Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110894 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Reputatie 2

Problemen zijn ontstaan NA het onnodig invoeren van een nieuw menuscherm.

Na alle STB-foutcodes kan ik nu ook geen opgenomen programma's terugkijken.

Op het scherm verschijnt een blauw scherm met de tekst OPNAMES WORDEN OPGEHAALD 0% RUIMTE VRIJ.

Maar het hele scherm staat vast en geen toets werkt meer. Zelfs na het uitschakelen van de tv en modem is er hetzelfde probleem. Net als zovele klanten van KPN word ik hier ""***"" van.

 

Admin: tekst iets aangepast i.v.m. de huisregels

Reputatie 7
Badge +30

Beste iedereen, zoals jullie gemerkt hebben, hebben we gisteravond en vanmorgen opnieuw een itv verstoring gehad. Je kon onder andere weer tegen deze 'stb zap’ melding aanlopen. Dat moet nu opgelost zijn, we horen het graag als dat niet zo is. Excuses voor het ongemak

Ik heb het probleem van foutcode avs 500-5005 inmiddels opgelost door de software van mijn tv ontvanger HMB 2260 V2 te verwijden en opnieuw te installeren.

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger. (aan de bovenkant of voorkant naar gelang type ontvanger)

    Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

    4. Ga naar [Software verwijderen].

    5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

    6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

 

 

 

Ik krijg steeds 2 meldingen als ik een opname wil bekijken, nl.: AVS-TO-0001 en stB-zap-01. Vanaf 26-10-2020 k,an ik geen opnames meer bekijken!!

Wat kan ik hier aan doen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Stroom is eraf geweest. Ik krijg nu melding Foutcode AVS-500-5005. Opnieuw opstarten werkt niet. Ik heb wel tv maar kan niet naar menu, gids etc

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

weer het zelfde, alles al geprobeerd, uitzetten, reset, software, zelfs modem reset. Ben er zelfs achtergekomen, dat ik dus alles wat op de modem heb zitten eruit moet halen, anders blijft de interactieve tv hangen bij 85%, heb twee ontvangers, dus boven daarna hetzelfde. een voor een de tv ontvangers dan pas de rest op het modem aangesloten. OOK RAAR.

maar die stb zap 01, komt lekker terug, is voor alle kanalen, fijnlas je boven nog iets terug wilt kijken.

kan die tv wel weg doen en met een I padje kijken.

 

Ik heb het probleem van foutcode avs 500-5005 inmiddels opgelost door de software van mijn tv ontvanger HMB 2260 V2 te verwijden en opnieuw te installeren.

 

 

Piet,

Ik moet bijna dagelijks mijn ontvanger resetten anders kan ik niet bij mijn opnames.

Vanmiddag deed hij het  gelukkig weer, maar KPN moet zijn software beter testen alvorens het uitrolt naar de klant. Na het vernieuwde menu heeft het welgeteld 1 week gewerkt en toen ging het dagelijks mis. Ook mijn decoder boven op de slaapkamer heeft hetzelfde euvel.

Als dit zo blijft dat ik mijn ontvanger moet resetten dan zeg ik na al die jaren adieu tegen KPN. Nooit geen gedonder gehad en nu ineens dagelijks hinder van, en dat mag toch zeker niet de bedoeling zijn.

Foutcode AVS500-5005 verscheen ineens, nadat de opnames niet meer tevoorschijn komen.

Tevens ook daarbij diverse vastlopers, zodat het kastje gereset moest worden. Opnieuw fabrieksafstellingen werkt ook niet. Al twee keer de tv spontaan helemaal uit. Opnames verwijderen mislukt ook diverse keren.

Er is geen emailadres beschikbaar voor vragen, dit is hoogst irritant. Bij zo'n groot bedrijf moet dat gewoon aanwezig zijn. Dat moet via de MIJNKPN te realiseren zijn.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1

Goedenavond allen, helaas is het weer mis op dit moment met het kijken van opnames en het terugkijken via de gids. Onze technische dienst doet erg zijn best om deze verstoring zo snel mogelijk te verhelpen, zodat jullie weer zonder problemen alles terug kunnen kijken. Excuus voor het ongemak!

Ik zou toch ook graag weten wat de oorzaak is. Is de apparatuur (servers) verouderd of de belasting veel hoger geworden doordat veel meer mensen opnemen en terugkijken, of is er ineens een nog onbekende storing opgetreden?

in het eerste geval hadden jullie het dus aan kunnen zien komen.

