De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik heb niet alle 72 pagina's doorgelezen, excuses als het al gevraagd is.

 

Wij hadden vorige week een storing welke de gehele dag duurde. Bij de aanleg van glasvezel, is een glasvezel beschadigd... Hoe ironisch, maar het halve dorp zat zonder DSL... 

 

To the point. We wilden via de KPN tv app op Android TV, tv kijken. De tv had verbinding met mijn hotspot, en alles werkte weer. Behalve de tv app, want deze moest verbinding hebben met het KPN netwerk. 

Waarom is het mobiele netwerk van KPN niet geclassificeerd als "KPN netwerk"?

Reputatie 7

Waarom is het mobiele netwerk van KPN niet geclassificeerd als "KPN netwerk"?

De smart-TV app is bedoeld voor thuisgebruik en werkt alleen via jouw vaste KPN netwerk, niet via het mobiele netwerk van KPN.

Reputatie 3
Badge

Waarom is het mobiele netwerk van KPN niet geclassificeerd als "KPN netwerk"?

De smart-TV app is bedoelt voor thuisgebruik en werkt alleen via jouw vaste KPN netwerk, niet via het mobiele netwerk van KPN.

Dat merkte ik idd... Jammer. 

Gelukkig werkt casten vanaf de telefoon wel. 🤔

Dat is het wel .. alleen niet voor de app op tv toestellen en ook niet voor de KPN-ontvangers; die moeten verbonden zijn met het vaste netwerk van KPN. De app op je tablet of smartphone doet het wel op het mobiele netwerk van KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Wanneer krijgt de KPN iTV app voor smart tv’s een update zodat je ook op een vreemd netwerk kan kijken?
Met een tablet of telefoon kan het wel maar met een smart tv niet. Tijd dat het mogelijk wordt om de app te gebruiken op bijvoorbeeld een camping 🏕️️️ 

Gr. Ron

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Ronbidon welkom! Ik heb jouw bericht naar het betreffende topic over de smart tv app verplaatst. Deze app is specifiek bedoeld voor gebruik op jouw eigen netwerk. Daar zal voorlopig geen verandering in komen!

Excuus als dit al is gemeld, het is een lastig iets om naar te zoeken:

Op Android TV met de afstand van de Nokia Streaming Box 8000, doet de P+ en P- knop niets in de app van KPN. Zijn jullie daarvan op de hoogte, en kan er binnenkort een fix verwacht worden?

Bedankt.

Reputatie 7

Wanneer krijgt de KPN iTV app voor smart tv’s een update zodat je ook op een vreemd netwerk kan kijken?

Dat zal niet gaan gebeuren, daar is de smart-TV app niet voor bedoeld. De smart-TV app is bedoeld om thuis om een 2e of 3e televisie te gebruiken.

Als je toch buitenshuis de smart-TV app wilt gebruiken dan zal je er voor moeten zorgen dat de smart-TV app op jouw televisie via een VPN verbinding naar jouw thuisnetwerk met het TV platform van KPN gaat communiceren.

Als je een Android televisie hebt en thuis een OpenVPN server op bijvoorbeeld een Synology NAS dan is dat zeer eenvoudig te realiseren.

Wanneer krijgt de KPN iTV app voor smart tv’s een update zodat je ook op een vreemd netwerk kan kijken?

Dat zal niet gaan gebeuren, daar is de smart-TV app niet voor bedoeld. De smart-TV app is bedoeld om thuis om een 2e of 3e televisie te gebruiken.

Als je toch buitenshuis de smart-TV app wilt gebruiken dan zal je er voor moeten zorgen dat de smart-TV app op jouw televisie via een VPN verbinding naar jouw thuisnetwerk met het TV platform van KPN gaat communiceren.

Als je een Android televisie hebt en thuis een OpenVPN server op bijvoorbeeld een Synology NAS dan is dat zeer eenvoudig te realiseren.

Dankjewel WJB, goede tip 👍

Ik zie dat de Android TV ITV app nieuwe versie nr heeft, nl. 2.10.34. Waar kan ik terug vinden wat de verbeterpunten zijn? Ik vind dat dat KPN niet echt actief is met het uitbrengen van updates. Omdat het een beta versie is, zou ik maandelijks updates ontvangen. De app zit nog vol met bugs. Ik erger vooral aan deze 2 dingen:

  1. Bij terugkijken of ik geen Ondertiteling, Dat vind ik kwalijk, omdat ik slechthorend bent.
  2. Waarom kan ik de belgische zender Een HD niet terug kijken, bijv. het Nieuws. Bij Ziggo kon dat wel.

Als ik KPN was, zou ik meer communiceren met de gebruikes, want we horen al maanden niks en vaker updates uitbrengen totdat de beta periode voorbij is.

