De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Heeft iemand hier ook een probleem met de app via een smart tv(ingebouwde Chromecast) Het beeld vergroot en verkleint vanzelf. Als hij vergroot is er alleen links boven zichtbaar de rest valt weg. Dit is sinds van de week na een update. 

Reputatie 7

Gebruik je de smart-TV app of cast je vanaf een telefoon/tablet naar een Android TV.

Wat voor een apparaat gebruik je om mee te casten?

Is dit met alle zenders of met een specifieke zender?

Welke update bedoel je immers de iTV app op mijn Android telefoon en tablet zijn 3 november voor het laatst geupdate.

Gebruik je de smart-TV app of cast je vanaf een telefoon/tablet naar een Android TV.

Wat voor een apparaat gebruik je om mee te casten?

Is dit met alle zenders of met een specifieke zender?

Wij gebruiken de smart tv app. Als we vanaf de telefoon streamen is er geen probleem. 

Is met alle zenders.

Gebruik je de smart-TV app of cast je vanaf een telefoon/tablet naar een Android TV.

Wat voor een apparaat gebruik je om mee te casten?

Is dit met alle zenders of met een specifieke zender?

Wij gebruiken de smart tv app. Als we vanaf de telefoon streamen is er geen probleem. 

Is met alle zenders.

Verleden week wilde hij geupdate worden dus hebben we gedaan 

 

Reputatie 7

Ik ervaar geen problemen op mijn Sony KD-43XD8305 met de smart-TV app versie 2.10.38.

Welk merk en type televisie heb jij en welke versie van de smart-TV app staat daar op?

Is dit een 'goedkope’ smart tv met 1366 x 768 resolutie (ookwel HDready genaamd)?

Laatst hier op het forum iemand met een Android-TV met HDready resolutie. Daar werkte het ook niet op. Zelfde klacht.

Wat is het merk en type van je tv?

@Fam lieben .

 

Ik ervaar geen problemen op mijn Sony KD-43XD8305 met de smart-TV app versie 2.10.38.

Welk merk en type televisie heb jij en welke versie van de smart-TV app staat daar op?

Wij hebben een xiaomi tv. Ik heb het via playstore gedownload geen flauw idee eigenlijk hihi

Is dit een 'goedkope’ smart tv met 1366 x 768 resolutie (ookwel HDready genaamd)?

Laatst hier op het forum iemand met een Android-TV met HDready resolutie. Daar werkte het ook niet op. Zelfde klacht.

Wat is het merk en type van je tv?

@Fam lieben .

Het is een xiaomi tv. 4 k type weet ik niet zo snel zal ik moeten opzoeken

Wij hebben een xiaomi tv.

Aha! Zie mijn reactie hierboven net voor die van jouw, @Fam lieben .

Gezien de klacht bewijfel ik of het een 4k of zelfs FHD televisie is. Ben benieuwd naar het type.

Zelfde probleem/klacht met de app:

 

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb geen verstand van tv blijkbaar hahaha het is inderdaad dezelfde tv als in het andere topic. Ziggo werkt prima erop   streamen vanaf je telefoon werkt ook prima maar de app niet. Toch vind ik het raar dat je perse een duurdere tv moet aanschaffen om het wel werkzaam te hebben. @Kpn zou dit mogelijk moeten maken voor dit soort tv's.

@Fam lieben 

Heb je hier al eens naar gekeken.

Die auto functie.?

Zie dit filmpje is ook van een Android tv.

 

@ Fam lieben

Ziggo werkt(e) erop omdat Ziggo uitzendt via de app in de laagste HD kwaliteit: 720P. Je ziet het al aan het getal, dat past op dat scherm.
Al die arme kijkers bij Ziggo die op hun Full HD tv en vaak 4k tv in de woonkamer via de app kijken…. snik 😱

KPN heeft in de app Full HD 1080P. Dat is echter niet geschikt voor HDready schermen.

KPN zou dit mogelijk moeten maken voor dit soort tv's.

Er zijn niet zo heel erg veel smart-tv's in omloop die HDready zijn. Ik vind het ook een vreemde en goedkope en wel typische combi. Om dáár nou die hele smart-tv app voor Android-TV voor aan te passen...

Tot dat vorige topic wist ik niet eens dat er überhaupt fabrikanten het lef hadden smart-tv's op de markt te brengen die niet minimaal gechikt zijn voor Full HD 1080P.

De ontvanger kan het beeld automatisch aanpassen van 720, 1080 tot 2160 pixels. De app kan dat niet; die is vast 1080P.

Met jouw tv gaat het niet lukken met de ingebouwde app. Gek genoeg wel met een los streaming apparaat. Als bijvoorbeeld de Chromecast HD Google TV. Dan ook is de app 1080P, maar het apparaat zelf brengt dat omlaag naar 720P voor je televisie. Net als de ontvanger dat doet.

