De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 4
Badge


... en dan heb je Android OS. Ook niet echt het toonbeeld van god update beleid.Hoe kom je daar nu toch bij?


Jij wilt anders beweren?
Reputatie 4
Badge +1


Ik denk dat het eerder zo zal zijn dat Apple TV bij voorbaat niet zo'n interessante platform is voor KPN, aangezien dat Apple TV al niet zo populair is, en dat het niet per se een Smart TV platform is, waardoor het al snel naar de achtergrond verdwijnt.Dat vind ik echt een drogreden. Ik betaalde voor een dienst. Nou heeft een eigenaar van een LG Of Philips TV hier dus ook niets aan. Of een eigenaar van een Samsung TV uit 2016..

T-mobile kan het wel. Zelfs Ziggo is hier mee bezig.


Je kan ook wat meer geduld hebben I.P.V. gelijk de conclusie te trekken dat er geen apps voor andere platformen in ontwikkeling zijn.

Het is er nu voor Samsung Tizen TV's, een LG Web OS versie is in de maak (welke door een fout al te downloaden was), en hoogstwaarschijnlijk zullen andere platformen volgen, waarbij er niet alleen zal gekeken worden naar hoe populair de desbetreffende platform is M.B.T. hoeveel vaart ze er mee maken, maar ook hoe ze het beste de leanback app kunnen testen.
Reputatie 7
... en dan heb je Android OS. Ook niet echt het toonbeeld van god update beleid.Hoe kom je daar nu toch bij?Jij wilt anders beweren?

Klopt, het is niet Android dat geen goed update beleid zou hebben maar een aantal hardware leveranciers die er een potje van maken. Als je dus kiest voor de juiste hardware dan doet Android ook qua updates niet onder voor IOS.
Zolang het volledig aanbod niet te zien, is de app via een slimme tv enkel intressant voor een tweede of derde toestel, en dat zullen doorgaans niet de meest recente modellen zijn. Dus zal je voorlopig nog op de cast optie moeten terugvallen.



Bij tijdelijk defect van de tv ontvanger is het ook een handige noodoplossing voor op dit moment een beperkte groep.
Reputatie 7
Helemaal eens en tel daar bij op dat de beeldkwaliteit ook nog eens lager is in vergelijking met de TV ontvanger. Bij ons zit er een Chromecast aan de televisie in onze slaapkamer en zodra de HD-"Glas" opnames via de app terug te zien zijn gaat die (3e) TV ontvanger de deur uit. Dat scheelt dan toch weer €60,- per jaar en dat is best een hoop geld wetende dat die televisie niet al te vaak gebruikt wordt.
Reputatie 4
Badge




Ik denk dat het eerder zo zal zijn dat Apple TV bij voorbaat niet zo'n interessante platform is voor KPN, aangezien dat Apple TV al niet zo populair is, en dat het niet per se een Smart TV platform is, waardoor het al snel naar de achtergrond verdwijnt.Dat vind ik echt een drogreden. Ik betaalde voor een dienst. Nou heeft een eigenaar van een LG Of Philips TV hier dus ook niets aan. Of een eigenaar van een Samsung TV uit 2016..

T-mobile kan het wel. Zelfs Ziggo is hier mee bezig.
Je kan ook wat meer geduld hebben I.P.V. gelijk de conclusie te trekken dat er geen apps voor andere platformen in ontwikkeling zijn.

Het is er nu voor Samsung Tizen TV's, een LG Web OS versie is in de maak (welke door een fout al te downloaden was), en hoogstwaarschijnlijk zullen andere platformen volgen, waarbij er niet alleen zal gekeken worden naar hoe populair de desbetreffende platform is M.B.T. hoeveel vaart ze er mee maken, maar ook hoe ze het beste de leanback app kunnen testen.




“Geduld”??? Apple TV 4 is al drie en een haf jaar op de marlt. Die app had er al lang kunnen zijn.

Ik heb geduld gehad
Reputatie 4
Badge






... en dan heb je Android OS. Ook niet echt het toonbeeld van god update beleid.Hoe kom je daar nu toch bij?
Jij wilt anders beweren?
Klopt, het is niet Android dat geen goed update beleid zou hebben maar een aantal hardware leveranciers die er een potje van maken. Als je dus kiest voor de juiste hardware dan doet Android ook qua updates niet onder voor IOS.




Maakt toch niet uit wie wat niet of wel doet?

Klinkt bij mij altijd het NS/ Prorail verhaal als treinen niet op tijd rijden. Wijzen naar de andere partij.

En qua updates doet Android wél onder bij iOS. Ook voor TV’s

Leuk geprobeerd, maar aantoonbaar niet juist.
Reputatie 7
Maakt toch niet uit wie wat niet of wel doet?

Natuurlijk wel, je moet de oorzaak natuurlijk wel juist benoemen.

Google komt, net als Apple, frequent met een update van haar OS (Android).

Als je een Samsung telefoon hebt, dan kan je er donder op zeggen dat je lang op die updates zal moeten wachten en wordt waarschijnlijk binnen een paar jaar het toestel niet meer voorzien van updates. Kies je echter voor een Google pixel of een OnePlus, dan is de kans groot dat je de updates geïnstalleerd krijgt kort na het uitkomen daarvan.



Het is dus niet de leverancier van het OS die hier debet aan is, maar de leverancier van de hardware. Toch wel een belangrijk gegeven.



