Feature requests KPN TV+

  • 18 March 2023
  • 620 reacties
  • 26640 keer bekeken


Toon eerste bericht

620 reacties

Echt teleurstellend dat het team naar blijkt minder prioriteit aan de HDR/SDR functie geeft. In mijn ogen een gemiste kans om de gebruikerservaring aanzienlijk te verbeteren.

Inderdaad. Onacceptabel @Erik_  dit moet echt op korte termijn beschikbaar zijn.

KPN is blijkbaar de ezel die zich twee keer aan dezelfde steen wenst te stoten. Dit drama hebben we eerder ook al meegemaakt bij de 5202.

Reputatie 1

Door het hele draadje gegaan maar niet tegengekomen: Feature request:

 

Kan alsjeblieft de terugknop gewoon terug naar tv kijken gaan? Het voelt alsof het primaire doel van dit hele ding (TV kijken) niet meer relevant is. Als ik in een/het menu zit - dan moet ik navigeren om tv te gaan kijken. Volledig bizar wat mij betreft. Terugknop naar gewoon TV kijken (bij gebrek aan een specifieke knop hiervoor verder op de AB). Dit zou trouwens het gebruik van een universele AB ook een stuk handiger maken. 

Reputatie 7

Kan alsjeblieft de terugknop gewoon terug naar tv kijken gaan? 

Ik heb hem opgenomen in de lijst van feature requests onder nummer 22.

Reputatie 7
Badge +7

Door het hele draadje gegaan maar niet tegengekomen: Feature request:

Kan alsjeblieft de terugknop gewoon terug naar tv kijken gaan?

---

@MikeOne Ik ben het met je eens.

En er zijn meer mensen die dat vinden, zie dit topic van vandaag van @huistijger : 

 

Reputatie 6
Badge +7

Ik zou graag zien dat als je de instellingen voor de ondertiteling aanpast deze ook zo gebruikt worden en niet zoals nu genegeerd worden. 

 

Goedendag,

Wat ik wel graag zou willen zien. Als ik vanuit een opname of live tv zender naar home ga. Hoe ga ik dan het makkelijkste weer terug? Mijn verwachting is dat ik op de "terug" knop(?)(de knop naast home pijltje met bocht van 180°) druk dat ik dan weer terug ga naar volledig beeld. Dit is niet het geval en ga dan naar npo1. 

 

Edit: zie nu nu dat dit al is toegevoegd bij punt 22

 

Edit 2: (ik weet niet of dit de goede plek is?)

ik was net opzoek naar de app van pdc (darts) in de playstore. Hier kreeg ik de melding dat deze niet beschikbaar is in de playstore van dit apparaat. Is hier een reden voor? 

@Helsing 

De app van pdc darts is sowieso niet beschikbaar voor Android-TV/Google-TV.

In m'n andere Android-TV box ( niet van kpn) zit ie ook niet in de app store. 

Alleen in mobiele apparaten als tablet en smartphone is pdc darts beschikbaar. 

@PeterG 

Dank je wel, tijd om de pdc aan te schrijven dus.

Reputatie 6
Badge +7

Ik zou graag zien dat als je de instellingen voor de ondertiteling aanpast deze ook zo gebruikt worden en niet zoals nu genegeerd worden. 

 

@wjb kun je dit aan het lijstje toevoegen?

Edit: heb je al gedaan zie ik nu

Reputatie 2

Dat je je favoriete apps op volgorde kan zetten

Reputatie 7

Dat je je favoriete apps op volgorde kan zetten

Ik heb hem opgenomen in de lijst.

 

Bij het eerste punt heb ik een groen vinkje geplaatst met de kanttekening dat HD+ alleen beschikbaar lijkt te zijn bij live televisie kijken in multicast mode. Bij uitgesteld kijken (na pauzeren, bij begin gemist en bij opnames) lijkt de kwaliteit helaas achter te blijven. Dst geldt ook voor live televisie kijken in unicast mode.

Reputatie 1

Verzoek: HDMI CEC uitbreiden.

 

op dit moment kan ik eigenlijk niks met mijn (universele) LG AB. De enige opties met CEC zijn aan/uit en menu (er is derde optie, maar die doet eigenlijk hetzelfde). Volgende opties zouden handig zijn:

  • Gids! (Rechtstreeks naar gids optie)
  • Rechtstreeks naar kanaal met nummer toetsen (op de LG remote)
  • up/down kanaal (op LG remote)

ik weet trouwens niet of bovenstaande het makkelijkst te realiseren valt via CEC. Ik kan de LG remote niet meer via het universele gedeelte van de TV iets laten doen, hij vind hiervoor niet het juiste profiel. Dit zou wel het beste zijn. Ik gok dat IR geen optie is op nieuwe kastje, echter, volgens mij ondersteund hij wel Bluetooth- en doet de LG remote dat ook? 
is het iemand al gelukt om het kastje met een “echte” universele remote volledig aan te kunnen sturen? Zo ja, welke remotes ondersteunen dit kastje?

Reputatie 7
Badge +20

@MikeOne 

En de LG remote werkt met BlueTooth, wie weet wat er mogelijk is.

Ik heb ook de LG met een OLED LG tv.😉

Reputatie 6
Badge +7

Verzoek: HDMI CEC uitbreiden.

