Ik heb de onderstaande feature requests voor KPN TV+
- HD+ zenders. ✅ 5 april 2023.
- Gelijke beeld- en geluidskwaliteit bij terugkijken (begin gemist, opname), on demand (films/series) als bij live televisie.
- Eigen zenderlijst (meerdere) waarbij alle functionaliteit (gids, zoeken, opnames, etc.) zich beperkt tot de zenders in de gekozen zenderlijst. Voor mij een absolute NoGo zolang deze functionaliteit er niet is.
- Opstarten op het scherm/functie/app die actief was bij het afsluiten van de TV+ Box en het configureer maken van het scherm waarmee opgestart wordt. (Laatst actieve scherm, startscherm, gids, laatste live zender, apps, Netflix, ...)
- In de gids tonen of er een opname van een programma gepland staat.
- Aanpasbaar startscherm waarbij tegelrijen gesorteerd kunnen worden maar ook onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de tegelrijen "Top 20 films van Pathé Thuis" en "YouTube" willen verbergen.
- Aanpasbaar menu waarbij menuopties onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de menuopties "Nu op TV" en "Sport" willen verbergen.
- Beperken aantal kliks om bepaalde functionaliteit te starten. Zo heb ik bijvoorbeeld acht kliks nodig om van live televisie kijken naar het overzicht van opnames te gaan terwijl dat op de "oude" TV ontvangers met drie kliks gebeurd was. Om dan nog maar te zwijgen over het aantal kliks dat nodig is om in die tegelrijen met opnames de juiste te selecteren.
- Verticale gids. (Klik)
- Herinneringen (Klik)
- P- en P+ toepassen bij 'Nu op TV' en 'Opgeslagen'. (Klik)
-
Optie voor lijstweergave ipv alleen miniatuurweergave bij 'Nu op TV' en bij 'Opgeslagen'. (Klik)
-
Optie 'Stereo only' kanalen verminderen met -4, -8 dB. (Klik)
-
Optie screensaver radio aan/uit. (Klik)
-
Minigids zodat je zonder openen van de gewone gids het voorgaande programma kunt terugkijken. (Klik)
-
Leesbaarheid tijdbalk verbeteren. (Klik)
-
Opname ikoontje in de gids niet na maar voor de titel plaatsen. (Klik)
-
In kunnen stellen hoe lang de informatiebalk getoond moet worden bij schakelen naar een andere zender (zappen).
-
Ondertiteling/teletekst bij meerdere zenders inclusief mogelijk om in de gesproken taal te ondertitelen. (Klik)
-
Ondersteuning dynamic frame rates.
-
Geluid van live uitzending door laten lopen als gids geopend wordt. (Klik)
-
Knop om direct naar de lopende TV uitzending te springen. (Klik) ❌ 14 april 2023
-
Ondertiteling conform de instellingen. (Klik)
-
Eigen volgorde van favoriete apps kunnen instellen. (Klik)
-
Afstandsbediening via HDMI CEC (Klik)
-
Geluidsvertraging voor hdmi en s/pdif afzonderlijk in kunnen stellen (Klik)
-
Kunnen verwijderen van serieopnames als er geen toekomstige uitzendingen meer zijn. (Klik)
-
Kunnen instellen of rechtsboven de gids de lopende uitzending getoond wordt of een beeld van de geselecteerde uitzending. (Klik)
-
Full-screen gids. (Klik) ❌ 9 mei 2023
-
Mogelijkheid om de kleur van de tijdbalk in de gids aan te kunnen passen, dit felle groen doet pijn aan mijn ogen.
-
Vereenvoudigen in één keer verwijderen van meerdere opnames. (Klik) ✅ Is mogelijk met de gele knop. 14 mei 2023
-
Aanmelden TV+ Box bij Logitech t.b.v. bediening via Harmony afstandsbediening en Hub. (Klik)
-
Prullenbak bij verwijderen van opnames (Klik) ❌ 14 mei 2023
-
Altijd een “Let op” popup als je het uitgesteld kijken gaat verlaten. (Klik)
-
Voorkomen dat teruggevallen wordt op unicasts na pauzeren van live uitzending door gebruik cache/buffer van bijvoorbeeld maximaal 2 à 3 GB of zelfs wat aan geheugen beschikbaar is. Met 3GB kan een kleine 30 minuten van de zenders 1 t/m 10 in de beste kwaliteit gecached worden. ❌ 31 mei 2023 KPN beweert dat dit niet uitvoerbaar is maar ik zou niet weten waarom niet.
-
"Online" gebruiksaanwijzing.
-
Gehele beschrijving van de uitzending kunnen lezen. (Klik)
-
Apart kunnen instellen van het geluid voor S/PDIF en HDMI. Bijvoorbeeld Dolby voor HDMI en Stereo voor S/PDIF. Hierdoor kunnen mensen met een gehoor-ondersteunend apparaat deze op de SmPDIF aansluiting aansluiten terwijl de overige kijkers gewoon van Dolby kunnen blijven genieten via HDMI.
-
HDR op automatisch kunnen instellen. (Klik)
-
Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein. (Klik)
-
Uit kunnen zetten van de rode led in stand-by. (Klik) ❌ 31 mei 2023
Voel je vrij deze lijst met feature requests aan te vullen.
Let op, dit topic gaat over feature requests, niet over bug reports.