Ik denk ook maar zo dat je het ook niet met bv Netflix ofzo moet proberen op die tv. 

@ Fam lieben

Ziggo werkt(e) erop omdat Ziggo uitzendt via de app in de laagste HD kwaliteit: 720P. Je ziet het al aan het getal, dat past op dat scherm.
Al die arme kijkers bij Ziggo die op hun Full HD tv en vaak 4k tv in de woonkamer via de app kijken…. snik 😱

KPN heeft in de app Full HD 1080P. Dat is echter niet geschikt voor HDready schermen.

KPN zou dit mogelijk moeten maken voor dit soort tv's.

Er zijn niet zo heel erg veel smart-tv's in omloop die HDready zijn. Ik vind het ook een vreemde en goedkope en wel typische combi. Om dáár nou die hele smart-tv app voor Android-TV voor aan te passen...

Tot dat vorige topic wist ik niet eens dat er überhaupt fabrikanten het lef hadden smart-tv's op de markt te brengen die niet minimaal gechikt zijn voor Full HD 1080P.

De ontvanger kan het beeld automatisch aanpassen van 720, 1080 tot 2160 pixels. De app kan dat niet; die is vast 1080P.

Met jouw tv gaat het niet lukken met de ingebouwde app. Gek genoeg wel met een los streaming apparaat. Als bijvoorbeeld de Chromecast HD Google TV. Dan ook is de app 1080P, maar het apparaat zelf brengt dat omlaag naar 720P voor je televisie. Net als de ontvanger dat doet.

Ik denk ook maar zo dat je het ook niet met bv Netflix ofzo moet proberen op die tv. 

Netflix heeft geen probleem.

@Fam lieben

Heb je hier al eens naar gekeken.

Die auto functie.?

Zie dit filmpje is ook van een Android tv.

 

Dat heeft deze tv hellaas niet

Reputatie 7

Het zou KPN sieren ook met de smart-TV app HD-Ready televisies te ondersteunen.

Aan de andere kant zijn er maar weinig HD-Ready Android TV's dus kan ik me voorstellen dat de prioriteit laag zal zijn.

@TijtheMan , @Jeroen-bart Engelen 

Xiaomi blijkt anno nu Android-TV televisies met Android-TV te verkopen met HDready schermen (1366 x 768).
De smart tv app ondersteunt echter alleen 1080P en dat werkt niet op een HDready scherm. Het lijkt echter wel om een klein aantal te gaan in huis- maar vooral slaapkamers. Er is één model met HDready icm Android-TV. Welke gezien de prijs ook wel in slaapkamers terecht zal komen. En daar is vaak de voorkeur voor wifi en dus de app.

Xiaomi 32” Android-TV.

Nu is het mij duidelijk geworden door het topic “ESPN 4 werkt op tv.kpn.com en chromecast niet met 1080P”, dat het aparte streams zijn.

Het zou aardig zijn als KPN in de Android-TV app ook 720P streams gaat ondersteunen. Naast de gebruikelijke 1080P natuurlijk 😉😀. Want daarin heeft KPN écht een streepje voor op Ziggo met alleen 720P streams.

Zie bovenstaande vragen/reacties op deze pagina 78.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor jullie hulp. Ik heb geen verstand van tv blijkbaar hahaha het is inderdaad dezelfde tv als in het andere topic. Ziggo werkt prima erop   streamen vanaf je telefoon werkt ook prima maar de app niet. Toch vind ik het raar dat je perse een duurdere tv moet aanschaffen om het wel werkzaam te hebben. @Kpn zou dit mogelijk moeten maken voor dit soort tv's.

Zowel voor @Fam lieben als @Le_Nutt , dank voor de info. Vreemde situatie inderdaad! Downscalen van het 1080p signaal gaat kennelijk niet goed in dit geval. Want in eerste seconden is het wel goed, dat kan kloppen. Het is een adaptieve bitrate, vaak begint ie heel kort met minder dan 1080p.

@Fam lieben  gaf aan dat het sinds een software update was. Betekent dat dat het voor die software update geen problemen gaf op dezelfde Xiaomi P1 32” TV? Oftewel, het heeft prima weken/maanden gewerkt voordat dit gebeurde?
En vooral vrij essentieel om achter te komen: wélke software update? Afgaande op de tijd (“vorige week wilde die geüpdate worden” en dat was een paar dagen terug) Ik vermoed van de TV zelf, Android-TV update? Of Xiaomi? (geen idee hoe kaal de android-tv installatie is op een Xiaomi tv eerlijk gezegd).
Onze app voor deze TV is al sinds half oktober op versie 2.10.38, die zou normaal gesproken niet in afgelopen weken pas gaan updaten, en ook niet via een aankondiging of push (dat is een stille achtergrond update geweest).

