Sticky

De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

1941 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik heb niet alle 72 pagina's doorgelezen, excuses als het al gevraagd is.

 

Wij hadden vorige week een storing welke de gehele dag duurde. Bij de aanleg van glasvezel, is een glasvezel beschadigd... Hoe ironisch, maar het halve dorp zat zonder DSL... 

 

To the point. We wilden via de KPN tv app op Android TV, tv kijken. De tv had verbinding met mijn hotspot, en alles werkte weer. Behalve de tv app, want deze moest verbinding hebben met het KPN netwerk. 

Waarom is het mobiele netwerk van KPN niet geclassificeerd als "KPN netwerk"?

Reputatie 7

Waarom is het mobiele netwerk van KPN niet geclassificeerd als "KPN netwerk"?

De smart-TV app is bedoeld voor thuisgebruik en werkt alleen via jouw vaste KPN netwerk, niet via het mobiele netwerk van KPN.

Reputatie 3
Badge

Waarom is het mobiele netwerk van KPN niet geclassificeerd als "KPN netwerk"?

De smart-TV app is bedoelt voor thuisgebruik en werkt alleen via jouw vaste KPN netwerk, niet via het mobiele netwerk van KPN.

Dat merkte ik idd... Jammer. 

Gelukkig werkt casten vanaf de telefoon wel. 🤔

Dat is het wel .. alleen niet voor de app op tv toestellen en ook niet voor de KPN-ontvangers; die moeten verbonden zijn met het vaste netwerk van KPN. De app op je tablet of smartphone doet het wel op het mobiele netwerk van KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Wanneer krijgt de KPN iTV app voor smart tv’s een update zodat je ook op een vreemd netwerk kan kijken?
Met een tablet of telefoon kan het wel maar met een smart tv niet. Tijd dat het mogelijk wordt om de app te gebruiken op bijvoorbeeld een camping 🏕️️ 

Gr. Ron

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Ronbidon welkom! Ik heb jouw bericht naar het betreffende topic over de smart tv app verplaatst. Deze app is specifiek bedoeld voor gebruik op jouw eigen netwerk. Daar zal voorlopig geen verandering in komen!

Excuus als dit al is gemeld, het is een lastig iets om naar te zoeken:

Op Android TV met de afstand van de Nokia Streaming Box 8000, doet de P+ en P- knop niets in de app van KPN. Zijn jullie daarvan op de hoogte, en kan er binnenkort een fix verwacht worden?

Bedankt.

Reputatie 7

Wanneer krijgt de KPN iTV app voor smart tv’s een update zodat je ook op een vreemd netwerk kan kijken?

Dat zal niet gaan gebeuren, daar is de smart-TV app niet voor bedoeld. De smart-TV app is bedoeld om thuis om een 2e of 3e televisie te gebruiken.

Als je toch buitenshuis de smart-TV app wilt gebruiken dan zal je er voor moeten zorgen dat de smart-TV app op jouw televisie via een VPN verbinding naar jouw thuisnetwerk met het TV platform van KPN gaat communiceren.

Als je een Android televisie hebt en thuis een OpenVPN server op bijvoorbeeld een Synology NAS dan is dat zeer eenvoudig te realiseren.

Wanneer krijgt de KPN iTV app voor smart tv’s een update zodat je ook op een vreemd netwerk kan kijken?

Dat zal niet gaan gebeuren, daar is de smart-TV app niet voor bedoeld. De smart-TV app is bedoeld om thuis om een 2e of 3e televisie te gebruiken.

Als je toch buitenshuis de smart-TV app wilt gebruiken dan zal je er voor moeten zorgen dat de smart-TV app op jouw televisie via een VPN verbinding naar jouw thuisnetwerk met het TV platform van KPN gaat communiceren.

Als je een Android televisie hebt en thuis een OpenVPN server op bijvoorbeeld een Synology NAS dan is dat zeer eenvoudig te realiseren.

Dankjewel WJB, goede tip 👍

Ik zie dat de Android TV ITV app nieuwe versie nr heeft, nl. 2.10.34. Waar kan ik terug vinden wat de verbeterpunten zijn? Ik vind dat dat KPN niet echt actief is met het uitbrengen van updates. Omdat het een beta versie is, zou ik maandelijks updates ontvangen. De app zit nog vol met bugs. Ik erger vooral aan deze 2 dingen:

  1. Bij terugkijken of ik geen Ondertiteling, Dat vind ik kwalijk, omdat ik slechthorend bent.
  2. Waarom kan ik de belgische zender Een HD niet terug kijken, bijv. het Nieuws. Bij Ziggo kon dat wel.

