De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN
Reputatie 7
Badge +25

Met de KPN Smart TV app kijk je op je Smart TV direct naar je favoriete tv-programma’s zonder dat je een tv-ontvanger nodig hebt. Dat betekent dat je geen kabels meer door de kamer hebt lopen of apparatuur hoeft te plaatsen. Je start simpelweg je televisie, gaat naar de KPN Smart TV app en je kan televisie kijken. We vertellen je er hier alles over.
 

Wat is de KPN Smart TV app?

Met deze app kan je gemakkelijk tv kijken zonder extra apparatuur. Je kunt deze app vergelijken met de iTV app voor je mobiel, met het verschil dat je deze app downloadt en gebruikt op je Smart TV. Je vindt er alle basisfuncties in terug, zoals begin gemist, de tv-gids, terugkijken, je opnames en een overzicht van alle films en series uit je pakket. Ook kan je in het basispakket kijken naar ongeveer 62 zenders. Voor een aantal zenders zijn de rechten exclusief voor de tv-ontvanger. Ook zijn er een aantal regionale zenders beschikbaar. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht.

 


Wat kan ik met de KPN Smart TV app?


Kijk vanaf het begin

Begin gemist? Dat is vanaf nu verleden tijd. Start het programma vanaf het begin.

Opnames inplannen en bekijken

Zelf bepalen wanneer je een programma terugkijkt? Plan dan (serie) opnames en kijk deze terug wanneer het jou uitkomt. Hiervoor heb je wel het Opnemen Pakket nodig.

Live TV pauzeren

Net als via de tv-ontvanger en de iTV online app kan je live tv pauzeren. Jij bepaalt vanaf waar en wanneer je verder kijkt (tot 7 dagen terug).

Filter op type programma in de gids

Geen eindeloze lijst met programma's, maar zie alleen de programma's die interessant voor jou zijn.

Zenderaanbod

Het zenderaanbod is gelijk aan de iTV online app.

On Demand

Ook On Demand films en series zijn beschikbaar via de KPN Smart TV app. Je vindt de optie in het menu van de app. 

 

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.
 

Smart TV app

 

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Zoek naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. 
 

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS. Dit zijn bijvoorbeeld sommige televisies van Sony en Philips, mediaspelers zoals de Nvidia Shield of de Xiaomi box, en ook de nieuwe Google Chromecast 4 met Google TV. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

 

Waar vind ik de KPN Smart TV app?

Je kan de app downloaden in de appstore van je TV. Zoek naar KPN en download vervolgens de app. Na het starten van de app voer je het abonnementsnummer (14 cijfers) en de pincode (4 cijfers) in. Je kan deze gegevens vinden in MijnKPN onder: Producten > Thuis > Informatie & Instellingen. Daarna kan je lekker televisie kijken.

 

Kan ik de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken?

Ja, je kan de Smart TV app naast de tv-ontvanger gebruiken. Als je wil wisselen tussen de Smart TV app en de tv-ontvanger, dan zul je op je tv van “source” moeten veranderen. Dit doe je door met de afstandsbediening van je televisie op de Home-button te drukken en vervolgens ga je naar “Source”. Hier selecteer je de tv-ontvanger. Met de KPN-afstandsbediening druk je op de input-button en selecteer je de tv-ontvanger.

 

Kan ik de KPN Smart TV app installeren op meerdere tv’s?

Je kunt de Smart TV app installeren op meerdere tv’s of Android TV toestellen, maar je kunt slechts op één apparaat tegelijkertijd kijken.

 

Waar vind ik mijn abonnementsnummer of mijn pincode?

Je hebt een abonnementsnummer en een pincode nodig om in te loggen op de KPN Smart TV app op je tv.

 

Het abonnementsnummer (14 cijfers) voor Interactieve TV vind je in MijnKPN onder ‘Thuis’ > ‘Interactieve TV’ > ‘Abonnement’ > ‘Abonnementsnummer’.

 

Als je je pincode bent vergeten, kun je deze resetten wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Gebruik hiervoor de Servicetool.

 

Hoe werkt het kinderslot?

