Diverse problemen met KPN TV+

  • 21 February 2023
  • 34 reacties
  • 782 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb sinds 1 week 4 nieuwe STB,s (Settop boxen) in huis in een woord niets anders dan problemen.

De volgende issues doen zich voor:

-Bij het aanzetten geen beeld of geluid (work a round stekker uit het stopkontakt)

-Bij het aanzetten meteen weer uitgaan(work a round stekker uit het stopkontakt)

-Bij het aanzetten blijft bootloader LADEN ((work a round stekker uit het stopkontakt)

-Bij het afspelen niet kunnen laden van opnames (work a round stekker uit het stopkontakt)

Aanwezig hardware :

Experia V10

4 x LG smart tv leeftijden nieuwste 1 jaar oud oudste 4 jaar.

Mijn inziens zit er een bug in het CEC protocol van de STB het aan en uitvinken lijkt soms te helpen.

Waar het ook op lijkt is dat er schijnbaar onderwater toch een soort van ECO mode aangaat ondanks deze uitstaat.

Verder HDMI kabels vervangen zelfs kabels met een CEC- Kil werken even tijdelijk goed.

Mijn inziens te veel issues in ieder geval bij LG smart tv's.

contact met Service desk levert het volgende op wellicht CEC op mijn aangeven en wachten op update kortom ze weten het niet.

Als beroepsmatige automatiseringsdeskundige lijkt mij de kennis van de z.g. KPN Android ambassadeurs te kort te schieten in deze bij KPN.

 

Overigens met de voorgaande serie 4K STB boxen geen enkel probleem.

Ook geen internet issues.

Enige positieve noot is het instal menu dit ziet er gelikt uit daarnaast is de beeldkwaliteit als e.a. werkt prima.

 

mvg  

Admin: voor het overzicht eigen topic voor je vraag aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb het na 2 dagen opgezegd en mijn abonnement terug laten draaien .

Je hebt 14 dagen bedenktijd ,na 14 dagen gaat 12 maanden contract inwerking. 

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb begrepen dat je niet terug kunt naar de oude contractvorm als je gebruik hebt gemaakt van KPN TV+. Is dit beleid aangepast?

Reputatie 6
Badge +6

Bij ieder contract,abonnement of aankoop heeft volgens mij  iedereen recht op 14 dagen bedenktijd. 

Mijn oude abonnement bestond uit Hussel Internet 50 Mbit/s plus  TV

Om Tv+ te kunnen nemen moest ik  van 50 naar  100 Mbit/s , bij aanschaf zei de medewerker dat teruggaan naar Hussel Internet 50 Mbit/s niet mogelijk zou zijn omdat dat wordt niet meer aangeboden. .

Na 2 dagen heb ik kpn gebeld en het werd teruggedraaid ook naar Hussel Internet 50 Mbit/s.

Ik heb nu gewoon mijn oude abonnement wel met korting omdat  ik heb een nieuw contract voor 12 maanden.

Ik heb nu ook 14 dagen bedenktijd om mijn (oude) abonnement uit te proberen.

In mijn TV+ overeenkomst stond wel "als u annuleert, dan kunt u niet meer terug naar uw oude overeenkomst"

 

Reputatie 7
Badge +7

Goedenavond op de eerste plaats heb ik niet aangegeven dat ik bij KPN weg wil.

En op de tweede plaats al zou ik dat al willen dus terug naar de oude abonnements vorm is dit mijn inziens niet mogelijk.

Kpn zou mij meer helpen bij een goede analyse van het issue ipv een suggestieve oplossing aanbieden in de vorm van een update met de opm waarschijnlijk lost dit uw probleem op.

Echter weet men niet wat het issue is dus suggestief ipv van een analyse dus waar treed het issue op,wanneer ,hoe vaak hebbben meer mensen met een LG toestel dit probleem?

Dat is een analyse niet hopen dat het vanzelf over gaat.

Reputatie 7
Badge +24

Bij ieder contract,abonnement of aankoop heeft volgens mij  iedereen recht op 14 dagen bedenktijd. 

