Feature requests KPN TV+

  • 18 March 2023
  • 625 reacties
  • 26895 keer bekeken


Toon eerste bericht

625 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb nog een punt; Netflix speelt vaak vertraagd af, zo der geluid. Weet niet of dat bij meerderen mensen is maar neem aan van wel. Of hier naar gekeken kan worden door KPN?? Bedankt!

Dat is geen feature request maar een bug report.

Geen idee ben er niet zo in thuis.. als het maar genoteerd en meegenomen wordt😉😀☺️

Reputatie 7
Badge +20

@Mario27 

Tip, maak hier een eigen topic voor aan.😉

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb een wens die ik al tijdens de pilot benoemd heb:

Ik wil dat als ik de laatst opgenomen aflevering v.e. serie gekeken heb, dat ik dan die serie in “Gepland” zie met “0 opnames” erbij zodat ik de mogelijkheid heb de serie-opname stop te zetten. Want als de volgende aflevering nog niet in de gids staat, kan ik nu de serie niet stopzetten.

M.a.w. maak het hetzelfde als bij de andere tv-ontvangers.

Reputatie 7

Ik heb een wens die ik al tijdens de pilot benoemd heb:

Ik wil dat als ik de laatst opgenomen aflevering v.e. serie gekeken heb, dat ik dan die serie in “Gepland” zie met “0 opnames” erbij zodat ik de mogelijkheid heb de serie-opname stop te zetten. Want als de volgende aflevering nog niet in de gids staat, kan ik nu de serie niet stopzetten.

M.a.w. maak het hetzelfde als bij de andere tv-ontvangers.

Toegevoegd als punt 27.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een wens die ik al tijdens de pilot benoemd heb:

Ik wil dat als ik de laatst opgenomen aflevering v.e. serie gekeken heb, dat ik dan die serie in “Gepland” zie met “0 opnames” erbij zodat ik de mogelijkheid heb de serie-opname stop te zetten. Want als de volgende aflevering nog niet in de gids staat, kan ik nu de serie niet stopzetten.

M.a.w. maak het hetzelfde als bij de andere tv-ontvangers.

Deze had ik al eens nagevraagd. Is een bekend iets, gaan ze oppakken, maar is nog geen planning voor te geven op dit moment.

Reputatie 2

Dat Netflix gewoon laad op de kpn tv + box want op tv doet hij het goed en op het nieuwe kastje laad hij maar half

Reputatie 7

Dat Netflix gewoon laad op de kpn tv + box want op tv doet hij het goed en op het nieuwe kastje laad hij maar half

Dat is geen feature request maar een bug report.

Reputatie 2

Dat Netflix gewoon laad op de kpn tv + box want op tv doet hij het goed en op het nieuwe kastje laad hij maar half

Dat is geen feature request maar een bug report.

Oke.maar waar kan ik dat dan doorgeven 

Reputatie 7

Dat Netflix gewoon laad op de kpn tv + box want op tv doet hij het goed en op het nieuwe kastje laad hij maar half

Dat is geen feature request maar een bug report.

Oke.maar waar kan ik dat dan doorgeven

 

 

Reputatie 3
Badge

Ik zou graag een optie willen hebben om de preview uit te kunnen zetten.

Reputatie 7

Ik zou graag een optie willen hebben om de preview uit te kunnen zetten.

Wat bedoel je met "de preview", is dat het beeld rechtsboven de gids?

En zo ja, wat wil je dat daar dan getoond wordt?

Reputatie 3
Badge

Hey, ja dat bedoel ik. Van mij mag het zwart blijven. Bij de implementatie op mijn LG tv met ingebouwde gids, als ik de optie uitzet, is er meer real estate voor de gids zelf. Maar als KPN er een mooi niet opvallend plaatje inzet, dan ook prima 😉

Reputatie 7

Hey, ja dat bedoel ik. Van mij mag het zwart blijven. 

Dus je wilt niet dat de lopende uitzending weergegeven blijft worden?

Zou je dan ook niet een afbeelding van de in de gids geselecteerde uitzending willen zien?

Reputatie 7
Badge +24

Hey, ja dat bedoel ik. Van mij mag het zwart blijven. 

Dus je wilt niet dat de lopende uitzending weergegeven blijft worden?

Ik vind dat eigenlijk verwarrend. Links zie je de beschrijving van het geselecteerde programma uit de gids. Met rechts ernaast het lopende programma. Het hoort niet bij elkaar. Als ik door de gids blader zou ik rechtsboven liever gewoon een afbeelding zien van het geselecteerde programma, wat bij de omschrijving links hoort…

En ... wanneer blader ik door de gids? Tijdens de reclame. Die hoef ik toch niet te zien hoor...

Reputatie 7

Nick83 schreef:

Als ik door de gids blader zou ik rechtsboven liever gewoon een afbeelding zien van het geselecteerde programma, wat bij de omschrijving links hoort…

Vandaar mijn vragen. Dat wat jij wilt zou ik dan namelijk ook verwachten en dan is zou de, net als op de "oude" TV ontvangers, de keuze dus worden ofwel de lopende uitzending ofwel een beeld van de in de gids geselecteerde uitzending.

Ik zal hem onder punt 28 opnemen.

