De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt een glasvezelverbinding @FWS_2 dus daar moet het eigenlijk ook niet in kunnen zitten. Ik heb hier zo ook niet echt een verklaring of oplossing voor. We denken natuurlijk graag mee naar een oplossing. Hoe zitten je Mi boxen aangesloten op de experiabox? 

Reputatie 7
Badge +20

@FWS_2 je zegt dat je een Panasonic GT30 hebt.

Ik heb eens gekeken via Google en zag dat het een toestel uit 2011 is. 

Dat is alweer een oudje. 

Volgens mij kan jij op dat toestel niet via de KPN smart app kijken, klopt dat? 

 

Glasvezel 50/50 bestaat dat nog?

Momenteel is de laagste snelheid 100/100

Het is zelfs best mogelijk dat jij nog een oude glasvezel decoder heb.

Toen ik de snelheid verhoogde naar 200/200 kreeg ik een nieuw glasvezel modem (waar de fiber op binnenkomt) en werd in de centrale kast van EOF gezet op GOF.

Sindsdien heb ik een veel stabiele beeld op de KPN tv ontvanger Arris VIP2952

En de glasvelkanalen 661-670 (in de originele stream) geven natuurlijk ook een super goed beeld.

 

Je hebt een glasvezelverbinding @FWS_2 dus daar moet het eigenlijk ook niet in kunnen zitten. Ik heb hier zo ook niet echt een verklaring of oplossing voor. We denken natuurlijk graag mee naar een oplossing. Hoe zitten je Mi boxen aangesloten op de experiabox? 

Via wifi (5ghz). Zowel de experiabox als de eigen router getest. En ik sluit eigenlijk uit dat het daar aan kan liggen aangezien werkelijk alles vlekkeloos werkt. Voorheen ook nooit deze problemen met de Ziggo app gehad (vorige provider).

Live TV bij de publieke omroepen werkt met deze opstelling ook probleemloos, dus ja… Wat is er zo anders aan (het signaal van) de publieke omroepen t.o.v. de commerciële zenders?

Het lijkt mij een buffer probleem. Een paar seconde de Live Stream pauzeren zorgt immers voor vloeiend beeld en dus wordt er Live (net) niet snel genoeg beeld aangeleverd of zit er een bug in de app?

 

@FWS_2 je zegt dat je een Panasonic GT30 hebt.

Ik heb eens gekeken via Google en zag dat het een toestel uit 2011 is. 

Dat is alweer een oudje. 

Volgens mij kan jij op dat toestel niet via de KPN smart app kijken, klopt dat? 

 

Glasvezel 50/50 bestaat dat nog?

Momenteel is de laagste snelheid 100/100

Het is zelfs best mogelijk dat jij nog een oude glasvezel decoder heb.

Toen ik de snelheid verhoogde naar 200/200 kreeg ik een nieuw glasvezel modem (waar de fiber op binnenkomt) en werd in de centrale kast van EOF gezet op GOF.

Sindsdien heb ik een veel stabiele beeld op de KPN tv ontvanger Arris VIP2952

En de glasvelkanalen 661-670 (in de originele stream) geven natuurlijk ook een super goed beeld.

 

 

Hoi joop2011, dank voor het meedenken, maar volgens mij heb je enkele van mijn reacties gemist. 

Er wordt gebruik gemaakt van een Mi Box S. Het “smart” gedeelte van de tv zelf wordt niet gebruikt. Dus de leeftijd van de tv doet er in dezen niet toe. Het is gewoon een monitor in feite. 

Verder is het abonnement slechts een paar maanden geleden afgesloten. 50/50 glasvezel i.c.m. een TV abonnement, waarbij we enkel gebruik maken van de Android TV app voor TV. Als 50/50 nu niet meer is af te sluiten is het pas (heel) recent uitgefaseerd. Voor ons ook meer dan voldoende qua snelheid.

Het modem is dus ook nieuw of KPN moet oude apparatuur hebben geïnstalleerd. Dat lijkt mij stug. 

