Feature requests KPN TV+ Box

• 18 March 2023
  • 667 reacties
  • 28733 keer bekeken

Toon eerste bericht

667 reacties

@Erik_  bedankt voor je antwoord. Voor 2 top. Voor 1 zie ik toch veel liever de vraag na het drukken op de “ok” button

Hier zijn vanuit de gids al TWEE opties voor. Erik noemt al de groene knop. Het lopende geselecteerde programma start dan vanaf het begin.

En als je OK langer dan 1 seconde ingedrukt houdt staat er de optie Terugkijken bij. Dat is bij een lopende uitzending hetzelfde als vanaf begin starten.

Ha geweldig! Precies wat ik zocht. Misschien toch de gebruiksaanwijzing eens lezen :) 

Reputatie 7

Ik heb een paar updates:

34. Altijd een “Let op” popup als je het uitgesteld kijken gaat verlaten. 

Dit kunnen we helaas niet volledig uitvoeren. Voor bepaalde knoppen geldt dat er vanuit Google/Contentpartners de eis is dat deze knoppen zonder onderbreking werken. Het gaat dan bijvoorbeeld om de specifieke knoppen voor Disney+ en Netflix.

47. KPN+ box op stand-by na stroomuitval.

Dit, wat eigenlijk een bug is, zit in de update naar 0.24.xx die voor later deze maand gepland staat.

62. Instelbaar maken of ondertiteling in één of in meerdere kleuren getoond wordt & 23. Ondertiteling conform de instellingen.

Dit gaan we voorlopig even niet verder aanpassen. Het gaat dan specifiek om het kunnen uitzetten van de meerkleurigheid (62), en het kunnen aanpassen van de achtergrond (23) bij live tv. Team geeft aan dat ze het nu gemaakt hebben zoals het op de oude boxen ook was. Verdere prioriteit ligt op dit moment op andere zaken.

Reputatie 7

Nog een:

40. Grootte van het lettertype kunnen instellen, deze is op sommige punten erg klein.

Er zijn geen plannen om de lettergrootte in de instellingenmenu's aan te passen. Voor teksten op detailpagina's (programma informatie enzo) gaan ze kijken of ze daar wat mee kunnen doen. Geen beloftes.

Reputatie 5
Badge +4

Bij gebruik van de streamingdiensten wordt  bij pauzeren even later een Screensaver actief. Waarom niet bij pauzeren LiveTV?

Reputatie 7
Badge +21

Ondertiteling na laatste update 0.24.24

De ondertiteling werkt nu perfect zowel op Multicast als op Unicast

Edoch heb ik nog wel een opmerking.
Aangezien ik een 65 inch scherm heb is de standaard grootte me te groot, neemt een heel stuk beeld weg n.l.
Op Multicast staan de regels een heel stuk uitelkaar en verdeeld over het scherm, zie eerste foto.
Op Unicast is het zoals het moet zijn, was voor deze update ook al goed, zie 2e foto
Als dat nu ook nog opgelost kan worden dan is deze huistijger helemaal gelukkig.

P.S.
De standaard grootte is op beide wel goed, het gaat dus alleen over de grootte klein.

Reputatie 7

Huistijger schreef:

Ondertiteling na laatste update 0.24.24

De ondertiteling werkt nu perfect zowel op Multicast als op Unicast

Als ik jouw screenshots zo bekijk dan ben ik een hele andere mening toebedeeld.

Ik vind het er nog steeds niet uitzien met die zwarte achtergrond en de positionering op het scherm is ook rampzalig. Wie verzint het om die ondertiteling zo hoog te plaatsen zodat deze zowat midden in het beeld komt te staan. Punt 23 blijft wat mij betreft dan ook gewoon open staan.

Reputatie 7
Badge +21

Ik ben sneller tevreden dan jij @wjb , maar je hebt wel gelijk, ben alleen al blij dat het zover al gekomen is.

Reputatie 7

De ondertiteling ziet er daar inderdaad heel gek uit, zo verspreid over het scherm is niet goed! We zullen dat deze week weer meenemen naar de ontwikkelaars zodat zij dat kunnen bekijken.

Reputatie 7

De ondertiteling ziet er daar inderdaad heel gek uit, zo verspreid over het scherm is niet goed! We zullen dat deze week weer meenemen naar de ontwikkelaars zodat zij dat kunnen bekijken.