Reputatie 7
Badge +17

@Bruinsmm2 Je kunt de updates zien in de Play Store.

Wat betreft jouw tweede punt: dit heeft te maken met de rechten. De zender heeft ons geen rechten gegeven om terugkijken via de app toe te staan. Een update van de app gaat hier niets aan veranderen.

@Denise_   Bij mij worden de updates automatisch geinstalleerd, maar ik kan niet zien welke updates allemaal geweest zijn en wat de aanpassingen zijn. Jij wel ?

Zou Ziggo dan wel rechten hebben gekregen voor terugkijken van Een HD !?!?

Reputatie 7
Badge +17

Als je in de Play Store kijkt, dan zie je onder ‘nieuwe functies’ wat er nieuw is.

En ja, het lijkt erop dat Ziggo deze rechten wel heeft.

@Denise_

 

zie mijn tv scherm. ik zie alleen dat de laatste update van 21 december 2021 is !!!! Verder kan ik de tekst niet helemaal lezen. Ik weet dus ook niet wat de aanpassingen zijn geweest. Kunt u het wel opvragen?

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Kan je, als je op het bovenste vakje staat, met de OK/Enterknop meer informatie tevoorschijn halen, @Bruinsmm2? Anders kun je ook op de webversie van de Play Store de appinformatie bekijken.

@Erik_  Bedankt.

 

@Denise_ Ik ben wel teleurgesteld dat de laatste update van de KPN ITV half jaar geleden is (december 2021). Echt actief zijn ze niet bij de KPN met de software ontwikkeling.

@Erik_  Bedankt.

 

@Denise_Ik ben wel teleurgesteld dat de laatste update van de KPN ITV half jaar geleden is (december 2021). Echt actief zijn ze niet bij de KPN met de software ontwikkeling.

Vandaag was er bij mij een update van de app voor LG. Wat er verbeterd is weet ik niet, boeit me ook niet. Ik vind de app extreem onhandig en kwalitatief inferieur en gebruik daarom nog uitsluitend de ontvangers. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even wat geknipt in de off-topic discussie. 

Badge +12

Ik heb even wat geknipt in de off-topic discussie. 

Je knipt soms iets te snel en te veel @Thomas 

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Zo heel erg off-topic was het niet en het ging om 2 of 3 berichten. Lijkt meer op censuur....jammer. 

Ik heb even wat geknipt in de off-topic discussie. 

Je knipt soms iets te snel en te veel @Thomas 

Maar dat is mijn persoonlijke mening. Zo heel erg off-topic was het niet en het ging om 2 of 3 berichten. Lijkt meer op censuur....jammer. 

👍

Reputatie 7
Badge +30

Om hier toch nog even inhoudelijk op in te gaan, waar dit topic dus eigenlijk niet voor bedoeld is: we zien de afgelopen tijd dat er vaker off topic wordt gegaan en dit verstoort soms het lopende gesprek. In dit specifieke geval, willen we vermijden dat in een topic over het gebruik van de Smart tv app van KPN het gaat over ervaringen met de itv app van T-Mobile. In de gebruikersvoorwaarden van het forum staat: het KPN forum is een community voor discussies en uitwisseling van tips en tricks die verband houden met KPN en haar diensten en op basis daarvan heeft Thomas deze beslissing genomen. 

Badge +12

Om hier toch nog even inhoudelijk op in te gaan, waar dit topic dus eigenlijk niet voor bedoeld is: we zien de afgelopen tijd dat er vaker off topic wordt gegaan en dit verstoort soms het lopende gesprek. In dit specifieke geval, willen we vermijden dat in een topic over het gebruik van de Smart tv app van KPN het gaat over ervaringen met de itv app van T-Mobile. In de gebruikersvoorwaarden van het forum staat: het KPN forum is een community voor discussies en uitwisseling van tips en tricks die verband houden met KPN en haar diensten en op basis daarvan heeft Thomas deze beslissing genomen. 

Ik snap de beredenering wel, maar pas het dan ook consequent toe. Ik kan je legio voorbeelden geven van bepaalde personen die met zeer grote regelmaat off-topic gaan en waar niet wordt ingegrepen (omdat het blijkbaar een te belangrijk forumlid is). Dat werkt verstorend en is mede oorzaak van mijn ergernis die ik benoem. 

Reputatie 7
Badge +30

Er zit ook nog wel een beetje verschil in de mate van ingrijpen gebaseerd op wat voor topic het is, en waar de off-topic over gaat.  Een verzameltopic als dit is van nature al minder overzichtelijk. We zullen in een verzameltopic dan ook eerder de keus maken te knippen dan in een los topic. En we zullen ook eerder knippen als het off-topic gaat naar dingen die niet meer met KPN te maken hebben.

