De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Klopt, @peter-keetfm . Die chromecast heeft nu minder werk. Maar die zit normaliter op TV 3 (waar meestal digitenne met de CI module op wordt gebruikt). Verder heeft TV 2 die Nokia. En TV 1 de kpn ontvanger. (en voor nood ook nog de smart-tv app voor Tizen). TV 1 is de smart-tv dus overige apps gewoon in die televisie zelf.

De laatste tijd zit de chromecast overigens op de versterker en stream/cast ik daar alleen audio mee van af de "radio” apps op m'n telefoon.

Maar hee. Zie ik bij jouw dus ook de Nokia??

Klopt, @peter-keetfm . 

Maar hee. Zie ik bij jouw dus ook de Nokia??

Dat weet je toch dat ik ook een Nokia box gebruik. 

Maar het is een geweldige mediaplayer. (prijs kwaliteit verhouding)

 

Vandaag ff T-Mobile tv ontvanger er achter gedaan om een test.

Wat toch een heerlijk systeem gewoon in het netwerk achter een 2e router.

Zonder gedoe vlan igmp snooping enz.

Jammer dat kpn een moeilijk systeem gebruikt.

T-mobile vlan 300 in eigen router en gaan.

Door 2e router geen probleem met tv dienst.

Hier de tv box op een tp-link omada switch aangesloten.

 

Reputatie 1

Wel een beetje jammer dat voor deze App je vaste internet-verbinding nodig is… Vandaag ging onze Experiabox kapot, en kregen we extra GB’s om zo online TV te kunnen kijken.

Mijn telefoon werkt vandaag dus als 4G-naar-wifi router voor in huis, en de TV is er nu ook op aangesloten, om alleen een melding te krijgen dat de KPN Samrt App niet werkt als je niet op de vaste aansluiting zit… maar die is juist defect…?!

Reputatie 7

Wanneer komt er een “gewone” gids voor de smart-TV app i.p.v. die verschrikkelijke tegels waardoor alleen vier uitzendingen van één zender volledig zichtbaar zijn en voor twee andere zenders gedeeltelijk.

Dan is een gids zoals op de site toch veel gebruiksvriendelijker.

 

Reputatie 4
Badge

Wanneer komt er een “gewone” gids voor de smart-TV app i.p.v. die verschrikkelijke tegels waardoor alleen vier uitzendingen van één zender volledig zichtbaar zijn en voor twee andere zenders gedeeltelijk.

Dan is een gids zoals op de site toch veel gebruiksvriendelijker.

 

Idd duurt lang….

Precies. Gewoon een gids met alleen tekst is een stuk fijner. 

Een betere gids, die ook te benaderen is met een Guide/Gids knop op een afstandsbediening zou fijn zijn.

Daarnaast het toevoegen van Dolby Digital geluid kan ook geen kwaad.

En Framerate switching. Aangezien meeste uitzendingen in 25fps zijn. En android box in het algemeen op 60 fps staan.

Als je iets pauzeert, kan je niet doorspoelen, ook heel irritant. Opnames kan je ook niet doorspoelen, maar op mobiel wel.

Kortom, er zijn nog wel wat verbeteringen te maken.

Hellup, vandaag 1e dag van mn KPN glasvezel abo. Modem werkt, Wifi werkt, tv ontvanger werkt maar ik kan op mijn Android TV (Philips TheOne 43 inch) de webtv app niet aan de praat krijgen. Na abonummer en pincode een ronddraaiende witte cirkel die uuuuren blijft draaien. App verwijderen en installeren helpt niet. Op android telefoon werkt het wel.

 

Geen klantenservicecontact mogelijk, verbinding wordt na een sms naar het forum gewoon verbroken. Geen beste eerste goede klantervaring zo…

 

Iemand een idee wat ik kan doen om toch te kunnen inloggen?

Reputatie 7
Badge +30

Als het op de andere apparaten werkt, @rodof, dan zou ik verwachten dat het op de smart tv app ook werkt. Geef het voor de zekerheid nog even en probeer het morgen nog eens. Voor het geval dat er toch nog onder water wat afgerond moet worden qua abonnement. 

Als het dan nog niet werkt, laat het weten.

Als het op de andere apparaten werkt, @rodof, dan zou ik verwachten dat het op de smart tv app ook werkt. Geef het voor de zekerheid nog even en probeer het morgen nog eens. Voor het geval dat er toch nog onder water wat afgerond moet worden qua abonnement. 

Als het dan nog niet werkt, laat het weten.