Ja... binnen binnen 4 dagen kunt u annuleren. Als u dat doet, dan heeft u gewoon geen abonnement meer en moet u op zoek naar een andere provider. 

Althans... zo werkt het voor zover ik weet.

Mijn oude abonnement bestond uit Hussel Internet 50 Mbit/s plus  TV

Om Tv+ te kunnen nemen moest ik  van 50 naar  100 Mbit/s , bij aanschaf zei de medewerker dat teruggaan naar Hussel Internet 50 Mbit/s niet mogelijk zou zijn omdat dat wordt niet meer aangeboden. .

Na 2 dagen heb ik kpn gebeld en het werd teruggedraaid ook naar Hussel Internet 50 Mbit/s.

Voor zover ik weet kan dat niet. Dat is afgelopen weken al in diverse topics besproken. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben meer op zoek naar een constructieve oplossing.

Schijnbaar ontbreekt het aan de kennis bij de zg kpn + tv ambasadeurs.

Verder dan rebooten van de stb en wachten op een update komt men schijnbaar niet.

Het lijkt er op dat men bij KPN denkt dat issues die men even niet kan benoemen of analyseren van zelf over gaan.

Beste KPN issues die niet vallen onder quick fixed hebben een analyse nodig en een escalatie naar een team die wel oplossend is of in staat is om problemen op te lossen.

Wellicht eens contact opnemen met de ontwikkelaars van deze dienst.

Mvg

Reputatie 7
Badge +24

Wat betreft de eerste punten die u opnoemt: Ik denk dat uw tv gewoon op de verkeerde source staat in gesteld. Als u dan even de stekker uit het stopcontact haalt en er weer in stopt, dan gaat even het signaal van de hdmi kabel af. Als dat signaal er weer op komt herkent de tv dat en schakelt die naar de juiste source.

Reputatie 7
Badge +7

Dat klopt wat je zegt maar de input source is het probleem niet dat staat goed overigens heb ik ook andere inputs geprobeerd 

Daarnaast zoals ik al eerder aangaf diverse hdmi kabels geprobeerd zelfs met cec killer.

Het aan en uitzetten of te wel de stb van stroom halen is momenteel de enige work a round om te stb te starten.

Echter is dit natuurlijk niet een normale situatie.

 

Het probleem zit mijn inziens in het cec verhaal  .daarnaast denk ik dat de eco stand een issue geeft ondanks dat het uit staat .

Dat klopt wat je zegt maar de input source is het probleem niet dat staat goed overigens heb ik ook andere inputs geprobeerd 

Daarnaast zoals ik al eerder aangaf diverse hdmi kabels geprobeerd zelfs met cec killer.

Het aan en uitzetten of te wel de stb van stroom halen is momenteel de enige work a round om te stb te starten.

Echter is dit natuurlijk niet een normale situatie.

 

Het probleem zit mijn inziens in het cec verhaal  .daarnaast denk ik dat de eco stand een issue geeft ondanks dat het uit staat .

Hoi Thijs, helaas zijn we allebei nog niet verder gekomen: 

Ik heb met en zonder CEC, verschillende hdmi kabels, eco en zinder eco stand van alles uitgeprobeerd. Resetten van de box helpt overigens ook niet. 

 

Wel valt het mij op dat het bij jou ook om een recente LG gaat

Reputatie 7
Badge +20

@AA123456 

 

Welke firmware versie en welke KPN tv+ app versie heb je?

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of box12? Wat zit er allemaal tussen?

 

Ik heb ook een LG tv en alles werkt (gelukkig). 

Reputatie 7
Badge +7

Dat klopt wat je zegt maar de input source is het probleem niet dat staat goed overigens heb ik ook andere inputs geprobeerd 

Daarnaast zoals ik al eerder aangaf diverse hdmi kabels geprobeerd zelfs met cec killer.

Het aan en uitzetten of te wel de stb van stroom halen is momenteel de enige work a round om te stb te starten.

Echter is dit natuurlijk niet een normale situatie.

