De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Wat is de reden dat je met de smart iTV app allen binnenshuis kan kijken? 

Reputatie 7

Wat is de reden dat je met de smart iTV app allen binnenshuis kan kijken? 

Zorgen dat er geen "subscription sharing" plaatsvindt waarbij op een tweede adres geen TV abonnement afgenomen wordt maar het abonnement van een ander "gedeeld" wordt.

Overigen is het mogelijk de smart-TV app buitenshuis te gebruiken als je de televisie een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op laat zetten zodat deze via jouw thuisnetwerk met Internet verbonden is en zo voor het iTV platform van KPN thuis lijkt te staan.

Wat is de reden dat je met de smart iTV app allen binnenshuis kan kijken? 

Zorgen dat er geen "subscription sharing" plaatsvindt waarbij op een tweede adres geen TV abonnement afgenomen wordt maar het abonnement van een ander "gedeeld" wordt.

Overigen is het mogelijk de smart-TV app buitenshuis te gebruiken als je de televisie een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op laat zetten zodat deze via jouw thuisnetwerk met Internet verbonden is en zo voor het iTV platform van KPN thuis lijkt te staan.

Wjb bedankt voor je antwoord.

ik ben een leek, het eerste punt van sharing Zegt me niets, het 2e punt vpn zou iemand mogelijk voor mij in orde kunnen maken. 
 

wat ik eigenlijk wil aangeven is; als ik niet verbonden ben met het thuisnetwerk is het niet toegestaan om programma’s te kijken met de smart tv app.

ik kan echter wel buitenshuis met mijn telefoon app programma’s kijken op mijn mobiele, echter als ik mij mobiel als hotspot voor de smart tv app gebruikt kan ik geen programma’s kijken op het grotere smarttv scherm. Wat is de gedacht van kpn om deze beperking in de smart tv app te verwerken?

Reputatie 7

wat ik eigenlijk wil aangeven is; als ik niet verbonden ben met het thuisnetwerk is het niet toegestaan om programma’s te kijken met de smart tv app.

ik kan echter wel buitenshuis met mijn telefoon app programma’s kijken op mijn mobiele, echter als ik mij mobiel als hotspot voor de smart tv app gebruikt kan ik geen programma’s kijken op het grotere smarttv scherm. Wat is de gedacht van kpn om deze beperking in de smart tv app te verwerken?

Nogmaals, dat is het voorkomen van "subscription sharing" ofwel het meeliften op een abonnement van een ander zonder zelf een abonnement af te nemen.

Het kijken op een mobiele telefoon / tablet of het altijd moeten casten via een Chromecast is niet gebruiksvriendelijk genoeg om mensen te laten besluiten mee te liften op een abonnement van een ander. Voor de smart-TV app ligt dat anders.

wat ik eigenlijk wil aangeven is; als ik niet verbonden ben met het thuisnetwerk is het niet toegestaan om programma’s te kijken met de smart tv app.

ik kan echter wel buitenshuis met mijn telefoon app programma’s kijken op mijn mobiele, echter als ik mij mobiel als hotspot voor de smart tv app gebruikt kan ik geen programma’s kijken op het grotere smarttv scherm. Wat is de gedacht van kpn om deze beperking in de smart tv app te verwerken?

Nogmaals, dat is het voorkomen van "subscription sharing" ofwel het meeliften op een abonnement van een ander zonder zelf een abonnement af te nemen.

Het kijken op een mobiele telefoon / tablet of het altijd moeten casten via een Chromecast is niet gebruiksvriendelijk genoeg om mensen te laten besluiten mee te liften op een abonnement van een ander. Voor de smart-TV app ligt dat anders.

Akkoord maar via tvonline kun je moeiteloos meeliften op abonnement van een ander. Ook binnen de mobiele app kun je van account wisselen, en kijken zonder zelf een abo te bezitten 
Casten kan niet zonder verbinding met een netwerk .

Reputatie 7

Akkoord maar via tvonline kun je moeiteloos meeliften op abonnement van een ander. Ook binnen de mobiele app kun je van account wisselen, en kijken zonder zelf een abo te bezitten 

Dat wil toch niet zeggen dat KPN dat dan ook maar moet doen?