Reputatie 3
Badge

Idealiter zou dan de huidige uitzending niet weergegeven worden en de gids meer regels weergeven. Dus dat de groene tijdsbalk omhoog schuift. Als 2e beste optie een afbeelding van de in de gids geselecteerde uitzending is een goed idee.

Kan me voorstellen dat niet iedereen hier behoefte aan heeft, dus als het optioneel wordt lijkt me dat een goed oplossing

Reputatie 3
Badge

Ik heb niet alles gelezen in dit topic dus er zullen best wel overeenkomsten zijn. Hopelijk halen de ontwerpers er de meest relevante uit 😀 Sinds een paar dagen heb ik ook de TV+ ontvanger en dat is wel even wennen. Na het toch (naar mijn mening) veel functioneler Interactieve TV menu, is dit best een achteruitgang. 

  • Het niet kunnen aanmaken van een eigen zenderlijst is wel het grootste gemis.
  • Het pop-up informatiemenu tijden het TV kijken kun je niet instellen gelet op de pop-up tijd en de achtergrond is niet transparant genoeg.
  • De layout van de opnames kan niet worden aangepast naar een “lijst overzicht”. Dit was bij Interactieve TV veel overzichtelijker.
  • De standaard resolutie instelling van het apparaat zou ook niet op automatisch moeten staan. Hierdoor krijgen de meeste gebruiker een haperend beeld. Standaard op 1080P50 zou beter zijn.
  • Na het opstarten is de “homepage” erg druk. Ik zou graag weer gelijk een TV beeld zien en zelf willen bepalen wat ik wil daarna doen. TV blijven kijken of op zoek gaan naar een andere optie. Er staan echt teveel keuzes in beeld waardoor je veel met de afstandsbediening moet navigeren om iets te kiezen, dit is erg onrustig zeker voor gebruikers die er niet zo veel mee hebben.

Ik hoop dat we weer een beetje terug kunnen naar het Interactieve TV menu want dat werkte voor mij een stuk prettiger. Het zal best even wenen zijn dit nieuwe menu maar je moet wel erg veel handelingen uitvoeren om ergens te komen. Beeldkwaliteit is verder prima en de apps werken ook goed.

Reputatie 7
  • Het niet kunnen aanmaken van een eigen zenderlijst is wel het grootste gemis. (3)
  • Het pop-up informatiemenu tijden het TV kijken kun je niet instellen gelet op de pop-up tijd en de achtergrond is niet transparant genoeg. (16 en 18)
  • De layout van de opnames kan niet worden aangepast naar een “lijst overzicht”. Dit was bij Interactieve TV veel overzichtelijker. (12)
  • De standaard resolutie instelling van het apparaat zou ook niet op automatisch moeten staan. Hierdoor krijgen de meeste gebruiker een haperend beeld. Standaard op 1080P50 zou beter zijn. (niet opgenomen)
  • Na het opstarten is de “homepage” erg druk. Ik zou graag weer gelijk een TV beeld zien en zelf willen bepalen wat ik wil daarna doen. TV blijven kijken of op zoek gaan naar een andere optie. Er staan echt teveel keuzes in beeld waardoor je veel met de afstandsbediening moet navigeren om iets te kiezen, dit is erg onrustig zeker voor gebruikers die er niet zo veel mee hebben. (4, 6, 7 en 8)

Ik heb jouw lijstje aangevuld met de nummers van overeenkomstige feature requests.

Ik heb jouw vierde punt niet opgenomen. Ik denk dat "Automatisch" de juiste instelling is en dat KPN moet werken aan de bug dat veel mensen hierdoor last hebben van een haperend beeld.

Reputatie 3
Badge

@wjb Dank voor de snelle reactie! Fijn om te lezen dat een aantal wensen al bekend zijn. Nu maar hopen dat het beter wordt.

Badge

Wat mij opvalt is dat het kastje regelmatig hapert (lees stilstaat) ondanks een draadverbinding. En geluid en beeld bij b.v RTL 4 niet overeenkomenm. 

Dat is niet zozeer een feature request maar meer een bug report.

Benieuwd of de monteur die straks langskomt iets kan vinden. Heb nu alles met Superwifi 2.0 en daar nog meer problemen mee. Misschien blijkt er iets uit de metingen want zo is de zin om tv te kijken wel weg. Toch maar kabels trekken… Mag KPN wel eens compensatie gaan betalen. Klanten worden zo ingezet als onbetaalde testers. 😡

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

Ik hoef deze gelukkig niets steeds boven te zetten, want het is nummer 2 van de lijst.

Hopelijk snel opgelost. 

Onder de gele knop kon je bij de oude box rechts zien wat het volgende programma is. Nu moet ik dat via de gids opzoeken. Het zou handig zijn dat die feature weer terug komt.

@JohanKrab 

"Pijltje omlaag" even ingedrukt houden 😉. 

 

Reputatie 3
Badge +1

@JohanKrab

"Pijltje omlaag" even ingedrukt houden 😉. 

 

Meerdere programma’s zou ook fijn zijn😉😀

Reputatie 7

@JohanKrab

"Pijltje omlaag" even ingedrukt houden 😉. 

Meerdere programma’s zou ook fijn zijn😉😀

Zie punt 9.

Reageer