De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Klopt, @peter-keetfm . Die chromecast heeft nu minder werk. Maar die zit normaliter op TV 3 (waar meestal digitenne met de CI module op wordt gebruikt). Verder heeft TV 2 die Nokia. En TV 1 de kpn ontvanger. (en voor nood ook nog de smart-tv app voor Tizen). TV 1 is de smart-tv dus overige apps gewoon in die televisie zelf.

De laatste tijd zit de chromecast overigens op de versterker en stream/cast ik daar alleen audio mee van af de "radio” apps op m'n telefoon.

Maar hee. Zie ik bij jouw dus ook de Nokia??

Klopt, @peter-keetfm . 

Maar hee. Zie ik bij jouw dus ook de Nokia??

Dat weet je toch dat ik ook een Nokia box gebruik. 

Maar het is een geweldige mediaplayer. (prijs kwaliteit verhouding)

 

Vandaag ff T-Mobile tv ontvanger er achter gedaan om een test.

Wat toch een heerlijk systeem gewoon in het netwerk achter een 2e router.

Zonder gedoe vlan igmp snooping enz.

Jammer dat kpn een moeilijk systeem gebruikt.

T-mobile vlan 300 in eigen router en gaan.

Door 2e router geen probleem met tv dienst.

Hier de tv box op een tp-link omada switch aangesloten.

 

Reputatie 1

Wel een beetje jammer dat voor deze App je vaste internet-verbinding nodig is… Vandaag ging onze Experiabox kapot, en kregen we extra GB’s om zo online TV te kunnen kijken.

Mijn telefoon werkt vandaag dus als 4G-naar-wifi router voor in huis, en de TV is er nu ook op aangesloten, om alleen een melding te krijgen dat de KPN Samrt App niet werkt als je niet op de vaste aansluiting zit… maar die is juist defect…?!

Reputatie 7

Wanneer komt er een “gewone” gids voor de smart-TV app i.p.v. die verschrikkelijke tegels waardoor alleen vier uitzendingen van één zender volledig zichtbaar zijn en voor twee andere zenders gedeeltelijk.

Dan is een gids zoals op de site toch veel gebruiksvriendelijker.

 

Reputatie 4
Badge

Wanneer komt er een “gewone” gids voor de smart-TV app i.p.v. die verschrikkelijke tegels waardoor alleen vier uitzendingen van één zender volledig zichtbaar zijn en voor twee andere zenders gedeeltelijk.

Dan is een gids zoals op de site toch veel gebruiksvriendelijker.

 

Idd duurt lang….

Precies. Gewoon een gids met alleen tekst is een stuk fijner. 

Een betere gids, die ook te benaderen is met een Guide/Gids knop op een afstandsbediening zou fijn zijn.

Daarnaast het toevoegen van Dolby Digital geluid kan ook geen kwaad.

En Framerate switching. Aangezien meeste uitzendingen in 25fps zijn. En android box in het algemeen op 60 fps staan.

Als je iets pauzeert, kan je niet doorspoelen, ook heel irritant. Opnames kan je ook niet doorspoelen, maar op mobiel wel.

Kortom, er zijn nog wel wat verbeteringen te maken.

Hellup, vandaag 1e dag van mn KPN glasvezel abo. Modem werkt, Wifi werkt, tv ontvanger werkt maar ik kan op mijn Android TV (Philips TheOne 43 inch) de webtv app niet aan de praat krijgen. Na abonummer en pincode een ronddraaiende witte cirkel die uuuuren blijft draaien. App verwijderen en installeren helpt niet. Op android telefoon werkt het wel.

 

Geen klantenservicecontact mogelijk, verbinding wordt na een sms naar het forum gewoon verbroken. Geen beste eerste goede klantervaring zo…

 

Iemand een idee wat ik kan doen om toch te kunnen inloggen?

Reputatie 7
Badge +30

Als het op de andere apparaten werkt, @rodof, dan zou ik verwachten dat het op de smart tv app ook werkt. Geef het voor de zekerheid nog even en probeer het morgen nog eens. Voor het geval dat er toch nog onder water wat afgerond moet worden qua abonnement. 

Als het dan nog niet werkt, laat het weten.

Als het op de andere apparaten werkt, @rodof, dan zou ik verwachten dat het op de smart tv app ook werkt. Geef het voor de zekerheid nog even en probeer het morgen nog eens. Voor het geval dat er toch nog onder water wat afgerond moet worden qua abonnement. 

Als het dan nog niet werkt, laat het weten.

