Beantwoord

Foutcode STB-NMC-400 alleen in de avond

  • 22 January 2022
  • 19 reacties
  • 108 keer bekeken

Hallo. Wij hebben sinds kort een nieuwe tv en elke avond gaat de tv opeens naar foutmelding stw-nmc-400.dit gebeurt meerdere keren op een avond. WiFi werkt gewoon. 

Overdag hebben we er helemaal geen last vast. Het is dus alleen in de avonden. We hebben draadloze verbinding set. Deze zijn nog nieuw. Vorig jaar gekocht.....we volgen de procedures om te verbinding te koppelen en de koppeling werkt gewoon. Allebei witte lampjes. 

We hebben nu een 4K tv. Kan het zijn dat ons tv kastje het niet aan kan? ( afgelopen jaar overgestapt naar kpn) 

Wel heel raar dat het alleen in de avonden gebeurt. 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door wjb 23 January 2022, 09:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7

Dat heeft niets met de televisie te maken.

Welke Experia/KPN Box heb je? Is dat toevallig een V10a of een V12?

Heb je ook "super"WiFi's of Experia WiFi's?

Is de TV ontvanger rechtstreeks op de Experia/KPN Box aangesloten of via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?

Hallo,

We hebben de arris vip5202. Deze is rechtstreeks op de tv aangesloten middels hdmi. 

We hebben 2 extra wifi punten. 1 staat op zolder en de ander staat in de meterkast. 

We hebben een draadloze verbinding, de DVS 1200. Deze verbinding werkt wel. ( overdag) Ze zijn met elkaar gekoppeld. Ze geven een wit lampje aan. Maar in de avond geven ze wel eens rood aan. Dan zijn ze opeens niet meer gekoppeld.... Dan krijgen we de melding. Soms na 5 minuten is de melding weg en doet alles het weer. Maar vaak ook niet. 

Dan halen we alles er weer uit, koppelen we alles weer. En dan vaak na 5 minuten weer de storing. 

Het is gewoon raar dat het overdag geen problemen geeft maar in de avond wel. 

Wifi werkt gewoon.…

Snap er niks van. 

 

 

Reputatie 7

We hebben een draadloze verbinding, de DVS 1200. Deze verbinding werkt wel. ( overdag) Ze zijn met elkaar gekoppeld. Ze geven een wit lampje aan. Maar in de avond geven ze wel eens rood aan. Dan zijn ze opeens niet meer gekoppeld.... Dan krijgen we de melding.

Dan is de.oorzaak in ieder geval helder, dat is de DVS1200.

Blijkbaar is er 's avonds een stroomverbruiker die veel ruis veroorzaakt op het lichtnet waardoor de "draadloze" adapterset geen goede verbinding meer kan maken.

Heb je recent nieuwe stroomverbuikers die 's avonds aan gaan?

Probeer anders overdag eens de stroomverbruikers die 's avonds aan staan één voor één aan te zetten en kijk telkens even of het probleem weer op gaat treden.

Zit de dvs wel goed?Zie hierboven hoe het moet,Als enige in het stopcontact en evt. een verlengdoosje er aan.

Stroomverbruikers in de avond? 

Ik gebruik overdag de wasmachine, droger, Stofzuiger, Oven. Bedoel je dat?

Dit gebruik ik niet in de avond. Ik weet niet welke apparaten dat dan kan zijn....enigste wat misschien in de buurt kan komen is de slimme meter.... 

Ja de dvs zijn goed aangesloten.....

Stroomverbruikers in de avond? 

Ik gebruik overdag de wasmachine, droger, Stofzuiger, Oven. Bedoel je dat?

Dit gebruik ik niet in de avond. Ik weet niet welke apparaten dat dan kan zijn....enigste wat misschien in de buurt kan komen is de slimme meter.... 

 

Ik denk niet dat de slimme meter iets doet,Heb zelf zo´n ding niet maar ik kan me niet voorstellen dat dat deze problemen gaat geven.

Reputatie 7

Stroomverbruikers in de avond? 

Ik gebruik overdag de wasmachine, droger, Stofzuiger, Oven. Bedoel je dat?

Dit gebruik ik niet in de avond. Ik weet niet welke apparaten dat dan kan zijn....enigste wat misschien in de buurt kan komen is de slimme meter.... 

De grootste boosdoeners zijn lampen op laagstroom (b.v. 12 volt) die dus met trafo's werken, maar ook dimmers en opladers kunnen desastreus zijn voor de werking van een "draadloze" verbindingsset.

