Feature requests KPN TV+

  • 18 March 2023
  • 610 reacties
  • 26090 keer bekeken


Toon eerste bericht

610 reacties

Reputatie 7

Is er ook een bug report topic?

Die kan je plaatsen in het algemene topic

 

Maar als iedereen z'n problemen los plaatst wordt het een enorme chaos. Iedereen verwoord het weer anders.
En hoe ziet KPN dan welke problemen het meest opspelen en de meeste prioriteit moeten krijgen? 

Reputatie 7

Maar als iedereen z'n problemen los plaatst wordt het een enorme chaos. Iedereen verwoord het weer anders.
En hoe ziet KPN dan welke problemen het meest opspelen en de meeste prioriteit moeten krijgen? 

De moderators van KPN lezen elke reactie in dat topic en geven elk probleem door aan het ontwikkelteam van de TV+ Box.

Ik denk dat KPN juist graag wil dat problemen in dat topic gemeld worden om het "overzichtelijk" te houden.

Reputatie 7
Badge +30

Is er ook een bug report topic?

Ik heb toch liever dat de basisfuncties goed werken voordat men tijd en energie steekt in nieuwe functionaliteit.

 

@BurningTyre, we hebben  een lijst met Bekende Bevindingen. Kijk daar eerst om te zien of het probleem dat je ervaart een bekend iets is. Zo niet, dan kun je voor issues die je ervaart een eigen topic aanmaken. Daarin kunnen wij en de community met je meekijken en troubleshooten.

Het algemene TV+ Intro topic, dat wjb ook al linkt, is in de basis bedoeld voor productvragen en -discussie, en niet voor troubleshooten, dat wordt heel gauw onoverzichtelijk.

Gids:

Graag zou ik de leesbaarheid van de tijdbalk verbeterd zien. Bijv. dikgedrukt.  Tevens het opname symbool naar de voorkant van de highlite verplaatsen. Deze is bij een lang programma soms niet te zien. 

Reputatie 7
Badge +8

wat ook wel handig is wat wel op de  huidige ontvangers is als je met een opname bezig bent dat je deze kan starten vanuit de gids.

Als je dan op de serie gaat staan en je drukt op OK krijg ik op oud ontvanger nu u bekijken, bekijk vanaf begin, bekijk opname , annuleer opname.

Ik gebruik dat nu nog wel eens omdat ik dan weet dat ik later ben en zo dan toch kan door spoelen want anders niet gaat met terug kijken omdat dat niet mag op die zenders.

Reputatie 7
Badge +30

wat ook wel handig is wat wel op de  huidige ontvangers is als je met een opname bezig bent dat je deze kan starten vanuit de gids.

Als je dan op de serie gaat staan en je drukt op OK krijg ik op oud ontvanger nu u bekijken, bekijk vanaf begin, bekijk opname , annuleer opname.

Ik gebruik dat nu nog wel eens omdat ik dan weet dat ik later ben en zo dan toch kan door spoelen want anders niet gaat met terug kijken omdat dat niet mag op die zenders.

Nemen we mee. Maar, in aanvulling: je kunt een opname die nog bezig is wel starten vanuit het menu Opgeslagen.

Reputatie 7
Badge +8

wat ook wel handig is wat wel op de  huidige ontvangers is als je met een opname bezig bent dat je deze kan starten vanuit de gids.

Als je dan op de serie gaat staan en je drukt op OK krijg ik op oud ontvanger nu u bekijken, bekijk vanaf begin, bekijk opname , annuleer opname.

Ik gebruik dat nu nog wel eens omdat ik dan weet dat ik later ben en zo dan toch kan door spoelen want anders niet gaat met terug kijken omdat dat niet mag op die zenders.

Nemen we mee. Maar, in aanvulling: je kunt een opname die nog bezig is wel starten vanuit het menu Opgeslagen.

Ja die snap ik maar makkelijker en mooier is gewoon vanuit de gids.

Naar opgeslagen gaan vergt weer meer handelingen ;)

Reputatie 7
Badge +25

Gids:

Tevens het opname symbool naar de voorkant van de highlite verplaatsen. Deze is bij een lang programma soms niet te zien. 

Ik vind deze ook goed @RuudN52. Had ik laatst ook.

Reputatie 7
Badge +8

Gids:

Tevens het opname symbool naar de voorkant van de highlite verplaatsen. Deze is bij een lang programma soms niet te zien. 

Ik vind deze ook goed @RuudN52. Had ik laatst ook.

ik zie in me gids uberhaupt niet of ik met een opname bezig ben of dat er eentje ingesteld staat.

Reputatie 6
Badge +6

Nee, ik zie in de gids ook. Niet of er een opname bezig is. Zou wel fijn zijn. Ik begrijp (en vind) ook dat er andere dingen veel belangrijker zijn. Dus geen haast 

Reputatie 7
Badge +30

Er zou bij een opname altijd een rood icoon achter de naam van het programma moeten staan in de gids. Wel is het zo, als je de opname via een ander apparaat hebt ingepland, dan zul je op de TV+ Box eerst een keer Opgeslagen moeten openen. Dit zorgt ervoor dat de TV+ Box met de server checkt wat de huidige status is qua opnames. Dan worden de nieuwe inplanningen vanaf een ander apparaat ook getoond in de TV+ gids.