 

Goedenavond,

ik heb gisteren een apple tv gekocht en nu blijkt dat daar (nog) geen itv app voor is. Deze omissie was bij mij niet eens als mogelijkheid naar boven gekomen…..

ik zie vervolgens op het forum een discussie van een jaar geleden waarin dezelfde vraag wordt gesteld dus ik zou graag een update ontvangen. Het lijkt mij immers niet meer dan logisch dat dit een tijdelijk gebrek is; ik ben benieuwd hoe het er nu in 2022 voor staat.

Met vriendelijk groeten,

Henk Laar

Reputatie 1

Even een andere vraag: Ik heb op de Mi Tv stick de KPN iTV app gezet. Deze wil ik gaan gebruiken voor de TV in de camper. Ook in het buitenland. 

Ik heb gezocht of ik de beeldkwaliteit zo laag mogelijk kan zetten zodat dat zo weinig mogelijk data kost. In oudere berichten staat dat dit via instellingen kan maar ik krijg dit niet gevonden. Dus of ik zoek niet goed of het is in de nieuwere versie niet meer mogelijk. 

Weet iemand of en hoe ik dat kan instellen??

Reputatie 7

Ik heb gezocht of ik de beeldkwaliteit zo laag mogelijk kan zetten zodat dat zo weinig mogelijk data kost. In oudere berichten staat dat dit via instellingen kan maar ik krijg dit niet gevonden. Dus of ik zoek niet goed of het is in de nieuwere versie niet meer mogelijk. 

Volgens mij heeft de smart TV app helemaal geen mogelijkheid om de beeldkwaliteit in te stellen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb gezocht of ik de beeldkwaliteit zo laag mogelijk kan zetten zodat dat zo weinig mogelijk data kost. In oudere berichten staat dat dit via instellingen kan maar ik krijg dit niet gevonden. Dus of ik zoek niet goed of het is in de nieuwere versie niet meer mogelijk. 

Volgens mij heeft de smart TV app helemaal geen mogelijkheid om de beeldkwaliteit in te stellen.

 

Hoi @wjb via de smart app is de data toch al heel erg laag. Stream van 5MB HD dacht ik.

Daarom is de KPN tv decoder toch beter (lees mooier beeld).

 

@FWS_2 50/50 dus upload en download hetzelfde betekend dat jij glasvezel hebt.

Wat is dan recent?

Als ik op www.kpn.com kijjkt en mijn postcode intikt (ik heb glasvezel) dan krijg ik als laagste snelheid 100/100 en volgens mij is dat al een paar jaar. 

Op koper is de upload namelijk lager dan de download.

Zie hier om het te kunnen meten. 

Reputatie 7

Hoi @wjb via de smart app is de data toch al heel erg laag. Stream van 5MB HD dacht ik.

Daarom is de KN tv decoder toch beter (lees mooier beeld).

De HD streams via de app zijn net iets meer dan 6Mbps en dat is minder dan de HD streams via een TV ontvanger (7,1Mbps) en veel minder dan de HD-"Glas" streams (12.5Mbps).

De beeldkwaliteit via een TV ontvanger is daarmee dan ook (veel) beter.

Reputatie 7
Badge +20

@FWS_2, hoe heb je die box aangesloten? Via wifi of met de kabel? Heb je dat ook kunnen testen? App al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. 

@Kampertje

Ik heb op de Mi Tv stick de KPN iTV app gezet. Deze wil ik gaan gebruiken voor de TV in de camper. Ook in het buitenland. 

Dat gaat niet lukken. De Android-TV app werkt al niet eens meer als je de wifi van de buren of van je mobiel gaat gebruiken. Hij is bedoeld ter vervanging van één ontvanger en werkt alleen via je wifi thuis. Er zit een IP check in.

Wat wel kan is die Chromecast stick gebruiken om te casten via de KPN TV app in je tablet of smartphone. Die apps mogen wel buiten de deur. 

Ik heb gezocht of ik de beeldkwaliteit zo laag mogelijk kan zetten zodat dat zo weinig mogelijk data kost.

Dat kan niet via Chromecast. Zelfs als je de app waarmee je cast op laag zet, zal het via Chromecast ca. 6,1 Mb/s zijn. Dat komt neer op een verbruik van 0,7625 MB elke seconde. In een uur dus 2745 MB ( 2,745 GB).

Reputatie 7

@Kampertje

Ik heb op de Mi Tv stick de KPN iTV app gezet. Deze wil ik gaan gebruiken voor de TV in de camper. Ook in het buitenland. 

