Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110894 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Krijg op verschillende zenders, wanneer ik terug wil kijken (na tijdje - 10 sec - zwart beeld) de Foutcode STB-ZAP-01. De Arcadyan HMB2260 v2 Interactieve TV Digitale ontvanger opnieuw opgestart zonder gewenste resultaat. Menu en Gids blijven beschikbaar. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Hier ook zelfde foutmelding

Er is mijns inziens een flinke storing.

Mijn moeder belde ook al om 20:53 dat de opname lijst leeg bleef “responstijd server te lang".
En hier duurde het starten van een Begin Gemist om 20:15 ook al lang; zo'n 30 seconden (programma was van 20:00 uur).

En …. inloggen op tv.kpn.com lukt ook niet. Met geen van de gegevens noch van mij noch van mijn moeder.

Hier in Soest STB-zap-01…. Ben iTV en vooral die erg traag nieuw menu helemaal zat...

Reputatie 1
Badge

Sinds een aantal dagen de melding STB-ZAP-01 als ik iets wil terugkijken.  Lees dat diverse mensen hier last van hebben gehad.  Is er al een oplossing voor dit probleem dat wel werkt?

Bij ons ook, bedankt KPN echt een goede update. Ben benieuwd of KPN het gaat oplossen EN compenseren.

Hier dus ook, tv ontvanger al 3 keer gereset en het modem maar niks werkt

Beste lezer, 

Opnamens kunnen niet geladen worden. Foutcode AVS-TO-0001. Het betreft interactieve tv via glasvezel. 

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg, Marijke 

 

Foutcode is niet terug te vinden op https://www.kpn.com/service/storingen.htm terwijl dit toch een bekende storing is bij KPN.

Ik ben er wel een beetje klaar mee en overweeg serieus om over te stappen naar een andere provider.

Er is mijns inziens een flinke storing.

Mijn moeder belde ook al om 20:53 dat de opname lijst leeg bleef “responstijd server te lang".
En hier duurde het starten van een Begin Gemist om 20:15 ook al lang; zo'n 30 seconden (programma was van 20:00 uur).

En …. inloggen op tv.kpn.com lukt ook niet. Met geen van de gegevens noch van mij noch van mijn moeder.

Ook hier( (alweer) grote puinhoop, opnames zijn verdwenen, of kunnen niet afgespeeld worden Terug kijken kan niet, loopt steeds vast Tijd om naar bed te gaan en hopen dat morgen KPN de problemen nu eindelijk eens oplost

 

Ja, lekker. Systeem van KPN herkent deze foutcode niet. Geen enkele manier om contact te krijgen met de ivoren toren van KPN. Ik ga lekker overstappen, wat een arrogante instelling. 

HIer ook STB-zap-01 bij alle opnames. 

Harde reset uitgevoerd, helpt niets.

Soms zijn  alle opnames onvindbaar, dan staan ze er weer wel, maar een opname kijken geeft de beruchte foutmelding STB-zap-01.

Reputatie 2
Badge

Bij mij hetzelfde, ik kan niks meer doen.

Reputatie 1

Wij hebben hier OOK de code AVS-TO-0001 staan op tv als we opgenomen programma's willen kijken wat is er aan de hand????

is hier wel eens naar gekeken!!

Dus er is al een maand sprake van een onbekende foutcode en niemand heeft een oplossing?

staat jullie weer netjes kpn

Heb hier hetzelfde, lijkt een kpn storing. 

Hier zelfde probleem, las al berichten van een maand geleden van mensen die hetzelfde probleem ondervonden. ze zijn wel erg vlot hé sjonge jonge

Zijn er meer mensen die na de iTV update problemen hebben? Hij neemt dingen niet op,kan sommige programma’s niet terug kijken. En kan niet in het menu opnames komen. Zeer vervelend in ieder geval. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hier ook hetzelfde, kan de foutcode ook nergens terugvinden 

 

Nou maand later en weer dit probleem modem al gereset maar haalt niks uit..

Toen ik hier kwam wonen bewust voor telfort gekozen(had al slechte ervaringen met kpn toen in Gouda woonde)  maar nu is het overgenomen en gelijk al weer drama..

 

Hier in Hoofddorp nu ook de foutcode. Op alle kanalen die ik heb geprobeerd. Kan geen nieuws terugkijken

Hier hetzelfde. Bij Telfort nooit problemen mee gehad.. Gaat de migratie van Telfort naar KPN soms niet goed? 

Ja herkenbaar,  terugkijken kan niet meer, spontane herstart terwijl je tv kijkt en opname menu wordt niet geladen…

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Storing…… en na stroomloos maken STB-zap-01


Hellup 😱 Toch niet mijn opnames ook weg? 🙄 0 ruimte vrij..niks noppes nada....


iTV app werkt ook niet. 

Reputatie 1

Ook hier Almere vanaf gisteravond stb- zap-01. Nu kan hij ook alle opgenomen programma’s niet meer laden

Dit is ontstaan  na het wijzigen van het menu Hoe is het mogelijk dat dit al bijna een maand landelijk speelt en nog steeds niet opgelost is.