Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110894 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

 

Vandaag voor de eerste keer hetzelfde probleem als hier benoemd, kan geen enkele opname terugkijken ( stb-zap-01). Deze foutcode zou niet bestaan volgens de app.

Hier De Bilt hetzelfde probleem, alweer:rage:

Probleem STB-zap-01 deed zich gisteravond tijdens Lubach voor bij poging tot terugkijken en vanavond bij vrijwel alles. Net wel WIDM terug kunnen kijken… hopelijk wordt het snel opgelost!

In DH idem om 21:05. Vrije Ruimte opnames 0%.

 

Hier in Dongen stuit ik nu ook op zowel STB-zap-01 en AVS-TO-0001 codes

Ik krijg steeds vaker de melding dat mijn opnames niet kunnen worden geladen. De server doet er te lang over om te reageren. Met daarbij de code AVS-TO-0001. Super irritant aangezien ik bijna alleen maar opgenomen programma's en geen live tv kijk!!

Daarnaast lukt het terugkijken vanuit de gids ook vaak niet…

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Lekker hoor, die nieuwe software. Sinds ik het heb is het hommeles qua performance en gereduceerde functionaliteit. Nu ook nog dit gedonder. Lekker getest KPN! Rol maar weer terug naar het vorige pakket en probeer het nog maar een keer als de software bug-free is!

Hallo allemaal,

Sinds vanavond hebben we hier ook het probleem dat terugkijken niet lukt. We krijgen dat foutcode STB-ZAP-01 te zien.

Op de KPN site bestaat deze foutcode niet ??? Ook lees ik dat het een maand geleden zou zijn opgelost ??

Zo ja .. vreemd .. hier is het pas sinds vanavond en hoe los ik dat dan op ??

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Het lukt niet meer om terug te kijken. Alle zenders niet. Alles al gedaan wat ik hier terug kon vinden!

 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

 

Ook hier in Haarlem last van dezelfde storing. Hele dag lekker kunnen terugkijken en de opnamenlijst kunnen uitdunnen en nu kapt alles ermee. Ik ben nu bezig met de software opnieuw, maar las net al dat dat helaas niets doet!!

Hopen dat we snel geholpen worden met de nog onbekende storing!!

Internet is de laatste weken al bedroevend langzaam en kan nu dus ook het 20.00 uur journaal niet terug kijken...:smirk: 

Foutcode: STB-zap-01

Tijd om eens serieus te kijken naar wie ik ga overstappen. Zeer telleurstellend KPN! :triumph:

ik ook sinds vandaag

Hallo KPN,

als ik een programma terug wil kijken krijg ik foutcode STB-zap-01.

de site geeft aan dat er geen storingen op mijn postcode zijn.

ik heb de foutcode opgezocht, maar er wordt aangegeven dat het een niet bestaande foutcode is?

ik heb de spanning al volledig van het kastje af gehad en gereset, maar dat heeft niet geholpen.

hoe kan ik dit verhelpen?

groeten,

marvin hendriks 

 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Hi, wij hebben hetzelfde probleem op twee tv ontvangers. 
 

dit treedt op wanneer we een programma - dat nog bezig is - vanaf het begin afspelen. 
 

weet iemand of kpn hier al mee bezig is/ waar er een update gevonden kan worden? 
 

dank! Ray

restart van de tv ontvanger helpt niet.

Zijn er meer mensen met dit probleem? 

Ik wilde een opgenomen programma kijken maar was niet meer beschikbaar. Opnieuw de arris tuner opgestart maar nu kom ik nergens meer in de menu knop en gids knop krijg ik ook een melding dat die niet beschikbaar zijn

Als ik druk op “opnames” loopt mijn tv vast en krijg ik de code AVS TO 0001 in beeld.

ik moet het kastje uit doen om weer normaal tv te kunnen kijken. 
hoe kan ik dit oplossen?

Hier (Hattem) hetzelfde.....

Reputatie 1
Badge

Dit moet niet te lang duren, anders linea recta terug naar Ziggo! Scheelt me iig 15€ in de maand voor ziggo sport. 

Hier hetzelfde probleem !!! Heel vervelend !!

#KPN ????

Is dit ondertussen al opgelost? Kan een programma die al bezig is niet vanaf het begin bekijken.... 

Ik heb hetzelfde probleem. Bij het willen afspelen van een recente opname krijg ik de foutcode stb-zap-01.

Niet handig als je net even iets terug wilt kijken. @Kpn kan dit probleem svp snel opgelost worden? 

Reputatie 1

Zelfde probleem , in Brabant. Met aanvullende melding dat de server er te lang over doet om te reageren. AVS-TO-0001. Vervelend 😢

Zowel via de tv als via de app op de Ipad. Niks rechtstreeks terug te kijken, of opgenomen programma’s terug te kijken.

Zelfde foutcode FTB-zap-01ontvangen in Panningen en is inderdaad niet te vinden bij KPN, ze geven stellig "geen Storing op uw postcode” en toch schijnt 't een landelijke storing te zijn.

Lijkt me zo te zien op dit forum geen foutmelding van de laatste dagen te zijn…...

Ik heb hier hetzelfde probleem ineens. Kan ook geen opties en menu ed gebruiken. Dan geeft hij aan..

Deze actie is momenteel iets beschikbaar, probeer het later opnieuw 

Hier in Emmen sinds gisteren ook zelfde melding en geen programma vanaf het beginnen kunnen kijken en ook geen opnames kunnen kijken. Inmiddels al een oplossing bekend??