@Jasper, Ook de positionering bij unicast (2e screenshot) laat te wensen over. Mijns inziens zou de ondertiteling lager geplaatst moeten worden.

Reputatie 7

We nemen beide daarbij mee inderdaad, komt goed 🙂

Reputatie 6
Badge +6

Ondertiteling: bij terugkijken/unicast ontbreken de kleuren per spreker nog, en verspringt de kleur vaak na een halve tel. En worden er vaak extra regels toegevoegd als de tekst “te lang” is (bij “standaard” tekstgrootte in de instellingen).

Reputatie 7
Badge +21

Als ik b.v. bij het journaal nog even een stukje terug wil gaan omdat ik het weerbericht nog eens wil zien dan klapt hij er na 2 a 3 pijltjes links er uit en dan kan ik alleen nog maar vanaf het begin beginnen en dan doorspoelen met b.v 3,00 minuten
Doe ik dat met terugspoelen van een live programma dan gaat hij direct opnieuw opstarten.
Zowel op Unicast als Multicast

Dit is niet een van de laatste update-opties, maar het speelt al langer, doch ik vergat het te melden.

Reputatie 7

Als ik b.v. bij het journaal nog even een stukje terug wil gaan omdat ik het weerbericht nog eens wil zien dan klapt hij er na 2 a 3 pijltjes links er uit en dan kan ik alleen nog maar vanaf het begin beginnen en dan doorspoelen met b.v 3,00 minuten
Doe ik dat met terugspoelen van een live programma dan gaat hij direct opnieuw opstarten.
Zowel op Unicast als Multicast

Dit is niet een van de laatste update-opties, maar het speelt al langer, doch ik vergat het te melden.

Dit topic gaat over feature requests en niet over bugs. Het issue dat jij aanhaalt is mijns inziens een bug.

Reputatie 3

Ik zou graag voor de Sagemcom DIW7022 de optie van een stand-by timer terug willen.

Persoonlijk het liefst zoals bij de oude Arris ontvanger de optie dat bij bijv geen input van 1, 2 of 4 uur de ontvanger standby gaat

Achterliggende reden: Betreft tv in slaapkamer, TV gaat wel op timer uit maar ontvanger niet. via HDMI-CEC  werkt het niet. en als de Sagemcom DIW7022 de hele nacht aangestaan heeft dan is deze 's morgens vast gelopen en moet de stekker er uit om te resetten (plus het is niet energie zuinig voor de data centers als hij de hele nacht open staat volgens mij)

Reputatie 7

Paar updates weer, ik werk ook het gemarkeerde antwoord bij.

18. Infobalk weergavetijd instellen.

Het eerdere antwoord was: Nog geen duidelijkheid. Ik heb wel aangegeven dat dit op de interactieve boxen ook kan.

Inmiddels is het antwoord: Ze gaan erover nadenken of dit ergens een plekje kan vinden op de planning, en in het menu. Geen beloftes.

23. Ondertiteling.

Status is: Het team geeft aan dat ze het nu gemaakt hebben zoals het op de oude boxen ook was. Verdere prioriteit ligt op dit moment op andere zaken. Dus vandaar dat ik ook ondertiteling onder Ingevoerd plaats. In de update naar 0.24.24 zit de aanpassing dat lettergrootte instellen ook daadwerkelijk werkt. Wel is het zo dat bij ondertiteling voor live tv de verschillende kleuren niet aangepast kunnen worden, noch de zwarte achtergrondbalk.

Update: Het team gaat nog wel kijken naar de punten die Arjen hier aangedragen heeft over de uitlijning van live versus Terugkijken, het verspringen van de kleur bij Terugkijken, en het overlopen naar een volgende regel bij Terugkijken.

Ondertiteling: bij terugkijken/unicast ontbreken de kleuren per spreker nog, en verspringt de kleur vaak na een halve tel. En worden er vaak extra regels toegevoegd als de tekst “te lang” is (bij “standaard” tekstgrootte in de instellingen).

