Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110894 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Hier in eenrum hetzelfde probleem.

Heb net een heel eind hier op het forum terug gelezen, maar wat me opvalt is dat de medewerkers van kpn af en toe eens vragen hoe het nu gaat met itv, maar niet met een oplossing komen.

Die landelijke storing waar ik over heb gelezen waar bij staat 8 dagen geleden, duurt dan wel verrekte lang.

Beetje jammer dit..!

Badge

Same shit here.

Bij het willen afspelen van een recente opname krijg ik de foutcode stb-zap-01.

Dus 8 dagen na de eerste klacht is het probleem nog niet opgelost.

Reputatie 2
Badge

Zelfde probleem hier. Stb-zap-01  kan video niet afspelen. Alles herstart maar zonder resultaat

Helaas krijg ik de foutmelding ook. Opnieuw opstarten werkt niet. En opnieuw installeren van de recorder werkt ook niet.. 

zelfde probleem

Reputatie 1

Ook hier in Best werkt het niet. Op de Stb de software opnieuw geïnstalleerd (duurt lang), en gerestart, en een tijdje van de stroom afgehaald,... het helpt allemaal niets. Dus net als de andere forumleden. Het ligt dus niet aan onze apparatuur. Dit wordt helemaal duidelijk omdat ook de Android app het niet doet. Alleen live afspelen werkt, zowel op de Stb als de app. Het ligt dus aan de "andere" kant, KPN dus. Het is interactieve TV, dus de app en de Stb krijgen geen terugkoppeling van KPN dat de video klaar staat. Internet werkt verder prima.

DUS KPN: Doe hier wat aan! Het is een software probleem aan jullie kant (waar wij voor betalen).

Met vriendelijke groeten, Wim Koornstra 

Hier ook STP-Zap-01. Maar ook, sinds een paar weken, zo eens per week automatisch de melding dat de update wordt voltoo8d, dan loopt hij op van 70 g naar 100 %, met nog wat mededelingen. Vanmiddag werkte terugkijken BBC First niet, kreeg eerste helft programma gedeeltelijk grijs scherm. Ben helemaal klaar met Telfort/KPN. Toen wij klant werden was er ook een storing, drie monteurs over de vloer gehad. Pas de derde deed het juiste. De ellende is dat je met een andere provider, behalve dat klxxte Ziggo, ook aan KPN bent overgeleverd.

 

 

 

Reputatie 1

Bij mij precies hetzelfde. Ben nog geen maand geleden overgestapt😭 Ik neem aan dat iedereen met dit probleem zijn geld terug krijgt want we betalen nu voor iets wat niet werkt😨

Inderdaad wat Willem ook zegt terugkijken op zowel tv en de app doet het niet. Wat kan betekenen dat er een storing is bij KPN. En ja ik ben geen loser dat ik nog zo laat tv wil kijken ik heb gewoon vrij morgen.

Reputatie 1

Je hoeft je eigen niet te verantwoorden hoor waarom je op dit tijdstip een uitzending wil terug kijken. Dat gaat toch niemand wat aan. Ben gewoon lekker jezelf dan ben je goed genoeg!

Reputatie 1

Hoelang duurt het nog voordat het probleem is opgelost?

Wat een klote gedoe met die STB-zap-01 code. Niet kunnen terugkijken en afspelen mislukt. Nieuwe software gedownload en geïnstalleerd, niet geholpen. Ook spanning er af, opnieuw opstarten, van netwerk af, niets helpt. Als ik het topic zo lees komt het vaker voor. In mijn geval in Langeraar. Hopelijk snel over en anders korting op het abonnement.

Code: STB-zap-01, afspelen mislukt sinds gisteren, zowel op de tv als in de app kun je niks meer terugkijken. Waarom doet KPN hier niks aan? Het forum staat vol met deze klachten. Opnieuw opstarten of de software opnieuw installeren werkt bij mij niet!

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Sinds vanochtend zelfde probleem hier in Alkmaar! Gisteren was er niks aan de hand en kon ik nog gewoon terugkijken. Is er al een oplossing? Nieuwe software update is trouwens ook prut, alles is veel langzamer en een film huren is niet overzichtelijk meer, jammer....

Hier ook hetzelfde probleem sinds vanavond..je bent er als klant van kpn maar druk mee. Na de update is er niks beter geworden. Waarom iets veranderen terwijl het gewoon goed was? 

Gisteravond problemen met het terugkijken programma,s en nu nog steeds van alles geprobeerd reset tv ontvanger software opnieuw gedownload zelfs een reset experiabox stroom eraf 5 minuten maar nog steeds hetzelfde probleem.

Bij de itv app kan kan ik trouwens ook niet terugkijken. heel vervelend 

Na de laatste update lukt het niet meer om programma’s terug te kijken. Dan krijg ik de melding: 

De video kan niet  worden afgespeeld

code: Stb-zap-01

Ook lukt het niet om mijn opnames te wissen. Dan krijg ik de melding:

Het verwijderen van de opnames is door een onbekende fout mislukt

code: AVS-500-10000

 

Hoe kan dit worden opgelost? Resetten heb ik al geprobeerd, zonder het gewenste resultaat.

 

 

Fijn dat het bij jou nog steeds werkt @Luud!

Hoe gaat het bij de anderen?

Afgelopen week viel het al op dat iTV wat vaker uit viel, ‘s nachts tussen 01:00-03:00 vaak helemaal geen tv / internet thuis mogelijk. 
Het probleem vd traagwerkende Gids had ik hier ook.

Gisteravond zag ik de STB-zap-01 code vh eerst, geen aandacht aan besteed en gehoopt dat het wel mee zou vallen, maar zojuist weer dezelfde code :( 

Bovengenoemde mogelijke oplossingen geprobeerd, maar de code blijft voor nu.. 

Zelfde probleem hier.  Na de update is er niks beter geworden. Waarom iets veranderen terwijl het gewoon goed was?  Nu kan ik niet terugkijken

Hier helaas ook zelfde probleem😩

Ja hier ook. KPN doe er wat aan!

Ik kan geen programma meer terugkijken , continue de melding STB-ZAP-01

Router en ontvanger meerdere malen opgestart, systeem naar fabrieksinstellingen en 2x een nieuwe software update gehad.

Na 1,5 uur de zelfde melding 

.

Hier hetzelfde probleem!