En qua updates doet Android wél onder bij iOS. Ook voor TV’s

En dat betwist ik dus en by the way, mijn Sony Android televisie is behoorlijk up to date met Android 8 (Oreo).
Reputatie 4
Badge
Ga nou niet net doen alsof Google 5 jaar na release nog met updates komt.

Maargoed, we dwalen af....
Reputatie 7
Ga nou niet net doen alsof Google 5 jaar na release nog met updates komt.

Maargoed, we dwalen af....


Jazeker komt Google 5 jaar na release nog met updates voor Android.

Het zijn alleen de hardware leveranciers (Samsung, Huawei, ...) die die updates niet aanbieden op oudere toestellen.
Reputatie 7
Badge +22
Jazeker komt Google 5 jaar na release nog met updates voor Android.Het zijn alleen de hardware leveranciers (Samsung, Huawei, ...) die die updates niet aanbieden op oudere toestellen.

Ik vind dat al niet eens kunnen, want dan denken ze natuurlijk: "Koop maar een nieuwe TV", het zijn gewoon dieven. Plukken je portemonnee gewoon leeg! Tenminste als je met de techniek en tijd mee wilt gaan. 😉
Reputatie 1
En ja hoor, ik weet wel dat we dit weer met zijn allen gaan betalen.



https://tweakers.net/nieuws/151040/kpn-verhoogt-prijzen-internetabonnementen-per-1-juni.html
Heb KPN compleet in Nederland. Zit hier in Spanje met een Samsung smart TV 2018. Deze vindt de KPN app niet. Begrijp ik het goed dat dit met het buitenland heeft te maken?
Reputatie 7
Heb KPN compleet in Nederland. Zit hier in Spanje met een Samsung smart TV 2018. Deze vindt de KPN app niet. Begrijp ik het goed dat dit met het buitenland heeft te maken?

De smart-TV app werkt alleen binnen het thuisnetwerk en kan niet buitenshuis gebruikt worden.

Je zou natuurlijk een VPN server thuis kunnen plaatsen en in Spanje een GL-iNet AR750 travelroutertje kunnen plaatsen die automatisch een VPN verbinding opzet. Als je de TV dan weer op het travelroutertje aansluit dan ziet de buitenwereld die TV alsof die bij jou thuis in Nederland staat.

Dan zou het dus wel moeten kunnen werken.



Ik gebruik zo'n routertje tijdens zakenreizen om in het hotel televisie te kunnen kijken met mijn tablet en een Chromecast in de televisie.



Ik heb de knop aan de buitenzijde zo ingesteld dat deze er voor zorgt dat de router wel of niet een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk opzet. Overdag gebruik ik hem dan bij de klant om zo mijn laptop, telefoon en tablet eenvoudig van Internet te voorzien zonder dat daarbij een VPN wordt opgebouwd.

Bedankt voor het antwoord. Het is mij duidelijk. Begrijp niet dat ze zoveel heisa maken voor een app die alleen op je thuisnetwerk werkt!!!
Reputatie 7
Badge +22
De smart-TV app werkt alleen binnen het thuisnetwerk en kan niet buitenshuis gebruikt worden.

Dat moet toch ook aan de EU-voorwaarde doen? 🤔 Of is dat alleen met mobiele apparaten?
Reputatie 7


De smart-TV app werkt alleen binnen het thuisnetwerk en kan niet buitenshuis gebruikt worden.Dat moet toch ook aan de EU-voorwaarde doen? 🤔 Of is dat alleen met mobiele apparaten?


iTV moet in heel Europa te gebruiken zijn, maar dat is die al via de website en via de iTV app.

Het zou me overigens niets verbazen als de smart-TV app het ook gewoon zou doen in Spanje, maar eerst moet je hem dan wel via de Nederlandse app store op die televisie kunnen plaatsen.



Edit: De app werkt alleen via het thuisnetwerk en dus is een VPN verbinding met het thuisnetwerk een vereiste om buitenshuis de smart-TV app te kunnen gebruiken.

Goede vraag, maar hoe plaats je hem dan via de Nederlandse app store?
Reputatie 7
Goede vraag, maar hoe plaats je hem dan via de Nederlandse app store?

Via een VPN verbinding met een Nederlandse VPN server of een VPN server in jouw thuisnetwerk.
Begrijp ik het goed? Ik zoek met mijn Spaanse tv verbinding met een Nederlandse VPN server en laat die zoeken naar de KPN app om deze vervolgens te downloaden.
Reputatie 7
Begrijp ik het goed? Ik zoek met mijn Spaanse tv verbinding met een Nederlandse VPN server en laat die zoeken naar de KPN app om deze vervolgens te downloaden.

Dat inderdaad heel goed zo kunnen zijn, maar om met die smart TV app televisie te kunnen kijken zal je zelfs een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk nodig hebben.



Dan is het misschien toch makkelijker om een Chromecast te gebruiken.
Bedankt, dan is Chromecast eenvoudiger. Ik houdt het voorlopig wel alleen bij mijn Canal DigitaaL.

Zo zie je maar weer hoe fantastisch Europa werkt.
Dat kijken over de grens is ook bedoelt voor tijdelijke doeleinden niet voor iemand die daar een halfjaar woont bijvoorbeeld.
Reputatie 7
Dat kijken over de grens is ook bedoelt voor tijdelijke doeleinden niet voor iemand die daar een halfjaar woont bijvoorbeeld.

Maar de wetgeving daaromtrent rept zich daar anders niet over.
Reputatie 1
Hopelijk komt de app ook voor de appletv.

Reageer