 

Casten kan niet zonder verbinding met een netwerk .

Logisch, maar wat wil je er mee zeggen?

Akkoord maar via tvonline kun je moeiteloos meeliften op abonnement van een ander. Ook binnen de mobiele app kun je van account wisselen, en kijken zonder zelf een abo te bezitten 

Dat wil toch niet zeggen dat KPN dat dan ook maar moet doen?

 

Casten kan niet zonder verbinding met een netwerk .

Logisch, maar wat wil je er mee zeggen?

Kasten is op de camping niet mogelijk.

Alles overziend zeg ik het kpn abonnement op en verhuis naar NLziet om zo via een de app NLziet buitenshuis op groter scherm te kijken.

 

wjb bedankt voor je tijd en een fijn weekend.

Reputatie 7

Kasten is op de camping niet mogelijk.

Casten is wel mogelijk als je zelf een routertje neerzet die je aan de WAN zijde verbindt met de wifi van de camping en aan de LAN zijde met de Chromecast en telefoon verbindt.

Zelf gebruik ik een GL-AR750 om tijdens zakenreizen in hotels de iTV app te kunnen gebruiken en daarbij te casten naar mijn Chromecast.

 

Alles overziend zeg ik het kpn abonnement op en verhuis naar NLziet om zo via een de app NLziet buitenshuis op groter scherm te kijken.

Ik neem aan dat je alleen het TV gedeelte van jouw abonnement bedoelt.

Ik ben benieuwd hoe snel je weer terug zult komen want je zult thuis dan een behoorlijke aderlating moeten doen in functionaliteit, beeldkwaliteit en aanbod.

Reputatie 4
Badge

Beste KPN,

 

Een tijd geleden heb ik geïnformeerd naar de mogelijkheid om de app te verbeteren op de TV's. Het ging dan om het sneller maken maken van de Gids. Er kwam toen een terugkoppeling dat jullie daarvoor met een update zouden komen, maar nog niets van gezien helaas.

Hi! Klopt, en er wordt ook nog altijd aan gewerkt. De gids schijnt één van de zwaarste onderdelen te zijn van de app. Het kost relatief veel tijd om dit aan te passen. Wat dat betreft kunnen we niet anders dan geduld hebben… Ik heb helaas nog geen datum die ik kan communiceren. 


Is er inmiddels al meer nieuws aangaande de gids…???

Reputatie 7
Badge +20

Vragen we even na @Slontje!

AndroidTV app werkt best aardig. Kleine ergenis nog, als je een stream start blijft het grote menu onder in beeld staan. Dit snel weghalen kan niet want als je op ‘terug’ klikt ga je meteen weer helemaal uit de stream (nvidia shield als media speler). Veel andere apps sluiten dan eerst het menu en daarna pas de hele stream (Netflix, Youtube).

 

Zou top zijn als KPN dit ook implementeert.

Reputatie 7
Badge +19

AndroidTV app werkt best aardig. Kleine ergenis nog, als je een stream start blijft het grote menu onder in beeld staan. Dit snel weghalen kan niet want als je op ‘terug’ klikt ga je meteen weer helemaal uit de stream (nvidia shield als media speler). Veel andere apps sluiten dan eerst het menu en daarna pas de hele stream (Netflix, Youtube).

 

Zou top zijn als KPN dit ook implementeert.

@KPNKlantfeb2019 Ik kan me voorstellen dat dat niet ideaal is. Dankjewel voor het signaal, we nemen het mee! Als er nog vragen achter weg komen, komen we bij je in de lucht.

Reputatie 7
Badge +25

Beste KPN,

 

Een tijd geleden heb ik geïnformeerd naar de mogelijkheid om de app te verbeteren op de TV's. Het ging dan om het sneller maken maken van de Gids. Er kwam toen een terugkoppeling dat jullie daarvoor met een update zouden komen, maar nog niets van gezien helaas.

