Beantwoord

DVS1200 op 2e tv toestel brandt rood en verbinding verbreekt steeds

  • 31 July 2022
  • 9 reacties
  • 72 keer bekeken

Onlangs 2e ontvanger en een extra dvs1200 ontvanger voor een 2e tv aangeschaft en aangesloten.

Na een paar dagen kwam bij 1tv toestel de foutcode stb nmc 400. Geen zender op 1na deed het. Na diverse reset en koppel pogingen geeft het 2e tv toestel weer zenders. Nu is het eerste tv toestel zenderloos en knippert 1 dvs1200 wit/rood Wat kan ik nu nog doen om op beide tv toestellen weer alle zenders te kunnen zien?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 August 2022, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Dag @JFdZ wat een gedoe. Draadloze verbindingsets kunnen vaak doen wat ze moeten doen maar vaak gaan ze ook problemen geven. Zo kunnen ze slecht tegen ledverlichting en zonnepanelen.  Ook op twee verschillende fases/groepen geeft weleens problemen.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de dvs kan beheren.  Wellicht dat die een oplossing heeft. Probeer het en anders horen we het graag.

Hallo @JFdZ als je de decoders bekabeld aansluit en je ervaart geen problemen meer, ligt het dus aan de DVS'en.

 

Reputatie 7
Badge +10

Als je draadloos itv wil gebruiken, aansluiten dmv Superwifi's ipv DVS.

DVS stekkers kunnen goed werken, maar ook een ellende zijn. Er sowieso om denken ze in een vast stopcontact te doen en niet in een stekkerblok. Ook niks ernaast insteken.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JFdZ, welkom op ons forum! Heb je het nog werkend kunnen krijgen?

We hebben hier ook nog een tweetal handige topics over:

 

Nog niet gelukt Komend weekend er maar even voor gaan zitten.

Nu superwifi s geïnstalleerd. Het leek goed te gaan. Toch foutmelding. Slechts enkele zenders Ik heb 2 ontvangers maar de tv s op verschillende zenders geeft problemen.  Als 1 tv uit is kan op andere tv alle zenders bekeken worden. 

Mijn gedachte is nu de router. Zou dit kunnen ?

Hallo @JFdZ welke foutmelding krijg je precies?

Zijnde suoerwifi's bekabeld of draadloos aangesloten?

Als ik het zo lees lijkt het een capaciteitsprobleem. Zet één of beide decoders eens in SD i.p.v. HD/UHD en kijk dan eens of je nog problemen ervaart, geen problemen meer, dan weet je de oorzaak.

 

Reputatie 7
Badge +20

@JFdZ had je de stappen nog kunnen proberen die JanD hierboven noemt?
Hoe heb je de TV ontvangers nu precies aangesloten zitten?

Afgelopen avond wederom een poging gedaan Nu de stappen van @JanD . en tot heden werkt dit nog steeds!!

Waarvoor hartelijke dank! Iedereen bedankt voor het meedenken en advies geven  

 

Item kan als gesloten beschouwd worden

 

 

Â