Jullie verhogen regelmatig het abonnement waarbij jullie zeggen dat dat is om de kwaliteit te garanderen of beter te maken. Ik vind dat je dat dan waar moet maken.

in het tweede geval ben ik gewoon nieuwsgierig wat de oorzaak was.

Wij ook dezelfde foutcode. Sinds afgelopen donderdag KPN als provider Tv internet en bellen. Ga ik spijt krijgen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb het probleem van foutcode avs 500-5005 inmiddels opgelost door de software van mijn tv ontvanger HMB 2260 V2 te verwijden en opnieuw te installeren.

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger. (aan de bovenkant of voorkant naar gelang type ontvanger)

    Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

    4. Ga naar [Software verwijderen].

    5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

    6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

 

 

 


Bedankt voor je tip.

Vraag: werk het bij jou niet om via het menu → instellingen enz de nieuwe software te laden?

Of heb je een andere reden om het zo te doen? Wanner heb je het menu niet beschikbaar?

Dat werkt bij mij wel via het instellingen menu,  alleen helpt het niet tegen een trage gids e.d. en een pakket aan foutmeldingen op z'n tijd

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor je tip.

Vraag: werk het bij jou niet om via het menu → instellingen enz de nieuwe software te laden?

Of heb je een andere reden om het zo te doen? Wanner heb je het menu niet beschikbaar?

Dat werkt bij mij wel via het instellingen menu,  alleen helpt het niet tegen een trage gids e.d. en een pakket aan foutmeldingen op z'n tijd

Anto 

dan krijg ik juist die foutmelding. 

 

      De laatste twee weken bijna iedere avond vermelding van genoemde code. In het scherm de vermelding 0 % ruimte vrij. Soms is het na een korte tijd voorbij maar je merkt dat het systeem trager begint te worden. Meestal treedt dan genoemde storing op. Als het werkt is het een mooi systeem met veel mogelijkheden. Maar dergelijke storingen komen te veel voor. We betalen als klant een behoorlijke prijs per maand dan mag je daar ook voor beloond worden in de vorm van een goed werkend systeem. Van een bedrijf als KPN verwacht ik een storingvrij systeem en als dat niet mogelijk is dan de storing verhelpen zodat de klant weer tevreden kan zijn. Er zijn namelijk meer goede providers dan uitsluitend KPN. Graag een afdoende antwoord.

       Hartelijke groeten.

  1. van Vuuren.
Reputatie 2

Problemen zijn ontstaan NA het onnodig invoeren van een nieuw menuscherm.

Na alle STB-foutcodes kan ik nu ook geen opgenomen programma's terugkijken.

Op het scherm verschijnt een blauw scherm met de tekst OPNAMES WORDEN OPGEHAALD 0% RUIMTE VRIJ.

Maar het hele scherm staat vast en geen toets werkt meer. Zelfs na het uitschakelen van de tv en modem is er hetzelfde probleem. Net als zovele klanten van KPN word ik hier ""***"" van.

 

Admin: tekst iets aangepast i.v.m. de huisregels

Toen ik precies diezelfde tekst bij anderen las, waren er zeker nog geen ""huisregels"", he admin? Kun jij je tijd niet beter gebruiken om foutcode-problemen op te lossen waar klanten al maanden over klagen??

‘s Vanochtend werkt alles weer normaal

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Hollander1960 : jouw foutmelding wijkt toch af van de andere foutmeldingen. Heb je meerdere tuners in huis? Werken de andere wel goed?

Welk type tuner is dit? Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 5
Badge +2

Beste Ouweneus,

die foutmelding heb ik nog niet gehad. Wel legio andere sinds we dat nieuwe menu hebben.

Sterkte met je oplossing.

Vanochtend een KPN techneut aan de lijn gehad die me heeft aangeraden:

  • het modem opnieuw te starten
  • elk kastje (bij mij 2260 arcadyan) opnieuw de fabrieksinstellingen te laden

Het laatste release zou alle problemen rond avs-t0-0001 , STB-UFA-03, AVS-500-10000, STB-ZAP-01 oplossen. Als laatste redmiddel rest alleen bezoek van een monteur, maar dat is wegens corona een probleem.

Over functionele problemen in het nieuwe menu wist hij niets.

Ik ben nogal sceptisch omdat ik al meerdere malen de afgelopen 2 maanden de kastjes heb opgefrist.

Omdat ik gisteravond 1 vd kastjes weer opnieuw heb geladen (met een spontane herstart tijdens AJAX - ATALANTA) wacht ik even af tot ik op het forum zie dat er weer een nieuw release is.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234/index108.html

Reputatie 2

@Hollander1960 : jouw foutmelding wijkt toch af van de andere foutmeldingen. Heb je meerdere tuners in huis? Werken de andere wel goed?

