De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 7

Hoe zit het met het geluid 5.1 of gewoon stereo 2.0??

Stereo 2.0.

Reputatie 4
Badge +1

Staat er nog ook een AppleTV app op de planning? 

Reputatie 7
Badge +30

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik heb sinds deze week KPN. Ik gebruik in de woonkamer de TV ontvanger. In andere ruimtes gebruik ik ofwel een Nvidia Shield 2019 ofwel een recente Philips televisie met Android TV. In de laatste gevallen gebruik ik de app, uiteraard de laatste versie. Ik wil graag mijn bevindingen delen. Ik heb niet alle 72 pagina's doorgenomen, dus alvast sorry voor reeds eerder gegeven feedback.

  1. Als ik een programma terugkijk en ik druk op OK dan sta ik op de pauze knop. Druk ik op omhoog, dan kom ik linksboven op de terug knop. Ik vind het grootste gemis dat ik niet op het rondje van de tijdsbalk kom. Dat had ik wel verwacht. Om dan met links of rechts 1 minuut in tijd te kunnen springen. Deze wens staat bij mij op 1.
  2. Gerelateerd aan nummer 1: de knoppen links en rechts van de pauze knop veranderen de afspeelsnelheid (2x, 4x, 8x, 16x,...). Veel fijner zou het zijn als deze knoppen 10 seconden in de tijd springen.
  3. Gerelateerd aan 1 en 2: handig zou zijn als de gebruiker zelf de grootte van de stappen kan instellen.
  4. Als ik op de pauze knop sta en ik druk op back, dan vlieg ik uit de video. Niet handig. Gebruikelijk is het laten verdwijnen van de controls.
  5. De zoekfunctie is stuck. Ik krijg alleen maar een foutmelding.
  6. De gids mag van mij compacter, zonder plaatjes.
  7. Als ik in de tijd scroll in de gids, dan scrollt alleen de huidige zemder. Als ik stop met scrollen, pas dan worden de andere zenders in de gids bijgewerkt. Dit naijlen is onhandig en niet fraai.
  8. Om de app af te sluiten, hebben jullie de verguisde Netflix methode geïmplementeerd. Ik moet naar beneden navigeren in de menubalk om dan op afsluiten te klikken en dan nog het beëindigen bevestigen. Gangbaarder is vanuit hoofdmenu enkel en alleen door een paar keer op back te drukken op de afstandsbediening de app te beëindigen.

Dat was het voor nu.

Punt 8 is iets wat mij bij Netflix ook tegenvalt, tegenover de 'nieuwkomers' die deze optie wel hebben, ideaal gewoon via de terugknop de keuze krijgen om een app uit te zetten.

 

Nu is dat mogelijk een Android ding, bijna geen enkele app op mijn tablet of smartphone hebben die optie.

 

Het zal zeker een verbetering zijn.

 

.

Op mijn Android TV met native 720p is het beeld aanvankelijk goed, maar na ca 30 sec is alleen de linkerbovenhoek van het beeldsignaal te zien. Alsof de app dan overschakelt naar full HD, maar de TV dat niet kan laten zien door de beperkte resolutie. Je ziet dan dus niet het hele beeld meer. Lijkt me een bug?

Reputatie 7

Op mijn Android TV met native 720p ...

Wat voor een Android TV heb je dan (merk en type)?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb sinds deze week KPN. Ik gebruik in de woonkamer de TV ontvanger. In andere ruimtes gebruik ik ofwel een Nvidia Shield 2019 ofwel een recente Philips televisie met Android TV. In de laatste gevallen gebruik ik de app, uiteraard de laatste versie. Ik wil graag mijn bevindingen delen. Ik heb niet alle 72 pagina's doorgenomen, dus alvast sorry voor reeds eerder gegeven feedback.