 

Het probleem zit mijn inziens in het cec verhaal  .daarnaast denk ik dat de eco stand een issue geeft ondanks dat het uit staat .

Hoi Thijs, helaas zijn we allebei nog niet verder gekomen: 

Ik heb met en zonder CEC, verschillende hdmi kabels, eco en zinder eco stand van alles uitgeprobeerd. Resetten van de box helpt overigens ook niet. 

 

Wel valt het mij op dat het bij jou ook om een recente LG gaat

Ik heb deze topic 3 mnd terug gestart.

Inmiddels zijn wij een flink stuk verder met de perfomance ,er zijn nog steeds issues en er komen er ook dagelijks weer nieuwe bij helaas.

Maar bij mij heb ik ea vrij stabiel werken met af en toe een freeze van het scherm en vorige week het niet terug kunnen kijken van opnames.

Maar naar mijn work around met CEC icm eco werkt ea redelijk tot soms normaal.

Dus het constant opstarten zonder beeld ben ik op uitzondering na van af.

Vandaag had ik echter weer een scherm met alleen geluid en het geluidsniveau blijft ondermaats maar we zijn in opgaande lijn maar het is een lange weg.

Mvg

Reputatie 7
Badge +20

@Thijs1963 

Ik heb hem op snel opstarten staan.

En HDR uitgezet, dat gaf ook opstart problemen.

Dat klopt wat je zegt maar de input source is het probleem niet dat staat goed overigens heb ik ook andere inputs geprobeerd 

Daarnaast zoals ik al eerder aangaf diverse hdmi kabels geprobeerd zelfs met cec killer.

Het aan en uitzetten of te wel de stb van stroom halen is momenteel de enige work a round om te stb te starten.

Echter is dit natuurlijk niet een normale situatie.

 

Het probleem zit mijn inziens in het cec verhaal  .daarnaast denk ik dat de eco stand een issue geeft ondanks dat het uit staat .

Hoi Thijs, helaas zijn we allebei nog niet verder gekomen: 

Ik heb met en zonder CEC, verschillende hdmi kabels, eco en zinder eco stand van alles uitgeprobeerd. Resetten van de box helpt overigens ook niet. 

 

Wel valt het mij op dat het bij jou ook om een recente LG gaat

Ik heb deze topic 3 mnd terug gestart.

Inmiddels zijn wij een flink stuk verder met de perfomance ,er zijn nog steeds issues en er komen er ook dagelijks weer nieuwe bij helaas.

Maar bij mij heb ik ea vrij stabiel werken met af en toe een freeze van het scherm en vorige week het niet terug kunnen kijken van opnames.

Maar naar mijn work around met CEC icm eco werkt ea redelijk tot soms normaal.

Dus het constant opstarten zonder beeld ben ik op uitzondering na van af.

Vandaag had ik echter weer een scherm met alleen geluid en het geluidsniveau blijft ondermaats maar we zijn in opgaande lijn maar het is een lange weg.

Mvg

Ik heb op dit moment alleen nog last van het opstarten: geen beeld / geluid. Helaas is dit bij mij nog een dagelijks fenomeen.

Reputatie 7
Badge +20

@AA123456 

Heb je HDR al op SDR gezet?

Ik denk dat het probleem daarna met opstarten is opgelost. 

@AA123456

Heb je HDR al op SDR gezet?

Ik denk dat het probleem daarna met opstarten is opgelost. 

Ik heb dit nu omgezet. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +7

@AA123456

Heb je dit nog geprobeerd wat @joop2011  je voorstelde?

Het zou mooi zijn als je problemen hiermee zijn opgelost.

Mvg

@AA123456

Heb je dit nog geprobeerd wat @joop2011  je voorstelde?

Het zou mooi zijn als je problemen hiermee zijn opgelost.

Mvg

Hoi Thijs, ik heb het een week geleden ingesteld. Dit lijkt het probleem te verhelpen. Alleen een beetje jammer dat HDR ervoor uit moet

Reputatie 7
Badge +20

@AA123456 

Mee eens.

 

Zie ook hier, punt 39

Hopelijk pakt KPN dit snel op. 