Hi! Klopt, en er wordt ook nog altijd aan gewerkt. De gids schijnt één van de zwaarste onderdelen te zijn van de app. Het kost relatief veel tijd om dit aan te passen. Wat dat betreft kunnen we niet anders dan geduld hebben… Ik heb helaas nog geen datum die ik kan communiceren. 


Is er inmiddels al meer nieuws aangaande de gids…???

Nee. Als er nieuws is dat we kunnen en mogen delen, dan doen we dat. Maar de gids is wel iets van de lange adem. Is een lang traject (zoals je al wel merkt).

ik gebruik sinds kort ITV app van de Android TV versie. (huidige versie 2.10.22). Ik weet dat het een beta versie is, maar ik heb de volgende bevindingen:

 

  1. Ik gebruik altijd de ondertiteling, omdat ik slechthorend bent. Soms is de uitlijning niet goed, zie foto. Kan dit opgelost worden ? Volgens mij gebruikt KPN de teletekst signaal voor de ondertiteling. Waarom niet de ondertiteling van de DVB variant gebruiken, want dan ben je ook verlost van de lelijke zwarte achtergrond.
  2. Als ik de TV naar paar uur weer aandoe, dan heb ik alleen ondertiteling en geluid, zie foto. Als ik ander zender pak, dan werkt alles weer. Kan dit ook opgelost worden ?
     
  3. Als ik een programma terug wil kijken, dan ontbreekt de ondertiteling. Als de programma nog niet afgelopen is en ik ga terug naar begin, dan heb ik wel ondertiteling. Kan dit ook opgelost worden ?
Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dit zijn 3 verschillende problemen, die wel ‘ondertiteling’ als rode draad hebben @Bruinsmm :thinking:

Wat punt 2 betreft, wat gebeurt er als je de ondertiteling even helemaal uit zet? Pakt hij het beeld dan wel direct op of heb je dan alleen geluid met een zwart beeld?

Zou je ook eens willen kijken wat er gebeurt als je de app verwijdert en opnieuw installeert?

 

@Bruinsmm@Maja_ )

Ik wist helemaal niet dat ondertiteling nu kan (i.i.g. bij de Android-TV versie). Logeer nu op adres met Philips (Android-TV) dus en gelijk even de app geïnstalleerd! De ondertiteling ziet er nu prima uit ( foto komt zo van af de phone …. )

@ Maja_ kan het nu niet checken maar is dat nu ook bij de Tizen versie voor Samsung en de WebOS versie voor LG mogelijk?

Punt 1

Zelf vind ik die zwarte achtergrond heel fijn. Ook bij licht beeld (tegen wit aan) is het goed te lezen.

Punt 2

Sluit je de app (wel) eerst af voordat je de tv uitzet?

Punt 3

Dat ondertiteling er niet is bij opnames (opgeslagen), en terugkijken is ook het geval met de app in de phone, tablet en via de website (tv.kpn.com). Kennelijk is dat lastig.

 

@Maja_ 

punt 2: als ik de ondertiteling uitzet, heb ik alleen zwart beeld als ik na tijdje de tv aandoe. De app opnieuw installeren heeft het probleem niet opgelost. Bij de app van ziggo had ik dat probleem niet. 
 

@PeterG 

Punt 1: kpn moet gewoon de dvb versie gebruiken voor de ondertiteling  via teletekst is ouderwets en de mogelijkheid inbouwen om de lettertype en achtergrond kleur aan te passen.

punt 2:  ik sluit de app niet af, als ik de tv uitdoe. Bij de ziggo heb ik dat nooit gedaan. Altijd beeld na aanzetten van de tv. 
 

punt 3: ik hoop dat kpn de ondertiteling bij terugkijken gauw oplost. Bij de ziggo had ik geen problemen mee. Mag ik aannemen dat de kpn technici dit allemee meeleest ?

Reputatie 7
Badge +17

@Maja_

punt 2: als ik de ondertiteling uitzet, heb ik alleen zwart beeld als ik na tijdje de tv aandoe. De app opnieuw installeren heeft het probleem niet opgelost. Bij de app van ziggo had ik dat probleem niet. 

