De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@MurkRatte 2.9.71 is voor jouw TV de laatste versie gelukkig! Deze is (zo goed als) gelijk aan 2.10.40 welke LG tv's en Android-TVs hebben (op 2017 modellen na). Én deze is gisteren (24-01) geüpdate van 2.9.70/2.10.39. Verandering: aanpak structurele haperingen 1-3 seconden. Oftewel klacht één van je eerste post, is hopelijk sinds gisteren (grotendeels) verholpen.

Je andere klachten zouden dus al lang  verholpen moeten zijn. Als dat dus nog speelt, zou je als dat gebeurt eens een datum+tijdstip (op de minuut) willen PM’en naar dit account? Dus zwart beeld of foutmelding na zappen. Een foto ervan kan ook helpen. Als je dan direct weer hetzelfde of ander live kanaal wil bekijken, werkt het wel altijd weer?

Ten aanzien van je deco-m4: je TV is daarmee dus via UTP verbonden, maar die deco op zijn beurt is dan via UTP of Wifi verbonden met het modem? 

Hoi, TV Apps Team.

Versie 2.9.71 werkt hier prima op de Samsung. Maar wanneer komt er ondertiteling beschikbaar via Samsung?

(heb ik wel op de Android-TV in de slaapkamer.)

Reputatie 7

@TV Apps Team, Is er al enig zicht op het kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders via de KPN TV apps (smart-TV, tablet / telefoon) en tv.kpn.com?

Uiteraard hoeft dit niet met de HD-"Glas" beeldkwaliteit maar gewoon met de hoogste beeldkwaliteit beschikbaar in de app danwel tv.kpn.com.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, TV Apps Team.

Versie 2.9.71 werkt hier prima op de Samsung. Maar wanneer komt er ondertiteling beschikbaar via Samsung?

(heb ik wel op de Android-TV in de slaapkamer.)

Ondertiteling is beschikbaar vanaf 2.10.x. Samsung TV's zullen deze versie niet krijgen (blijven op 2.9.x) en meteen naar 3.0.x gaan in komende maanden. Daarin zit dan ondertiteling, net zoals nu al in 2.10.x. Bij Samsung TV's bracht 2.9 extra problemen, vandaar dat deze overgeslagen moest worden helaas.

Reputatie 7
Badge +7

@TV Apps Team, Is er al enig zicht op het kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders via de KPN TV apps (smart-TV, tablet / telefoon) en tv.kpn.com?

Uiteraard hoeft dit niet met de HD-"Glas" beeldkwaliteit maar gewoon met de hoogste beeldkwaliteit beschikbaar in de app danwel tv.kpn.com.

Daar is momenteel niets zinnigs over te melden door mij of ons. Je volgt ongetwijfeld al de juiste topics waar al dan niet nieuwe info over in zal komen als dat zover is. 🙂

Reputatie 7

@TV Apps Team, Is er al enig zicht op het kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders via de KPN TV apps (smart-TV, tablet / telefoon) en tv.kpn.com?

Uiteraard hoeft dit niet met de HD-"Glas" beeldkwaliteit maar gewoon met de hoogste beeldkwaliteit beschikbaar in de app danwel tv.kpn.com.

Daar is momenteel niets zinnigs over te melden door mij of ons. Je volgt ongetwijfeld al de juiste topics waar al dan niet nieuwe info over in zal komen als dat zover is. 🙂

Ik ben blij dat je er zo lang over gedaan hebt om dit antwoord te formuleren. Je zult wel ruggespraak hebben gehad over wat je wel en niet mag zeggen.

Ik hoop wel dat jullie begrijpen dat het niet terug kunnen kijken van opnames van HD-"Glas" zenders via de apps en site een enorme aderlating is voor de glasvezelabonnee en dat is vandaag de dag dus meer 50% van de abonnees.

