Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110894 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Reputatie 1

Chateau Meiland (ik niet hoor, de vrouw :wink: ). Eerst kon het hele terugkijken menu niet laden (AVS-TO-0001).. en na verscheidene pogingen en reboot, laadde dat scherm wel (retetraag trouwens - maar dat lijkt de nieuwe standaard te zijn) - daarna STB-zap-01. Reboot geprobeerd. Nu maar aan het herinstalleren. Wat een drama dit KPN. Ziende hoe lang dit nu al bezig is (sinds nieuwe menu?) had ik nu toch wel een keer een flinke escalatie verwacht. Of een bericht naar klanten. Nieuw spul introduceren kan onverwachte zaken introduceren- snapt iedereen, maar dit word toch wel onacceptabel nu. Overweeg serieus om over te stappen, zowel thuis als alle mobiele abbo’s als zakelijk. Ik stem met mijn portemonnee als het moet. 
Als meer info gewenst is - ik ben beschikbaar. 

Reputatie 1

Wij kunnen ook ALWEER geen opnames terugkijken. Opnames worden niet geladen, bij terugkijken een foutmelding, opnames die ik gepland had zijn verdwenen. Iedere week is het GEZEIK met KPN. Fiks die boel. Betaal geen 82 euro per maand voor dit soort zooi. Heel erg slecht KPN. Nog even en wij gaan naar Ziggo.

Hier werkt het ook niet. AVS-TO-0001 in de gids. Ook in de app werkt het niet. 500-10000. Groene knop: STB-zap-01. 

Reputatie 1

Hier ook foutcode STB-Zap-01. Op de meeste programma’s die ik terug wil kijken. 
 

ligt helemaal niet aan op het laatste moment toegevoegd. De meeste programma’s staan al dagen in de gids gepland. 
 

Het is nu bijna 22:00 heb het bij de volgende programma’s geprobeerd:

NPO3: Hunted 20:20 -21:25

RTL5: Als de Brandweer 20:31-21:29

RTL8: Doc Martin  20:31-21:33

CC: Bless This Mess 21:00-21:30

Discovery: Aussie gold hunters 20:30-21:30

 

Heb 5 willekeurig gekozen. Kan niets terug kijken.

Heel de gids is zeker dan op het laatste moment ingepland “ yea sure”. Gewoon dit fixen aub.

 

De groeten E.Groen

 

Reputatie 5
Badge +2

Zelfde hier:

Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: AVS-500-10000

ik klik op OK

“Opnames worden opgehaald”, 0% vrij.

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

2de  poging: Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: STB-zap-01

ik klik op OK

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

Voor de zekerheid maar weer de power kabel er uit getrokken en een harde herstart gemaakt.

Ondertussen gezocht naar KPN storingen, maar niets gevonden.

Gelukkig komt er een huisgenoot aanwaaien die ook op een 2260 hetzelfde probleem heeft.

Dit is werkelijk software om dol van te worden. Moeten we maar een avondje gaan toepen.

Hier ook foutcode STB-Zap-01, na het opnieuw starten een onverwachte foutcode ASV-500-10000.

 

Geprobeerd om Hunted terug te kijken op NPO3.

Met vriendelijke groet, 

R. van Noort

Reputatie 2

Hier ook weer een storing. De opnames kunnen niet geladen worden, foutcode AVS-TO-001.

We hebben nog nooit zoveel storingen gehad sinds het nieuwe tv-menu er is en vinden het onacceptabel dat dit na al die maanden nog steeds niet is opgelost. 

Reputatie 5
Badge +2

Na een harde herstart (power er af) nog maar eens geprobeerd, maar nu heb ik de derde storings code:

AVS-TO-0001.

ik heb bijna kwartet, want deze had ik al vanavond:

STB-zap-01

AVS-500-10000

 

Vreselijk vervelend. Ik kan geen enkel programma terugkijken, alles geeft stb-zap-01

Zap 01 zojuist bij het terug kijken van waar is de mol op sbs 6 en de opname van  chateux meiland is ook niet terug te kijken

Hallo,

Helaas vanavond OPNIEUW weer geen opgenomen programma's kunnen bekijken. We kregen 2 foutcodes en inmiddels doet het hele opnameprogramma niets meer en zit vast!!

Foutcodes:

1) STB-zap-01

2) AVS-TO-0001.

Afgelopen nacht is er in de buurt iets gedaan ter verbetering van het systeem. Dit is ws.gigantisch mislukt!!

Wat nu?? WEER bellen en iemand aan de tel. krijgen die er totaal geen verstand van heeft!?

We zijn nog maar kort bij KPN en hebben niets anders dan ellende en gezeur. Maar oplossen....ho maar. Spijt van dat we naar KPN zijn gegaan. Komen geen enkele belofte na!!

Gr.

