De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Beste Wjb, kun je dat met die Chromecast uitleggen hoe dat werkt? Kun je dan de uitzendingen op TV zien? Het zal denk ik dan wel ten koste van je databundel gaan! dan ben je er snel doorheen denk ik. Groet Jelle
Geweldige app 😉 alleen klein probleempje ,

ik voer abbo nummer + pincode in

krijg ik de melding ' Geen Toegang tot dienst

Om gebruik te kunnen maken van deze app , dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding ** Uitloggen ** ( tv = Samsung ue50nu7470sxxn ,bouwjaar 2018 )



kijk ik via de laptop , via edge en ik vul abbo nummer + pincode , dan kan ik wel zonder moeite tv kijken waar het aan ligt ... raar maar waar



met vriendelijke groete

Hoveniertje
@JellevdH

Voor Chromecast moet je wifi hebben. Zowel je smartphone als de Chromecast maken/hebben verbinding met diezelfde wifi.



Op een openbare wifi kan het meestal niet: te lage snelheid én onderlinge afscherming van aangemelde apparaten.
Reputatie 7
Beste Wjb, kun je dat met die Chromecast uitleggen hoe dat werkt? Kun je dan de uitzendingen op TV zien? Het zal denk ik dan wel ten koste van je databundel gaan! dan ben je er snel doorheen denk ik. Groet Jelle

Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685#post578233

Als je een 4G dongle of jouw telefoon voor 4G tethering gebruikt, dan gaat televisie kijken inderdaad ten koste van jouw databundel, maar dat is ook het geval met die app op een smart-TV.
Het is alweer een maand geleden, zit er nog voortgang in de ontwikkeling van de lg itv app?
Reputatie 7
Badge +25
Het is alweer een maand geleden, zit er nog voortgang in de ontwikkeling van de lg itv app?

Intern wordt er getest en dergelijke, maar ik heb nog niks over een een datum gehoord helaas. Dus daar is het wachten op...
Psst. Voor álle mogelijheden en de beste beeldkwaliteit, zeker op glasvezel, gebruik je de ontvanger. Ook dan heb je tijdens televisie kijken maar één afst.bed.



App 720p

HD 1080i (7 Mb/s; H.264)

HDglas 1080i (12,4 Mb/s; H.264)
Reputatie 7
De iTV app op de televisie gebruikt dezelfde streams die ook gebruikt worden bij het casten via een Chromecast en die zijn 1080i zij het met een behoorlijk grote compressie waardoor het beeld minder scherp en helder is dan via de TV ontvanger.
Reputatie 5
Badge +6
ik ben hem nu ook een paar dagen aan het proberen ik zelf vind met kastje toch beter , met de afstand bediening van mijn samsung tv kan ik hem niet bedienen omdat ik ook nog analoge aansluiting heb deze botsen met elkaar , helaas kan ik de app alleen met de onderste gedeelte bedienen , op het kastje zit ook meer mogelijkheden dan de app . maar alle begin is anders , wel is het fijn dat je in princiepe geen kastje meer nodig hebt . dus ik denk na een tijdje als ik gewend ben er wel makkelijker is
Reputatie 7
ik ben hem nu ook een paar dagen aan het proberen ik zelf vind met kastje toch beter , ...

Ik ga absoluut geen concessies doen aan de beeldkwaliteit en dat is absoluut het geval met die app. De beeldkwaliteit is minder dan de gewone HD zenders en kan niet tippen aan de beeldkwaliteit van de HD-"Glas" zenders.

Zolang dat het geval is zal ik dus gewoon de TV ontvangers blijven gebruiken.

Tijdens zakenreizen gebruik ik vaak een Chromecast en voor die toepassing is de beeldkwaliteit ruim voldoende.
Sinds kort heb ik de nieuwe KPN smart itv app op mijn nieuwe Samsung TV (2019) geïnstalleerd. Helaas is via de app de beeldkwaliteit slechter dan via de normale ontvangers. Het beeld is m.n. bij sport haperend. Ik lees hier dat het een bekend probleem is. Maar er is dus nog geen oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +22
Sinds kort heb ik de nieuwe KPN smart itv app op mijn nieuwe Samsung TV (2019) geïnstalleerd. Helaas is via de app de beeldkwaliteit slechter dan via de normale ontvangers. Het beeld is m.n. bij sport haperend. Ik lees hier dat het een bekend probleem is. Maar er is dus nog geen oplossing voor?

Hoi @Alex1968 fijn dat je naar deze topic bent gekomen.



Hoe is jou tv verbonden met internet? Via WiFi of bekabeld? 🤔
Wifi via de Experiabox. Huisaansluiting via glasvezel.
Reputatie 7
Badge +22
Wifi via de Experiabox. Huisaansluiting via glasvezel.

