De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Omdat de itv app nog beta is, zou ik verwachten dat er regelmatig updates komen. In praktijk valt dat tegen. 
Kan kpn hier iets over zeggen ? Ziggo heeft het beter voor elkaar met de app. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bruinsmm2, welkom! We zijn de Smarttv app constant aan het door ontwikkelen. Wat mis jij concreet? Wat zou je in updates willen zien? Het is niet zo uitgebreid als de itv app en als de mogelijkheden op de tv-ontvanger zelf, maar dat zal niet gaan veranderen.

Reputatie 7

Wat mis jij concreet? 

1) Het terug kunnen kijken van opnames van HD-"Glas" zenders.

Dit mag uiteraard gewoon in de hoogste kwaliteit beschikbaar voor de smart-TV app (HD) maar nu is het helemaal niet mogelijk en dat betekent dat wij ruim 95% van onze opnames niet terug kunnen kijken via de smart-TV app, iTV app en website. 

 

2) Een gids die werkt zonder dat je je het schompes loopt te klikken en scrollen.

Neem de gids van de website over in de smart-TV app want de huidige is RAMPZALIG.

Beste @Marcia_ ,

ik heb het eerder vermeld. De itv app zit nog vol met bugs:

  • ondertiteling werkt niet perfect, zie soms rare uitlijning of ,soms wordt er  bepaalde zin herhaald weergegeven. Ondertiteling wordt uit teletekst gehaald. Heb liever ondertiteling uit dvb signaal.
  • omdat ik slechthorend bent, vind ik jammer dat bij terugkijken geen ondertiteling hebt. Dit probleem zou ik eerst fixen. Is dat mogelijk?
  • als ik de tv aandoet, heb ik geen beeld meer.  Wel ondertiteling en geluid. 
     

dat waren mijn bevindingen. 

Reputatie 7
Badge +30

Wat mis jij concreet? 

1) Het terug kunnen kijken van opnames van HD-"Glas" zenders.

Dit mag uiteraard gewoon in de hoogste kwaliteit beschikbaar voor de smart-TV app (HD) maar nu is het helemaal niet mogelijk en dat betekent dat wij ruim 95% van onze opnames niet terug kunnen kijken via de smart-TV app, iTV app en website. 

 

2) Een gids die werkt zonder dat je je het schompes loopt te klikken en scrollen.

Neem de gids van de website over in de smart-TV app want de huidige is RAMPZALIG.

Ik weet dat deze feedback al bij het itv team ligt, @wjb 😊

Beste @Marcia_ ,

ik heb het eerder vermeld. De itv app zit nog vol met bugs:

  • ondertiteling werkt niet perfect, zie soms rare uitlijning of ,soms wordt er  bepaalde zin herhaald weergegeven. Ondertiteling wordt uit teletekst gehaald. Heb liever ondertiteling uit dvb signaal.
  • omdat ik slechthorend bent, vind ik jammer dat bij terugkijken geen ondertiteling hebt. Dit probleem zou ik eerst fixen. Is dat mogelijk?
  • als ik de tv aandoet, heb ik geen beeld meer.  Wel ondertiteling en geluid. 
     

dat waren mijn bevindingen. 

Ik zie dat dit onder jouw forumnaam de eerste berichten zijn, @Bruinsmm2. Heb jij een ander account gehad? Van al deze punten weet ik dat de feedback ook bij het betreffende team ligt. Dan is het inderdaad een goede vraag wanneer dat geïmplementeerd gaat worden. Daar durf ik echter geen antwoord op te geven. Zodra er nieuwe updates komen, worden wij hier direct in meegenomen en plaatsen we de informatie in dit topic. Ik kan je alleen adviseren dat in de gaten te houden!

@Marcia_ 

Klopt ik heb een nieuwe account, omdat ik problemen had met het oude account. Op advies van KPN heb ik een nieuwe aangemaakt. Met het oude account kan ik de app MijnKPN niet gebruiken. Gaf steeds foutmledingen.

Wanneer gaat de kwaliteit eens omhoog naar 4k in de itv app?

Wanneer gaat de kwaliteit eens omhoog naar 4k in de itv app?

Hallo @Johans8w92 , als er ook reguliere 4K-uitzendingen zijn denk ik, maar die bestaan nog niet in NL.

 

@Johans8w92. Zender espn wordt wel in 4k uitgezonden. 

Reputatie 7

@Johans8w92. Zender espn wordt wel in 4k uitgezonden. 

Nee, de ESPN zender is geen 4K. De zender zit wel in het "4K" pakket maar dat komt omdat het een 1080p HD-HDR signaal betreft die alleen m.b.v. hevc (h.265 compressie) beschikbaar gesteld wordt en daarvoor is een "4K" ontvanger nodig.

Via de smart-TV app wordt de gewone HD variant van de zender aangeboden en die is nog minder van kwaliteit dan de gewone HD variant via een TV ontvanger.

Android TV app werkt heel aardig. Kleine ergernis nog. Je kunt niet snel de overlay weghalen als je een zender kijkt. Als je op ‘terug’ knop drukt dan sluit meteen de hele stream af. Ipv alleen het menu met play/pause/voortgangs balk.

 

Alle andere video apps (Youtube, Netflix, Ziggo) doen dit wel goed (1x terug is overlay sluiten, 2x terug is stream sluiten). Kan dit aangepast worden? Thanks.

Als je de Ziggo app gewent bent is de KPN variant best vervelend, lees minder handig.