Henk Bosboom

Dronten

Al 4 weken dezelfde foutmelding bij een serie opname die niet geladen kan worden, ook niet terugkijken via de gids. Vorige week alles opnieuw opgestart en het werkte weer, deze week niet. Ben nu bezig met terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Ik snap niet dat het iedere maandag terug komt bij een programma wat al maanden in de gids staat. 

 

Wij kunnen ook niets terugkijken in de gids. Ook niet na herstart.

Hier net probleem ook gehad  voor omg een kwartier, ook laden van opname scherm trager dan  normaal

Inmiddels na paar keer opnieuw starten werkt het wel 

Wij worden hier echt stront ziek van! Weeeeken lang gezeik met de opnames. Betalen iedere maand dik geld om programma's terug te kunnen kijken en vooral in deze corona tijd hebben mensen daar baat bij. 

Waar blijft de oplossing of compensatie? 

 

Zelfde hier:

Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: AVS-500-10000

ik klik op OK

“Opnames worden opgehaald”, 0% vrij.

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

2de  poging: Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: STB-zap-01

ik klik op OK

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

 

Dit kan echt niet meer.. tijd voor een oplossing KPN!

26 oktober, zelfde probleem. Geen nieuw toegevoegd programma, maar bij alles. Opname scherm laden duurt al lang. (Oh, nu kan ik ze niet eens zien: de server doet er te lang over te reageren AVS-TO-001). Ook hunted op ned3 niet terug te kijken. Familie meiland opgenomen, werkt ook niet. Opname stond wel in de lijst (toen ik die nog kon bekijken). Al herstart gedaan, geen verschil. 

Sinds de update inderdaad regelmatig problemen. Vooral met het benaderen van het Opname-menu. Soms hangt het systeem écht en moet je het kastje een harde reboot geven. Apart dat KPN hier niet op reageert.

De kracht van KPN was altijd de snelheid van de menu’s en bediening. Dit is nu de minst goede eigenschap geworden.

Ook bij mij hetzelfde probleem. STB-zap-01.

Wanneer reageert KPN. 

Erg vervelend, nu we net zijn overgenomen door KPN 

Bij Telfort geen problemen

 

Graag informatie over de oplossing

 

Hier idem, STB-zap-01 en AVS-500-10000 na herstart. Zowel bij opgenomen programma’s als terugkijken. Speelt sinds nieuwe menu, daarvoor nooit issues.

Na aantal malen opnieuw proberen lukt het ineens wel weer. Lijkt dus niet direct aan STB te liggen maar eerder aan (lijn/server) capaciteit..

Welk programma het betreft; Masterchef Australia

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum) 26-10-2020 19:25
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum) 26-10-2020 22:10
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding); STB-ZAP-01

- Staat de opname in de opname lijst? Ja!

 

 

Gelukkig ben ik niet de enige.

Wat een waardeloze bende die kpn.

Ze nemen van alles over behalve de service.

Altijd Gelukkig met telfort geweest.

Nu KPN alleen maar problemen kan niks meer normaal doen ik heb nog nooit zoveel de modem en tv kast gereset.

KPN DOE ER WAT AAN 

Stelletje amateurs.

Hier idem, STB-zap-01 en AVS-500-10000 na herstart. Zowel bij opgenomen programma’s als terugkijken. Speelt sinds nieuwe menu, daarvoor nooit issues.

Na aantal malen opnieuw proberen lukt het ineens wel weer. Lijkt dus niet direct aan STB te liggen maar eerder aan (lijn/server) capaciteit..

Idem, voor het oude menu nooit dit probleem gehad, nu standaard 4 maandagen op een rij. 

Reputatie 1

Het enige vermakelijke wat nog wel terug te kijken/lezen is, zijn de reacties van alle teleurgestelde klanten hier op het forum!

Hier idem dito! Jaren klant van Telfort geweest en nu we overgenomen zijn door KPN is opnames terugkijken of in de gids programma's terugkijken regelmatig niet mogelijk! De verklaring hierboven van KPN slaat nergens op dat het alleen programma's zou betreffen die op het laatste moment zijn toegevoegd: de hele meuk werkt gewoon niet: geen enkele opname of geen enkel programma terugkijken.

Ben het wel zo langzamerhand zat!!  Of is de KPN apparatuur ook besmet met het corona virus? pppffttt

Het is nu al de zoveelste x dat ik problemen heb met KPN, wel duurder maken, maar slechte service .

Begon met opname die ik niet kon bekijken, krijg ik foutmelding: STB-zap-01 en AVS-TO-0001.

Vervolgens na resetten , geen actieve zender in lijst.

Ook vaak problemen met Netflix, telkens opnieuw inloggen.

Echt wordt hier stapelgek van.

Zou ook 13 oktober een nieuwe Arris krijgen, hoor ik ook nog steeds niet van.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic