Beantwoord

Elke keer als ik naar een andere zender zap, gaat de tv storen

  • 2 January 2022
  • 37 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb elke keer als ik naar een andere zender zapp dat het programma stoort, vertraagd, happerd.

Al 100 x de modem uit en aan gezet zoals kpn dat altijd wil.

2 wifi versterkers aangeschaft.

Heb oled tv

Zelfs de tv bekabeld met netgear

Zelfs glasvezel 

 

Wie kan helpen?  Betaal meer dan 70 euro elke maand en Kids en wij kunnen niet normaal naar een serie of film kijken…

Heb t gefilmd maar dat kan ik hier niet laten zien. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 January 2022, 08:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Hallo @Fctwenteenschede ,

Welk modem en welke ontvanger(s) heb je?

Reputatie 1

Kpn box 12 zwart en zwart kastje HMB2260

 

Hoi @Fctwenteenschede ,

Wat is het type van de switch van netgear?

Heb je de ontvanger én het modem als eens een reset gegeven?

Reputatie 1

Ik heb al wel 100 x gereset

Netgear prosafe GS10SE

 

Beeld loopt nu weer vast. 

 

Tja,Dan vermoed ik dat toch een nieuwe ontvanger een goed idee is.

Bel even 0800-0402 en vraag of ze via de logistieke afdeling een vip2952 kunnen regelen,Over het algemeen hebben de vip2952 ontvangers met minder snel storingen dan de HMB2260,Al werkt mijn HMB2260 prima.

Reputatie 1

Helaas kunnen niks doen. Blijkbaar ligt t daar niet aan. 

Ik ga maar weer alle kabels eruit halen en rechtstreeks op de modem aansluiten en kijken wat ie dan doet......weer 45 minuten gebeld. 

 

Helaas kunnen niks doen. Blijkbaar ligt t daar niet aan. 

 

 

Heb je 2 ontvanger s?

Zo ja, Wissel ze dan eens om,al het dan over is weet ik absoluut zeker dat de decoder defect is 

Reputatie 1

De decorder is niet defect. Dit weekend omgewisseld en t 'gewone' televisie kijken blijft storen. Netgear ertussenuit gehaald. Gaat heeeeel iets beter naar nog niet optimaal. 

Film gekeken via pathé via de app van pathé... Af en toe moet ie signaal zoeken en loopt ie vast en duurt 4 a 8 seconden en gaat ie verder.... 

Nu dus draadloos aangesloten via zo'n witte ontvanger waarvan de lampjes groen branden en dus knipperen. Modem in meterkast lampjes staan op groen, ook de glasvezel lampjes op groen.

Kortom nog steeds een raadsel.... 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Fctwenteenschede,

Ik denk ook graag met je mee. Iets waar ik wat vraag tekens bij zet is het gebruik van ‘de app van Pathé’. Onze decoders hebben hier namelijk helemaal geen aparte app voor, in plaats daarvan kan je de films gewoon huren vanuit het menu. 

Als ik jou de situatie zo hoor beschrijven, gaat het dan om de verbinding met de KPN TV-ontvanger die hapert de verbinding met de Smart TV en de apps op de Smart TV. Ondervind je ook problemen met wegvallende Wifi of bekabelde internet verbinding? 

Reputatie 1

Ik heb de app van pathé op de tv, gedownload, en wanneer ik een film kijk stoort ie. Heb de 2 decoder kastjes al omgewisseld dus daar ligt t ook niet aan. Blijft beneden storen. 

Het is met name irritant als je gewoon tv lijkt... Dan blijft ie hangen en dan gaat de uitzending verder na paar seconden. 

Alle lampjes branden groen. 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +13

@Fctwenteenschede

Dus je ondervind zowel problemen op de KPN decoder als op de apps van de smart TV? Dat zijn twee verschillende problemen, echter kunnen ze wel dezelfde oorzaak hebben. Zou je voor mij eens het stappenplan ‘wegvallend internet’ willen doorlopen op onze service pagina? Ik ben benieuwd wat daar uit komt. 

Reputatie 1

Snelheid 71 mbit

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Fctwenteenschede

Het gaat niet per se om de snelheid, geeft de pagina bijvoorbeeld ook onstabiele verbinding aan? 

Reputatie 1

Nee dat geeft ie niet aan. 

 

Reputatie 7
Badge +13

Ik ben even voor je gaan spieken, maar ook ik kan momenteel niks geks vinden in de verbinding. Hoe is de smart TV aangesloten? Hoe lang heb je getest zonder de Netgear Switch? En wat zijn de verschillen met of zonder de switch? 

Reputatie 1

Heb.de netgear er nu tussenuit. En nog steeds hetzelfde. De witte ontvanger zit in het stopcontact... Dat ding met die lampjes die groen knipperen en vanuit daar gaat de kabel in het zwarte kastje. De hdmi gaat vanuit 't zwarte kastje naar de smart tv. 

Er gaat een verlengsnoer in dee witte ontvanger en in t verlengsnoer zit de stekker van t zwarte kastje.

Dat is het wat ik zo weet. 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Fctwenteenschede

Dat klinkt als een draadloze verbindingsset. Dit kan heel goed voor het storende beeld zorgen. Zou jij eens een foto willen plaatsen van ‘dat ding met de groene lampjes’? 

Reputatie 1

Zie foto

Reputatie 1

Zie wel dat op de draadloze verbingset t middelste lampje af en toe oranje knippert…

 

Zie wel dat op de draadloze verbingset t middelste lampje af en toe oranje knippert…

 

Zit de DVS direct in de WCD(Stopcontact) en zit er niks in het stopcontact ernaast?

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

Bovenste is in de meterkast en deze is bij de tv

 

in de meterkast zit het niet goed,In de woonkamer wel.Kan je daar een stekkerdoosje plaatsen en daar de glasvezelkastje adapter en modem adapter in doen?

Reputatie 1

Jammer dat ik geen filmpje kan sturen vanaf dit forum dat was 't misschien duidelijker

Reputatie 1

Ga het regelen in de meterkast. Wordt vervolgd