Beantwoord

Fire tv stick gebruiken met KPN iTV op andere verbinding dan thuis

  • 28 June 2022
  • 33 reacties
  • 1745 keer bekeken

Ik heb op de Fire tv stick van Amazon de kpn i tv app geïnstalleerd, na het invullen van mijn ab. nr. en mijn pin code krijg ik de melding dat ik geen tv signaal kan ontvangen omdat ik kpn i tv wil gebruiken via een internet kabel aansluiting die niet van kpn is, en dit klopt want ik gebruik de Fire tv stick middels een internet signaal via de kabel van het park waar mijn stacaravan staat

Ik kan kpn i tv wel kijken op mijn telefoon of tablet die ook het internet signaal van deze kabel krijgen.

Weet iemand of KPN tv wat ik moet doen om toch mijn kpn i tv te kunnen gebruiken

icon

Beste antwoord door Nick83 28 June 2022, 22:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De app op de Firestick kan alleen thuis gebruikt worden. Dat hoort zo, dat heeft KPN zo bepaald.

De tv ontvanger kunt u ook alleen thuis gebruiken. Die kunt u ook niet meenemen en in de stacaravan elders gebruiken. Bij de stick is dat precies net zo.

Er is niets aan te doen, het hoort zo.

De app op de telefoon kunt u wel elders gebruiken. Dat klopt, dat hoort ook te kunnen.

Je koopt een Fire stick omdat je dan ergens anders dan thuis kan kijken naar kpn i tv, want thuis staat het modem van kpn.

Dus erg vreemd dat u verteld dat dit zo is dat je de Fire stick alleen maar thuis kunt gebruiken.

 

Met vriendelijke groet 

Ed

Reputatie 3
Badge

Helemaal eens met Ed. Ik loop ook tegen dit probleem aan. Thuis heb ik inderdaad geen firestick nodig, want daar staat de modem. En de ITV app gebruik je elders, bijvoorbeeld op de camping. Daar lijkt het me ook voor bedoeld. Dus dat die app niet werkt zonder vast verbinding is ronduit teleurstellend en weinig klantvriendelijk. Zou dat nu echt niet anders kunnen KPN?!?

Dat is nu juist de bedoeling dat het niet buiten je eigen verbinding om kan, dit om het misbruik ervan te beperken, de ITV app kan je meer mee dan de app voor mobiel en dan is de kans kleiner op delen van de TV diensten.

Beste heer,

Blijkbaar gaat u er van uit dat een gebruiker van een Fire stick  misbruik gaat maken van een kpn itv abonnement,  alleen ik weet mijn abonnement nummer dus alleen ik kan dit abonnement gebruiken met de Fire stick.

Dus een vreemde rede om het gebruik van kpn itv te beperken tot een verbinding middels het kpn modem.

Groetjes

Ed

 

Reputatie 3
Badge

Wederom ben ik het met Ed eens. Waar gaan we ook heen met zijn allen als wantrouwen boven klantvriendelijkheid gaat? Als je overigens met de browser van de firestick naar tv.pkn.com gaat en daar inlogt kun je wel alle kanalen kijken etc. Alleen dan is het net iets minder gebruiksvriendelijk. Kortom; het lijkt ofwel een stukje slechte programmering ofwel misplaatst wantrouwen ofwel gewoon slechte klantenservice (Ziggo Go werkt wel gewoon, zo begrijp ik overigens)...hoe dan ook is het een beetje jammer mensen van KPN.. dus nogmaals...kan dat nou echt niet anders?

Ik ken de mensheid al wat langer, en als iets goedkoop kan doet men het, jij misschien niet maar vele wel, waaronder ik ook in het verleden, ben geen heilig boontje.

En dat probeert men te blokkeren of in ieder geval te beperken.

Wederom ben ik het met Ed eens. Waar gaan we ook heen met zijn allen als wantrouwen boven klantvriendelijkheid gaat? Als je overigens met de browser van de firestick naar tv.pkn.com gaat en daar inlogt kun je wel alle kanalen kijken etc. Alleen dan is het net iets minder gebruiksvriendelijk. Kortom; het lijkt ofwel een stukje slechte programmering ofwel misplaatst wantrouwen ofwel gewoon slechte klantenservice (Ziggo Go werkt wel gewoon, zo begrijp ik overigens)...hoe dan ook is het een beetje jammer mensen van KPN.. dus nogmaals...kan dat nou echt niet anders?

@Gitaarprofeet je vergeet dat Ziggo twee apps heeft de Ziggo Go TV app voor de Firestick, AndroidTV en AppleTV  heeft exact dezelfde beperking als de KPN versie.