De KPN Smart TV app neemt de kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is kinderslot ook actief op de KPN Smart TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met kinderslot te klikken en de pincode in te voeren. Je schakelt hiermee kinderslot uit voor de gehele sessie.

Je kunt kinderslot ook tijdelijk uitschakelen via het Instellingen menu. Dit doe je in Instellingen > Kinderslot. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je pincode in. Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu > Instellingen > Kinderslot.

 

Voor meer informatie over de Smart TV App kun je ook terecht op https://www.kpn.com/smarttv. Heb je daarna nog vragen? Laat ze dan gerust hier onder het topic achter.


Laatste update: 21-12-2021


2084 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Is HD glas dan zo anders, los van de kwaliteit? Als de app op de tv geen glas gaat ondersteunen is dat wel een gemiste kans.



Maar... Hebben jullie ook geen ondertitels?
Reputatie 7
Is HD glas dan zo anders, los van de kwaliteit? Als de app op de tv geen glas gaat ondersteunen is dat wel een gemiste kans.



Maar... Hebben jullie ook geen ondertitels?


De beeldkwaliteit van de HD-"Glas" zenders is duidelijk beter dan van de de "gewone" HD zenders.



Ondertiteling van Nederlands gesproken uitzendingen wordt in de Android en iOS app pas ondersteund vanaf versie 6.3.0 van de app.

Wat is de versie van de app op jouw smart TV?
En nu nog voor de smart tv’s van Philips.

Want die zijn er ook genoeg in gebruik!

En! Nog een app voor de Appletv😉





*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 5
Badge +5
@wjb Samsung heeft geen andoid maar Tizen toch?
Reputatie 7
@wjb Samsung heeft geen andoid maar Tizen toch?

Klopt maar als het goed is dan is die app dusdanig opgezet dat deze eenvoudig op meerdere platformen geïmplementeerd kan worden. Ik zou dan ook verwachten dat het versienummer op alle platform behoorlijk gelijk zal lopen.
Reputatie 7
Badge +22
Weet iemand misschien hoe je de ondertitels kan aanzetten of is dat nog niet beschikbaar?

De ondertiteling is (nog) niet beschikbaar.
Reputatie 5
Badge +5
@wjb De App versie op tv is 1.9.4

@Dennis Schreve Oké dank je wel.
Reputatie 6
Badge +3
Zodra dit uit is voor Android TV en/of Apple TV (ik droom gewoon ff hé, weet dat t nog niet genoemd is) dan gaat mn 4K abonnement eruit. Heb nu alleen het 4K abonnement vanwege de Bluetooth afstandsbedieningen zodat de kastjes verstopt zijn in mijn TV kast en op de slaapkamer achter de muur van mn inloopkast zitten. Heel blij dus met deze ontwikkeling!
Als ik 3 tv's heb kan het dan op alle 3de tv's?
ik heb een LG tv van 2018 en zag daar al de KPN app tussen staan. Dit gaat nog om een test versie zag ik, maar ik zou mij daar dan graag voor willen aan melden als dat zou kunnen. Waar\bij wie moet ik daarvoor zijn?
Reputatie 2
Dit is het soort nieuws dat je wilt horen, hiervoor ben je KPN klant, mits jullie het brengen naar de Apple TV 4 😉
Reputatie 1
Cool! Alleen baal ik nu wel dat mijn Samsung uit 2016 met Tizen net niet wordt ondersteunt! 😰 Had graag mee willen doen 😉





Wordt dit nog uitgebreid of blijft het alleen beschikbaar voor Samsung toestellen vanaf 2017?



Dan nog een leuke abonnementsvorm er bij zetten zodat de ontvanger volledig kan verdwijnen!


Ook ik heb een dure TV uit 2016 (UE55KS8000) en val dus net buiten de boot. Ben wel heel benieuwd of hier nog support voor komt of niet. Kan iemand dat bevestigen?
Reputatie 3
Badge
Panasonic zal wel weer buiten de boot vallen net zoals bij de concurrentie die alleen een app heeft voor Samsung. Je zal maar een Samsung hebben. Vandaag blij overmorgen huilen.