De grootste boosdoeners zijn lampen op laagstroom (b.v. 12 volt) die dus met trafo's werken, maar ook dimmers en opladers kunnen desastreus zijn.

Theoretisch zouden gloeilampen dan de oplossing zijn,Maar daar zit je vast niet op te wachten...

Reputatie 7

De grootste boosdoeners zijn lampen op laagstroom (b.v. 12 volt) die dus met trafo's werken, maar ook dimmers en opladers kunnen desastreus zijn.

Theoretisch zouden gloeilampen dan de oplossing zijn,Maar daar zit je vast niet op te wachten...

Ik ben absoluut geen voorstander van het gebruik van "draadloze" verbindingssets omdat deze zeer gevoelig zijn voor ruis (interferentie) op het lichtnet. Dergelijke ruis kan veroorzaakt worden door de kleinste apparaatjes. Zo zijn er legio meldingen waarbij de oplader van een telefoon de "draadloze" verbindingsset onderuit haalt. Vandaar mijn advies om één voor één apparaten aan te zetten die 's avonds ook aan staan en telkens een minuutje (of twee) te kijken of de "draadloze" verbindingsset problemen krijgt.

Oke. Bedankt. We gaan vanavond op onderzoek uit. Hopelijk vinden we de boosdoener. :-)

Reputatie 7

Oke. Bedankt. We gaan vanavond op onderzoek uit. Hopelijk vinden we de boosdoener. :-)

Een veel betere oplossing is om te kijken of je die "draadloze" verbindingsset kunt vervangen door netwerkkabels. Als je in jouw woning nog ouderwetse telefoonkabels hebt lopen, vervang die dan door utp netwerkkabels. Even wat werk maar daarna zal je nooit meer problemen hebben.

Zelf heb ik ervaren dat de adapter van het modem ook een behoorlijke stoorzender is(vooral van de v7,v9 en v10).Volgens mij zit in de DVS ook een filter,Is het mogelijk om de adapter van het modem in de DVS te steken, @Rogoz ?

De adapter van het modem in de dvs? Hmmm dat is denk ik wel mogelijk. Moeten we alles even omgooien. Omdat we nu gebruik maken van een verlengsnoer...en op de verlengsnoer zit alleen de tv. 

Ik heb nu wat mogelijkheden, bedankt iedereen die met ons heeft meegedacht. Top! 

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Rogoz! Wat fijn dat je al zo goed op weg geholpen bent. We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum die anderen graag op weg helpen, zoals wjb en martijn hier in jouw topic. We horen graag hoe het verder gaat na het proberen van de gegeven tips, en laat het ook gerust weten als je vragen hebt. 

Het heeft niks geholpen. We krijgen steeds weer de foutcode. Denk dat we eens gaan kijken of we wellicht ergens anders terrecht kunnen. Dit begint een beetje vervelend te worden. 

Reputatie 7

Het heeft niks geholpen. We krijgen steeds weer de foutcode. Denk dat we eens gaan kijken of we wellicht ergens anders terrecht kunnen. Dit begint een beetje vervelend te worden. 

Wat je nog zou kunnen proberen is 's avonds als het probleem optreedt de adapters opnieuw te pairen door op alle adapters de reset knop in te drukken.

Als dat ook geen soelaas biedt dan zit er niets anders op dan die "draadloze" verbindingsset te vervangen door netwerkkabels.

Dit hebben we idd al meerdere keren gedaan. Ook dan is de verbinding weg. We moeten idd even kijken of dat via de kabel kan. Echter dan moet het, het halve huis door en dat is nou net wat we niet wilden. Daarom voor draadloos gekozen...jammer dit

 

Dit hebben we idd al meerdere keren gedaan. Ook dan is de verbinding weg. We moeten idd even kijken of dat via de kabel kan. Echter dan moet het, het halve huis door en dat is nou net wat we niet wilden. Daarom voor draadloos gekozen...jammer dit

 

Het is aan KPN om een werkende dienst te leveren. Punt. Alle goede bedoelingen eerder genoemd mbt ‘laagstroom’ en draadloze verbindingssetjes, hou op schei uit, het is 2022, en KPN leeft nog in de tijd van de VHS band….terug naar Ziggo as fast as possible...

Het is aan KPN om een werkende dienst te leveren. Punt. Alle goede bedoelingen eerder genoemd mbt ‘laagstroom’ en draadloze verbindingssetjes, hou op schei uit, het is 2022, en KPN leeft nog in de tijd van de VHS band….terug naar Ziggo as fast as possible...