Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110894 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

informatie:

- Welk programma het betreft; wie van de drie (maar echt niet alleen bij die)

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum) (11 oktober 20:30
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum) (20 oktober 16:00)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding); zwart beeld en vervolg Stb-zap-03 / -40462)

- Staat de opname in de opname lijst? Ja zeker ook op tablet en beide tv ontvangers

 

word er inmiddels flink chagrijnig van 

stb herstarten of stroom eraf is geen oplossing 

ik heb dezelfde foutmelding echter niet me sbs maar wel met rtl 4 kl2020 terug in de lucht volledige naam individuele opname en ook als serie 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de gegevens @KPN4631! Kun je nog je abonnementsgegevens invullen in je profiel? Dan zet ik het voor je door. Ik kan me goed voorstellen dat dit frusteerd. Hoop dat we, dankzij o.a. alle voorbeelden hier het probleem snel opgelost krijgen.

Opname van kopen zonder kijken op RTL4 gisteren mislukt.

Deze fout vaker gezien.

Opname via telefoon ook niet terug te kijken.

Zo terug te lezen is dit een langlopend probleem zonder oplossing

Reputatie 1

@Loosoft@Diemen muziek : deze opname staat wel bij jullie overal in de opnamelijst? Op welke manier wilden jullie gaan terugkijken (via ontvanger, app, website)? Vul ook allebei jullie forumprofiel in. Dan kan ik hier in ieder geval een melding van maken.


Ja deze opname staat in de lijst. 

Maar in de opname of direct vanuit de gids maakt geen verschil blijkt nu.
 

Nu beneden weer op de andere ontvanger. Ik wil een programma op ID  uit de gids (niet de opname) terugkijken en ik krijg weer Errorcode STB-ZAP-01. 
 

Dit is nu met terugkijken vanuit de gids, met ieder programma op iedere zender!

Waarom word hier niet iets aan gedaan?

Bij ieder ander bedrijf word er iets vervangen,  omgeruild, of terug gegaan naar een systeem wat wel bewezen werkt.

Reputatie 3
Badge

Ik heb dit probleem bij ieder programma dat ik ooit opgenomen heb (ook half jaar geleden of ouder) en bij ieder programma op ieder kanaal dat ik opnieuw wil opstarten. Waardeloos!

Reputatie 7
Badge +17

@Edwinmengers@Stephane en @Diemen muziek Thanks voor jullie reacties!

Stephane, Wat gek dat jij al een heel half jaar geen een opname hebt kunnen bekijken. We verzamelen op dit moment voorbeelden, dus één opname gemaakt ná 2 oktober, waar je melding krijgt is voldoende voor de techniek. Ieder voorbeeld is welkom. 

Edwin, ik heb jou voorbeeld doorgezet, Bedankt! 

@KPN4631 Thanks voor je gegevens. Ook jouw voorbeeld is doorgezet.

 

 

Ik heb vandaag een opgenomen programma gekeken en wilde het na het kijken verwijderen.

Maaaaar i.p.v. het gekeken programma te verwijderen heeft het systeem een “NOG NIET GEKEKEN” programma verwijderd. WAT IS DIT KPN?????? en dit tot twee keer toe.

Wanneer gaat alles weer goedkomen?

Vrijdagavond 23 oktober 20h30 wilden wij opgeslagen opnames terugkijken van ‘Good Doctor’ op RTL8 vam maandagavond 19 oktober. Echter dat kon niet want kreeg de melding “Afspelen mislukt De video kan niet worden afgespeeld (AVS-500-REF-99). Toen dus via de menuknop [Gids] terug gebladerd naar maandag 23 oktober op RTL8 en via deze omweg (waarschijnlijk Uitzending gemist o.i.d.) alsnog de twee afleveringen van ‘Good Doctor’ kunnen terug kijken alleen met de onmogelijkheid om vooruit te spoelen.!

Het is ons in het verleden meerdere keren overkomen dat een opgenomen video niet meer kon worden afgespeeld o.a. die van Mr. Frank Visser op SBS6 maar ook die van The Incredible Dr. Pol op National Graphic. Zowel een zachte reset als een harde reset van de tv-ontvanger hebben niet geholpen en had toen al begrepen dat deze foutmeldingen vanuit een verkeerde synchronisatie met de zenders kunnen plaats vinden.

Ik vind dat nu, na zolang al deze problemen eens een keer te hebben gehad, KPN daar een oplossing voor MOET door voeren.!

Reputatie 7
Badge +24

Orlok, dankejwel voor het invullen van je profiel. Ik heb het doorgezet. 
Hi @Bianchi, mag ik jou ook vragen om je profiel in te vullen zodat ik ook jouw geval door kan geven? 