 

In dat geval is het goed om eens naar punt 2 van @PeterG te kijken. Het is goed om de app af te sluiten voordat je de televisie afsluit. En anders moet je de app opnieuw opstarten als je de TV aan zet.

 

Voor de rest: ik zal je feedback intern doorzetten.

Reputatie 7

Het is goed om de app af te sluiten voordat je de televisie afsluit. En anders moet je de app opnieuw opstarten als je de TV aan zet.

Terwijl je juist zou willen dat je de app open kunt houden en dat deze bij het aanzetten van de televisie automatisch weer opgestart wordt.

Dat is gebruiksgemak.

Reputatie 7
Badge +17

Het is goed om de app af te sluiten voordat je de televisie afsluit. En anders moet je de app opnieuw opstarten als je de TV aan zet.

Terwijl je juist zou willen dat je de app open kunt houden en dat deze bij het aanzetten van de televisie automatisch weer opgestart wordt.

Dat is gebruiksgemak.

Ik snap je punt. Hopelijk komt dat in de toekomst, maar nu is dit de manier om het te doen. 

Het is goed om de app af te sluiten voordat je de televisie afsluit. En anders moet je de app opnieuw opstarten als je de TV aan zet.

Terwijl je juist zou willen dat je de app open kunt houden en dat deze bij het aanzetten van de televisie automatisch weer opgestart wordt.

Dat is gebruiksgemak.

En zo was het een tijdje geleden op LG. De app nestelde zich in de lijst met AV-bronnen (Source), net als HDMI1 / 2, Live Tv, ed. Als je 'm dan uitzette terwijl de bron "KPN iTV” actief was kwam de tv daar weer mee terug bij het aanzetten. Na een wat mij betreft verkeerde update, was dat voorbij, helaas. Het telkens weer in de lijst van apps moeten zoeken naar en opstarten van de app is wat mij betreft een ernstige tekortkoming in de bruikbaarheid van de app. Een tweede tekortkoming is het onoverzichtelijke opstartscherm. Ik heb daar altijd ruzie mee! Ik wil dat de app start op de laatst bekeken zender of desnoods op NPO 1, maar niet met allerlei wat mij betreft volkomen onhandige fancy tegels, waar ik geen wijs uit wordt.

De app is en blijft hier een noodvoorziening en tweede keus.

Heb hier 2 tv's naast elkaar en soms, staat de tweede op de ontvanger (via scart). Voor de hoofdtv gebruik ik dan wel de app.

Wat mij overigens opvalt: op m’n Samsung (Tizen) zijn KPN TV app en Viaplay app scherper dan op de Philips (Android-TV) bij mijn moeder. Daar lijkt het wel 720p. Op de Samsung ziet het er beide prima uit.

@Henk2304 , @Dennis Schreve .

Reputatie 7
Badge +22

Wat mij overigens opvalt: op m’n Samsung (Tizen) zijn KPN TV app en Viaplay app scherper dan op de Philips (Android-TV) bij mijn moeder. Daar lijkt het wel 720p. Op de Samsung ziet het er beide prima uit.

@Henk2304@Dennis Schreve .

Op de Samsung heb ik gewoon resolutie van 1080p50. Ik heb (gelukkig) goed beeld van KPN ITV.

Reputatie 7

Op de Samsung heb ik gewoon resolutie van 1080p50. Ik heb (gelukkig) goed beeld van KPN ITV.

De smart-TV app van KPN is geen 1080p50, kpn heeft geen 1080p50 streams via de apps. Ja, het zijn wel full-HD streams (1920x1080) maar een rate van 50 frames per seconde zit er niet in.

Reputatie 7
Badge +22

De smart-TV app van KPN is geen 1080p50, kpn heeft geen 1080p50 streams via de apps. Ja, het zijn wel full-HD streams (1920x1080) maar een rate van 50 frames per seconde zit er niet in.

Heb jij een bron dan die dit kan bevestigen? 😎 Want ik weet toevallig dat jij Sony TV’s hebt. 😉

Reageer