Terugkijken is omslachtiger, er zijn wel favorieten  mogelijk, maar deze mogen we niet naar onze eigen voorkeur indelen.

Ook het op de TV ontvanger kunnen wisselen van zender via de app is best lekker.

De Glashart Media app in combinatie met de Amino had die optie al rond 2015, jammer dat KPN die 'betere ' optie die we bij Telfort hadden niet heeft overgenomen. 

Wat dat betreft zijn er genoeg verbeter punten.

 

Bij het filter zou naast geen kinderfilms de optie geen huur films wel een pluspunt zijn, of zijn er geen 'gratis' films zonder het pluspakket?

Reputatie 7
Badge +20

Bij het filter zou naast geen kinderfilms de optie geen huur films wel een pluspunt zijn, of zijn er geen 'gratis' films zonder het pluspakket?

Dit laatste klopt: als je geen gebruik maakt van het Pluspakket, zijn er alleen films te huur. De gratis te bekijken films zijn een onderdeel van het Pluspakket 🙂

Hallo, jullie maken nu een aanname dat ik perse alle mogelijkheden wil benutten. Dat het kan, wil niet meteen zeggen dat ik het nodig heb. Ik wil zo min mogelijk kabels, afstandsbedieningen en gedoe. Opnemen van programma’s heb ik nooit gedaan. Ook geen behoefte aan. Als ik wat wil terug kijken doe ik dat via NPO plus. Apps zitten in de TV.

Ik heb KPN alleen maar nodig om tv signaal door te geven..meer niet. De rest: Netflix, YouTube, films huren, de hele mikmak regel ik wel zelf. De beeldkwaliteit van lineaire tv via de app kan ik mee leven. Weegt voor mij niet op tegen de een extra kastje. 

Waarom ben je voorstander van extra gedoe? Ik snap dat niet! Heb je al eens geprobeerd zonder set-top box te kijken..dat is een bevrijding ;-) 

Stel je eens voor wanneer de app verder wordt ontwikkeld. Kijk naar wat de Apple TV app, of de Disney+ voor beeld en geluid biedt: 4K HDR, dolby atmos. Er is tegenwoordig geen enkele reden om daarvoor een extra kastje naast je tv te zetten (tenzij het jaar 1999 is). 

Ik kijk uit naar de verdere ontwikkelingen van de app. 

 

 

 

 

Badge +12

Hebben meer mensen gisteren via de app gekeken en hoe was de ervaring? Ik kijk via de app op een (nieuwe) Android TV onder de veranda. Normaliter is dat goed (genoeg) maar gisteren was het ellende. Geluid prima maar beeld haperde als een gek. Alsof ik naar 4fps zat te kijken. Meer mensen last van gehad? Anders ga ik de app nog maar eens opnieuw installeren. 

Hebben meer mensen gisteren via de app gekeken en hoe was de ervaring? Ik kijk via de app op een (nieuwe) Android TV onder de veranda. Normaliter is dat goed (genoeg) maar gisteren was het ellende. Geluid prima maar beeld haperde als een gek. Alsof ik naar 4fps zat te kijken. Meer mensen last van gehad? Anders ga ik de app nog maar eens opnieuw installeren. 

Probleem zit hem in de app van kpn 

Dit probleem is er al een lange tijd 

Gebruik de Chromecast functie van je tv dat werkt redelijk 

De kpn itv app voor Android tv is niet te gebruiken 

Veel schokken in beeld 

 

De app heeft officieel ook nog steeds de bèta status.

 

De app heeft officieel ook nog steeds de bèta status.

 

Een beta (test versie) hoort op basis niveau goed te werken. 

Inmiddels zijn er al veel updates geweest 

 

 

Reputatie 7

De app heeft officieel ook nog steeds de bèta status.

Ik ken maar één app die na jaren nog steeds de bèta status niet ontgroeit is. 😖

De app heeft officieel ook nog steeds de bèta status.

Ik ken maar één app die na jaren nog steeds de bèta status niet ontgroeit is. 😖

En wie zegt dat het een beta is 

Staat er bij mij niet meer bij i.i.g. 

Ik zeg niet dat het daarom goed werkt het werkt waardeloos 

Reputatie 7

En wie zegt dat het een beta is 

Dat zegt kpn zelf.

Bron

En wie zegt dat het een beta is 

Dat zegt kpn zelf.

Bron

Klopt dat wel dan ik had er beta bij staan in de app 

Dat staat er nu niet meer na de vele updates 

 

@wjb @JanD 

Beta of niet dat de kpn Android tv app minder beeldkwaliteit heeft en minder functies heeft als de tv ontvanger zelf oke 

Maar daarom moet zo,n app wel vloeiende beelden door geven en dat is nu het punt 

 

Badge +12

@wjb @JanD 

Beta of niet dat de kpn Android tv app minder beeldkwaliteit heeft en minder functies heeft als de tv ontvanger zelf oke 

Maar daarom moet zo,n app wel vloeiende beelden door geven en dat is nu het punt 

 

Eens. En die haperingen waar ik het over had heb ik normaliter niet. Ook al is het maar voor de 3e tv en heb ik hiervoor bewust geen ontvanger ingezet, het zou wel soepel moeten draaien. Een beta zou geleidelijk beter moeten worden. Daar merk ik op dit moment niets van...integendeel 😅

Hoe zit het met het geluid 5.1 of gewoon stereo 2.0??

Reageer