Functionaliteit die vijf jaar geleden beloofd is (HD-"Glas" op 1) maar nog altijd niet gerealiseerd is en ondertussen kunnen wij al die tijd 95% van onze opnames niet terugkijken op smart-TV, tablet, telefoon of via de site. 😖

@MurkRatte 2.9.71 is voor jouw TV de laatste versie gelukkig! Deze is (zo goed als) gelijk aan 2.10.40 welke LG tv's en Android-TVs hebben (op 2017 modellen na). Én deze is gisteren (24-01) geüpdate van 2.9.70/2.10.39. Verandering: aanpak structurele haperingen 1-3 seconden. Oftewel klacht één van je eerste post, is hopelijk sinds gisteren (grotendeels) verholpen.

Je andere klachten zouden dus al lang  verholpen moeten zijn. Als dat dus nog speelt, zou je als dat gebeurt eens een datum+tijdstip (op de minuut) willen PM’en naar dit account? Dus zwart beeld of foutmelding na zappen. Een foto ervan kan ook helpen. Als je dan direct weer hetzelfde of ander live kanaal wil bekijken, werkt het wel altijd weer?

Ten aanzien van je deco-m4: je TV is daarmee dus via UTP verbonden, maar die deco op zijn beurt is dan via UTP of Wifi verbonden met het modem? 

Hi, dank voor je reactie! Even afwachten of de haperingen verholpen zijn. Let’s hope so.

tav de zap problematiek zal ik mij melden met tijdstippen. Als dit zich voordoet moet ik terug naar het zender overzicht om een zender te selecteren en werkt het daarna weer goed.

De deco M4 is via UTP verbonden aan het modem. De tv is via UTP verbonden aan de deco M4. Voor tv kijken is dus geen afhankelijkheid van Wifi.

grt Michael

@TV Apps Team, Is er al enig zicht op het kunnen terugkijken van opnames van HD-"Glas" zenders via de KPN TV apps (smart-TV, tablet / telefoon) en tv.kpn.com?

Uiteraard hoeft dit niet met de HD-"Glas" beeldkwaliteit maar gewoon met de hoogste beeldkwaliteit beschikbaar in de app danwel tv.kpn.com.

HD Glas? Laat 't los, dat doet kpn immers ook. 

Reputatie 7

HD Glas? Laat 't los, dat doet kpn immers ook. 

Nee hoor, KPN is al teruggekomen op haar onzalige besluit om HD-"Glas" niet naar de TV+ Box te brengen. De HD-"Glas" kanalen komen binnenkort ook naar op de TV+ Box.

 

Overigens hoef ik uiteraard geen HD-"Glas" kanalen binnen de TV apps en site, zolang ik maar de opnames van HD-"Glas" zenders in "gewone" HD kwaliteit via de TV apps en site terug kan kijken. 

Oh, de ontwikkelingen gaan blijkbaar sneller dan ik kan bijhouden. Gelukkig maar, ook al heb ik er niets aan. 

Is de beeldkwaliteit van de smart tv app op een 4k tv goed/goed genoeg? Ik zit nu bij ziggo met een hd scherp tv beeld via een cl+ module en overweeg om over te stappen naar kpn glasvezel. Geen zin in een apart kastje bij de tv, dus de kwaliteit van de smart tv app kan een dealbreaker zijn als beeldkwaliteit niet optimaal is. De ziggo go app is bijvoorbeeld slagje minder dan rechtstreeks via de cl+. Wie kan mij goed hierover informeren? Op de kpn website staan geen specs vd app. Gr eric

 

Reputatie 7
Badge +24

De ziggo go app is bijvoorbeeld slagje minder dan rechtstreeks via de cl+.

Dat is bij KPN ook zo.

Reputatie 7

De ziggo go app is bijvoorbeeld slagje minder dan rechtstreeks via de cl+.

Dat is bij KPN ook zo.

Bij KPN is het in nog wel 1080i terwijl Ziggo GO zelfs alleen 720p levert.

Maar voor de beste ervaring gebruik je het beste gewoon een TV ontvanger.

De ziggo go app is bijvoorbeeld slagje minder dan rechtstreeks via de cl+.

Dat is bij KPN ook zo.

Bij KPN is het in nog wel 1080i terwijl Ziggo GO zelfs alleen 720p levert.

Maar voor de beste ervaring gebruik je het beste gewoon een TV ontvanger.

