Beantwoord

Foutcode STB-NMC-400 op beide ontvangers

  • 11 November 2022
  • 23 reacties
  • 1102 keer bekeken

Hallo,

 

Sinds ongeveer 2 weken hebben wij hetzelfde probleem mbt televisie kijken. Foutcode STB-NMC-400 verschijnt af en aan op beide TV ontvangers. Soms direct bij inschakelen, soms na een tijdje. TV ontvangers zijn direct op router aangesloten en dat heeft de afgelopen 7 jaar (met andere routers) niet eerder problemen gegeven. Sinds eind september weer terug bij KPN en KPN box 12 ontvangen ter vervanging van de 10A vanuit Budget Thuis (ook KPN netwerk). Binnen de bekabeling richting router is niets veranderd. 
Na installeren heeft eea het ook prima gedaan, tot ongeveer twee weken terug.
Alle opties vanuit KPN al geprobeerd incl. nieuwe tv ontvanger en nieuwe router (KPN box 12). Beide hebben niet tot verbetering geleid. Na de nieuwe KPN box is het eigenlijk op sommige momenten alleen maar slechter geworden.

Er is geen pijl te trekken op wanneer iets uitvalt, soms gaat het een tijdje goed, maar na verloop van tijd begint de tv na zappen te haperen. Niet lang daarna (bij zappen naar andere zender) komt de beruchte foutcode weer in beeld.

Ik zie op het forum diverse meldingen van de zelfde foutcode. Kennelijk zijn wij niet de enige die tegen dit probleem aan lopen. 

Heeft iemand het gouden ei om dit probleem voor eens en altijd de kop in te drukken?

 

Gr. Marcel

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcello1234 24 November 2022, 15:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Marcello1234! Ik zie dat er vanuit de klantenservice nieuwe hardware is gestuurd. Is dat de nieuwe router waar je het over had?

Verder is de foutmelding een algemene melding. Deze geeft aan dat de verbinding tussen de Experia Box en je tv-ontvanger niet stabiel genoeg is om de stream te blijven weergeven. Dit kan dus aan van alles liggen. Vandaar dat ook de melding vaker te vinden is op het forum.

Gezien alle apparatuur is omgewisseld ga ik er vanuit dat het daar niet in ligt. Ik wil graag een ticket voor je aanmaken. Maar om dit te doen moet ik nog wel van afstand je modem resetten. 

Als ik dit op ieder moment van de dag kan doen, laat het dan hier weten. Als dat niet zo is, kan je het beste nog een keer met 0800-0402 bellen zodat een medewerker dit over de telefoon live met je kan doorlopen. 

Hoi Bram,

 

Resetten kan in principe op ieder moment, maar levert dit iets anders op dan dat ik hem zelf reset? Dat is namelijk al gebeurd, alleen zonder resultaat …

 

Gr. Marcel 

Overigens is het WiFi signaal, ondanks 2 superwifi punten ook niet echt sterk. We halen nauwelijks de 45 MB/sec. Na WiFi manager en opnieuw opstarten van router haalt ie even de 70, maar dat is na 2 dagen ook weer teruggebracht naar 45/50 mb/sec.

Badge +19

Als u meet via de 2.4ghz band dan is die snelheid in een wat drukker gebied niet ongebruikelijk.  De 5ghz band kan hoge snelheden aan maar het bereik is niet zo groot. Wat is er nog meer aangesloten op het modem?

2x tv ontvanger en een omvormer van de zonnepanelen (merk Growatt)

@Bram_  heb je toevallig al een reset gedaan van de router/modem? Zo ja; het heeft niet geholpen, de foutmeldingen blijven weergegeven worden.

 

Badge +19

Maak je gebruik van een switch?

Ja, een switch die KPN ter beschikking heeft gesteld. Overigens maakt het voor de foutmelding niets uit of de switch wel of niet in het netwerk zit. Resultaat is bij allebei de opties dat de foutcodes blijven….

Reputatie 7
Badge +17

@Marcello1234 de reset is nodig om de juiste gegevens aan de technische dienst door te geven. Dus niet om te proberen alsnog het probleem op ge lossen. Je was super duidelijk in je eerste bericht, waarvoor overigens dank. Daarvoor werd duidelijk dat alleen even een reset doen dit niet op zou lossen.

Ik heb zojuist een ticket aangemaakt. De technische dienst gaat er naar kijken. Wil je bevestigen dat je per sms hierover bericht hebt ontvangen?

 

@Bram_ , reset is geslaagd!

 

heb alleen geen sms ontvangen. Vorige keer dat de technische eea had gedaan, was dit hetzelfde geval. Zou een sms krijgen, maar niets ontvangen. 