Als ik KPN was, zou ik meer communiceren met de gebruikes, want we horen al maanden niks en vaker updates uitbrengen totdat de beta periode voorbij is.

Reputatie 7
Badge +17

@Bruinsmm2 Je kunt de updates zien in de Play Store.

Wat betreft jouw tweede punt: dit heeft te maken met de rechten. De zender heeft ons geen rechten gegeven om terugkijken via de app toe te staan. Een update van de app gaat hier niets aan veranderen.

@Denise_   Bij mij worden de updates automatisch geinstalleerd, maar ik kan niet zien welke updates allemaal geweest zijn en wat de aanpassingen zijn. Jij wel ?

Zou Ziggo dan wel rechten hebben gekregen voor terugkijken van Een HD !?!?

Reputatie 7
Badge +17

Als je in de Play Store kijkt, dan zie je onder ‘nieuwe functies’ wat er nieuw is.

En ja, het lijkt erop dat Ziggo deze rechten wel heeft.

@Denise_

 

zie mijn tv scherm. ik zie alleen dat de laatste update van 21 december 2021 is !!!! Verder kan ik de tekst niet helemaal lezen. Ik weet dus ook niet wat de aanpassingen zijn geweest. Kunt u het wel opvragen?

 

 

Reputatie 7
Badge +29

Kan je, als je op het bovenste vakje staat, met de OK/Enterknop meer informatie tevoorschijn halen, @Bruinsmm2? Anders kun je ook op de webversie van de Play Store de appinformatie bekijken.

@Erik_  Bedankt.

 

@Denise_ Ik ben wel teleurgesteld dat de laatste update van de KPN ITV half jaar geleden is (december 2021). Echt actief zijn ze niet bij de KPN met de software ontwikkeling.

@Erik_  Bedankt.

 

@Denise_Ik ben wel teleurgesteld dat de laatste update van de KPN ITV half jaar geleden is (december 2021). Echt actief zijn ze niet bij de KPN met de software ontwikkeling.

Vandaag was er bij mij een update van de app voor LG. Wat er verbeterd is weet ik niet, boeit me ook niet. Ik vind de app extreem onhandig en kwalitatief inferieur en gebruik daarom nog uitsluitend de ontvangers. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even wat geknipt in de off-topic discussie. 

Badge +12

Ik heb even wat geknipt in de off-topic discussie. 

Je knipt soms iets te snel en te veel @Thomas 

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Zo heel erg off-topic was het niet en het ging om 2 of 3 berichten. Lijkt meer op censuur....jammer. 

Ik heb even wat geknipt in de off-topic discussie. 

Je knipt soms iets te snel en te veel @Thomas 

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Zo heel erg off-topic was het niet en het ging om 2 of 3 berichten. Lijkt meer op censuur....jammer. 

👍

Reputatie 7
Badge +30

Om hier toch nog even inhoudelijk op in te gaan, waar dit topic dus eigenlijk niet voor bedoeld is: we zien de afgelopen tijd dat er vaker off topic wordt gegaan en dit verstoort soms het lopende gesprek. In dit specifieke geval, willen we vermijden dat in een topic over het gebruik van de Smart tv app van KPN het gaat over ervaringen met de itv app van T-Mobile. In de gebruikersvoorwaarden van het forum staat: het KPN forum is een community voor discussies en uitwisseling van tips en tricks die verband houden met KPN en haar diensten en op basis daarvan heeft Thomas deze beslissing genomen. 

Badge +12

Om hier toch nog even inhoudelijk op in te gaan, waar dit topic dus eigenlijk niet voor bedoeld is: we zien de afgelopen tijd dat er vaker off topic wordt gegaan en dit verstoort soms het lopende gesprek. In dit specifieke geval, willen we vermijden dat in een topic over het gebruik van de Smart tv app van KPN het gaat over ervaringen met de itv app van T-Mobile. In de gebruikersvoorwaarden van het forum staat: het KPN forum is een community voor discussies en uitwisseling van tips en tricks die verband houden met KPN en haar diensten en op basis daarvan heeft Thomas deze beslissing genomen. 

Ik snap de beredenering wel, maar pas het dan ook consequent toe. Ik kan je legio voorbeelden geven van bepaalde personen die met zeer grote regelmaat off-topic gaan en waar niet wordt ingegrepen (omdat het blijkbaar een te belangrijk forumlid is). Dat werkt verstorend en is mede oorzaak van mijn ergernis die ik benoem. 

Reputatie 7
Badge +29

Er zit ook nog wel een beetje verschil in de mate van ingrijpen gebaseerd op wat voor topic het is, en waar de off-topic over gaat.  Een verzameltopic als dit is van nature al minder overzichtelijk. We zullen in een verzameltopic dan ook eerder de keus maken te knippen dan in een los topic. En we zullen ook eerder knippen als het off-topic gaat naar dingen die niet meer met KPN te maken hebben.