Ook daar ben ik het niet mee eens, ik zie zelf geen verschil tussen de apps, je kan TV kijken, je kan terugkijken zo heel veel meer dan de app op mijn Tablet kan de KPN app op de Firestick niet.

 

Ja het kan anders alleen de providers willen dit niet en schermen met de regelgeving voor de content portabiliteit.

 

Voor nu moeten we bij elke provider via een Chromecast werken als je niet thuis bent of via een VPN naar de thuis modem verbinden wat niet even makkelijk is. Het voordeel van de Firestick is je kan de huur van een tweede box voor thuis uitsparen.

Reputatie 3
Badge

@Doornekamp33 

Zoals ik al aangaf prefereer ik een wat positiever mensbeeld. Beter voor de gezondheid. En voor zover ik weet is er geen enkel kwalitatief of kwantitatief onderzoek gedaan naar de vraag of het geschetste wantrouwen terecht is. En ik zou ook graag de tegenovergestelde vraag willen opwerpen. Als KPN het wantrouwen laat varen en het aldus vrijkomende budget steken in een betere app en een betere gebruikerservaring, zou dat dan niet zoveel extra klanten opleveren dat het eventuele misbruik daarmee gecompenseerd wordt?

De misbruikers vinden toch wel een workaround (kostte mij minder dan vijf minuten) en zoals Ed al aangaf...wie gebruikt er nou een firestick om een abo te besparen…

Heb vertrouwen mensen...en een fijne zaterdag!

Reputatie 7
Badge +24

Beste heer,

Blijkbaar gaat u er van uit dat een gebruiker van een Fire stick  misbruik gaat maken van een kpn itv abonnement

Gebruik van de app op de firestick buitenshuis is misbruik. Dat staat KPN niet toe. 

Het werkt net als de tv ontvanger, die kunt u ook niet meenemen naar de camping. 

Reputatie 3
Badge

@Galdor68 

Dank voor de extra informatie. 

Even goed blijft het tamelijk bizar allemaal. Ik kan hier op dit moment in mijn vakantiehuis op twee of drie manieren KPN tv kijken  op mijn televisie. 

1) De browser van de firestick

2) Op mijn laptop, verbonden met de tv op een HDMI poort zodat het beeld gestreamd wordt

3) Via mijn telefoon en een casting app (nog niet getest)

De zogenaamde beperking is dus ook nog eens dikke onzin, want het beperkt de facto nauwelijks iets. En daarmee gaat ook het argument van de dataportibiliteit niet op, want nou ja...er wordt dus niks echt tegengehouden. Wat zou het toch heerlijk zijn als we allemaal eens gaan kijken naar wat er wél mogelijk is in plaats van wat we allemaal misschien moeten tegenhouden/inperken/beperken/dichttimmeren/beveiligen voor als er ergens boefjes zijn...

 

 

Beste heer,

Blijkbaar gaat u er van uit dat een gebruiker van een Fire stick  misbruik gaat maken van een kpn itv abonnement

Gebruik van de app op de firestick buitenshuis is misbruik. Dat staat KPN niet toe. 

Het werkt net als de tv ontvanger, die kunt u ook niet meenemen naar de camping. 

Om dat nu meteen te bestempelen als misbruik gaat wel erg ver.

 

@Gitaarprofeet  deze app voor de Firestick is gelijk aan de app voor Samsung en LG smart TV’s wie zo'n TV in zijn camper zet komt ook van een koude kermis thuis. 

 

De beperking zit hem puur in het gebruik ondanks  dat we een Firestick net zo makkelijk mee nemen als een Chromecast zijn de providers er niet klaar voor ons die mobiliteit te gunnen.

 

Ik zie zelf ook geen verschil of we nu via de website een Chromecast of een app direct op een Smart TV/Mediaspeler kijken. Het is wat het is, en vergeet niet tot ongeveer 2018 konden we niet eens buiten Nederland  kijken via de apps van de providers, dat is al een winst op zichzelf.

Reputatie 7

FireOS loopt helaas wat achter qua app ontwikkeling. De portabiliteitswetgeving houd de providers tegen om de eigen App/zenders voor thuisgebruik buitenshuis te mogen gebruiken. Prima regel. Dit soort apparaten zijn in eerste instantie ook bedoeld voor algemeen gebruik. Thuis of elders. En opzeker een prima vervanging voor een onnodige extra geld kostende huurontvanger die geen mogelijkheden kent.