Je had gelijk, werkt sinds vandaag wel. Tnx 

Ik gebruik nu bijna een jaar de Android TV app. Ik ben daar niet echt tevreden over. KPN communiceert niet actief met de klanten en verbeterd de app niet.

Ik heb de volgende issue ontdekt:

  • De app doet soms gek, en hoor ik op bepaalde kanaal het geluid van andere zender
  • Als ik de tv aandoe, doet de app ook gek , en moet ik een kanaal selecteren voordat het weer werkt.
  • ik heb geen ondertiteling bij Gemist. Jammer omdat ik slechthorend bent is dat belangrijk voor mij,
  • Gemist bij Belgische zenders werkt niet. Bij Ziggo wel.
  • Beeld loopt niet altijd vloeiend en stokt soms.
  • Ondertiteling via Teletekst is ouderwets, graag de digitale ondertiteling gebruiken.
  • JE kunt favoriete zenders selecteren, maar heeft geen nut, want als ik terug ga naar overzicht van zenders, dan zie ik weer alle zenders. Dan moet ik weer kiezen voor toon alleen favorieten.
  • Beeld vooruitspoelen werkt niet handig, graag vooruitspoelen met beeld erbij.
  • Weergave van ondertiteling is niet perfect. Soms zie ik meerdere regels tussendoor.

 

Kan KPN deze problemen op korte termijn oplossen. Ik hoop het, anders heeft het voor mij geen zin om langer lid te blijven van KPN. We betalen veel voor het abonnement, maar de service is niet goed.

Nou, er is wel af en toe een aanpassing. Nog een week geleden zijn de Duitse zenders toegevoegd. Die kunnen nu ook gekeken worden met de app. @Bruinsmm2 

Allereerst: de ondertiteling schijnt technisch alleen bij live aangeboden te kunnen worden. En alleen in Android-TV en WebOS (LG). Met een Samsung, Tizen, is er ook helemaal geen ondertiteling.

Waarom gebruik je niet gewoon de tv ontvanger? Dat werkt als een locomotief. Ook met ondertiteling bij live én terugkijken (gemist) én opnames.

De app is nog steeds in Bèta en wordt aangeboden als alternatief voor een tweede of derde tv. Niet in plaats van de ontvanger bij de hoofd televisie.

  • De app doet soms gek, en hoor ik op bepaalde kanaal het geluid van andere zender
    Dit heb ik nog niet ervaren. Ik gebruik 'm met Samsung (af en toe) en met een Android-TV boxje.
  • Als ik de tv aandoe, doet de app ook gek , en moet ik een kanaal selecteren voordat het weer werkt.
    Het beste is de app eerst echt en helemaal af te sluiten voordat je de tv uit dit. Bovenstaande ervaar ik ook als ik dat vergeet en de Android-TV box uit heb gehad.
  • ik heb geen ondertiteling bij Gemist. Jammer omdat ik slechthorend bent is dat belangrijk voor mij,
    Sowieso dan handiger om de ontvanger gewoon te gebruiken
  • Gemist bij Belgische zenders werkt niet. Bij Ziggo wel.
    Klopt. KPN heeft hier bij VRT de rechten niet van genomen. Er is weinig vraag naar te merken aan het aantal opmerkingen hier op het forum. Ziggo heeft, met multinational Liberty Global erachter, diepere zakken.
  • Beeld loopt niet altijd vloeiend en stokt soms.
    Ook dit ervaar ik. Valt me het meest op bij kijken naar tennis. Maar een minuutje later is het weer vloeiend. 
  • Ondertiteling via Teletekst is ouderwets, graag de digitale ondertiteling gebruiken.
    Helaas is dat nooit geïmplementeerd in de tv norm IPTV. Het is daardoor ook bij andere IPTV providers niet mogelijk. 
  • JE kunt favoriete zenders selecteren, maar heeft geen nut, want als ik terug ga naar overzicht van zenders, dan zie ik weer alle zenders. Dan moet ik weer kiezen voor toon alleen favorieten.
    Klopt. De favorieten staan alleen op je startpagina. Als ballonnetjes. Zodat je er snel eentje kunt kiezen.
  • Beeld vooruitspoelen werkt niet handig, graag vooruitspoelen met beeld erbij.
    Ook dit lijkt problematisch icm IPTV. Dit heeft NLziet bijvoorbeeld ook niet.
  • Weergave van ondertiteling is niet perfect. Soms zie ik meerdere regels tussendoor.
    Dat klopt. Het verspringt ook in hoogte. Team is op de hoogte. 