Tv zenders worden niet in uhd aangeboden, dus dan is 1080i sowieso dan maximaal haalbare, ook met de tv ontvanger, of ligt dat toch anders?  Netflix krijg ik wel uhd binnen via app. Gr eric

Reputatie 7

Tv zenders worden niet in uhd aangeboden, dus dan is 1080i sowieso dan maximaal haalbare, ook met de tv ontvanger, of ligt dat toch anders?  

Dat ligt toch anders, ook de compressiefactor speelt uiteraard een rol.

Zo biedt het online (unicast) TV platform de HD streams aan met een bitrate van zo'n 6,5Mbps terwijl het gewone (multicast) TV platform HD streams met een bitrate van zo'n 7,2Mbps aanbiedt en op glasvezelaansluitingen met een bitrate van zo'n 12,5Mbps. Met name die laatste biedt natuurlijk wel meer kleurdiepte en daarmee een mooier beeld.

Als je een 4K pakket af zou nemen dan heb je ook twee 4K zenders en één UHD (HD HDR) zender maar die zijn niet via de smart-TV app te kijken.

@Ericxp, zowel bij kpn als bij Ziggo wordt de smart-tv app aangeraden vanaf de tweede tv. Heeft ongetwijfeld te maken met leverbare (beeld)kwaliteit en mogelijkheden als pauzeren, opnemen, (gratis) on demand aanbod van de provider etc.
Voor de eerste tv leveren beide providers een box (kpn: TV+ BOX; ziggo: next mini). Ci+ alleen op aanvraag.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm?icid=smarttv

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

Het is in beide gevallen minder dan via de losse box. Met een Ci+, alleen bij Ziggo, zijn de mogelijkheden wel héél beperkt…. Terwijl je hetzelfde betaald voor het abonnement. Met een box zelfde beeldkwaliteit maar veel meer mogelijkheden.

De KPN TV+ box is te verstoppen. Want de afstandsbediening werkt met Bluetooth. Dus dan heb je geen zichtbare box bij de tv. Bovendien is ie heel klein. Dat is ook bij de Next en Next Mini.

 

Duidelijk en bedankt voor de snelle reacties. Uitproberen dus maar met het kastje als fall-back. Zojuist alles besteld……

@MurkRatte 2.9.71 is voor jouw TV de laatste versie gelukkig! Deze is (zo goed als) gelijk aan 2.10.40 welke LG tv's en Android-TVs hebben (op 2017 modellen na). Én deze is gisteren (24-01) geüpdate van 2.9.70/2.10.39. Verandering: aanpak structurele haperingen 1-3 seconden. Oftewel klacht één van je eerste post, is hopelijk sinds gisteren (grotendeels) verholpen.

Je andere klachten zouden dus al lang  verholpen moeten zijn. Als dat dus nog speelt, zou je als dat gebeurt eens een datum+tijdstip (op de minuut) willen PM’en naar dit account? Dus zwart beeld of foutmelding na zappen. Een foto ervan kan ook helpen. Als je dan direct weer hetzelfde of ander live kanaal wil bekijken, werkt het wel altijd weer?

Ten aanzien van je deco-m4: je TV is daarmee dus via UTP verbonden, maar die deco op zijn beurt is dan via UTP of Wifi verbonden met het modem? 

Hi, dank voor je reactie! Even afwachten of de haperingen verholpen zijn. Let’s hope so.

tav de zap problematiek zal ik mij melden met tijdstippen. Als dit zich voordoet moet ik terug naar het zender overzicht om een zender te selecteren en werkt het daarna weer goed.

De deco M4 is via UTP verbonden aan het modem. De tv is via UTP verbonden aan de deco M4. Voor tv kijken is dus geen afhankelijkheid van Wifi.

grt Michael

Hoi,

ik had vandaag om 21:32 en 21:34 de medling “sorry.. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw”. Dit werd veroorzaakt doordat we snel met + en - door de zenders zappten.

grt Michael

 

Reputatie 3
Badge

Waarom is de KPN zender Beleef KPN niet meer aanwezig in de KPN tv app. Ik hoor graag verder.

 

Reputatie 7
Badge +30

………...

ik had vandaag om 21:32 en 21:34 de medling “sorry.. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw”. Dit werd veroorzaakt doordat we snel met + en - door de zenders zappten.

grt Michael

Ik geef het@MurkRatte!