Dat gaat niet lukken. De Android-TV app werkt al niet eens meer als je de wifi van de buren of van je mobiel gaat gebruiken. Hij is bedoeld ter vervanging van één ontvanger en werkt alleen via je wifi thuis. Er zit een IP check in.

Tenzij je de communicatie via een VPN verbinding met het thuisnetwerk laat lopen.

Reputatie 1

@Kampertje

Ik heb op de Mi Tv stick de KPN iTV app gezet. Deze wil ik gaan gebruiken voor de TV in de camper. Ook in het buitenland. 

Dat gaat niet lukken. De Android-TV app werkt al niet eens meer als je de wifi van de buren of van je mobiel gaat gebruiken. Hij is bedoeld ter vervanging van één ontvanger en werkt alleen via je wifi thuis. Er zit een IP check in.

Tenzij je de communicatie via een VPN verbinding met het thuisnetwerk laat lopen.

Helaas klopt het. Via hotspot van mijn GSM werkt het niet 😞 Dan zullen we eens gaan proberen of we kunnen Casten :-)

Je kunt de app verwijderen en dan de tv enige tijd spanningsloos maken vóórdat je de app opnieuw installeert. Overigens begrijp ik niet dat je zo'n kwaliteits tv wilt gebruiken met een app met zo'n gebrekkige kwaliteit. De ontvangers presteren stukken beter. 

Goedenavond,

ik heb gisteren een apple tv gekocht en nu blijkt dat daar (nog) geen itv app voor is. Deze omissie was bij mij niet eens als mogelijkheid naar boven gekomen…..

ik zie vervolgens op het forum een discussie van een jaar geleden waarin dezelfde vraag wordt gesteld dus ik zou graag een update ontvangen. Het lijkt mij immers niet meer dan logisch dat dit een tijdelijk gebrek is; ik ben benieuwd hoe het er nu in 2022 voor staat.

Met vriendelijk groeten,

Henk Laar

Ik wacht hier ook al lang op. Op Google TV wel en Apple TV nog altijd niet.

Reputatie 7
Badge +17

@Wegvallende wifi Ik heb jouw bericht even toegevoegd aan dit topic over de Smart TV app. Helaas is de KPN TV app nog niet beschikbaar voor de Apple TV. Of en wanneer dit gebeurt, is momenteel niet bekend. Zodra hier meer informatie over is, dan zullen we dat in dit topic delen.

Hallo @Niek00 en @FWS

Ik ben blij om te horen dat jullie over het algemeen tevreden zijn over de app! Balen dat er toch nog problemen ontstaan, hebben jullie de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op jullie device?  

Hallo Hanna,

Ik heb het een tijdje aangekeken en de app opnieuw geïnstalleerd. Helaas blijft het probleem zich voordoen. Nadat een uitzending even op pauze heeft gestaan springt deze terug naar het begin bij het opnieuw aanzetten ervan. 

Is er bij jullie inmiddels een oplossing bekend?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

@Niek00 We herkennen dit zo direct niet als een algemeen probleem. Ik heb zo dan ook niet direct een oplossing. Ik ga intern navraag doen en kom hier op terug.

Reputatie 2

Komt er ook de mogelijkheid  om op meerdere tv's de app tegelijk te gebruiken. We hebben in totaal 4 tv's en met drie zou ik graag de app willen gebruiken.

Indien niet...waarom niet?

Reputatie 7

Komt er ook de mogelijkheid  om op meerdere tv's de app tegelijk te gebruiken. We hebben in totaal 4 tv's en met drie zou ik graag de app willen gebruiken.

Indien niet...waarom niet?

Ik denk dat dit ontmoedigingsbeleid is, net als dat de beeldkwaliteit via de app beduidend lager is dan via een TV ontvanger.

Ik denk dat kpn eerst meer inzage wil krijgen over de impact van het gebruik van de app op de netwerkbelasting en op basis daarvan zal gaan kijken wat de mogelijkheden in de toekomst kunnen gaan worden.

Komt er ook de mogelijkheid  om op meerdere tv's de app tegelijk te gebruiken. We hebben in totaal 4 tv's en met drie zou ik graag de app willen gebruiken.