Neem dan een Google Chromecast met google tv. Npo app erop heb je nl1,2,3 live. Als je ook al videoland lid bent heb je ook 4,5,7,8 live. Wat moet je dan nog meer 🤣 Of neem er een Nlziet bij voor die paar euro in de maand,.. Maar die is met enige moeite momenteel onofficeel op de Firestick wel werkend te krijgen. En anders gewoon blijven casten, en ook dat is vrij eenvoudig zonder gedoe. Maar ook dat kent FireOS nog niet. 

Die lineaire zendermeuk is echt niet nodig buitenshuis in de huidige tijd. Mijns inziens is alleen een 5 euro pakket voor de eerste 10 zenders voor alle 70+ers die zich hierin willen blijven vastbijten binnenshuis tegenwoordig zat. Rest kan wel verhuizen naar on-demand in mooie pakketten. 

@JeroenB22 deels met je epistel eens echter heb ik voor 10 euro boven mijn internet abonnement meer tot mijn beschikking dan via NLziet dan moet ik er ook nog eens een euro of 7 bijtellen voor de Discovery plus app. 

 

De diensten die je noemt hebben voor mij geen meerwaarde boven wat KPN mij kan bieden. En alsof echt alleen ouderen lineair kijken. Wat denk je van de sport kijkers? Die zijn ook verplicht lineair te kijken.

Ja zo heeft iedereen een mening,  ik weet alleen dat ik 12 maanden betaal voor kpn itv en maar 5 maanden er gebruik van kan maken, de overige 7 maanden zit ik in mijn chalet zonder kpn itv.

En kpn maar volhouden dat het zo moet, echt schandalig. 

Allemaal het beste maar helaas niet voor kpn.

Ed

 

 

 

Ja zo heeft iedereen een mening,  ik weet alleen dat ik 12 maanden betaal voor kpn itv en maar 5 maanden er gebruik van kan maken, de overige 7 maanden zit ik in mijn chalet zonder kpn itv.

En kpn maar volhouden dat het zo moet, echt schandalig. 

Allemaal het beste maar helaas niet voor kpn.

Ed

 

 

 

U zit niet echt zonder KPN Itv,  echter niet op de door u gewenste methode, uiteindelijk is dit toch een luxe probleem.  Er zijn andere methoden zoals in dit topic is genoemd.

Ok ik koop een Fire stick en zet daar de app van kpn it op die  kpn  speciaal gemaakt heeft voor de Fire stick en kan vervolgens niet naar kpn itv kijken dat is toch idioot, ontwikkel dan ook geen app voor de Fire stick 

Wel gaat het als ik thuis de Fire stick op mijn tv thuis aansluit, maar daar heb de Fire stick niet nodig want thuis staat het kpn modem.

Dit is toch heel vreemd en volkomen idioot, en zeker geen luxe probleem, en er zijn misschien wel andere ingewikkelde methoden maar ik wil gewoon met de Fire stick van mijn abonnement gebruik maken. 

 

 

 

Reputatie 3
Badge

@JeroenB22 

Niet elke lineaire kijker is 70+ hoor. Ik geef er zelf ook weinig om, maar mijn kinderen kijken voor het slapen altijd naar het klokhuis en het Jeugdjournaal. 

Maar goed, ik heb dus nu de in de browser KPN ITV ingelogd open staan en die laat ik gewoon open staan voor de volgende keren. Browser openen en voila ik kan lineair kijken zonder extra moeite. Blijft wel overeind dat de beperking dus effectief een wassen neus is...dus wellicht toch beter om het gewoon open te gooien. Dan is iedereen blij. En @Ed Gort ; volg gewoon mijn workaround...vijf minuutjes werk en je hebt lineaire tv op je firestick...veel plezier!

@Gitaarprofeet, Met de browser app kun je zoals ik al zei minder zenders zien dan met de ITV app, dus ja je kan buitenhuis idd met KPN tv kijken maar niet alles.

@Ed Gort  Je kan van het goede van de mens uitgaan, alleen die paar miljoen die het vertrouwen beschamen moet jij nu ook voor boeten, sorry was vroeger ook zo, heb dagen films en muziek gedownload, windows 3.11 t/m 2000 zonder er voor te betalen gedraaid met de nodige software en games, heb nog een 10 Gb aan muziek op de HDD staan, semi legaal, want volgens de wet mag/mocht je een copie voor eigen gebruik maken, dus sorry, ik ben er 1 van die dit veroorzaakt heeft.😱😱😱

Reputatie 7

@Gitaarprofeet Tsja, buitenshuis is hier geen tv nodig,.. Indien wel. Dan hebben we wel één of andere Streaming app voor vermaak 😅

