Diverse problemen met KPN TV+

  • 21 February 2023
  • 34 reacties
  • 782 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb sinds 1 week 4 nieuwe STB,s (Settop boxen) in huis in een woord niets anders dan problemen.

De volgende issues doen zich voor:

-Bij het aanzetten geen beeld of geluid (work a round stekker uit het stopkontakt)

-Bij het aanzetten meteen weer uitgaan(work a round stekker uit het stopkontakt)

-Bij het aanzetten blijft bootloader LADEN ((work a round stekker uit het stopkontakt)

-Bij het afspelen niet kunnen laden van opnames (work a round stekker uit het stopkontakt)

Aanwezig hardware :

Experia V10

4 x LG smart tv leeftijden nieuwste 1 jaar oud oudste 4 jaar.

Mijn inziens zit er een bug in het CEC protocol van de STB het aan en uitvinken lijkt soms te helpen.

Waar het ook op lijkt is dat er schijnbaar onderwater toch een soort van ECO mode aangaat ondanks deze uitstaat.

Verder HDMI kabels vervangen zelfs kabels met een CEC- Kil werken even tijdelijk goed.

Mijn inziens te veel issues in ieder geval bij LG smart tv's.

contact met Service desk levert het volgende op wellicht CEC op mijn aangeven en wachten op update kortom ze weten het niet.

Als beroepsmatige automatiseringsdeskundige lijkt mij de kennis van de z.g. KPN Android ambassadeurs te kort te schieten in deze bij KPN.

 

Overigens met de voorgaande serie 4K STB boxen geen enkel probleem.

Ook geen internet issues.

Enige positieve noot is het instal menu dit ziet er gelikt uit daarnaast is de beeldkwaliteit als e.a. werkt prima.

 

mvg  

Admin: voor het overzicht eigen topic voor je vraag aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

@AA123456

@joop2011

Het is mooi dat de oplossing die Joop voorstelde werkt bij jouw.

Het is inderdaad jammer dat je nu van HD naar SDR moet maar wellicht kan je nog 1 ding proberen en dat is de STB op unicast zetten i.p.v. multicast dit doe in het menu scrol vervolgens naar beneden en klik op info dan komt vervolgens de multi en unicast optie tevoorschijn en zet deze dan op unicast tenzij deze daar al op staat dan zet je hem op multicast.

Als deze optie werkt kan je de HD functie aanlaten zoniet zet je het weer terug en gebruik je de optie die Joop voorstelde en werkt.

Suc6

Ik heb hem nu op unicast gezet. Tot nu toe heb ik het probleem nog niet geconstateerd.

 

@Steffen14 ik heb het kastje hier bekabeld achter een eigen router zitten. Ik schat de kans klein dat ik jouw beschreven probleem ook zal hebben. Thanks in ieder geval voor de info. Een ander tv+ kastje in huis verbindt wel via wifi. 

@Steffen14 Even voor mijn beleving je zegt dat ea nu goed werkend is te krijgen als je de stb op unicast zet.

Dan is deze tijdelijke work around toch opgelost voor jou?

Dan zou ik zeggen niets meer aan doen en af toe even kijken of je kan multicasten.

En als je in het bovenstaande schema van Joop kijk zie eigenlijk al de beste optie.

Wil je wifi blijven gebruiken zet je hem gewoon op unicast.

Er is verder niets mis om te kijken via unicast.

Als dit werkt zou ik zeggen klaar.

Mvg

voor kpn is unicast een belasting op het net…

maar niet alles is opgelost.

ik geef aan dat de workaround voor veel mensen nodig is.(service+ gaf dit ook aan)

Reputatie 7
Badge +20

@Steffen14 

Misschien zet het probleem in de Fritzbox  en de 2400 repeater.

Kan je het even proberen met de Experiabox of box12 om te kijken hoe het dan werkt?

(gewoon om even te testen en dingen uit te sluiten). 

ik jeb geen kpn apparatuur. 

en waarom in de fritz? 

altijd goed gewerkt tot deze update. alleen de tv+app is bagger.

zie reactie van mij bij de laatste update.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Steffen14 

Wat bedoel jij met “tv+ app”?

je hebt tv+ 'firmware' ( besturing 7022 zie het als een windows)

en de app tv+ op de 7022. (de software voor de tv zenders.)

 

bij wijzigingen in de tv+ app gebeurd er weer iets anders wat niet werkt of heeft grwerkt en niet meer werkt 

 

Reputatie 7
Badge +20

je hebt tv+ 'firmware' ( besturing 7022 zie het als een windows)

en de app tv+ op de 7022. (de software voor de tv zenders.)

 

 

Nee, dat is Android 11, dat moet je zien als Windows.

De Firmware 0.19.4 is de 2de schil, zie dat als de One Ui van Samsung.

 

Maar @Steffen14 

Wat zijn precies de problemen op de DIW7022?

Bij ons werkt hij, gelukkig, goed. 

hallo ik maak een aparte topic aan nav een lang gesprek met service+