En daarmee ga ik graag weer over naar waar het topic over gaat: de smart tv app.

 

@Erik_  Bedankt.

@Denise_Ik ben wel teleurgesteld dat de laatste update van de KPN ITV half jaar geleden is (december 2021). Echt actief zijn ze niet bij de KPN met de software ontwikkeling.

Software ontwikkeling van de iTV app is continu. Alleen is de app er voor meerdere platformen (iOS, Android, Android TV, webOS (LG), Tizen (Samsung)). Elk platform heeft z'n eigen software.  En wij zijn helaas niet oneindig in mensen, tijd en geld. Dus moeten dat verdelen over die versies. Waardoor het inderdaad kan zijn dat er wat tijd tussen zit voor er een update is voor jouw platform. En daarnaast komt het ook voor, vooral bij LG en Samsung, dat bepaalde kleinere updates niet met een hoger versienummer worden vermeld. Grote updates worden door Samsung/LG nagekeken voor deze door hun beschikbaar worden gesteld in de app stores op de tv. Dit gaat dan ook altijd gepaard met een verhoging van het versienummer. Maar kleinere updates tussendoor hoeven niet op die manier gecheckt te worden. Deze komen dan zo beschikbaar, maar dan past het versienummer zich niet aan. Hierdoor lijkt het dan alsof er niets veranderd is. 

 

@Erik_  Bedankt.

@Denise_Ik ben wel teleurgesteld dat de laatste update van de KPN ITV half jaar geleden is (december 2021). Echt actief zijn ze niet bij de KPN met de software ontwikkeling.

Vandaag was er bij mij een update van de app voor LG. Wat er verbeterd is weet ik niet, boeit me ook niet. Ik vind de app extreem onhandig en kwalitatief inferieur en gebruik daarom nog uitsluitend de ontvangers. 

Zijn er specifieke dingen aan de app die je onhandig vindt? Want feedback horen we graag.

Dat heb ik op verschillende plekken al regelmatig aangegeven. Voornaamste bezwaar is dat je itt. bij de ontvanger in een soort overzichtsscherm start. Voor niet-regelmatige gebruikers is het dan niet direct duidelijk hoe dan verder. Ik wil gewoon - net als bij de ontvanger - in TV-modus komen op de zender waar ik laatst naar gekeken heb of desnoods NPO1. En als ik uiteindelijk op een zender aangeland ben en ik druk op de LG AB op Guide dan kom ik niet in de Gids maart ik een ongedefinieerde modus die niets meer met de app te maken lijkt te hebben. Kortom, het gebruiksgemak laat tov. de ontvanger zeer te wensen over. En dan heb ik het nog niet over de lagere beeldkwaliteit en het ontbreken van de radiozenders om maar wat te noemen. Nee, ik houd het bij de ontvangers. 

Dat heb ik op verschillende plekken al regelmatig aangegeven. Voornaamste bezwaar is dat je itt. bij de ontvanger in een soort overzichtsscherm start. Voor niet-regelmatige gebruikers is het dan niet direct duidelijk hoe dan verder. Ik wil gewoon - net als bij de ontvanger - in TV-modus komen op de zender waar ik laatst naar gekeken heb of desnoods NPO1. En als ik uiteindelijk op een zender aangeland ben en ik druk op de LG AB op Guide dan kom ik niet in de Gids maart ik een ongedefinieerde modus die niets meer met de app te maken lijkt te hebben. 

Het is maar de vraag of KPN dat zo überhaupt kan maken. Ik vermoed van niet. Ik denk dat da niet kan.

Zo'n smart tv is net een soort computer. Als je die opstart, dan kom je ook op het bureaublad terecht. Waar u vervolgens zelf het programma aan moet klikken wat u wilt gebruiken. 

Bedenk u dat KPN alleen een app kan ontwikkelen. KPN kan niet de besturing van de hele tv overnemen. Dat is niet mogelijk. 

Of KPN dat kan of niet doet wat mij betreft niet ter zake voor wat betreft de bruikbaarheid tov. de ontvanger. Mijn oordeel blijft dat die laatste veel gebruiksvriendelijker is én een betere beeldkwaliteit oplevert. Zelfs op de slaapkamer heb ik een twee-maandelijkse proefperiode van de app afgesloten met het weer tevoorschijn halen van de ontvanger, ook al kijken we daar niet zo vaak. Die 5202 staat wel in de ECO-stand; toch heb ik dan eerder beeld dan bij de app, want het werkend opstarten daarvan duurt simpelweg te lang en vraagt veel te veel handelingen. 

Reageer