Je had gelijk, werkt sinds vandaag wel. Tnx 

Ik gebruik nu bijna een jaar de Android TV app. Ik ben daar niet echt tevreden over. KPN communiceert niet actief met de klanten en verbeterd de app niet.

Ik heb de volgende issue ontdekt:

  • De app doet soms gek, en hoor ik op bepaalde kanaal het geluid van andere zender
  • Als ik de tv aandoe, doet de app ook gek , en moet ik een kanaal selecteren voordat het weer werkt.
  • ik heb geen ondertiteling bij Gemist. Jammer omdat ik slechthorend bent is dat belangrijk voor mij,
  • Gemist bij Belgische zenders werkt niet. Bij Ziggo wel.
  • Beeld loopt niet altijd vloeiend en stokt soms.
  • Ondertiteling via Teletekst is ouderwets, graag de digitale ondertiteling gebruiken.
  • JE kunt favoriete zenders selecteren, maar heeft geen nut, want als ik terug ga naar overzicht van zenders, dan zie ik weer alle zenders. Dan moet ik weer kiezen voor toon alleen favorieten.
  • Beeld vooruitspoelen werkt niet handig, graag vooruitspoelen met beeld erbij.
  • Weergave van ondertiteling is niet perfect. Soms zie ik meerdere regels tussendoor.

 

Kan KPN deze problemen op korte termijn oplossen. Ik hoop het, anders heeft het voor mij geen zin om langer lid te blijven van KPN. We betalen veel voor het abonnement, maar de service is niet goed.

Nou, er is wel af en toe een aanpassing. Nog een week geleden zijn de Duitse zenders toegevoegd. Die kunnen nu ook gekeken worden met de app. @Bruinsmm2 

Allereerst: de ondertiteling schijnt technisch alleen bij live aangeboden te kunnen worden. En alleen in Android-TV en WebOS (LG). Met een Samsung, Tizen, is er ook helemaal geen ondertiteling.

Waarom gebruik je niet gewoon de tv ontvanger? Dat werkt als een locomotief. Ook met ondertiteling bij live én terugkijken (gemist) én opnames.

De app is nog steeds in Bèta en wordt aangeboden als alternatief voor een tweede of derde tv. Niet in plaats van de ontvanger bij de hoofd televisie.

  • De app doet soms gek, en hoor ik op bepaalde kanaal het geluid van andere zender
    Dit heb ik nog niet ervaren. Ik gebruik 'm met Samsung (af en toe) en met een Android-TV boxje.
  • Als ik de tv aandoe, doet de app ook gek , en moet ik een kanaal selecteren voordat het weer werkt.
    Het beste is de app eerst echt en helemaal af te sluiten voordat je de tv uit dit. Bovenstaande ervaar ik ook als ik dat vergeet en de Android-TV box uit heb gehad.
  • ik heb geen ondertiteling bij Gemist. Jammer omdat ik slechthorend bent is dat belangrijk voor mij,
    Sowieso dan handiger om de ontvanger gewoon te gebruiken
  • Gemist bij Belgische zenders werkt niet. Bij Ziggo wel.
    Klopt. KPN heeft hier bij VRT de rechten niet van genomen. Er is weinig vraag naar te merken aan het aantal opmerkingen hier op het forum. Ziggo heeft, met multinational Liberty Global erachter, diepere zakken.
  • Beeld loopt niet altijd vloeiend en stokt soms.
    Ook dit ervaar ik. Valt me het meest op bij kijken naar tennis. Maar een minuutje later is het weer vloeiend. 
  • Ondertiteling via Teletekst is ouderwets, graag de digitale ondertiteling gebruiken.
    Helaas is dat nooit geïmplementeerd in de tv norm IPTV. Het is daardoor ook bij andere IPTV providers niet mogelijk. 
  • JE kunt favoriete zenders selecteren, maar heeft geen nut, want als ik terug ga naar overzicht van zenders, dan zie ik weer alle zenders. Dan moet ik weer kiezen voor toon alleen favorieten.
    Klopt. De favorieten staan alleen op je startpagina. Als ballonnetjes. Zodat je er snel eentje kunt kiezen.
  • Beeld vooruitspoelen werkt niet handig, graag vooruitspoelen met beeld erbij.
    Ook dit lijkt problematisch icm IPTV. Dit heeft NLziet bijvoorbeeld ook niet.
  • Weergave van ondertiteling is niet perfect. Soms zie ik meerdere regels tussendoor.
    Dat klopt. Het verspringt ook in hoogte. Team is op de hoogte. 