Badge +19

Ik heb wat rond gekeken voor je en kom toch wat problemen tegen met de Growatt in combinatie met iptv. Kijk hier maar even. Wil je om te testen de omvormer loskoppelen? Ben benieuwd wat er gebeurt. 

Bedankt voor het rondkijken!! 
 

De modem is net gereset, dus dan doet ie het altijd even. Ik ga het testen, maar dat wordt later dit weekend!! Je hoort me 

@Bram_  heb je misschien al duidelijkheid over het uitblijvende sms’je? 

Overigens klapt af en toe de gehele WiFi er ook spontaan uit. Begin het zo langzaam aan wel goed zat te worden. Er komen alleen problemen bij in plaats dat ze verholpen worden 😑

Reputatie 7
Badge +17

@Marcello1234 zo te zien is door een ongerelateerde algemene storing met interactieve tv het ticket direct geannuleerd. Ik heb opnieuw een ticket aangemaakt. 

Reputatie 7
Badge +17

@Marcello1234 ik zie dat er een monteur is langsgeweest. Heeft dit het probleem verholpen en is de foutcode weggebleven?

Hallo @Bram_  en andere helpende handen ;-),

 

Er is inderdaad een monteur langs geweest.

Probleem bleek uiteindelijk te liggen aan de box 12. Kennelijk gaat dit type modem niet zo lekker bij ons. Bleek een fout in de software mbt mono-/multicasten. Kennelijk is het een kwaaltje binnen de box 12 modellen.

Sinds maandag al geen enkele storing meer voorbij zien komen !! 
 

Bedankt voor de hulp allen. 
 

Zelfs nu 😡

Ik heb precies hetzelfde probleem, en ook sinds ongeveer 2 weken:

als ik naar een zender zap heb ik meestal eerst even beeld, dan gaat het beeld stotteren en nog een paar tellen later bevriest het beeld en krijg ik de stb-nmc-400 melding. Als ik dan niets doe, is het na 20-30 seconden over en heb ik gewoon beeld, daarna blijft het ook goed, zolang ik maar niet naar een ander zender zap. Dan begint het no weer opnieuw.

kastje is vip5202

html versie 5.154.204

nmc versie 8.1.153_3
 

heb al jaren volledig probleemloos kpn tv, dit is voor het eerst dat ik problemen heb.

alles is bekabeld, er loopt een netwerk kabel van mn tv kastje naar de kpn router. Heb beide al eens herstart; met het netwerk is niets aan de hand ( ik heb gigabit glas en maar 1 tv kastje)

heb toch sterk het idee dat een week of 2 geleden iets aan de software is veranderd die dit veroorzaakt

Bij mij is het 3 maanden, daarvoor had ik een andere modem. Sindsdien nu met de nieuwe modem heb ik dit probleem.

Duizend x gebeld naar KPN krijg geen verbinding met niemand. 
wacht nog even op de glasvezel als nog dit probleem dan ga ik naar een ander 

Zelfde probleem . Gek genoeg vooral in de avond. Router uit gedaan, repeaters ook. Niks helpt . Maar bedankt voor de tip. Ik laat een monteur komen . 

Na het verhelpen van een storing op de koperen telefoonlijn heeft de monteur ook de Experia V10 vervangen door de Experia V12.

Tevens is er gelijktijdig een en een Super-Wifi 2.0 geïnstalleerd..

Daarna regelmatig Foutcode stb-nmc-400.

Diverse keren met de helpdesk contact gehad, modem gereset, Super wifi opnieuw geladen etc. zonder resultaat.

Na de 3e keer bellen (s’avonds) met de helpdesk kreeg ik toevallig een monteur aan de lijn.

Die had snel door dat het probleem zeer waarschijnlijk lag aan de combinatie van de V12 met de verouderde Arris tv ontvangers.

Vandaag  de nieuwe KPN+ tv ontvangers geïnstalleerd…. en OPGELOST.  

Reputatie 7
Badge +24

Die had snel door dat het probleem zeer waarschijnlijk lag aan de combinatie van de V12 met de verouderde Arris tv ontvangers.

Dat lijkt me onzin. Er zijn heel veel klanten met een KPN Box 12 en Arris ontvangers. 

Beste Nick83,

Dit is echt GEEN onzin.

Ik ben 2 weken lang bezig geweest om dit probleem op te lossen, diverse keren langdurig met helpdesk gesproken. Het probleem was eenvoudig op te roepen het deed zich met name voor bij wisselen van NPO1 naar NPO2

Als dan de fout opgelost is met nieuwe KPN+ tv ontvangers dan is dat voor mij 100% de oplossing van het probleem.

Misschien is de firmware van de Arris niet gelijk, en hangt dit af van de ouderdom van de Arris.