@PeterG Momenteel lijkt het dus even dat de tv ongeschikt is, maar dat is idd niet per definitie zo, er zijn ook een handvol LG en Samsung TV's van 2017 en later die geen FullHD zijn en ook een Philips/TCL en Panasonic HD Ready android-TV tv's. Waar we ook niet via andere wegen klachten van hebben ontvangen, nu of afgelopen jaren. De app maakt nu eenmaal gebruik van software componenten uit de T

We weten zo nog niet 1-2-3 waarom dit gebeurt, maar het neigt klein beetje richting een Xiaomi update foutje tot nu toe (die dan vaak binnen enkele weken vanzelf hersteld wordt door een fabrikant), maar we kijken er sowieso even na. Het specifieke model hebben we zelf (nog) niet.

Volgens mij is deze zin niet helemaal afgetypt, @TV Apps Team .😉

De app maakt nu eenmaal gebruik van software componenten uit de T

Dank voor de info. Het valt me op m'n Samsung TV inderdaad op dat als je de app nét aan hebt het beeld eerst wel 576P lijkt. Dat duurt meestal tot een seconde of 30 inderdaad.

Ik heb ook een Samsung the frame en de app werkt echt heel slecht, ondanks dat deze via LAN verbonden is met deco m4 (die op zijn beurt weer aangesloten is op modem). Modem met Cat6 verbonden met glasaansluiting. 1g verbinding. De symptomen;

  • Haperingen. Beeld blijft dan 1-2 seconden hangen
  • zappen met + - leidt dikwijls in een foutmelding “mislukt, probeer het later nog een keer” 
  • te snel zappen + - leidt dikwijls in een zwart beed zonder geluid

Al verschillende zaken geprobeerd;

  • app opnieuw geïnstalleerd
  • app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • Samsung teruggezet naar fabrieksinstellingen

al met al echt niet fijn tv kijken zo. @KPN, hebben jullie een oplossing?

 

grt Michael

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @MurkRatte en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag ook stelt! Helaas moeten we je teleurstellen daar we momenteel geen oplossing voor dit probleem hebben, het spijt me. Desondanks is je feedback wel waardevol en deze zal worden doorgezet naar de juiste afdeling!

Ivm storing met de DVS icm superwifi ook maar even de app boven geïnstalleerd op 2 tv's. Ziet er eigenlijk prima uit! Zit er eigenlijk een maximum aan het aantal wat de app gelijk kan gebruiken? Als het goed werkt overweeg ik de tv kastjes met DVS boven weg te halen en daar alleen de app te gebruiken aangezien de kids meestal netflixen. Scheelt me ook weer 2 kastjes huren.

Reputatie 7

Zit er eigenlijk een maximum aan het aantal wat de app gelijk kan gebruiken? 

Dit is wat KPN daar over zegt.

Bron

In de praktijk lijkt deze restrictie overigens niet te werken.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb ook een Samsung the frame en de app werkt echt heel slecht, ondanks dat deze via LAN verbonden is met deco m4 (die op zijn beurt weer aangesloten is op modem). Modem met Cat6 verbonden met glasaansluiting. 1g verbinding. De symptomen;

  • Haperingen. Beeld blijft dan 1-2 seconden hangen
  • zappen met + - leidt dikwijls in een foutmelding “mislukt, probeer het later nog een keer” 
  • te snel zappen + - leidt dikwijls in een zwart beed zonder geluid

Al verschillende zaken geprobeerd;

  • app opnieuw geïnstalleerd
  • app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  • Samsung teruggezet naar fabrieksinstellingen

al met al echt niet fijn tv kijken zo. @KPN, hebben jullie een oplossing?

 

grt Michael

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic.

@MurkRatte De haperingen zoals je beschrijft worden in de volgende app release aangepakt en meteen opgelost hopelijk (versie 3.x).
De zapp problemen gaan we opnieuw bekijken; dit is een aangepakt issue met één van de releases eerder dit jaar. Met app verwijderen en opnieuw installeren, gaan we uit dat je nu de up-to-date versie hebt en dit niet meer zou mogen ervaren. Wat is het exacte modelnummer van je tv-toestel?

Reputatie 4
Badge

Nog altijd geen update voor de tvgids….. wat duurt dit allemaal lang @kpn

Reputatie 7

Nog altijd geen update voor de tvgids….. wat duurt dit allemaal lang @kpn

Inderdaad, het duurt lang, heel lang.

Wanneer komt er een “gewone” gids voor de smart-TV app i.p.v. die verschrikkelijke tegels waardoor alleen vier uitzendingen van één zender volledig zichtbaar zijn en voor twee andere zenders gedeeltelijk.

Dan is een gids zoals op de site toch veel gebruiksvriendelijker.

 

Idd duurt lang….

 

 

Reageer