Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110894 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Bij ons ook. Kinderen wilden klokhuis en met het mes op tafel terugkijken. Beiden foutmelding STB-ZAP-01

Persconferentie terugkijken,. Neej hoor... STB-zap-01.  Blijft storingen regenen hoor kpn en dan btl ik maandelijks 75€. Wanneer vergoeden jullie eens terug voor al de ellende gvd wordt er scheitziek van.... Uit hier, resetje daar, instellingen hier, 10 seconden daar ... FIX HET GEWOON

Voorheen zat ik bij telfort, nu bij KPN in beide gevallen komt foutmelding regelmatig voor. Bijv. als we het journaal willen kijken een paar minuten nadat de  uitzending geëindigd is. Het lijkt erop dat de storing zichtbaar werd nadat de software bij telfort veranderd is.

Reputatie 7
Badge +24

Hier willen we Mes op tafel terug kijken. Werkt ook niet 😡

Ook hier een Stb-zap-01 Melding. Gereset, maar kunnen nu helemaal niet meer in de gids of het menu. Ook de iTV-app werkt niet....

Nee hé, weer gezeik. 

Stb-zap-01.

Kan niks terugkijken

Wilde m’n opname can Lubach terugkijken. Melding STB-zap-01. 
Kan geen enkele opname opzoeken. “Opnames worden opgehaald”. Lijst blijft leeg. Erna: de opnames kunnen niet worden geladen. De server doet er te lang over om te reageren (time-out). AVS-TO-0001. 
 

Graag een oplossing. Herstarten, stroom eraf etc helpt niet. 

Reputatie 1
Badge

Hier nu ook. STB-zap-01 bij proberen terugkijken (kon vanmiddag nog wel), modem opnieuw gestart, kastjes herstart... en nu kan ik niet eens meer in de gids. Geen 'net afgelopen' programma's maar van gisteren en zelfs vorige week.

Als ik dan het kastje herstart krijg een andere foutmelding en zet ie het beeld op netflix (wat ik niet heb/wil) met geluid van Nederland 1

 

Er is nog geen oplossing dus?

Ik krijg een storings melding zap stb 01. Hoe kan ik dit oplossen?

Journaal van 20.00u wil niet starten om 20.53u! Weer hetzelfde StB code...

Ik heb ook deze melding... net genesteld op de bank en niks terug kunnen kijken. :)

Fol1943

Moet bij het vernieuwen van de updates van ITV het 2 maanden duren om iets terug te kijken omdat je het begin hebt ge mist de foutcode STB-ZAP-01 inde scherm te zien krijgen en dat al 2 maanden ?

 

Ze reageren alleen als het is opgelost. 

Ook wij hebben sinds een paar dagen dat wij niet meer terug kunnen kijken met melding STb-zap-01. Ook het menu van iTV blijft regelmatig hangen, opnieuw software laden is een avondvullend programma inmiddels. Alle oplossingen geprobeerd geen resultaat. Is het een software Fout ofIs dit misschien een truc om ons nu toch echt aan de superwifi mee te laten betalen?. Jarenlang perfect bereik maar sinds een jaar alleen nog maar in een straal van 5 meter. 

Ook ik krijg hier nu deze foutmelding. Wil wat uit de opname terug kijken maar helaas. Ook een herstart van het kastje werkt niet. Kastje is ook erg traag de laatste tijd..

Hier nu ook. STB-zap-01 bij proberen terugkijken (kon vanmiddag nog wel), modem opnieuw gestart, kastjes herstart... en nu kan ik niet eens meer in de gids

Hier hetzelfde

Mega irritant.. Ik heb even gekeken, maar ik kan nu zonder problemen meteen terugkijken. Wellicht heeft het ermee te maken dat het zo kort na afloop van het programma teruggekeken wordt. Ik ga het in ieder geval nog eens intern aankaarten. Mochten jullie weer zo'n foutcode zien, ben ik benieuwd of het inderdaad om een programma gaat wat pas net afgelopen is.

 

 

Gisteren inderdaad deze foutmelding bij terugkijken Studio Sport wat Al 15 minuten aan de gang was. 
Vanavond bij Terugkijken persconferentie Rutte. 
Nu probeer ik opnames te verwijderen ….. zelfde foutmelding

Mega irritant.. Ik heb even gekeken, maar ik kan nu zonder problemen meteen terugkijken. Wellicht heeft het ermee te maken dat het zo kort na afloop van het programma teruggekeken wordt. Ik ga het in ieder geval nog eens intern aankaarten. Mochten jullie weer zo'n foutcode zien, ben ik benieuwd of het inderdaad om een programma gaat wat pas net afgelopen is.

Hier in Delft ook weer foutcode STB zap 01. En nee, het betreft geen programma wat pas net is afgelopen maar een programma van afgelopen weekend. Echt mega irritant en het is niet de eerste keer dat ik dit meld, een paar weken geleden hetzelfde probleem met terugkijken. Betekent dit dat de oorzaak van deze foutcode bij KPN niet te achterhalen + op te lossen is?

Idem dito hier, sinds gisteravond.. 

 

Waar-de-loos.... 

Opnames werkt niet. Vanaf begin terug kijken werkt ook niet. Alles resetten werkt ook niet.  Stb zap 01

kpn een oplossing graag?!

Reputatie 2

Zelfde storing hier. :rage:

Reputatie 1

Nou ik moet zeggen dat ik er sinds 2 dagen nu last van heb, met name als ik op NPO iets terug wil kijken zoals het nieuws. 

Reputatie 1

KPN, dit is toch gewoon uitermate slecht. Wat gaan we doen? Het lijkt mij redelijk de kosten van TV uit het abonnement niet in rekening te brengen. Graag in mindering brengen op maandelijkse nota.

Idem melding in Amsterdam Zeeburgereiland. Reset heeft niet geholpen. Kan er een oplossing komen? Overigens staat de foutmelding niet op de lijst / overzicht van foutmeldingen. Voor de volledigheid zou KPN wel moeten uitleggen wat nu precies de foutmelding is. Schijnbaar hebben meerdere klanten over geheel NL er last van ...