Feature requests KPN TV+

  • 18 March 2023
  • 610 reacties
  • 26090 keer bekeken


Toon eerste bericht

610 reacties

Reputatie 3
Badge

Leuk zou zijn dat als je de gele toets gebruikt naast het lopende programma ook het volgende weergegeven word

 

Wat mij opvalt is dat het kastje regelmatig hapert (lees stilstaat) ondanks een draadverbinding. En geluid en beeld bij b.v RTL 4 niet overeenkomenm. 

Reputatie 7

Wat mij opvalt is dat het kastje regelmatig hapert (lees stilstaat) ondanks een draadverbinding. En geluid en beeld bij b.v RTL 4 niet overeenkomenm. 

Dat is niet zozeer een feature request maar meer een bug report.

Wat ik mis is tijdens het bladeren door de tv gids dat je ondertussen de laatst gekozen zender live kan zien in de bovenhoek. 

Reputatie 7
Badge +16

Maar de ESPN app is er toch ook?

 

ESPN heeft geen officiële app voor Android TV in Nederland. De app die jij aandraagt is alleen bedoeld voor de Amerikaanse markt.  Je hebt voor ESPN altijd een abonnement nodig @joop2011.

Voor de rest sluit ik mij aan bij jouw requesten. Behalve punt 4. Ik gruwel van het idee als er mij ook maar iets wordt opgedrongen van een vorige dag. 

Reputatie 7

Voor de rest sluit ik mij aan bij jouw requesten. Behalve punt 4. Ik gruwel van het idee als er mij ook maar iets wordt opgedrongen van een vorige dag. 

Maar dat gebeurt dan toch ook niet. Dan stel jij toch gewoon in dat de TV+ Box, net als nu, altijd met het startscherm opgestart wordt. Punt 4 geeft dus iedereen de mogelijkheid om zijn/haar eigen voorkeur te configureren. Hoe kan je daar nu toch op tegen zijn?

Reputatie 7
Badge +16

 Punt 4 geeft dus iedereen de mogelijkheid om zijn/haar eigen voorkeur te configureren. Hoe kan je daar nu toch op tegen zijn?

Omdat dit weer een extra stap vergt. Dit moet ik weer instellen en hier ben ik gewoon weg op tegen. Mits de default gewoon op startscherm gezet wordt. 

Reputatie 1

Wat ik mis is de feature dat je een herinnering insteld en deze dan automatisch overschakeld naar die kanaal.

Dit is iets wat ik voor mijn moeder deed die zelfstandig niet meer kan zappen.

Reputatie 7

Omdat dit weer een extra stap vergt. Dit moet ik weer instellen en hier ben ik gewoon weg op tegen. Mits de default gewoon op startscherm gezet wordt. 

*********

Ik weet zeker dat er vele vele vele abonnees zijn die dergelijke functionaliteit graag zouden zien en daar is het mij om te doen.

En natuurlijk staat die configuratie optie standaard op "startscherm" dus hoef jij niets in te stellen. 🙂

*Admin: retorische vraag verwijderd

Reputatie 3

Punt:11. Kan zijn dat het zappen tussen de zenders gemiddeld 3 sec duurt en je zwart beeld krijg daarna de zender die je wilt......

Reputatie 7

Punt:11. Kan zijn dat het zappen tussen de zenders gemiddeld 3 sec duurt en je zwart beeld krijg daarna de zender die je wilt......

Dat komt aanstaande maandag goed.

Reputatie 6
Badge +6

Punt 2 is zeker een PRIO nr.1 voor hier om de TV+ box definitief te gaan gebruiken. Met name dus de mindere beeldkwaliteit en ontbreken van Dolby geluid bij opnames.

Mag best aangegeven worden dat dit ook speelt bij On demand Films/Series. Hierbij ook mindere beeldkwaliteit en ook geen Dolby geluid bij aanwezig.

Huur of kijk je een film in je pakket, krijg je er geen Dolby geluid bij. Wel op o.a. de VIP5202. Dus met name voor de beste geluidsbeleving, pak niet de KPN TV+ box.

De functie toetsen P- en P+ toepassen bij 'Nu op TV' en bij 'Opgeslagen' , dat je grotere stappen kan maken naar beneden of naar boven net zoals bij de TV gids.

Optie erbij voor lijstweergave ipv alleen miniatuurweergave bij 'Nu op TV' en bij 'Opgeslagen'.

Optie 'Stereo only' kanalen verminderen met -4, -8 dB (net zoals op de VIP5202) in het menu.

Optie screensaver radio toevoegen in het menu om deze aan/uit te zetten. Nu extra handeling via de 'Terug/back' knop.

Ik mis vooral de functie dat je zonder de gids te openen, kan terug scrollen naar de vorige programma's direct opnieuw kan kijken met de groene knop.