Indien niet...waarom niet?

bij mij met tests op 3 apparaten tegelijk geen enkel probleem

maar dat kan zo veranderen bij een update van de app bijvoorbeeld

dit is de mededeling vanuit kpn 1 tegelijk maar werkelijkheid is nu nog anders

bericht kpn :

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

 

“Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?”

Je kunt de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

Reputatie 7
Badge +20

 

“Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?”

Je kunt de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Zolang ze op het zelfde Netwerk van KPN zitten, kan je net zoveel tv's als je wilt van de KPN smart app voorzien.

 

Het beeld van de KPN tv decoder is echter mooier, vooral als je glasvezel hebt en de eerste 10 kanalen van 661-670 kijkt. (hopelijk gaat dat snel, zoals door KPN belooft, naar 1 - 10 HD glas). 

@joop2011 

Lees eens de link door van kpn 

En kijk even onder 

“Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?”

Daar beweert kpn dat er op maar 1 toestel gekeken kan worden met de smart tv app 

Mijn tests wijzen anders aan 

Maar dat houdt niet in dat dit in de toekomst niet meer kan 

Op meerdere toestellen tegelijk kunnen kijken 

Met de smart tv app van kpn 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011

Lees eens de link door van KPN 

En kijk even onder 

“Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?”

Daar beweert KPN dat er op maar 1 toestel gekeken kan worden met de smart tv app 

Mijn tests wijzen anders aan 

Maar dat houdt niet in dat dit in de toekomst niet meer kan 

Op meerdere toestellen tegelijk kunnen kijken 

Met de smart tv app van KPN 

 

 

 

 

@peter-keetfm niet boos worden.

Ik had de link gezien.

Dit staat er:

"”Je kunt de KPN Smart TV app op meerdere tv's in huis installeren, maar op 1 tv tegelijkertijd kijken."”

(ik heb de spelfout eruit gehaald, via de link KPN zie je een spelfout: tegelijktertijd)

 

Ik weet net als jij uit ervaring dat het geen probleem is.

Althans ik heb het wel eens getest.

En voor gezinnen met kinderen en meerdere tv's is het wel erg handig dat het kan. 

 

Kijken doe ik bij voorkeur via de KPN tv decoder, veel mooier beeld.

Pas als de TV app ook in HD glas kwaliteit is (originele stream), ga ik het pas toepassen. 

@joop2011

Lees eens de link door van KPN 

En kijk even onder 

“Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?”

Daar beweert KPN dat er op maar 1 toestel gekeken kan worden met de smart tv app 

Mijn tests wijzen anders aan 

Maar dat houdt niet in dat dit in de toekomst niet meer kan 

Op meerdere toestellen tegelijk kunnen kijken 

Met de smart tv app van KPN 

 

 

 

 

@peter-keetfm niet boos worden.

Ik had de link gezien.

Ik weet net als jij uit ervaring dat het geen probleem is.

Althans ik heb het wel eens getest.

 

Kijken doe ik bij voorkeur via de KPN tv decoder, veel mooier beeld.

Pas als de TV app ook in HD glas kwaliteit is (originele stream), ga ik het pas toepassen. 

Nee wordt niet boos 

In woonkamer gebruiken wij ook de vip5202 

De smart tv app vindt ik prima voor bij het biljart Google tv Chromecast boven bij de bar 

Op de Nvidia shield tv pro (best goed beeld)

Maar het gaat er om dat het nu nog op meerdere apparaten tegelijk werkt 

En kpn beweert van niet 

En ik bedoel er mee te zeggen 

Dat het nu nog op meerdere apparaten tegelijk werkt

En in de toekomst misschien niet meer

Eigenlijk meer een antwoord op de vraag van @TjallingH 

 

 

Reputatie 2
Badge

Helaas is kpn nog niet eens in staat om op 1 smart tv een fatsoenlijke app te laten draaien.

Haperen en wegvallen van de app is aan de orde van de dag, niet willen opstarten valt hier ook onder. Hier een samsung smart tv maar daar is zelfs een heel topic aan gewijd omdat dit schijnbaar na meer dan een jaar niet gefixed kan worden.

Nl ziet of canal digitaal werkt stukken beter dan de brakke kpn tv app.

Reageer