Kan KPN deze problemen op korte termijn oplossen. Ik hoop het, anders heeft het voor mij geen zin om langer lid te blijven van KPN. We betalen veel voor het abonnement, maar de service is niet goed.

Het is heel jammer dat je er zo in staat. Maar het is wat het is. Wat het type ondertiteling betreft lijkt Ziggo dan de enige optie. Maar dan wel met de Next want die is nog DVB-C. De Next Mini werkt ook met IPTV.
Met een CI+ module is '’mooie'’ ondertiteling ook mogelijk. Maar opnemen, terugkijken etc dan weer niet.

Reputatie 4
Badge

https://www.iculture.nl/nieuws/kpn-tv-app-apple-tv/

Ik heb de TV ontvanger geprobeerd. Ik kan niet instellen dat ik altijd ondertiteling willt hebben. Nu moet ik altijd teletekst activeren bij zenderwisseling. Niet handig en ouderwets. Bij Uitzendig gemist heb ik wel ondertiteling. Ik kan ook niet de zenders indelen. Bijv. NPO 1 Glas wil ik op 1 zetten. Ik vind dat wel slordig dat het niet kan. Ook jammer dat KPN geen Apple TV app heeft. Vergeleken met andere providers heeft KPN nog wat hoop in te halen.

Ik ga toch kijken naar andere providers, naar hun aanbod. Ik ben nog niet steeds tevreden met KPN.

Ik vind het jammer dat ik geen respons krijg van kpn op mijn klachten. Verder merk ik dat zender NPO 1 UHD toegevoegd is. Die bevat helaas geen teletekst en heb dus geen ondertiteling bij voetbalwedstrijden. Klopt dat KPN ?

Hoi @Bruinsmm2 

Dit topic gaat over de smart-tv app. Die beschikt sowieso niet over teletekst. 

En ook via de ontvanger is er geen teletekst/ 888 ondertiteling op dit tijdelijke kanaal. 

Dat kan alleen op het HD kanaal. En als je glasvezel hebt via kanaal 661. ( kanalen in betere kwaliteit voor glasvezel 661-670)

N.b. in een stadion heb je ook geen commentaar en ondertiteling bij de wedstrijd. Ik heb soms zelfs het geluid uit. Dat continu lawaai van het publiek vind ik vaak niet fijn.

Reputatie 7
Badge +6

Ik zie nog niet npo 1 uhd in de smart tv app (tizen) . Mis ik iets?

Ik zie nog niet npo 1 uhd in de smart tv app (tizen) . Mis ik iets?

Zeker. Ik heb wel kanaal 690 in de app op de Samsung ( Tizen).

Reputatie 7
Badge +6

Dat is vreemd, bij mij is het laatste kanaal 538. Of moet je hiervoor ook perse je 4k abonnement hebben?

Dat is vreemd, bij mij is het laatste kanaal 538. Of moet je hiervoor ook perse je 4k abonnement hebben?

Nee hoor. Maar wel een bandbreedte van minimaal 38 Mbps.

Reputatie 7

Dat is vreemd, bij mij is het laatste kanaal 538. Of moet je hiervoor ook perse je 4k abonnement hebben?

Nee, voor kanaal 690 hoef je geen 4K abonnement te hebben.

Reputatie 7
Badge +30

Ik vind het jammer dat ik geen respons krijg van kpn op mijn klachten. Verder merk ik dat zender NPO 1 UHD toegevoegd is. Die bevat helaas geen teletekst en heb dus geen ondertiteling bij voetbalwedstrijden. Klopt dat KPN ?

Sorry, @Bruinsmm2. We hebben je lijstje gezien. Dank dat je de tijd hebt genomen dat aan ons door te geven. Peter heeft eigenlijk al grotendeels antwoorden gegeven die overeenkomen met wat wij kunnen en zouden zeggen hierover. Sommige dingen zijn bewust of niet te veranderen, sommige dingen werken nog niet ideaal en staan op de planning voor verbetering. 

 

Dat is vreemd, bij mij is het laatste kanaal 538. Of moet je hiervoor ook perse je 4k abonnement hebben?

Nee, ook zonder 4K abonnement kun je dit kanaal ontvangen, @pietheingrun. Controleer of je de app kunt updaten. Of anders verwijder en herinstalleer hem. 

Reputatie 7
Badge +6

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas is 538 nog steeds mijn laatste zender. Ik heb met 100mb VDSL genoeg bandbreedte 

Welke versie van de app heb je @pietheingrun ?

Ga in de app naar instellingen. Rechts onderaan staat hier 2.9.70 .

Reageer