 

3 mis ik niet, voor de rest een goede lijst! Ik vind het eigenlijk bizar dat 1 & 2 niet op orde zijn. 

Reputatie 7

Wat ik mis is tijdens het bladeren door de tv gids dat je ondertussen de laatst gekozen zender live kan zien in de bovenhoek. 

Maar dat kan toch ook?

Wat ik mis is tijdens het bladeren door de tv gids dat je ondertussen de laatst gekozen zender live kan zien in de bovenhoek. 

Maar dat kan toch ook?

Kon de instelling niet vinden maar uiteindelijk wel gevonden :) 

Reputatie 6
Badge +6

Inderdaad, een ‘herinnering button’ zoals nu via de app op m’n iPhone ook kan. Dan ook daadwerkelijk overschakelen wanneer het programma begint.

Reputatie 7
Badge +20

Inderdaad, een ‘herinnering button’ zoals nu via de app op m’n iPhone ook kan. Dan ook daadwerkelijk overschakelen wanneer het programma begint.

 

Op de Arris 2952 zit dit.

Het verbaast mij dat het niet op de DIW7022 zit. 

Reputatie 6
Badge +6

Mij ook, vandaar m’n verzoek. Ik vind het een verrekt handige feature en gebruik(te) het elke avond.

Reputatie 7

Mij ook, vandaar m’n verzoek. Ik vind het een verrekt handige feature en gebruik(te) het elke avond.

Hij staat volgens mij ook al vermeld in het lijstje als punt 9.

Reputatie 1

Er is wéér eens een product op de markt gegooid dat simpelweg niet àf is. Wel getest, naar verluidt, maar kennelijk lag de lat bij de testgroep erg laag. De kinderhand bleek gauw gevuld.  En nu zitten klanten met een wanproduct. 

Ik zat in de testgroep. Om de maand kreeg je een vragenlijst. En er zijn verscheidene updates en verbeteringen geweest. TV+ is al veel beter dan het was. Mijn grootste probleem is het niet synchroon zijn van beeld en geluid, wat na een herstart weer voor een poos goed gaat. En je moet nog steeds een heleboel klikken door menu’s. Mijn eerste suggestie was de afstandsbediening een “TV kijken” knop en “opnamen” knop te geven. Ik mag het apparaat nog even houden en daarna kijk ik wat ik doe. Ik ben redelijk positief, dus een wanproduct zou ik het niet noemen. Ik was wel verbaasd dat het al zo snel werd aangeboden voor de consument, aangezien het nog niet af is.

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk denk dat de hele testgroep verbaasd was dat het plots "gereleased" werd. Juist omdat iedereen dacht "dat gaat nog wel een half jaar duren" lag de lat inderdaad niet zo hoog nee. Denk ik tenminste. Als de testgroep had geweten dat het bijvoorbeeld over een maand al "af" moest zijn, dan had de testgroep wellicht actiever geweest.

Reputatie 7

Als de testgroep had geweten dat het bijvoorbeeld over een maand al "af" moest zijn, dan had de testgroep wellicht actiever geweest.

Dat is toch wel een beetje het omdraaien van de werkelijkheid, ik denk dat de testgroep behoorlijk actief geweest is en dat er meer dan voldoende feedback gegeven is, ook over de issues waar de abonnee nu helaas (nog) tegenaanloopt.

Het is ook zo dat de testgroep volledig overvallen is van de uitrol van TV+, zij hebben het zelfs alleen vernomen doordat de uitrol al begonnen was.

Hier heel erg veel problemen met het geluid. En dan met name het volgende:

 

  • Eerst is het geluid goed tijdens TV kijken, dan altijd als je Netflix (of Videoland) start dan is het geluid heel krakerig/knetterend (hoge knisperende tonen). Heb een Sonos systeem op de HDMI arc van mijn tv aangesloten. TV+ en TV staan op passthrough.
    Soms helpt het om de TV zelf even aan/uit te doen, soms helpt het alleen om de TV+ box opnieuw op te starten.
    Met de vorige tv-box was dit niet. Start nu regelmatig Netflix maar via de TV zelf op ipv via de TV+ box.

    Toch blijf ik het raar vinden, want eerst is het geluid goed (tijdens TV kijken) en dan plots na het starten van een app is het geluid niet goed (krakerig/knetterend/ hoge knisperende tonen).

 

In de bekende bevinden topic staat bij dit issue dat het opgelost zou moeten zijn in KPN TV+ firmware 0.15.0 & KPN TV+ app 1.91.4 dat is echter niet het geval!

Reputatie 7

Hier heel erg veel problemen met het geluid.

Dit is een bug report, geen feature request.

Is er ook een bug report topic?

Ik heb toch liever dat de basisfuncties goed werken voordat men tijd en energie steekt in nieuwe functionaliteit.

Reageer