Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110888 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Bij het willen afspelen van een recente opname krijg ik de foutcode stb-zap-01.

Hoe kan ik dit verhelpen. Op de kpnsite wordt de code niet herkend. 

Hier ook en herstarten werkt niet

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

Ik kan opeens geen programma's terugkijken. Ik krijg steeds onderstaande foutmelding. Heb opnieuw opgestart en hij heeft ook opnieuw software geïnstalleerd daarna. Probleem blijft.

 

krijg steeds foutcode stb-zap-01 ook na 2 maal herinstalleren software

Lekker bezig kpn... waar mee geen idee maar wordt het nu toch wel een beetje zat. 

Waar is de service waar we zo dik voor moeten betalen? 

Doe je werk 

ja dat heb ik ook. Ben het aan en uit zetten van de modem en de kabel maar nog steeds de foutcode. Gistermorgen geen last van  het terugkijken van serie.   Zou graag willen weten wat dat kan zijn

 

Lekker bezig kpn... waar mee geen idee maar wordt het nu toch wel een beetje zat. 

Waar is de service waar we zo dik voor moeten betalen? 

Doe je werk 

Hier de laatste tijd telkens problemen. Of de modem werkt niet, dan de afstandsbediening weer niet. Netflix geeft wel geluid maar geen beeld.. 

 

en iedere keer de modem uitdrukken werkt ook niet mee denk ik

Ook hier de foutcode in beeld. Gisteren aangesloten op glasvezel? Wel bijzonder. Komen jullie met een oplossing KPN of krijgen we straks een mooie korting. Aangezien jullie dik betaald krijgen voor wat jullie bieden.

Badge

De laatste tijd valt mijn Interactieve TV steeds uit. Midden in een film, sportprogramma en zelfs tijdens Netflix, begint mijn verbinding zich spontaan te herstellen met vertraging tot gevolg. Ik heb alles al gereset etc. en was eigenlijk op zoek naar een verbinding met de klantenservice, maar het telefoonnr. gaf mij een link naar weer dezelfde keuze waar ik niks aan heb. Dus kom ik het hier maar proberen.

Ook kan ik sinds vanmorgen ineens geen programma’s meer terugkijken. Ik krijg de code STB-zap-01, die overigens nergens te vinden is op de website. De code zou niet bestaan. Nee, ik ben niet gek, alleen heel erg geirriteerd

 

 

Idem hier, wilde Nederland in beweging terugkijken.  Geen tijd om op de echte uitzending te wachten. Herstart interactieve tv ontvanger helpt niet.

Hier ook zo. Sinds de update is het een en al ellende. Het ene probleem is nog niet verholpen of de volgende dient zich aan pff pff.

Badge +19

En zo zijn er nog velen met dit probleem.  Er wordt vast aan gewerkt om dit op te lossen.

Ook hier (weer) storing. 

Nu is het foutcode STB-zap-01. Maar ook netflix kijken gaat soms met hindernissen (zwart beeld- wel geluid of heel traag laden), erg vervelend!

Gezien de hoge abnonnementskosten had ik beter werkende internet+tv verwacht... (en daarin ben ik niet de enige zo te lezen)

Graag zsm actie.

Edit: opnieuw opstarten van tv kastje helpt precies niks helaas. 

Terugkijken via gids lukt niet. Krijg de melding: video kan niet worden afgespeeld. Code: STB- zap-01

 

Ontvanger heb ik al een paar keer gereset

Ik heb zelfse probleem

Alles gedaan wat mogelijk is

blijfr

Ik wil graag mijn series terug kijken via Itv maar dit werkt niet. Zowel via de laptop als via de telefoon krijg ik het niet voor elkaar. Ik kan het op deze apparaten niet terug kijken als het casten naar mijn tv. Kan ik dit oplossen of zijn er meer mensen met die probleem momenteel?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Goedemorgen,

Heb hetzelfde probleem hier in Hengelo(O)

Ook alles gedaan😒

Ook ik heb mijn systeem herstart zonder resultaat 😢

Ik heb via de chat contact gehad met een medewerker, hij zei het volgende: 

Dus herstarten. Resetten of software reset heeft geen nut.

Het is heel erg teleurstellend dat het abonnement waar je veel voor betaald zo slecht werkt! KPN ook in Utrecht is die code te zien: STB-zap-01. Ik wil niet steeds hier tijd aan moeten verspillen! Regel het gewoon goed!

goede morgen sinds vandaag krijg ik de fout melding STB zap 01  ik heb de modem al uit gezet na 1 minuten weer aan gezet tv kast  gedaan  nieuw software laten doen maar niets helpt maar zag al dat dit probleem al eerde is gemeld wat kan ik nog meer doen kpn graag meer info 

Al vast bedankt 

Heb dezelfde foutmelding STB-zap-01. Heb al een paar keer opgestart maar geen succes...

Hier ook alles geprobeerd om terug te kunnen kijken. Niets helpt. Vervelend is een understatement

 

Reputatie 2
Badge

Het staat inmiddels op de storingspagina

 

 

Zoals al velen voor mij heb ik ook last van stb-zap 01. Heb niet het idee dat ik het zelf op kan lossen of wel?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hier ook de 

Stb-zap-01

Herstart gedaan.

Stroom 5 minuten eraf.

Nu her installeren 

Maar ben bang dat hij het niet gaat doen