 

Waarom is de KPN zender Beleef KPN niet meer aanwezig in de KPN tv app. Ik hoor graag verder.

 

Ha @hyllan, dat is vreemd. Ik zie hem zelf wel! Zou je het nog eens willen controleren en eventueel de app verwijderen en opnieuw installeren?

 

Hoi @Marcia_  En @TV Apps Team . Beleef KPN zender van de maand (41) is WEG in de Android-TV app na wat onderzoek hier.

In de Samsung is ie nog wel. En in de website zie ik 'm ook. En via de app in de telefoon is ie er ook. En in de TV+ box is er ook.

Beleef KPN is dus alleen weg in de Android-TV app. Staat helemaal niet meer in het overzicht. En niet meer te kiezen.

Reputatie 7
Badge +7

Waarom is de KPN zender Beleef KPN niet meer aanwezig in de KPN tv app. Ik hoor graag verder.

 

@hyllan @PeterG Aangepast, dank voor het doorgeven en onderzoeken. Even app (android-tv app) opnieuw laden zodat die kanalen opnieuw checkt.

Snelle actie. Dank!!! 😀

Reputatie 3
Badge

Ik heb verder niets gedaan, maar de zender beleef KPN is nu wel weer te zien.

Reputatie 7
Badge +7

@MurkRatte 2.9.71 is voor jouw TV de laatste versie gelukkig! Deze is (zo goed als) gelijk aan 2.10.40 welke LG tv's en Android-TVs hebben (op 2017 modellen na). Én deze is gisteren (24-01) geüpdate van 2.9.70/2.10.39. Verandering: aanpak structurele haperingen 1-3 seconden. Oftewel klacht één van je eerste post, is hopelijk sinds gisteren (grotendeels) verholpen.

Je andere klachten zouden dus al lang  verholpen moeten zijn. Als dat dus nog speelt, zou je als dat gebeurt eens een datum+tijdstip (op de minuut) willen PM’en naar dit account? Dus zwart beeld of foutmelding na zappen. Een foto ervan kan ook helpen. Als je dan direct weer hetzelfde of ander live kanaal wil bekijken, werkt het wel altijd weer?

Ten aanzien van je deco-m4: je TV is daarmee dus via UTP verbonden, maar die deco op zijn beurt is dan via UTP of Wifi verbonden met het modem? 

Hi, dank voor je reactie! Even afwachten of de haperingen verholpen zijn. Let’s hope so.

tav de zap problematiek zal ik mij melden met tijdstippen. Als dit zich voordoet moet ik terug naar het zender overzicht om een zender te selecteren en werkt het daarna weer goed.

De deco M4 is via UTP verbonden aan het modem. De tv is via UTP verbonden aan de deco M4. Voor tv kijken is dus geen afhankelijkheid van Wifi.

grt Michael

Hoi,

ik had vandaag om 21:32 en 21:34 de medling “sorry.. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw”. Dit werd veroorzaakt doordat we snel met + en - door de zenders zappten.

grt Michael

 

Dank voor het voorbeeld. We hebben het geprobeerd te vinden, maar het lijkt een edge-case te zijn. Die je/jullie dan wel eigenlijk te vaak nog ervaren. Dat zou dan wellicht model afhankelijk kunnen zijn misschien.
Die edge-case was in 2021 vóór de fix veel meer aanwezig en ook te reproduceren als je een beetje je best deed. Dat is sinds die optimalisatie zo goed als onmogelijk geworden (buiten netwerk- en normale verstoringen om), maar niet volledig uit te sluiten (edge-case). Er zijn dus ook nog netwerkomstandigheden van toepassing die minder makkelijk te simuleren zijn, maar uitgaande van een foutloze verbinding komt het eigenlijk niet meer voor sinds die fix in 2021.
Er gingen geen calls fout op account op het gegeven voorbeeldmoment, dus het neigt dan helaas naar of een netwerkverstoring (teveel packetloss, of ander terugkerende netwerkinstabiliteit) of een modelspecifiek makkelijker te reproduceren edge-case. 
We hebben zo geen oplossing voor deze klacht, excuus.

Reageer