1 keer de fout gemaakt en een Samsung smart-tv gekocht. Na 3 jaar rijp voor de schroothoop geen enkele app. die nog fatsoenlijk werkte.



Het zou interessant zijn om de app. aan te bieden a la npostart plus bij een internet only abonnement voor een concurrerend maandbedrag. Daar zou nog wel eens veel gebruikt van gemaakt kunnen worden
ik heb kpn compleet en in de zomer van 2017 een smart tv aangeschaft van het merk Samsung. Uw aankondiging van een KPN Smart TV app moet een 1 april grap zijn want deze app is niet te vinden op mijn tv.





*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge +1
En dan kom je in je vakantiehuis. Je logt in op de nieuwe KPN tv app en zie: ‘buitenshuis niet beschikbaar’.

Ik kan wel casten met Chromecast, ook fijn, maar de tv app bedient toch wel een stuk handiger.

Waarom niet buiten mijn huis?
Reputatie 7
Niet voor alle zenders heeft KPN de rechten om deze buitenhuis te mogen tonen.

De zenders die je buitenshuis kunt bekijken vind je eenvoudig door te kiezen voor "Buitenshuis te bekijken".

Als je je TV in 2017 hebt gekocht dan kan ie nog heel goed van bouwjaar 2016 zijn. Hij is dan helaas niet geschikt voor de app. Het je wel in de app-store gekeken overigens? Hij zal nog niet in het Smart-start-scherm staan.

Het is géén 1 april grap.



Info over de app vind je in dit topic

KPN forum | ITV kijken zonder kastje en kabels met de KPN smart-tv-app.





*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Bedankt Peter.





*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic



@wjb Samsung heeft geen andoid maar Tizen toch?Klopt maar als het goed is dan is die app dusdanig opgezet dat deze eenvoudig op meerdere platformen geïmplementeerd kan worden. Ik zou dan ook verwachten dat het versienummer op alle platform behoorlijk gelijk zal lopen.


LG heeft ook geen Android maar WebOS, en daarvoor is welliswaar al een app beschikbaar, maar nog niet bruikbaar omdat die beschermd is door een code die blijkbaar alleen bij de KPN-ontwikkelaars bekend is.
Reputatie 3
Badge +1
Was dat maar waar. Alleen toegang vanuit je vaste KPN internetverbinding dat kan toch niet de bedoeling zijn, KPN?.

Reputatie 7
Badge +25
Als ik 3 tv's heb kan het dan op alle 3de tv's?

Ik vermoed van wel. Heb je echt 3 tv's die aan die technische voorwaarden voldoen?😏 Ik vraag het even voor de zekerheid na.



Ook ik heb een dure TV uit 2016 (UE55KS8000) en val dus net buiten de boot. Ben wel heel benieuwd of hier nog support voor komt of niet. Kan iemand dat bevestigen?

Nee, dat gaat helaas niet.
Reputatie 7
Badge +25
Was dat maar waar. Alleen toegang vanuit je vaste KPN internetverbinding dat kan toch niet de bedoeling zijn, KPN?.

Je moet inderdaad verbinding hebben met je thuisnetwerk.

Reputatie 7
Badge +25
Weet iemand misschien hoe je de ondertitels kan aanzetten of is dat nog niet beschikbaar?

Dit kan inderdaad nog niet. Dit zal wel worden toegevoegd. De mogelijkheid om ondertiteling te activeren zal worden toegevoegd aan het Instellingen menu
Reputatie 3
Badge +1
Het kan geen rechten-probleem zijn omdat ik hier met de KPN itv app via Chromecast wél (naar buiten huis zenders) kan kijken. Waarom dan niet naar deze zenders via iTV app op mijn Samsung TV?
Reputatie 7


Was dat maar waar. Alleen toegang vanuit je vaste KPN internetverbinding dat kan toch niet de bedoeling zijn, KPN?.Je moet inderdaad verbinding hebben met je thuisnetwerk.


Ook wel logisch voor de smart TV app.

Heb je thuis een OpenVPN server staan dan is eens een eenvoudige oplossing.

Reageer