  1. Als ik een programma terugkijk en ik druk op OK dan sta ik op de pauze knop. Druk ik op omhoog, dan kom ik linksboven op de terug knop. Ik vind het grootste gemis dat ik niet op het rondje van de tijdsbalk kom. Dat had ik wel verwacht. Om dan met links of rechts 1 minuut in tijd te kunnen springen. Deze wens staat bij mij op 1.
  2. Gerelateerd aan nummer 1: de knoppen links en rechts van de pauze knop veranderen de afspeelsnelheid (2x, 4x, 8x, 16x,...). Veel fijner zou het zijn als deze knoppen 10 seconden in de tijd springen.
  3. Gerelateerd aan 1 en 2: handig zou zijn als de gebruiker zelf de grootte van de stappen kan instellen.
  4. Als ik op de pauze knop sta en ik druk op back, dan vlieg ik uit de video. Niet handig. Gebruikelijk is het laten verdwijnen van de controls.
  5. De zoekfunctie is stuck. Ik krijg alleen maar een foutmelding.
  6. De gids mag van mij compacter, zonder plaatjes.
  7. Als ik in de tijd scroll in de gids, dan scrollt alleen de huidige zemder. Als ik stop met scrollen, pas dan worden de andere zenders in de gids bijgewerkt. Dit naijlen is onhandig en niet fraai.
  8. Om de app af te sluiten, hebben jullie de verguisde Netflix methode geïmplementeerd. Ik moet naar beneden navigeren in de menubalk om dan op afsluiten te klikken en dan nog het beëindigen bevestigen. Gangbaarder is vanuit hoofdmenu enkel en alleen door een paar keer op back te drukken op de afstandsbediening de app te beëindigen.

Dat was het voor nu.

Dank voor je feedback @BanRay! Je punt 4 en 5 zijn sowieso niet de bedoeling, zou je de app een opnieuw willen installeren? Ik hoop dat deze problemen daarna verleden tijd zijn!

@Maja_ ik heb de app op 1 apparaat verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De punten 4 en 5 zijn daarmee niet verholpen. Had ik ook niet verwacht, omdat mijn bevindingen op 3 verschillende apparaten optreden. En overal is al de laatste versie geïnstalleerd. Maar goed, verwijderen, installeren, inloggen kostte niet veel tijd. Ben ik dan de enige waarbij punten 4 en 5 optreden?!

Op mijn Android TV met native 720p ...

Wat voor een Android TV heb je dan (merk en type)?

Een Xiaomi P1 32", hij staat buiten onder de veranda. Hij is overigens geen 720p maar 1366x768. 

Reputatie 7

Een Xiaomi P1 32", hij staat buiten onder de veranda. Hij is overigens geen 720p maar 1366x768. 

Een "HD-ready" televisie dus.

Daar zal, als het goed is, nooit een full-HD stream op aangeboden worden.

Maar ik zal er ook niet raar van opkijken als dit toch gebeurt.

Een Xiaomi P1 32", hij staat buiten onder de veranda. Hij is overigens geen 720p maar 1366x768. 

Een "HD-ready" televisie dus.

Daar zal, als het goed is, nooit een full-HD stream op aangeboden worden.

Maar ik zal er ook niet raar van opkijken als dit toch gebeurt.

De ITV app start normaal op en geeft aanvankelijk ook alles goed weer, tot deze na ca. 30 sec in de fout gaat qua resolutie. Dan maar kijken via NPO start voor NPO 1-3 die blijft wel goed weergegeven.

@Gecko 

Het is niet de oplossing maar je kunt ook de Chromecast functie van de tv gebruiken 

Streamen via telefoon kpn itv app naar de tv 

 

Ik ben nieuw hier, maar geeft niemand van KPN feedback op gedane suggesties? Bijvoorbeeld:

  • Punt x: Staat op backlog en is ingepland, verwachte release in maand huppeldepup 2022
  • Punt x: Goed voorstel, gaat op backlog om ingepland te worden
  • Punt x: Doen we niks mee

Of verwacht ik nu te veel?

Reputatie 4
Badge

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Reputatie 4
Badge +1

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik gebruik nu de app op m’n Samsung TV maar zou deze graag van het internet afhalen en alles via m’n Apple TV doen!
 

Telleurstellend dat er geen Apple TV app op de planning staan, volgens mij is het niet lastiger om een app voor Apple TV te ontwikkelen dan voor Android TV of Tizen.

Reputatie 7

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik gebruik nu de app op m’n Samsung TV maar zou deze graag van het internet afhalen en alles via m’n Apple TV doen!
 

Telleurstellend dat er geen Apple TV app op de planning staan, volgens mij is het niet lastiger om een app voor Apple TV te ontwikkelen dan voor Android TV of Tizen.