Heb dit gedonder gisteren ook weer voor de zoveelste keer gehad !  STB Zap 01.wel een abonnements verhoging maar mindere kwaliteit. Wordt er een beetje moedeloos van

Gedaan

 

Ik krijg al meer dan 3 weken de foutmelding STBZAP033

 

Net met de klantenservice gebeld en reset, update en weet ik veel wat allemaal gedaan. 

Nog geen resultaat dus de volgende stap is een nieuwe ontvanger en aangezien KPN niet wil terugbellen om service te verlenen mag ik weer zelf bellen naar de klantenservice.

 

Ga niet weer 45 minuten in de wacht en discussie dus graag een oplossing via deze weg.

Ik ben klant bij KPN, geen werknemer die alles zelf mag oplossen. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb vandaag een opgenomen programma gekeken en wilde het na het kijken verwijderen.

Maaaaar i.p.v. het gekeken programma te verwijderen heeft het systeem een “NOG NIET GEKEKEN” programma verwijderd. WAT IS DIT KPN?????? en dit tot twee keer toe.

@Bianchi, we zien sinds afgelopen week hier wat meer meldingen over binnenkomen. Wat er gebeurd is dat je, na het stoppen van de opname, niet op die opname blijft staan in de lijst, maar op de bovenste terechtkomt. Dit is in onderzoek, het is nog uitvogelen hoe dit precies gebeurt omdat het op de testomgeving soms wel en soms niet gebeurt. Dit wordt in de komende update verholpen. Die rollen we uit vanaf 29-10. Je weet dat je deze update hebt, als je ook in je Menu onder Films weer een optie hebt Films op TV (2e van boven). Kijk tot die tijd even goed, als je een opname wilt verwijderen na het kijken, dat je op de goede staat. 

 

 

Ik krijg al meer dan 3 weken de foutmelding STBZAP033

 

Heb dit gedonder gisteren ook weer voor de zoveelste keer gehad !  STB Zap 01.wel een abonnements verhoging maar mindere kwaliteit. Wordt er een beetje moedeloos van

​​​​@MioMireille@Fol1943, welkom! Willen jullie je forumprofiel invullen? Dan kijk ik of dit al doorgegeven is richting de tv mensen. En zo niet, doe ik dit alsnog. 

Profiel.zo ver mogelijk aangevuld. Heb wel wat beters te doen. Bel me even voor overleg, je collega zei dat een andere modem kon helpen.

Reputatie 7
Badge +30

Nee, ander modem maakt niets uit hiervoor, @MioMireille. Ik heb een melding aangemaakt voor de tv mensen. Die nemen dit verder mee in hun onderzoek. Er wordt vanuit die melding geen verder contact met je opgenomen. Dus het is dan helaas verder even afwachten tot we een oplossing hebben. 

Bedankt voor de reactie Erik. Ik ga er vanuit dat KPN dit snel oplost en ook compenseert. Wij betalen voor deze dienst en kijken op dit moment geen tv, omdat zowel opnemen, pauzeren als terugkijken niet werkt.

Ik hoor graag wanneer dit is opgelost, dat lijkt me toch een hele normale vraag. 

storing niet afspelen podium witteman extra op kanaal 88 vrijdag jl.

inz podium witteman extra vrijdag jl: 4 uur geleden kon het wel, geen STB-zap-01

Ook ik heb deze melding om de haverklap. Opnames niet te zien, vastlopen kastje of internet. Wordt er langzamerhand schijtziek van. Hoop snel op een oplossing want dit is niet leuk meer.

Als de Brandweer 20.30 uur op rtl 5. Geprobeerd terug te kijken om 21.40 uur 

STB-zap-01

heb ook al eerder meegemaakt bij andere programma’s 

stb zonder stroom gehad, geen effect

net via app geprobeerd, lukt ook niet

Foutmelding STB Zap 01.

Sinds 3 weken een nieuwe STB aangesloten, oude was defect.

Vorige week nieuwe software gedowload en toch weer dezelfde foutmelding.

En het is een programma dat in de gids is aangekondigd.

Sinds een aantal dagen kan ik geen opnames meer bekijken. Foutmelding AVS-TO-0001 of STB-zap-01. Opnames kunnen niet worden geladen of niet worden afgespeeld.

Ik wilde zojuist het Journaal van 20.00 uur op Nederland 1 terug kijken, foutcode STB-zap-01. Ook deze foutmelding bij het RTL journaal van 18.00 en 19.30 uur op RTL4. Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat helaas

Hier ook de fout code, prg kopen zonder kijken opname niet te bekijken en ook niet terug kijken.

Zelfs opname programma is niet op te roepen. Wordt hier schijtziek van. Hoopgeld betalen maar niets ervood krijgen. Steeds vaker storingen. KPN zorg dat die problemen die al meer dan 2mnd duren wordt opgelost. En kom je cliënten tegemoed! En  niet met een gratis film, maar met een korting.