Foutcode STB-NMC-400 op beide ontvangers

  • 11 November 2022
  • 16 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo,

 

Sinds ongeveer 2 weken hebben wij hetzelfde probleem mbt televisie kijken. Foutcode STB-NMC-400 verschijnt af en aan op beide TV ontvangers. Soms direct bij inschakelen, soms na een tijdje. TV ontvangers zijn direct op router aangesloten en dat heeft de afgelopen 7 jaar (met andere routers) niet eerder problemen gegeven. Sinds eind september weer terug bij KPN en KPN box 12 ontvangen ter vervanging van de 10A vanuit Budget Thuis (ook KPN netwerk). Binnen de bekabeling richting router is niets veranderd. 
Na installeren heeft eea het ook prima gedaan, tot ongeveer twee weken terug.
Alle opties vanuit KPN al geprobeerd incl. nieuwe tv ontvanger en nieuwe router (KPN box 12). Beide hebben niet tot verbetering geleid. Na de nieuwe KPN box is het eigenlijk op sommige momenten alleen maar slechter geworden.

Er is geen pijl te trekken op wanneer iets uitvalt, soms gaat het een tijdje goed, maar na verloop van tijd begint de tv na zappen te haperen. Niet lang daarna (bij zappen naar andere zender) komt de beruchte foutcode weer in beeld.

Ik zie op het forum diverse meldingen van de zelfde foutcode. Kennelijk zijn wij niet de enige die tegen dit probleem aan lopen. 

Heeft iemand het gouden ei om dit probleem voor eens en altijd de kop in te drukken?

 

Gr. Marcel

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt


16 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hi @Marcello1234! Ik zie dat er vanuit de klantenservice nieuwe hardware is gestuurd. Is dat de nieuwe router waar je het over had?

Verder is de foutmelding een algemene melding. Deze geeft aan dat de verbinding tussen de Experia Box en je tv-ontvanger niet stabiel genoeg is om de stream te blijven weergeven. Dit kan dus aan van alles liggen. Vandaar dat ook de melding vaker te vinden is op het forum.

Gezien alle apparatuur is omgewisseld ga ik er vanuit dat het daar niet in ligt. Ik wil graag een ticket voor je aanmaken. Maar om dit te doen moet ik nog wel van afstand je modem resetten. 

Als ik dit op ieder moment van de dag kan doen, laat het dan hier weten. Als dat niet zo is, kan je het beste nog een keer met 0800-0402 bellen zodat een medewerker dit over de telefoon live met je kan doorlopen. 

Hoi Bram,

 

Resetten kan in principe op ieder moment, maar levert dit iets anders op dan dat ik hem zelf reset? Dat is namelijk al gebeurd, alleen zonder resultaat …

 

Gr. Marcel 

Overigens is het WiFi signaal, ondanks 2 superwifi punten ook niet echt sterk. We halen nauwelijks de 45 MB/sec. Na WiFi manager en opnieuw opstarten van router haalt ie even de 70, maar dat is na 2 dagen ook weer teruggebracht naar 45/50 mb/sec.

Badge +17

Als u meet via de 2.4ghz band dan is die snelheid in een wat drukker gebied niet ongebruikelijk.  De 5ghz band kan hoge snelheden aan maar het bereik is niet zo groot. Wat is er nog meer aangesloten op het modem?

2x tv ontvanger en een omvormer van de zonnepanelen (merk Growatt)

@Bram_  heb je toevallig al een reset gedaan van de router/modem? Zo ja; het heeft niet geholpen, de foutmeldingen blijven weergegeven worden.

 

Badge +17

Maak je gebruik van een switch?

Ja, een switch die KPN ter beschikking heeft gesteld. Overigens maakt het voor de foutmelding niets uit of de switch wel of niet in het netwerk zit. Resultaat is bij allebei de opties dat de foutcodes blijven….

Reputatie 7
Badge +14

@Marcello1234 de reset is nodig om de juiste gegevens aan de technische dienst door te geven. Dus niet om te proberen alsnog het probleem op ge lossen. Je was super duidelijk in je eerste bericht, waarvoor overigens dank. Daarvoor werd duidelijk dat alleen even een reset doen dit niet op zou lossen.

Ik heb zojuist een ticket aangemaakt. De technische dienst gaat er naar kijken. Wil je bevestigen dat je per sms hierover bericht hebt ontvangen?

 

@Bram_ , reset is geslaagd!

 

heb alleen geen sms ontvangen. Vorige keer dat de technische eea had gedaan, was dit hetzelfde geval. Zou een sms krijgen, maar niets ontvangen. 

Badge +17

Ik heb wat rond gekeken voor je en kom toch wat problemen tegen met de Growatt in combinatie met iptv. Kijk hier maar even. Wil je om te testen de omvormer loskoppelen? Ben benieuwd wat er gebeurt. 

Bedankt voor het rondkijken!! 
 

De modem is net gereset, dus dan doet ie het altijd even. Ik ga het testen, maar dat wordt later dit weekend!! Je hoort me 

@Bram_  heb je misschien al duidelijkheid over het uitblijvende sms’je? 

Overigens klapt af en toe de gehele WiFi er ook spontaan uit. Begin het zo langzaam aan wel goed zat te worden. Er komen alleen problemen bij in plaats dat ze verholpen worden 😑

Reputatie 7
Badge +14

@Marcello1234 zo te zien is door een ongerelateerde algemene storing met interactieve tv het ticket direct geannuleerd. Ik heb opnieuw een ticket aangemaakt. 

Reputatie 7
Badge +14

@Marcello1234 ik zie dat er een monteur is langsgeweest. Heeft dit het probleem verholpen en is de foutcode weggebleven?

Hallo @Bram_  en andere helpende handen ;-),

 

Er is inderdaad een monteur langs geweest.

Probleem bleek uiteindelijk te liggen aan de box 12. Kennelijk gaat dit type modem niet zo lekker bij ons. Bleek een fout in de software mbt mono-/multicasten. Kennelijk is het een kwaaltje binnen de box 12 modellen.

Sinds maandag al geen enkele storing meer voorbij zien komen !! 
 

Bedankt voor de hulp allen. 
 

Reageer