 

op dit moment kan ik eigenlijk niks met mijn (universele) LG AB. De enige opties met CEC zijn aan/uit en menu (er is derde optie, maar die doet eigenlijk hetzelfde). Volgende opties zouden handig zijn:

  • Gids! (Rechtstreeks naar gids optie)
  • Rechtstreeks naar kanaal met nummer toetsen (op de LG remote)
  • up/down kanaal (op LG remote)

Denk niet dat kpn hier iets aan kan doen. Het ligt denk ik eerder aan de implementatie van CEC door LG.

Bij mij via de sony bravia tv kan ik de KpnTv+ volledig bedienen met de sony afstandsbediening. Letterlijk alle knoppen werken.

Sluit ik de KpnTv+ aan op een andere samsung tv die ik heb werkt het ook niet volledig zoals bij jou.

Reputatie 1

Verzoek: HDMI CEC uitbreiden.

 

Denk niet dat kpn hier iets aan kan doen. Het ligt denk ik eerder aan de implementatie van CEC door LG.

Bij mij via de sony bravia tv kan ik de KpnTv+ volledig bedienen met de sony afstandsbediening. Letterlijk alle knoppen werken.

Sluit ik de KpnTv+ aan op een andere samsung tv die ik heb werkt het ook niet volledig zoals bij jou.

Het vorige kastje had wel een gids optie bijvoorbeeld, dus ik weer niet zeker waar het aan ligt eigenlijk? Ik denk dat ik toch maar een paar echte universele AB’s ga proberen aangezien ik er wel van baal dat ik nu (na jaren) weer terug moet naar 2 AB’s. Voelt als achteruitgang..

Reputatie 7
Badge +20

@MikeOne 

De DIW7022 werkt de ab naar de decoder op BlueTooth.

Dus een universele ab met ir werkt hier nie top. 

Reputatie 4
Badge +1

Ik kan beide ontvangers gewoon met de afstandsbediening van de tv bedienen.

Heb een Philips en een Toshiba tv. 

Reputatie 1

@MikeOne

De DIW7022 werkt de ab naar de decoder op BlueTooth.

Dus een universele ab met ir werkt hier nie top. 

Ik denk dat er ook wel universele AB met BT.. ik zal eens onderzoeken..

Reputatie 1

Ik kan beide ontvangers gewoon met de afstandsbediening van de tv bedienen.

Heb een Philips en een Toshiba tv. 

Ik moet nog maar eens verder graven denk ik.. 😅

Reputatie 6
Badge +6

Na aanleiding van de TV storing van gisteren een beperkte modus? Tijdens de storing kon je wel via een omweg naar de apps komen, maar niet via de gangbare manier door naar apps te gaan.

Tijdens de TV storing viel de TV+ box spontaan uit, kwam storingmelding en in het startmenu kon je niks meer aanklikken bovenin het menu.

De VIP5202 liep door en kon nog TV / Radio zenders selecteren.

Google home/assistant integratie.

Google home/assistant integratie.

Oh...ik zie dat dat er al is :D

Top!

Reputatie 7
Badge +30

Weer wat updates! Voeg ze wederom ook toe aan het gemarkeerde antwoord.
 

21 Het is dus zo dat als je de gids opent het geluid even wegvalt tot de live preview is ingeladen. We snappen de wens om dit vloeiend te hebben. Dit iets dat dan veranderd zou moeten worden in het Android deel van de firmware. En dit is een lastige, want heel veel werk. Daarom kiezen we ervoor om dit voorlopig in ieder geval niet te doen.


22 Met 1 knop terug naar live tv gaan we niet doen. Er zit geen TV knop meer op de afstandsbediening die hiervoor gebruikt kan worden. De terugknop heeft de specifieke functie om in menu- en navigatieschermen een stap terug te gaan. Verder vinden we dit iets waar men aan kan wennen. In de meeste gevallen kan men met 2 drukken op een knop terugkomen op de zender waar je was (home knop + ok om de laatstgekeken zender te openen). Vanuit de gids kan men terug naar live tv door opnieuw op gids te drukken. Hiervoor is, of volgt in een komende update, nog wel een aanpassing dat je bij de eerste keer openen van de gids een melding krijgt rechtsboven dat nog een keer op gids drukken je terug brengt op tv. 


23 Ondertiteling die zich niet altijd aan de weergave instellingen houdt. Dit ontstaat omdat ondertiteling bij live tv en bij Terugkijken/opnames verschillende methoden zijn. Er wordt wel naar gekeken om dit te verbeteren. 


24 Eigen volgorde van favoriete apps instellen, staat op de planning 


25 Tijd steken in het uitbreiden van HDMI CEC manieren om afstandsbedieningen van andere partijen te kunnen gebruiken is niet iets dat op dit moment prio heeft. Ook omdat veel van dergelijke afstandsbedieningen op zich al werken/te koppelen zijn.


26 Apart instellen van de audiovertraging voor HDMI en S/PDIF staat op het moment niet op de planning. We werken eerst verder aan het oplossen van lipsync problemen. Misschien is dan een aparte setting al niet meer nodig.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb nog een punt; Netflix speelt vaak vertraagd af, zo der geluid. Weet niet of dat bij meerderen mensen is maar neem aan van wel. Of hier naar gekeken kan worden door KPN?? Bedankt!

Reputatie 7

Ik heb nog een punt; Netflix speelt vaak vertraagd af, zo der geluid. Weet niet of dat bij meerderen mensen is maar neem aan van wel. Of hier naar gekeken kan worden door KPN?? Bedankt!

Dat is geen feature request maar een bug report.

Reageer