De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 7

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas is 538 nog steeds mijn laatste zender. Ik heb met 100mb VDSL genoeg bandbreedte 

Is jouw Samsung met een netwerkkabel aangesloten of via wifi?

Als dit via wifi is, wat is dan de snelheid van die wifi verbinding?

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb versie 2.9.70

ik heb de tv bekabeld aangesloten op een draadloos superwifi 2 punt. Via de Netflix app op de tv waar je de snelheid kan testen haal ik dan een snelheid van 66mb , sinds iets meer, soms iets minder.

verbinding is ook prima als ik kijk in mijnmodem.kpn , 55db en bandbreedte 1531mbit

 

ik kan me ook niet voorstellen dat mijn verbinding van invloed is op de lay-out van de app.

hooguit dat het niet vloeiend zou werken als mijn verbinding niet snel genoeg is.

Op mijn via wifi verbonden Android-TV box van Nokia heb ik kanaal 690 ook….

De tv Samsung/Tizen, zit direct op het modem met kabel.

Reputatie 7
Badge +6

Enige wat ik me kan bedenken wat het zou kunnen zijn is dat ik een andere tizen versie heb dan @PeterG  en dat de zender update bij mij nog moet komen.

ik hoor graag of een moderator dit zou kunnen navragen bij de smart tv ontwikkelaar. Als zender 690 er alsnog op komt meld ik het.

Reputatie 7

Enige wat ik me kan bedenken wat het zou kunnen zijn is dat ik een andere tizen versie heb dan @PeterG  en dat de zender update bij mij nog moet komen.

Ik denk niet dat er een nieuwe versie van de smart-TV app nodig is om kanaal 690 te activeren. Op mijn Android TV is geen nieuwe versie geïnstalleerd maar is kanaal 690 wel actief.

Reputatie 7
Badge +6

Ik bedoel niet de kpn app , maar een andere versie van het tizen besturingssysteem .. dat verandert ieder jaar en niet iedere Samsung tv heeft daardoor dezelfde tizen versie .. misschien wat vergezocht maar ik kan zo niets anders bedenken.

Mijn Tizen versie is 1401.0 , @pietheingrun .

Reputatie 7
Badge +6

@PeterG  ik heb tizen versie 2101 

mijn tv komt uit 2021

De versie Tizen zal ook te maken hebben met het bouwjaar. 

Zelf zou ik nu geen Samsung meer kopen maar eentje met Android-TV. Heb dat opgelost met de Nokia streamingbox 8000. Die kan ik natuurlijk óók aan de Samsung hangen 😉

Wel een voordeel van de Samsung is dat die afstandsbediening volledig de kpn ontvanger kan bedienen. Maar dan weer niet de 5202, want die heeft geen infrarood. 

De versie Tizen zal ook te maken hebben met het bouwjaar. 

Zelf zou ik nu geen Samsung meer kopen maar eentje met Android-TV. Heb dat opgelost met de Nokia streamingbox 8000. Die kan ik natuurlijk óók aan de Samsung hangen 😉

Wel een voordeel van de Samsung is dat die afstandsbediening volledig de kpn ontvanger kan bedienen. Maar dan weer niet de 5202, want die heeft geen infrarood. 

Ik gebruikte gewoon de Sony afstandsbediening van mijn Sony smart tv om de vip5202 te bedienen door middel van infrarood.

Hoi @PeterG 

 

Ik ben slechthorend en mis al veel informatie van de tv. Daarom zou ik fijn vinden als ik de WK kijk met commentaar ondertitels.

 

Hoi @Bruinsmm2 

Dit topic gaat over de smart-tv app. Die beschikt sowieso niet over teletekst. 

En ook via de ontvanger is er geen teletekst/ 888 ondertiteling op dit tijdelijke kanaal. 

Dat kan alleen op het HD kanaal. En als je glasvezel hebt via kanaal 661. ( kanalen in betere kwaliteit voor glasvezel 661-670)

N.b. in een stadion heb je ook geen commentaar en ondertiteling bij de wedstrijd. Ik heb soms zelfs het geluid uit. Dat continu lawaai van het publiek vind ik vaak niet fijn.

 

@Erik_ 

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat de TV app een jaar lang in beta is. Voor zo’n groot bedrijf als KPN , had dit project allang voltooid moeten zijn.

 

Ik vind het jammer dat ik geen respons krijg van kpn op mijn klachten. Verder merk ik dat zender NPO 1 UHD toegevoegd is. Die bevat helaas geen teletekst en heb dus geen ondertiteling bij voetbalwedstrijden. Klopt dat KPN ?

Sorry, @Bruinsmm2. We hebben je lijstje gezien. Dank dat je de tijd hebt genomen dat aan ons door te geven. Peter heeft eigenlijk al grotendeels antwoorden gegeven die overeenkomen met wat wij kunnen en zouden zeggen hierover. Sommige dingen zijn bewust of niet te veranderen, sommige dingen werken nog niet ideaal en staan op de planning voor verbetering. 

 

Dat is vreemd, bij mij is het laatste kanaal 538. Of moet je hiervoor ook perse je 4k abonnement hebben?

Nee, ook zonder 4K abonnement kun je dit kanaal ontvangen, @pietheingrun. Controleer of je de app kunt updaten. Of anders verwijder en herinstalleer hem. 

 

Reputatie 7

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat de TV app een jaar lang in beta is. Voor zo’n groot bedrijf als KPN , had dit project allang voltooid moeten zijn.

Niet één jaar maar al ruim drie jaar.

