Beantwoord

Foutcode STB-NMC-400 op tv-ontvanger en wegvallend internet

  • 20 May 2022
  • 4 reacties
  • 502 keer bekeken

Ook bij ons verschijnt (on)regelmatig maar te vaak de beruchte foutcode “stb nmc 400”. Daarbij valt internet weg.

Ik heb al reeds diverse malen de apparatuur gereset.

De televisie is bekabeld. Desktop is bekabeld. Laptop draait op WiFi.

Los van het feit dat het hoogst irritant is, is een stabiel en betrouwbaar internet onmisbaar/noodzakelijk i.v.m. thuiswerken!

Het is wel bizar dat KPN dit probleem niet adequaat op kan lossen. De ervaringen met de klanten op de forums met het zelfde probleem zullen toch ruim voldoende informatie op moeten hebben geleverd om een oplossing te vinden.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 25 May 2022, 21:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JanSnor  welkom! Wat jammer om te lezen dat jij dit ook ervaart. Deze foutcode behelst verschillende problemen. Het is dan ook heel lastig om te zeggen wat er precies aan de hand is. Er kunnen verschillende factoren meespelen. Heb je op onze website al eens het stappenplan bij verbinding met zender verbroken doorgelopen? Heb je dus al eens: 

  • de ontvanger herstart (minimaal 30 seconden het stroom eraf)
  • alles behalve de ontvanger losgekoppeld van het modem
  • het modem herstart
  • de ontvanger nog eens herstart (minimaal 30 seconden het stroom eraf)

Als dit niet heeft geholpen, kan je dan uitleggen hoe jouw netwerk in elkaar zit? Welke Experia Box heb je en heb je ook wifi versterkers? Je geeft aan dat de televisie bekabeld is aangesloten, ik ga er vanuit dat je daarmee de tv-ontvanger bedoelt? 

Marcia dank voor de reactie.

Uiteraard heb ik de genoemde stappen ondernomen.  Zonder resultaat. De storing heeft zich daarna nog een aantal malen doen gelden.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat de laatste dagen er zich op miraculeuze wijze geen storingen meer heeft voorgedaan.

 

Mijn netwerk:

Experia box v9     bekabeld met Arris

                            bekabeld met LG media center

                            bekabeld met desktop PC

          Laptop via WiFi

          2x smartphone via WiFi

 

Ik hoop dat de storing wegblijft.

 

Reputatie 7
Badge +24

De Experiabox en de Arris tv ontvanger zijn rechtstreeks met elkaar verbonden? Er zit geen switch tussen?

Nee, geen switch ertussen