Is het mogelijk om de tv aan te sluiten met een UTP-kabel? En ervaart je dan ook die problemen? Als dat niet het geval is, dan ligt het aan je WiFi verbinding. Welke modem heb je?
Ik zal binnenkort eens de tv-ontvanger uit het meubel trekken. En dan een gratis maand NLziet, , Amazon Prime, (Netflix heb ik al, en Videoland hoef ik niet) Dplay (via Chromecast) en eventueel ook Film1 proberen.



Gewoon om even te kijken hoe dat zal gaan bevallen 🙄



Edit, regionaal ga ik wel missen op deze wijze,... Maar we hebben de kabel nog.


@JeroenB22 ben je hier al aan toe gekomen en hoe beviel het.
Reputatie 7
@Galdor68



Uhm, wel ja, ik moet ergens nog eens gaan beginnen,...

Eerst nog project keuken, loungehoek tuin, aanpassing meterkast en werkkamer in combi met een Ubiquiti dinges afmaken,...



Dus ergens in november zal ik vast tijd hebben 😇
Ik had gelezen dat er ook een app was voor op mijn smart tv. Heb daarop deze geïnstalleerd en kijk nu 2 dagen en het beeld was goed, maar nu ik bij KPN mijn extra kastje heb opgezegd krijg ik regelmatig een bevroren beeld dat duur denk ik zo 3 tot 5 min. en dat gebeurd ongeveer 10 x op een avond. Echter vandaag kreeg ik de melding dat de gehele app niet te laden was wat ik ook deed. Ik het van kanaal ( wifi) veranderd maar niets helpt.

Dus voor mij is de app niet goed, misschien moet ik wel overstappen naar Ziggo.

Want het antwoord van KPN is dat ik die fucking wifi tuner moet gebruiken maar dat heeft tot nu niets op geleverd.

Dus kom zeg het maar.



Admin: Bericht verplaatst naar centraal topic over Smart TV app

Reputatie 7
Hallo @rob62, welkom terug op het KPN forum. Lastig dat de iTV app niet vlekkeloos werkt op jouw tv. Het is sowieso aan te raden om de tv met een UTP-kabel aan te sluiten, het signaal is vele malen stabieler met een kabel dan draadloos. Wil je dat eens proberen?
Nadia,

Heb nu de tv rechtstreeks op de UTP kabel.

Heb tot op heden geen slecht beeld gehad.

Ik zal het een week aankijken en zal dan nogmaals een bericht posten.

Maar bedankt voor je antwoord op het probleem

😲😚😀
Reputatie 7
Badge +20
Vraagje, wij willen een nieuwe TV voor de slaapkamer kopen.

32"

Waar moet ik op letten?

En heb je dan ook de KPN glas kanalen?

Alvast mijn hartelijke dank

Joop
Reputatie 7
Vraagje, wij willen een nieuwe TV voor de slaapkamer kopen.

32"

Waar moet ik op letten?

En heb je dan ook de KPN glas kanalen?


Ik neem aan dat je dan "zonder kastje" wilt kunnen kijken immers daar gaat dit topic over.

Dan moet je op dit moment nog een Samsung smart TV van 2017 of later aanschaffen.

Er is ook al een beta versie van de app op LG waargenomen, maar de vraag is dan altijd wanneer deze beschikbaar zal komen en, belangrijker nog, stabiel zal zijn.

Overigens kan je met een Android televisie van Philips of Sony of een willeurige televisie voorzien van een Chromecast ook gewoon casten vanaf telefoon, tablet of laptop.
De LG app doet 't alleen voor KPNers met de juiste codes. Ik heb begrepen dat die niet meer in de app store staat en het nog wel even kan duren voordat die weer beschikbaar komt.
De Smart TV App wil helaas niet werken op mijn Samsung QE65Q9F uit 2018. Ik kan 'm wel installeren, maar als ie opstart wordt het beeld zwart en gebeurt er verder niets. De TV hangt niet, ik kan gewoon terug naar het menu, maar de KPN App start niet door. Heeft iemand dezelfde ervaring?
Reputatie 7
Badge +20
Dank je.



In de slaapkamer is het handiger zonder kastje.

Hij staat niet zoveel aan en dan is 5 watt continue toch een hoop extra.

Gezien de prijs had ik deze LG op het oog: LG 32LM6300

Is een 2019 model.

De Samsung 32" smart is aardig wat duurder (wel mooier).

Voor de slaapkamer is 32" voldoende.



In de woonkamer hebben we een 46" Samsung smart tv uit 2014 en mooi beeld. Deze laten we wel met het kastje werken, ook gezien de HD glas kanalen (erg mooi beeld daarmee).



Alvast mijn hartelijke dank.

Joop
Hoi Joop2011.

Met een LG heb je vooralsnog een losse ontvanger of (Chrome)casten v.a. bv. smartphone nodig. Het zal zeker nog wel weken tot een paar maanden duren vooralleer de SmartTV app dáárop beschikbaar is voor iedereen.

Reageer