Reputatie 7
Badge +20

Er zou bij een opname altijd een rood icoon achter de naam van het programma moeten staan in de gids. Wel is het zo, als je de opname via een ander apparaat hebt ingepland, dan zul je op de TV+ Box eerst een keer Opgeslagen moeten openen. Dit zorgt ervoor dat de TV+ Box met de server checkt wat de huidige status is qua opnames. Dan worden de nieuwe inplanningen vanaf een ander apparaat ook getoond in de TV+ gids.

 

Jammer dat dit niet automatisch gaat. 

Reputatie 7

Er zou bij een opname altijd een rood icoon achter de naam van het programma moeten staan in de gids. 

Niet als die opname van een HD-"Glas" zender is.

Opnames van HD-"Glas" zenders staan wel in het overzicht van geplande opnames...

...maar dat wordt niet weergegeven in de gids.

 

En wat gebeurt er als de titel van de uitzending langer is dan het vakje in de gids. Zie je dan het opname-ikoontje ook nog of valt deze er dan rechts vanaf?

- De teletekst van ARD, ZDF, Arte en Rai uno mogelijk maken. 

- Duitse ondertiteling van Arte aan kunnen zetten. Bij Duits gesproken om het beter te kunnen volgen 

- Zelfde voor ondertitels Rai uno

Reputatie 7
Badge +12

Er zou bij een opname altijd een rood icoon achter de naam van het programma moeten staan in de gids. 

Niet als die opname van een HD-"Glas" zender is.

Opnames van HD-"Glas" zenders staan wel in het overzicht van geplande opnames...

...maar dat wordt niet weergegeven in de gids.

 

En wat gebeurt er als de titel van de uitzending langer is dan het vakje in de gids. Zie je dan het opname-ikoontje ook nog of valt deze er dan rechts vanaf?

Durf ik op dit moment niet direct te zeggen @wjb en ik kan het op dit moment ook niet testen. We komen hier nog bij je op terug. 

Reputatie 7
Badge +25

 

En wat gebeurt er als de titel van de uitzending langer is dan het vakje in de gids. Zie je dan het opname-ikoontje ook nog of valt deze er dan rechts vanaf?

Die kan dan inderdaad rechts wegvallen zoals @RuudN52 ook al opmerkte.

 

Gids:

Tevens het opname symbool naar de voorkant van de highlite verplaatsen. Deze is bij een lang programma soms niet te zien. 

Ik vind deze ook goed @RuudN52. Had ik laatst ook.

ik zie in me gids uberhaupt niet of ik met een opname bezig ben of dat er eentje ingesteld staat.

Nee, ik zie in de gids ook. Niet of er een opname bezig is. Zou wel fijn zijn. Ik begrijp (en vind) ook dat er andere dingen veel belangrijker zijn. Dus geen haast 

Even dubbelchecken hoor @MennoG78 en @ronvmeijer. Hebben jullie het nu over opnames op HDglas zoals wjb? Of opnames die je inplant via tv.kpn.com of de app? Of letterlijk in de gids van de TV+ Box waar je op rec drukt? Want als dat laatste het geval is dan is dat wel opmerkelijk.

Reputatie 6
Badge +6

Ik ga nog even exact checken zodat ik het beter kan uitleggen, want ik begin nu ook te twijfelen. 

Reputatie 7
Badge +8

 

En wat gebeurt er als de titel van de uitzending langer is dan het vakje in de gids. Zie je dan het opname-ikoontje ook nog of valt deze er dan rechts vanaf?

Die kan dan inderdaad rechts wegvallen zoals @RuudN52 ook al opmerkte.

 

Gids:

Tevens het opname symbool naar de voorkant van de highlite verplaatsen. Deze is bij een lang programma soms niet te zien. 

Ik vind deze ook goed @RuudN52. Had ik laatst ook.

ik zie in me gids uberhaupt niet of ik met een opname bezig ben of dat er eentje ingesteld staat.

Nee, ik zie in de gids ook. Niet of er een opname bezig is. Zou wel fijn zijn. Ik begrijp (en vind) ook dat er andere dingen veel belangrijker zijn. Dus geen haast 

Even dubbelchecken hoor @MennoG78 en @ronvmeijer. Hebben jullie het nu over opnames op HDglas zoals wjb? Of opnames die je inplant via tv.kpn.com of de app? Of letterlijk in de gids van de TV+ Box waar je op rec drukt? Want als dat laatste het geval is dan is dat wel opmerkelijk.

Ik had het over een opname die ik net instel of via app of tv+ box zelf is niet altijd zichtbaar.

die zijn dan gewoon niet zichtbaar in de tv gids van de nieuwe box.

In de app is hij wel zichtbaar dan maar op de tv+ gids niet.

 

Reputatie 7
Badge +30

- De teletekst van ARD, ZDF, Arte en Rai uno mogelijk maken. 

