geen TV ontvangers op aan willen sluiten.

Dus het kan zijn dat switch gewoon kapot is. Kan ik dat op een manier testen? Dat ik de GS308 steeds opnieuw moet opstarten kan aan IGMP snooping liggen?

 

Reputatie 7

Dus het kan zijn dat switch gewoon kapot is. Kan ik dat op een manier testen? Dat ik de GS308 steeds opnieuw moet opstarten kan aan IGMP snooping liggen?

Die GS308E zou inderdaad gewoon defect kunnen zijn.

Het ontbreken van IGMP snooping zou normaliter kunnen resulteren in haperend beeld maar de switch zelf zou eigenlijk moeten blijven werken.

Dankjewel, ik stuur hem terug kijken of het daarna wel werkt. 

Goedemorgen, enige tijd geleden heb ik een TP Link SG108e tussen het modem en de tv box gezet. Alles werkt prima, behalve live tv kijken (terugkijken gaat dus prima). Komt dit nu door de switch? Want deze heeft wel gewoon IGMP Snooping en staat ook op enabled.

 

Is de oplossing deze te vervangen door een Netgear SG108e, of kan ik nog wat anders proberen?

Reputatie 7

Heb je last van haperend beeld bij live televisie kijken of ervaar je een ander probleem?

Kan je eens een screenshot plaatsen van de IGMP snooping instellingen op jouw SG108E?

Nou, de eerste paar seconden werkt het, maar dan stopt alles en krijgt ik op een groot blauw scherm foutcode stb-nmc-400, en geeft aan dat de verbinding tussen het modem en de tv ontvanger waarschijnlijk verbroken is.

Screenshots hieronder. Volgens mij de 2 relevante schermen?

 

 

Reputatie 7

Klopt het dat jouw TV ontvanger op poort 2 aangesloten is?

Reputatie 7
Badge +24

Welke firmware versie heeft u? Bij mij ziet het er zo uit:

 

Klopt het dat jouw TV ontvanger op poort 2 aangesloten is?

ja klopt idd… maakt dat iets uit?

 

Welke firmware versie heeft u? Bij mij ziet het er zo uit:

 

deze: 

 

is geen andere beschikbaar voor zover ik kan zien

Reputatie 7

Klopt het dat jouw TV ontvanger op poort 2 aangesloten is?

ja klopt idd… maakt dat iets uit?

Nee, maar dat verklaart het lijstje in de "Multicast IP table".

Het ontbreken van IGMP snooping kan leiden tot haperend beeld maar de STB-NMC-400 melding kan nog vele andere oorzaken hebben.

Krijg je die melding ook als je alleen de TV ontvanger aangesloten laat op de switch? (Dus met alle andere kabels losgekoppeld.)

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u @Lowroad ?