Dan zal je naar jouw Apple TV moeten streamen, er is immers geen iTV app voor Apple TV.

Reputatie 4
Badge

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik gebruik nu de app op m’n Samsung TV maar zou deze graag van het internet afhalen en alles via m’n Apple TV doen!
 

Telleurstellend dat er geen Apple TV app op de planning staan, volgens mij is het niet lastiger om een app voor Apple TV te ontwikkelen dan voor Android TV of Tizen.

Idd jammer dat er nog geen Apple TV app is

Reputatie 7
Badge +22

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Beste @Slontje,

ik denk dat dit niet gaat gebeuren helaas. 

Reputatie 4
Badge

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Beste @Slontje,

ik denk dat dit niet gaat gebeuren helaas. 

dat is toch erg jammer, in de browser en op de box werkt deze echt super snel en op de itv app blijft het drama.

Reputatie 7

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Beste @Slontje,

ik denk dat dit niet gaat gebeuren helaas. 

Ik denk wel dat dat een keer gaat gebeuren want de huidige opzet van de gids in de smart-TV app is mijns inziens rampzalig. Volledig ongeschikt om als gids te dienen en absoluut NIET gebruiksvriendelijk. Dit is nu echt zo'n voorbeeld waarbij de designers alleen maar naar "look" en niet naar "feel" hebben gekeken.

Reputatie 4
Badge

Beste KPN,

 

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

 

Beste @Slontje,

ik denk dat dit niet gaat gebeuren helaas. 

Ik denk wel dat dat een keer gaat gebeuren want de huidige opzet van de gids in de smart-TV app is mijns inziens rampzalig. Volledig ongeschikt om als gids te dienen en absoluut NIET gebruiksvriendelijk. Dit is nu echt zo'n voorbeeld waarbij de designers alleen maar naar "look" en niet naar "feel" hebben gekeken.

precies dat inderdaad!

Reputatie 7
Badge +25

Ik ben nieuw hier, maar geeft niemand van KPN feedback op gedane suggesties? Bijvoorbeeld:

  • Punt x: Staat op backlog en is ingepland, verwachte release in maand huppeldepup 2022
  • Punt x: Goed voorstel, gaat op backlog om ingepland te worden
  • Punt x: Doen we niks mee

Of verwacht ik nu te veel?

Hi! We geven verbetersuggesties die we hier krijgen van klanten eigenlijk altijd door aan de collega's. Daar mag je vanuit gaan. Dat betekent niet altijd dat het ook wordt gedaan, maar soms ook wel. Maar zo specifiek zoals je het nu omschrijft (m.b.t. de backlog) kunnen we vaak niet delen. Af en toe wordt er al gewerkt aan een idee en kunnen we een tijdsindicatie geven, maar over het algemeen niet. 

 

Beste KPN,

Komt er nog een keer een update zodat de gids er net zo uit komt te zien als op de kpn box en in de browser??

Dit is ook zo'n idee waar we het eigenlijk allemaal over eens zijn. En dit is wel iets waar aan wordt gewerkt, maar is een lang project (zoals je merkt). Hiervoor kan ik geen tijdsindicatie geven.

Reputatie 4
Badge +1

Ga ik niet direct van uit, Zeilbood. We ondersteunen wel AirPlay, dus je kunt de iTV app casten naar je AppleTV.

Ik gebruik nu de app op m’n Samsung TV maar zou deze graag van het internet afhalen en alles via m’n Apple TV doen!
 

Telleurstellend dat er geen Apple TV app op de planning staan, volgens mij is het niet lastiger om een app voor Apple TV te ontwikkelen dan voor Android TV of Tizen.

Dan zal je naar jouw Apple TV moeten streamen, er is immers geen iTV app voor Apple TV.

Dat zou kunnen, maar is toch net weer wat omslachtiger dan gewoon een AppleTV app :)

 

Voor de RTL kanalen gebruik ik nu eigenlijk altijd de Videoland app op m’n AppleTV.

Wanneer krijgt de KPN iTV app voor smart tv’s een update zodat je ook op een vreemd netwerk kan kijken?
Met een tablet of telefoon kan het wel maar met een smart tv niet. Tijd dat het mogelijk wordt om de app te gebruiken op bijvoorbeeld een camping 🏕️️ 

Gr. Ron

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reageer