En daarmee ga ik graag weer over naar waar het topic over gaat: de smart tv app.

 

@Erik_  Bedankt.

@Denise_Ik ben wel teleurgesteld dat de laatste update van de KPN ITV half jaar geleden is (december 2021). Echt actief zijn ze niet bij de KPN met de software ontwikkeling.

Software ontwikkeling van de iTV app is continu. Alleen is de app er voor meerdere platformen (iOS, Android, Android TV, webOS (LG), Tizen (Samsung)). Elk platform heeft z'n eigen software.  En wij zijn helaas niet oneindig in mensen, tijd en geld. Dus moeten dat verdelen over die versies. Waardoor het inderdaad kan zijn dat er wat tijd tussen zit voor er een update is voor jouw platform. En daarnaast komt het ook voor, vooral bij LG en Samsung, dat bepaalde kleinere updates niet met een hoger versienummer worden vermeld. Grote updates worden door Samsung/LG nagekeken voor deze door hun beschikbaar worden gesteld in de app stores op de tv. Dit gaat dan ook altijd gepaard met een verhoging van het versienummer. Maar kleinere updates tussendoor hoeven niet op die manier gecheckt te worden. Deze komen dan zo beschikbaar, maar dan past het versienummer zich niet aan. Hierdoor lijkt het dan alsof er niets veranderd is. 

 

@Erik_  Bedankt.

@Denise_Ik ben wel teleurgesteld dat de laatste update van de KPN ITV half jaar geleden is (december 2021). Echt actief zijn ze niet bij de KPN met de software ontwikkeling.

Vandaag was er bij mij een update van de app voor LG. Wat er verbeterd is weet ik niet, boeit me ook niet. Ik vind de app extreem onhandig en kwalitatief inferieur en gebruik daarom nog uitsluitend de ontvangers. 

Zijn er specifieke dingen aan de app die je onhandig vindt? Want feedback horen we graag.

Dat heb ik op verschillende plekken al regelmatig aangegeven. Voornaamste bezwaar is dat je itt. bij de ontvanger in een soort overzichtsscherm start. Voor niet-regelmatige gebruikers is het dan niet direct duidelijk hoe dan verder. Ik wil gewoon - net als bij de ontvanger - in TV-modus komen op de zender waar ik laatst naar gekeken heb of desnoods NPO1. En als ik uiteindelijk op een zender aangeland ben en ik druk op de LG AB op Guide dan kom ik niet in de Gids maart ik een ongedefinieerde modus die niets meer met de app te maken lijkt te hebben. Kortom, het gebruiksgemak laat tov. de ontvanger zeer te wensen over. En dan heb ik het nog niet over de lagere beeldkwaliteit en het ontbreken van de radiozenders om maar wat te noemen. Nee, ik houd het bij de ontvangers. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat heb ik op verschillende plekken al regelmatig aangegeven. Voornaamste bezwaar is dat je itt. bij de ontvanger in een soort overzichtsscherm start. Voor niet-regelmatige gebruikers is het dan niet direct duidelijk hoe dan verder. Ik wil gewoon - net als bij de ontvanger - in TV-modus komen op de zender waar ik laatst naar gekeken heb of desnoods NPO1. En als ik uiteindelijk op een zender aangeland ben en ik druk op de LG AB op Guide dan kom ik niet in de Gids maart ik een ongedefinieerde modus die niets meer met de app te maken lijkt te hebben. 

Het is maar de vraag of KPN dat zo überhaupt kan maken. Ik vermoed van niet. Ik denk dat da niet kan.

Zo'n smart tv is net een soort computer. Als je die opstart, dan kom je ook op het bureaublad terecht. Waar u vervolgens zelf het programma aan moet klikken wat u wilt gebruiken. 

Bedenk u dat KPN alleen een app kan ontwikkelen. KPN kan niet de besturing van de hele tv overnemen. Dat is niet mogelijk. 

Of KPN dat kan of niet doet wat mij betreft niet ter zake voor wat betreft de bruikbaarheid tov. de ontvanger. Mijn oordeel blijft dat die laatste veel gebruiksvriendelijker is én een betere beeldkwaliteit oplevert. Zelfs op de slaapkamer heb ik een twee-maandelijkse proefperiode van de app afgesloten met het weer tevoorschijn halen van de ontvanger, ook al kijken we daar niet zo vaak. Die 5202 staat wel in de ECO-stand; toch heb ik dan eerder beeld dan bij de app, want het werkend opstarten daarvan duurt simpelweg te lang en vraagt veel te veel handelingen. 

Reageer