Beantwoord

DVS 650 knippert af en toe rood, wat betekent dit?

  • 2 August 2021
  • 5 reacties
  • 432 keer bekeken

Wij hebben 2 DVS 650 tv ontvangers. van het huisje Waar heeft dit mee te maken?

volgens mij hebben wij alles naar behoren aangesloten alles is rechtstreeks op een stopcontact aangesloten In de meterkast zit verder alleen nog een stekker van het glasvezel en van een beveiligingscamera maar deze zitten op een andere stopcontact ook op een andere groep. Dan de modem kast en de draadloze tv ontvanger

 

icon

Beste antwoord door DennisA78 2 August 2021, 18:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Helaas is het draadloze verbindingsets heel gevoelig voor storingen in het electriciteitsnetwerk. Vooral ledverlichting, dimmers en telefoonopladers kunnen storingen geven. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingsets kan beheren.  Wellicht helpt dat het probleem op te lossen.  Werkt dat ook niet dan is een kabel trekken dr enige oplossing. 

Klopt, zeer storingsgevoelig, er zijn een paar mogelijkheden om het beter te krijgen.

  1. Haal de devolo cockpit beheersprogramma binnen, maak verbinding met de devolo dmv een lan kabel en update de firmware als deze van toepassing is. Je kan ze daarvoor het beste in elkaar klikken.
  1. Het beste is het als ze op dezelfde groep zitten, je kan dan 1 van de adaptors 180 graden in het stopcontact, wil nog wel eens helpen.
  1. Zijn beide punten geaard, zonder aarde verlies je al 50% van de mogelijke snelheid.
  1. En gewoon een ander stop contact proberen, laatste redmiddel.

Met de cockpit software kun je ook de onderlinge snelheid testen, alles boven de 150 is prima, hoe hoger hoe beter ze kunnen verbinden.

Beste oplossing, gooi die dingen er uit en trek een kabel, meeste en niet altijd het makkelijkste werk maar voor altijd klaar als je een CAT6 van goed kwaliteit gebruikt.

 

Reputatie 7
Badge +10

Liever geen DVS inderdaad, maar ik lees niks over storing op de tv, enkel de vraag over het lampje.

Soms branden die lampjes rood maar ervaar je geen storing op je tv. Prima, en anders een vaste kabel.

 

Idd mijn vraag is of het kwaad is en of ik er iets aan moet doen hij knippert zeg 1x per minuut kort 1x rood. 

 

Het valt mij vandaag pas op omdat ik vandaag alles opnieuw heb aan moeten sluiten omdat onze experia box kapot was. Misschien heeft hij het altijd al gedaan en

Wij hadden hetzelfde probleem. DVS 1200 knippert rood en steeds slechter haperend beeld! Het was niet meer te doen. Alle stappen gevolgd om dit op te lossen. Ook met behulp van een KPN medewerker. Lukte allemaal niet. Uiteindelijk een monteur van KPN laten komen. We hebben 2 Wifiversterkers aangeschaft. Voor 170 euro (70 euro voorrijdkost en 2x 49.95) zijn we weer helemaal blij met een perfect signaal!!Â