Kan KPN deze problemen op korte termijn oplossen. Ik hoop het, anders heeft het voor mij geen zin om langer lid te blijven van KPN. We betalen veel voor het abonnement, maar de service is niet goed.

Het is heel jammer dat je er zo in staat. Maar het is wat het is. Wat het type ondertiteling betreft lijkt Ziggo dan de enige optie. Maar dan wel met de Next want die is nog DVB-C. De Next Mini werkt ook met IPTV.
Met een CI+ module is '’mooie'’ ondertiteling ook mogelijk. Maar opnemen, terugkijken etc dan weer niet.

Reputatie 4
Badge

https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-tv-app-apple-tv/

Ik heb de TV ontvanger geprobeerd. Ik kan niet instellen dat ik altijd ondertiteling willt hebben. Nu moet ik altijd teletekst activeren bij zenderwisseling. Niet handig en ouderwets. Bij Uitzendig gemist heb ik wel ondertiteling. Ik kan ook niet de zenders indelen. Bijv. NPO 1 Glas wil ik op 1 zetten. Ik vind dat wel slordig dat het niet kan. Ook jammer dat KPN geen Apple TV app heeft. Vergeleken met andere providers heeft KPN nog wat hoop in te halen.

Ik ga toch kijken naar andere providers, naar hun aanbod. Ik ben nog niet steeds tevreden met KPN.

Ik vind het jammer dat ik geen respons krijg van kpn op mijn klachten. Verder merk ik dat zender NPO 1 UHD toegevoegd is. Die bevat helaas geen teletekst en heb dus geen ondertiteling bij voetbalwedstrijden. Klopt dat KPN ?

Hoi @Bruinsmm2 

Dit topic gaat over de smart-tv app. Die beschikt sowieso niet over teletekst. 

En ook via de ontvanger is er geen teletekst/ 888 ondertiteling op dit tijdelijke kanaal. 

Dat kan alleen op het HD kanaal. En als je glasvezel hebt via kanaal 661. ( kanalen in betere kwaliteit voor glasvezel 661-670)

N.b. in een stadion heb je ook geen commentaar en ondertiteling bij de wedstrijd. Ik heb soms zelfs het geluid uit. Dat continu lawaai van het publiek vind ik vaak niet fijn.

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie nog niet npo 1 uhd in de smart tv app (tizen) . Mis ik iets?

Ik zie nog niet npo 1 uhd in de smart tv app (tizen) . Mis ik iets?

Zeker. Ik heb wel kanaal 690 in de app op de Samsung ( Tizen).

Reputatie 7
Badge +6

Dat is vreemd, bij mij is het laatste kanaal 538. Of moet je hiervoor ook perse je 4k abonnement hebben?

Dat is vreemd, bij mij is het laatste kanaal 538. Of moet je hiervoor ook perse je 4k abonnement hebben?

Nee hoor. Maar wel een bandbreedte van minimaal 38 Mbps.

Reputatie 7

Dat is vreemd, bij mij is het laatste kanaal 538. Of moet je hiervoor ook perse je 4k abonnement hebben?

Nee, voor kanaal 690 hoef je geen 4K abonnement te hebben.

Reputatie 7
Badge +30

Ik vind het jammer dat ik geen respons krijg van kpn op mijn klachten. Verder merk ik dat zender NPO 1 UHD toegevoegd is. Die bevat helaas geen teletekst en heb dus geen ondertiteling bij voetbalwedstrijden. Klopt dat KPN ?

Sorry, @Bruinsmm2. We hebben je lijstje gezien. Dank dat je de tijd hebt genomen dat aan ons door te geven. Peter heeft eigenlijk al grotendeels antwoorden gegeven die overeenkomen met wat wij kunnen en zouden zeggen hierover. Sommige dingen zijn bewust of niet te veranderen, sommige dingen werken nog niet ideaal en staan op de planning voor verbetering. 

 

Dat is vreemd, bij mij is het laatste kanaal 538. Of moet je hiervoor ook perse je 4k abonnement hebben?

Nee, ook zonder 4K abonnement kun je dit kanaal ontvangen, @pietheingrun. Controleer of je de app kunt updaten. Of anders verwijder en herinstalleer hem. 

Reputatie 7
Badge +6

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas is 538 nog steeds mijn laatste zender. Ik heb met 100mb VDSL genoeg bandbreedte 

Welke versie van de app heb je @pietheingrun ?

Ga in de app naar instellingen. Rechts onderaan staat hier 2.9.70 .

Reageer