Ik ben slechthorend en mis al veel informatie van de tv. Daarom zou ik fijn vinden als ik de WK kijk met commentaar ondertitels.

Dat kan probleemloos via NPO 1 HD op 1 of als je glasvezel hebt het NPO 1 kanaal via 661. @Bruinsmm2 . 
Zo bijzonder is NPO 1 UHD niet. Het is Full HD en geen 4k.

Via de ontvanger is 888 subs beschikbaar via teletekst.
In de Android-TV app en op een LG in de app apart aan te zetten.
In de app in een Samsung kan het niet worden aangeboden.

Reputatie 7

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat de TV app een jaar lang in beta is. Voor zo’n groot bedrijf als KPN , had dit project allang voltooid moeten zijn.

Niet één jaar maar al ruim drie jaar.

Zelfs Delta/Caiway hebben nu sindskort een openbare Google/Android/LGos/Samsung en Apple TV App. Welke al beter in elkaar zit en een stuk degelijker werkt,.. Die zetten zich er volop in, verbeteringen worden ook gewoon doorgevoerd. Ziggo heeft ook wel een degelijke App. KPN begint nu wel echt gigantisch achter te lopen,.. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb nog steeds geen 690 in de smart tv app , beetje teleurstellend 

Ik heb nog steeds geen 690 in de smart tv app , beetje teleurstellend 

 

Wanneer kan ik de NPO 1 UHD zender bekijken?

De zender is zichtbaar vanaf 20 november. De makkelijkste manier om te kijken of je toegang hebt, is om vanaf die datum naar kanaal 690 te zappen. Heb je geen 4K tv-ontvanger, dan kijk je natuurlijk op kanaal 1 in HD. 

 

Alle info is hier te vinden:

 

Reputatie 7

Wanneer kan ik de NPO 1 UHD zender bekijken?

De zender is zichtbaar vanaf 20 november. De makkelijkste manier om te kijken of je toegang hebt, is om vanaf die datum naar kanaal 690 te zappen. Heb je geen 4K tv-ontvanger, dan kijk je natuurlijk op kanaal 1 in HD. 

Het is nog geen 20 november en de televisie waarvan de foto gemaakt is geen 4K televisie.

Sorry voor de slechte kwaliteit van de uitvergroting van het zenderlogo maar dit is toch echt NPO 1 UHD op kanaal 690 in de smart-TV app.

Ze zijn daar druk aan het experimenteren.  Zoal hier valt te lezen.

Pas op 20-11 kan ik trouble shooten mocht de zender niet online zijn. Tot die tijd is het ‘mooi meegenomen’ als je de zender kunt bekijken. 

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat de TV app een jaar lang in beta is. Voor zo’n groot bedrijf als KPN , had dit project allang voltooid moeten zijn.

Niet één jaar maar al ruim drie jaar.

Zelfs Delta/Caiway hebben nu sindskort een openbare Google/Android/LGos/Samsung en Apple TV App. Welke al beter in elkaar zit en een stuk degelijker werkt,.. Die zetten zich er volop in, verbeteringen worden ook gewoon doorgevoerd. Ziggo heeft ook wel een degelijke App. KPN begint nu wel echt gigantisch achter te lopen,.. 

Ja en T-Mobile sinds ik bij hun zit gebruik ik zelfs geen provider apparatuur meer.

De volwaardige tv app gebruik ik op mijn Android tv toestellen.

Als kpn een goede Android tv app had die dezelfde functies had als de tv ontvanger was ik bij kpn gebleven.

 

 

Reputatie 7

Tja, zou best terug willen naar KPN. Maar niet meer via de DSL. Laat ze eerst maar eens vezelen. En een app/internetabonnement. Geen verplichte afname van tv ontvangers meer yak! Sinds 2 weken is bekend dat Delta ook alle omliggende 34 dorpen hier gaat vezelen. Ze pakken hier echt heel veel klanten. KPN doet gewoon niks, en blijft stil. Was destijds met Reggefiber wel anders,.. Maar bij Kpn ging de stekker eruit. Dus blijven we hier straks nog steeds met 2 goede aanbieders en een stinky gare onwerkbare koperkabel,.. 

Ga gewoon mee in 2023. Glasvezel en een tv App is voor heel veel mensen voldoende voor regulier kijkgedrag. Die 5% regulier kijkgedrag hoeft voor ons echt niet in de beste beeldkwaliteit. Dat gebruiken wij enkel bij de streamers. 

Zo hoop ik ook dat de markt voor minimaal 55" schermen met Google tv nog veel groter gaat worden. Reguliere tv's met tuners zijn ook steeds minder noodzakelijk. 

 

Er is al sinds 2019 een app voor de smart-tv, @JB22_ . Te gebruiken met

Samsung, LG. En apparaten met Android-TV,  Google TV,  firestick.

Het is bij kpn dus al langer mogelijk om de ontvanger niet te gebruiken dan bij T-mobile en Delta. 

Hier met meerdere tv's ( nog) maar één ontvanger. Maar kan ook zonder, al levert kpn 'm er nog wel bij. 

Reputatie 7
Badge +8

Misschien maar beter ook dat kpn voorlopig (of helemaal afziet) van de ontwikkeling van een app voor de Apple TV.  Als je dit hopeloze, uitzichtloze gepruts aan de Smart TV app ziet, is een app voor de Apple TV vast te hoog gegrepen.

Och, Apple is voor mij (en vele anderen) ook te hoog gegrepen. 😏🤔

Reputatie 7
Badge +8

En voor mij (en vele anderen) weer niet. 😉

Reageer