- Duitse ondertiteling van Arte aan kunnen zetten. Bij Duits gesproken om het beter te kunnen volgen 

- Zelfde voor ondertitels Rai uno

Verdere ondertiteling wordt aan gewerkt, maar hangt er ook vanaf wat en hoe de zenders zelf aan ondertiteling meesturen of en hoe wij dat kunnen verwerken.

Teletekst van de Duitse zenders is aan hen. Wij doen met teletekst voor lezen van dingen enzo niets. Voor de NPO teletekst heeft de NPO hun app aangepast en zodat deze op Android TV play store beschikbaar is. Voor verschillende andere zenders zijn er wel teletekst apps, maar niet beschikbaar op de Android TV play store. En dat is ook niet iets waar wij invloed op hebben.

 

 

ik zie in me gids uberhaupt niet of ik met een opname bezig ben of dat er eentje ingesteld staat.

 

Even dubbelchecken hoor @MennoG78 en @ronvmeijer. Hebben jullie het nu over opnames op HDglas zoals wjb? Of opnames die je inplant via tv.kpn.com of de app? Of letterlijk in de gids van de TV+ Box waar je op rec drukt? Want als dat laatste het geval is dan is dat wel opmerkelijk.

Ik had het over een opname die ik net instel of via app of tv+ box zelf is niet altijd zichtbaar.

die zijn dan gewoon niet zichtbaar in de tv gids van de nieuwe box.

In de app is hij wel zichtbaar dan maar op de tv+ gids niet.

Voor opnames die je niet via de TV+ Box inplant klopt dit, Menno: 

 

Er zou bij een opname altijd een rood icoon achter de naam van het programma moeten staan in de gids. Wel is het zo, als je de opname via een ander apparaat hebt ingepland, dan zul je op de TV+ Box eerst een keer Opgeslagen moeten openen. Dit zorgt ervoor dat de TV+ Box met de server checkt wat de huidige status is qua opnames. Dan worden de nieuwe inplanningen vanaf een ander apparaat ook getoond in de TV+ gids.

 

Opnames die je inplant op de TV+ Box zelf moeten direct in de gids een rood icoontje geven.

Reputatie 7
Badge +20

En wat gebeurt er als de titel van de uitzending langer is dan het vakje in de gids. Zie je dan het opname-ikoontje ook nog of valt deze er dan rechts vanaf?

Die kan dan inderdaad rechts wegvallen zoals @RuudN52 ook al opmerkte.

Maar dat is met de Arris 2952 ook zo. 

Dus verbaast mij het niet dat het op de DIW7022 ook zo is.

Reputatie 7
Badge +8

ik zie in me gids uberhaupt niet of ik met een opname bezig ben of dat er eentje ingesteld staat.

Even dubbelchecken hoor @MennoG78 en @ronvmeijer. Hebben jullie het nu over opnames op HDglas zoals wjb? Of opnames die je inplant via tv.kpn.com of de app? Of letterlijk in de gids van de TV+ Box waar je op rec drukt? Want als dat laatste het geval is dan is dat wel opmerkelijk.

Ik had het over een opname die ik net instel of via app of tv+ box zelf is niet altijd zichtbaar.

die zijn dan gewoon niet zichtbaar in de tv gids van de nieuwe box.

In de app is hij wel zichtbaar dan maar op de tv+ gids niet.

 

Voor opnames die je niet via de TV+ Box inplant klopt dit, Menno: 

 

Er zou bij een opname altijd een rood icoon achter de naam van het programma moeten staan in de gids. Wel is het zo, als je de opname via een ander apparaat hebt ingepland, dan zul je op de TV+ Box eerst een keer Opgeslagen moeten openen. Dit zorgt ervoor dat de TV+ Box met de server checkt wat de huidige status is qua opnames. Dan worden de nieuwe inplanningen vanaf een ander apparaat ook getoond in de TV+ gids.

Opnames die je inplant op de TV+ Box zelf moeten direct in de gids een rood icoontje geven.

Gaan jullie dit dan nog wel aanpassen?

Want ik zie namelijk wel de opname op me Arris 5202 box komen dit is namelijk heel verwarrend.

En omgekeerd ook opname in me arris gezet krijg ik ook in de app

Reputatie 7
Badge +20

@MennoG78 

Met jullie bedoel je KPN denk ik? 😉😊

Reputatie 7
Badge +8

@MennoG78

Met jullie bedoel je KPN denk ik? 😉😊

Yes want ik reageer op Erik toch ;)

Reputatie 7

 

En wat gebeurt er als de titel van de uitzending langer is dan het vakje in de gids. Zie je dan het opname-ikoontje ook nog of valt deze er dan rechts vanaf?

Die kan dan inderdaad rechts wegvallen zoals @RuudN52 ook al opmerkte.

Maar dat is met de Arris 2952 ook zo. 

Dus verbaast mij het niet dat het op de DIW7022 ook zo is.

Nee, dat is op de "oude" TV ontvangers niet zo immers daar staat het opname ikoontje links voor de titel van de uitzending.

Overigens heb ik dit zelf ook nog gecheckt op de TV+ Box en het lijkt er op dat het opname ikoontje wel zichtbaar blijft en dat de naam afgekort wordt. (@Paul_?)

Reageer