Heb laatste tijd nogal wat pakketwijzigingen achterelkaar gedaan om te kijken wat nu echt bij ons past,.. Sinds deze week alleen internet only. Ongecodeerd digitale kabel tv komt gewoon gratis binnen over de coax. Tegenwoordig een stuk of 25 HD zenders en die zijn best goed te pruimen, qua kwaliteit is het gewoon 1080p. 4,5,7,8 heb je dan niet. Maar daar hebben wij Videoland wel voor met live kijken. Talpa zenders hebben we niks mee. Dus tv en tv gids op alleen de HD zenders afgesteld. Niemand die je wat doet. Alle overige SD zenders zijn uitgeschakeld. Mocht je nog een coax aansluiting hebben,... Give it a try 😋

...wie gebruikt er nou een firestick om een abo te besparen…

Je moest eens weten, @Gitaarprofeet . Ik ken meer dan 1 huishouden die tv kijken via het tv abonnement bij de provider van een familielid. Dat moeten ze dan wel doen via de (in dit geval) mobiele telefoon icm chromecast. Omdat ook zij de app in een stick, box e.d. niet kunnen gebruiken. Als dat wel zo was zou dit soort misbruik best vaak voorkomen. En dat willen de providers niet. Het kan dus niet met de app van Ziggo Go, KPN iTV en T-mobile TV.

De tv diensten NLziet en Canaldigitaal verkopen tv abonnementen juist ongeacht de internet provider. Dan kan je dus wel via bv een Firestick kijken.

Reputatie 7
Badge +24

Er zijn ook enorm veel studenten die met zo'n firestick op hun studentenkamer gratis tv zouden kunnen kijken op het abonnement van hun ouders. Hartstikke fijn natuurlijk, maar dat is gewoon de bedoeling niet. KPN is een commercieel bedrijf. Geen filantropische instelling.

Met Chromecast kan het wel. Maar daarvan is de beeldkwaliteit een stuk lager. Alhoewel er nu misschien nog niet veel verschil in zit. In de toekomst zal de beeldkwaliteit van de app op smarttv en firestick vast veel beter worden. 4K misschien. Dan zal er denk ik ook een moment komen dat er voor betaald moet gaan worden.

Om het verder aan te vullen tientallen zo niet duizenden KPN klanten die de Coax van Ziggo (mis)gebruikten  vanwege de Formule 1 of de inlog voor de Ziggo app van Ziggo klanten leenden.

Zo lenen Ziggo klanten de KPN inlog net vanwege het iets afwijkende aanbod.

@Ed Gort 7 maanden per jaar in een chalet kunnen wonen is in mijn ogen pure luxe. Uiteraard gun ik u dat. Dat u specifiek daarvoor de Firestick heeft gekocht laat toch zien dat u uw huiswerk niet goed heeft gedaan deze belemmering is vrij lang bekend. Ik heb niks aan de app op mijn Samsung in een caravan of chalet. 

 

@Nick83 bij mijn weten is de resolutie/kwaliteit via de chromecast niks minder dan direct via een smart tv app. En native 4k dat gaat nog heel lang duren. Voorlopig zal de TV dit mogen opschalen. De 3 uhd kanalen die KPN heeft kunnen we enkel in die resolutie zien via de mediabox en enkel als je daar wat is het 2,50 voor over hebt. Betalen om te kijken via de app, prima de helft van wat een mediabox kost, dat betalen om via de app te kijken zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Ik weet dat TM juist korting geeft als je geen box afneemt.

 

@Doornekamp33 dus de kanalen die we via de gewone app en of website niet mogen zien zijn via de andere app versie wel te zien? Zoals uit mijn hoofd Duitse kanalen, ik weet wel dat we thuis wel de BBC mochten zien via de 'gewone' android app maar buitenshuis niet. Maar laten we eerlijk ziijn deze belemmering is puur een marketing middel om zoveel mogelijk mediaboxen te kunnen verhuren.

@Galdor68 Of deze belemmering puur strategisch is om zo meer huurboxen weg te kunne zetten betwijfel ik, die belemmering is bij elke provider de de zenders waar het om gaat zijn ongeveer gelijk, ik denk eerder dat die paar zenders er juist een blokkering op zetten.

KPN en collega's zouden het hetzelfde als Ziggo moeten aanpakken, 1 app die de belemmering er zelf in gooit, werkt dus overal maar niet met alles.

Reputatie 7
Badge +24

KPN en collega's zouden het hetzelfde als Ziggo moeten aanpakken, 1 app die de belemmering er zelf in gooit, werkt dus overal maar niet met alles.

Volgens mij werkt het bij Ziggo op dezelfde manier als bij KPN:

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv