Ik heb de onderstaande feature requests voor KPN TV+
- HD+ zenders.
- Gelijke beeld- en geluidskwaliteit bij terugkijken (begin gemist, opname), on demand (films/series) als bij live televisie.
- Eigen zenderlijst (meerdere) waarbij alle functionaliteit (gids, zoeken, opnames, etc.) zich beperkt tot de zenders in de gekozen zenderlijst. Voor mij een absolute NoGo zolang deze functionaliteit er niet is.
- Opstarten op het scherm/functie/app die actief was bij het afsluiten van de TV+ Box en het configureer maken van het scherm waarmee opgestart wordt. (Laatst actieve, startscherm, gids, apps, Netflix, ...)
- In de gids tonen of er een opname van een programma gepland staat.
- Aanpasbaar startscherm waarbij tegelrijen gesorteerd kunnen worden maar ook onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de tegelrijen "Top 20 films van Pathé Thuis" en "YouTube" willen verbergen.
- Aanpasbaar menu waarbij menuopties onzichtbaar gemaakt kunnen worden. Zo zou ik de menuopties "Nu op TV" en "Sport" willen verbergen.
- Beperken aantal kliks om bepaalde functionaliteit te starten. Zo heb ik bijvoorbeeld acht kliks nodig om van live televisie kijken naar het overzicht van opnames te gaan terwijl dat op de "oude" TV ontvangers met drie kliks gebeurd was. Om dan nog maar te zwijgen over het aantal kliks dat nodig is om in die tegelrijen met opnames de juiste te selecteren.
- Verticale gids. (Klik)
- Herinneringen (Klik)
- P- en P+ toepassen bij 'Nu op TV' en 'Opgeslagen'. (Klik)
-
Optie voor lijstweergave ipv alleen miniatuurweergave bij 'Nu op TV' en bij 'Opgeslagen'. (Klik)
-
Optie 'Stereo only' kanalen verminderen met -4, -8 dB. (Klik)
-
Optie screensaver radio aan/uit. (Klik)
-
Minigids zodat je zonder openen van de gewone gids het voorgaande programma kunt terugkijken. (Klik)
-
Leesbaarheid tijdbalk verbeteren. (Klik)
-
Opname ikoontje in de gids niet na maar voor de titel plaatsen. (Klik)
-
In kunnen stellen hoe lang de informatiebalk getoond moet worden bij schakelen naar een andere zender (zappen).
-
Ondertiteling/teletekst bij meerdere zenders inclusief mogelijk om in de gesproken taal te ondertitelen. (Klik)
-
Ondersteuning dynamic frame rates.
-
Geluid van live uitzending door laten lopen als gids geopend wordt. (Klik)
Voel je vrij deze lijst met feature requests aan te vullen.
Let op, dit topic gaat over feature requests, niet over bug reports.
Updates!
Wensen die al op de planning stonden maar waar we op dit moment nog geen specifieke tijdsplanning voor kunnen geven.
1. HD+ zenders
2. Gelijke beeld- en geluidskwaliteit
3. Eigen zenderlijsten
6. Zelf kunnen aanpassen van het hoofdscherm
9. Verticale gids
10. Herinneringen instellen
Zenders kunnen verbergen
Voor al deze dingen geld: houd de Product Updates in de gaten. Daar geven we voor elke update aan wat er in zit aan nieuwe dingen en verbeteringen. Zodra een van bovenstaande aan de beurt is lees je het daar.
Dingen die het team op de planning gaat zetten, waarbij we ook geen specifieke tijdsplanning kunnen geven wanneer dit dan zal komen.
11. Met P+/- navigeren in Nu op TV en Opnames.
Niet op je lijst, maar wel leuk: Bekijken van een opname van een nog lopend programma alvast kunnen starten vanuit de info pop-up in de gids.
Dingen waar het team naar gaat kijken of ze dit kunnen gaan doen. Betekent dat nog niet zeker is of het gaat gebeuren. En als het dan op de planning komt, wanneer het dan beschikbaar zal zijn.
4. Opstarten met live tv.
8. Overige optimalisatie van kliks wordt naar gekeken.
15. Uitbreiding van de minigids met ook het voorgaande programma. Hiervoor moet gekeken worden of dat in de interface past en de minigids niet te druk wordt.
17. Opname icoon naar links verplaatsen
Overige punten
5. In de gids tonen of er een opname gepland staat. Dit is al zo. Twee uitzonderingen.
- Als je een opname plant op een ander apparaat moet je op de TV+ Box eerst even naar Opgeslagen gaan. Dan communiceert de TV+ Box met de server en zal de gids updaten met icoontjes bij de programma's die op een ander apparaat zijn ingesteld.
Vanuit performance is dit iets dat we in ieder geval voorlopig niet aanpassen op de TV+ Box.
Wel verwachten we ook verder updates aan ons tv platform. Daarbij kan het misschien mogelijk worden dat de mobiele app info kan gaan pushen richting de TV+ Box. Zodat als je dan daarop een opname inplant deze wel direct ook zichtbaar is op de TV+ Box. Of en wanneer dit dan zou kunnen komen is echter niet te zeggen. - HD Glas opnames die op een oudere ontvanger zijn ingepland zijn niet zichtbaar op de TV+ Box. Dit gaat ook niet gebeuren gezien HD+ en het feit dat na de zomer de groep mensen die zowel een oudere ontvanger als TV+ gebruikt drastisch afnemen. Dan moeten de testers die nu nog legitiem beide hebben immers een keuze maken en een van de twee opgeven.
12. Lijstweergave bij Nu op TV/Opnames. Voorlopig in ieder geval niet.
Alle punten die ik niet genoemd heb, hebben we nog geen info over. Als we weer verdere updates hebben komen we het melden.
@wjb, ik doe even Pin Reply zodat deze stand van zaken voor iedereen direct bovenaan terug te vinden is.
Bekijk origineel