21. Het is dus zo dat als je de gids opent het geluid even wegvalt tot de live preview is ingeladen.
Het eerdere antwoord was: We snappen de wens om dit vloeiend te hebben. Dit iets dat dan veranderd zou moeten worden in het Android deel van de firmware. En dit is een lastige, want heel veel werk. Daarom kiezen we ervoor om dit voorlopig in ieder geval niet te doen. 
Latere aanvulling: De wens is er wel om het openen van de gids vloeiender te maken, maar hoe en wanneer e.d. is niet bekend.

Update nu: We gaan dieper onder water veranderingen doorvoeren in hoe de gids technisch gezien werkt. Dit om te zorgen dat het geluid niet meer onderbreekt als je de gids opent. Is alleen nog niet duidelijk wanneer dit dan klaar is. Dus hou de Product Updates in de gaten.

Ik zou graag voor de Sagemcom DIW7022 de optie van een stand-by timer terug willen.

Persoonlijk het liefst zoals bij de oude Arris ontvanger de optie dat bij bijv geen input van 1, 2 of 4 uur de ontvanger standby gaat

Hebben we nagevraagd, zijn geen plannen voor. Suggestie: bij sommige tv's kun je een timer instellen. Als je dan HDMI CEC aan hebt staan, dan zal de TV+ Box waarschijnlijk ook uit gaan.

Reputatie 7

Hebben we nagevraagd, zijn geen plannen voor. Suggestie: bij sommige tv's kun je een timer instellen. Als je dan HDMI CEC aan hebt staan, dan zal de TV+ Box waarschijnlijk ook uit gaan.

Toch vreemd immers het is standaard functionaliteit van Android TV (onder screensaver) die daarvoor simpelweg geactiveerd dient te worden.

Reputatie 3

Toch vreemd immers het is standaard functionaliteit van Android TV (onder screensaver) die simpelweg geactiveerd kan worden.

Dat zou inderdaad zijn wat ik zoek, maar waar is dat te vinden? Ik zoek nu al even door de menu's maar ben nog nergens screensaver tegen gekomen. Zou je dat willen toelichten

Reputatie 5
Badge +4

Reputatie 7

Toch vreemd immers het is standaard functionaliteit van Android TV (onder screensaver) die simpelweg geactiveerd kan worden.

Dat zou inderdaad zijn wat ik zoek, maar waar is dat te vinden? Ik zoek nu al even door de menu's maar ben nog nergens screensaver tegen gekomen. Zou je dat willen toelichten

Die optie is op de TV+ Box niet geactiveerd.

KPN zou deze dus heel eenvoudig kunnen activeren immers hij is standaard in Android TV opgenomen.

Reputatie 5
Badge +4

Gisteren een behoorlijke stroomstoring in Zwolle.

Helaas starten beide TV+ boxen na het stroomherstel weer aan maar blijven dan domweg ingeschakeld staan.

Graag deze omissie in de box snel verhelpen!

Reputatie 7

Gisteren een behoorlijke stroomstoring in Zwolle.

Helaas starten beide TV+ boxen na het stroomherstel weer aan maar blijven dan domweg ingeschakeld staan.

Graag deze omissie in de box snel verhelpen!

Dat is wat mij betreft geen feature request maar een bug en hoort derhalve niet in dit topic thuis.

In firmware 0.24.24 is verholpen dat dit gebeurt na een update maar blijkbaar nog niet na een onderbreking van de stroom.

Reputatie 7

Ik zie dat wjb het in zijn startbericht al aangepast heeft, maar per de update naar TV+ app 1.126.6 van deze week kun je de tegelrijen op het startscherm kunt aanpassen. Je kunt hier rijen onzichtbaar maken, en de volgordes aanpassen

Punt 55 zou uitgebreid kunnen worden met kanaalnummers bij de dia's onder “Nu op TV”. (net als wel het geval is in de smart-tv app).

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/hoe-krijg-ik-de-kanaalnummers-zichtbaar-bij-nu-op-tv-602979?

Reputatie 7

Punt 55 zou uitgebreid kunnen worden met kanaalnummers bij de dia's onder “Nu op TV”. (net als wel het geval is in de smart-tv app).

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/hoe-krijg-ik-de-kanaalnummers-zichtbaar-bij-nu-op-tv-602979?

Done.

zou er aangegeven kunnen worden waneer de functie faforieten in de nieuwe tv+box gaat werken ?

Admin: toegevoegd aan algemeen topic

Reageer