Reputatie 7
Badge +7

@AA123456 

@joop2011 

Het is mooi dat de oplossing die Joop voorstelde werkt bij jouw.

Het is inderdaad jammer dat je nu van HD naar SDR moet maar wellicht kan je nog 1 ding proberen en dat is de STB op unicast zetten i.p.v. multicast dit doe in het menu scrol vervolgens naar beneden en klik op info dan komt vervolgens de multi en unicast optie tevoorschijn en zet deze dan op unicast tenzij deze daar al op staat dan zet je hem op multicast.

Als deze optie werkt kan je de HD functie aanlaten zoniet zet je het weer terug en gebruik je de optie die Joop voorstelde en werkt.

Suc6

er is een probleem met de laatste update icm multicast . bij mij icm wifi hapert alles.

CEC problemen bij mij: kpn box gooit alles in de war zodat niets meer koppeld. door spanning overal af te  halen werkt het voor een tijd weer 

Dus er zijn zeker CEC problemen.

en geluidsniveau ben ik inmiddels ook al 2 a 3 maand mee bezig.

 

Reputatie 7
Badge +7

er is een probleem met de laatste update icm multicast . bij mij icm wifi hapert alles.

CEC problemen bij mij: kpn box gooit alles in de war zodat niets meer koppeld. door spanning overal af te  halen werkt het voor een tijd weer 

Dus er zijn zeker CEC problemen.

en geluidsniveau ben ik inmiddels ook al 2 a 3 maand mee bezig.

 

Ok duidelijk dan rest je maar 1 ding en dat is zoals Joop voorstelde HDR op SDR zetten.

Wat betreft de CEC werkt dat over het algemeen goed ,vreemd dat dit niet bij jou het geval is.

Maar ik gebruik LG tv  en wellicht werkt het alleen goed met LG.

Wat je schrijf over de laatste update kan ik ook even niet plaatsen.

Je schrijft probleem met laatste update en wifi?

m.v.g.

zodra ik de box op wifi zet en de multicast aan heb dan hapert het beeld en geluid tot stilstaan aan toe. 

service+ heeft advies gegeven om op unicast te zetten totdat dit weer is opgelost.

dan zijn de problemen weg die dit veroorzaken.

CEC werkt over het algemeen met lg niet al te best. uit ervaring bij meerdere mensen. 

iedereen gebruikt zijn eigen deel die ze willen gebruiken

Reputatie 7
Badge +20

@Steffen14

Welke Experiabox of Box12 heb je?

Wifi werkt alleen 100% goed inclusief multicast bij de Box12 of de V10 met Super Wifi.

Zie schema (groene lijn is vaste UTP kabel).

 

Ik heb een LG Oled in de woonkamer en een LG LED in de slaapkamer.

Bij beide werkt CEC goed.

In de slaapkamer moest ik hem wel op de tv ook aanzetten.

En natuurlijk op beide boxen aangezet.

Reputatie 7
Badge +7

@Steffen14 Even voor mijn beleving je zegt dat ea nu goed werkend is te krijgen als je de stb op unicast zet.

Dan is deze tijdelijke work around toch opgelost voor jou?

Dan zou ik zeggen niets meer aan doen en af toe even kijken of je kan multicasten.

En als je in het bovenstaande schema van Joop kijk zie eigenlijk al de beste optie.

Wil je wifi blijven gebruiken zet je hem gewoon op unicast.

Er is verder niets mis om te kijken via unicast.

Als dit werkt zou ik zeggen klaar.

Mvg

@Steffen14

Welke Experiabox of Box12 heb je?

Wifi werkt alleen 100% goed inclusief multicast bij de Box12 of de V10 met Super Wifi.

Zie schema (groene lijn is vaste UTP kabel).

 

Ik heb een LG Oled in de woonkamer en een LG LED in de slaapkamer.

Bij beide werkt CEC goed.

In de slaapkamer moest ik hem wel op de tv ook aanzetten.

En natuurlijk op beide boxen aangezet.

heb fritzbox en 2400 repeater🙂