Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 111019 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Goedenavond, ook in Hilversum ervaren wij dit probleem. Het kastje hebben wij opnieuw opgestart, maar dit helpt helaas ook niet. Erg vervelend. Hopelijk wordt er spoedig een oplossing gevonden.

Bij mij ook de foutcode STB-zap-01 bij het terug kijken van uitzending.  Dat is sinds de afgelopen software update.  Waardeloos.

Reactie van KPN is zeer herkenbaar.  Heb namelijk ook last van het alien geluid bij netflix door het probleem met de geluidsinstellingen. KPN reageert zeer begripvol maar doet er vervolgens niets aan.  Zo wel een zeer duur abonnement.

Een zeer ontevreden klant.

Ga je schamen KPN.

Ook hier in Friesland vanavond 28/9 ee3 foutcode STB- ZAP-01. Systeem herstart. Geen mogelijkheid om terug te kijken noch om de opgenomen programma’s af te zien. Ik zag dat dit in de fagelopen jaren veelvaker heeft gespeeld en blijbaar is opgelost. Dus KPN doe er snel wat aan !!

Ik heb een storing aan mijn ITV’s. Foutcode AVS 500 10000. Kastjes al gewisseld met boven. Ook gereset. Wat kan dit zijn? 

 

Ook in Vught deze foutcode bij het terugkijken. We kunnen geen enkel programma terugkijken!!

Bij het terugkijken van opgenomen programma's krijgen wij foutcode AVS-TO-0001

We kunnen alleen live kijken of Netflix. 

Reputatie 2

vreemd dat KPN wel de prijs van het abonnement verhoogd, maar de kwaliteit gaat naar beneden!

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste forumleden, ik heb bij mij ook gekeken. Ik heb het gevoel dat er op dit moment een storing gaande is met terugkijken. Ik heb de moderator van KPN ingelicht, hopelijk krijg ik vanavond nog info.

stb-zap-01, ook hier bij terugkijken van Zml.

Harde reset heeft niet geholpen.  

Groningen ook zelfde probleem. ook all ingestelde serie opnames en opnames staan niet meer tussen de lijst

Hier in Utrecht met enige regelmaat de laatste tijd sinds de update. Steeds weer foutcode STB zap 01 die door KPN niet herkend wordt . Ik wil nu gewoon het journaal terugkijken. Wanneer komt hier een oplossing voor KPN?? Kom er telefonisch niet door om mijn klacht in te dienen: te druk. Verbinding wordt door KPN verbroken!! Boze klant.

Hier ook hetzelfde probleem Zoetermeer, Komop KPN 15 minuten wachttijd bij het bellen, maar als je lid wil worden heb je gelijk iemand aan de lijn, goh hoe zou het komen?

 

Tempo graag, we betalen genoeg!!!

Moet met de upgrade te maken hebben. Vroeger was dit hier nooit aan de hand

Ook hier de foutmelding, alle stappen geprobeerd die op deze post staan. Software opnieuw geladen, ontvanger opnieuw opgestart. Half uur verder en geen oplossing. Deze fout komt nadat de nieuwe software is uitgerold.

Kan dit probleem zo snel mogelijk opgelost worden?

 

 

Reputatie 1

Ook hier in Vught zelfde probleem. Valt samen met de nieuwe vormgeving vd gids. De nieuwe gids is hopeloos traag, en ‘user unfriendly’. Meteen terugdraaien graag.

Ook hier de foutcode STB-ZAP-01 bij het terugkijken van programma's, maar maar tegelijkertijd ook AVS-TO-0001. bij het willen kijken van opgenomen programma's. Volgens mij hangen deze fouten samen.

Beide foutcodes worden niet geaccepteerd als foutcode, als ik deze fouten meld op de site https://www.kpn.com/service/televisie/problemen.htm#/

Helaas lees ik dat de STB-ZAP-01 fout al een maand bestaat en dat er nog steeds aan gewerkt wordt.

Hier in Zwolle ook problemen sinds 2 dagen. Heel vervelend!

Reputatie 1
Badge

Sinds vandaag maandag 28 sep 2020, hetzelfde prbleem, opnames niet terug te kijken, foutmelding STB-ZAP-01 , ik woon in Bergen op Zoom

Hier in Warnsveld (Zutphen) hetzelfde, STB-zap-01. Ook ik vind dat het nieuwe menu vanaf het begin erg traag laadt, en nog trager reageert. Al met al geen vooruitgang.

Reputatie 4
Badge +1

Hier hetzelfde probleem.

Sinds het nieuwe menu is het allemaal er niet beter op geworden qua bediening. Het is allemaal heel traag .

Reputatie 5
Badge +5

Hier idem, eerst time-out voor de zenderlijst, daarna bovenstaande foutmelding.

Ik heb mijn tv 4x gereset: drie keer liep hij vast op 95%, ik kan niets meer terugkijken.

Foutcode: STB-zap-01

Volgens mij ligt de cloud server op zijn gat voor uitgesteld terugkijken of opgenomen programma's

ben ik met je eens gezien code AVS-TO-0001: De opnames kunnen niet worden geladen. De server doet er te lang over om te reageren (time-out).

Dat er een storing is, dat kan voorkomen maar dat je op geen enkele manier contact kan zoeken om die storing te melden is wel erg. Als je de menu's op de site volgt krijg je een reset van de decoder en dat is meestal wel de oplossing maar niet als er wat met de server is. In een andere tak wordt om een foutcode gevraagd. Stb-zap-01 wordt niet gevonden.

Toch maar herstart en nu is het hele menu niet beschikbaar.

En nu?

Zal proberen een nieuw abonnement aan te vragen... dan is KPN wel bereikbaar.

 

Hier in Amstelveen zojuist hetzelfde probleem. Na diverse resets (via instellingen, knop achterkant, stroom eraf) nu een andere foutcode erbij AVS-500-10000. Menu , gids & programmabeschrijving niet beschikbaar en al onze opnames kwijt.:rage: Heel irritant!

Wanneer wordt het opgelost?? 

Reputatie 7
Badge +22

Er is denk ik een storing gaande, hoe lang deze duurt weet ik niet. Ik probeer hier vanavond nog info over te krijgen.