Welk type tuner is dit? Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik weet niet waarom je jezelf wijsmaakt dat ik andere foutmeldingen heb. Ik beschreef precies dezelfde foutmeldingen als alle anderen. 

Reputatie 7
Badge +30

@Anto, vanaf de 29e hebben we weer een nieuwe HTML release (zie deze post met info wat daarin zit). Die doet, voor zover wij weten, niet specifiek iets aan de foutcodes waar dit topic over gaat. Maar, het kan helpen. Heb je deze versie (4.108.208) inmiddels binnen?

 

@Hollander1960, klopt. Maar daarnaast noem je dit. En dat is wat anders. Die 0% ruimte vrij, heb je dat al sinds het nieuwe menu, of ging dat eerst wel goed en is dit recenter?

Na alle STB-foutcodes kan ik nu ook geen opgenomen programma's terugkijken.

Op het scherm verschijnt een blauw scherm met de tekst OPNAMES WORDEN OPGEHAALD 0% RUIMTE VRIJ.

Maar het hele scherm staat vast en geen toets werkt meer. Zelfs na het uitschakelen van de tv en modem is er hetzelfde probleem.

 

 

Reputatie 5
Badge +2

@Anto, vanaf de 29e hebben we weer een nieuwe HTML release (zie deze post met info wat daarin zit). Die doet, voor zover wij weten, niet specifiek iets aan de foutcodes waar dit topic over gaat. Maar, het kan helpen. Heb je deze versie (4.108.208) inmiddels binnen?

 

 

Deze heb ik inmiddels binnen door terug te gaan naar de frisse start (fabrieksinstellingen).

Dat liep gesmeerd met kastje 1 via de upt.

Via een powerline verbinding veel foutmeldingen, ook nadat een groot gedeelte van de installatie al was afgerond (nooit eerder gehad). Het lijkt erop dat de time out tolerantie krapjes staat. Daarna dit kastje losgekoppeld en via upt ge-apdated. Vervolgens weer aan de powerline gehangen en daarna werkte het. Ook kastje drie heeft inmiddels het laatste release.

Algemene indruk is dat het sneller loopt rond de gids; nog niet de oude snelheid maar acceptabel. (gids openen kost 2 seconden)

De fix rond terugkeren naar de juiste opname na stoppen zit er in.

De installatie kost je wel een half uur per kastje als het goed loopt en vanwege de voorkomende foutmeldingen moet je de zaak steeds in de gaten houden. 4 kastjes updaten kost mij dus zo'n 3 uur ….

Jammer dat het allemaal 4 maanden heeft gekost sinds de start van de uitrol en in mijn geval 2 maanden.

 

Ik heb (nog) steeds zeer vaak de bekende STB AVS en ZAP foutmeldingen. De gids is erg traag of start helemaal niet. Terugkijken is vaak niet mogelijk en opnames kunnen vaak niet terug gekeken worden.

Hoe wordt dit opgelost.

TV kijken is nu een loterij

Ik heb al meerdere periodes de STB-zap-01 code elke keer op mn scherm staan. Ik heb nu al 2x een harde reset gedaan. De eerste keer begreep ik, toen werkte het weer na héél lang (de-)installeren. Toen na 2 weken kreeg ik wéér die melding. Ben ik wéér die harde reset gaan doen. Nu na weer 2 weken krijg ik die code WEER.

We zijn onderhand weer ongeveer 3 weken verder en plots herstart mijn iTV en moet hij weer eens alles opnieuw laden. Ook weer de zoveelste keer uit het niets.


Nu kan ik dus een uur aflevering opnieuw kijken + reclames, omdat ik eruit ben gegooid vlak voor het einde. Zucht.. Laat het nou net een zender zijn waarop je niet vooruit mag spoelen. Erg irritant.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb al meerdere periodes de STB-zap-01 code elke keer op mn scherm staan. Ik heb nu al 2x een harde reset gedaan. De eerste keer begreep ik, toen werkte het weer na héél lang (de-)installeren. Toen na 2 weken kreeg ik wéér die melding. Ben ik wéér die harde reset gaan doen. Nu na weer 2 weken krijg ik die code WEER.

We zijn onderhand weer ongeveer 3 weken verder en plots herstart mijn iTV en moet hij weer eens alles opnieuw laden. Ook weer de zoveelste keer uit het niets.


Nu kan ik dus een uur aflevering opnieuw kijken + reclames, omdat ik eruit ben gegooid vlak voor het einde. Zucht.. Laat het nou net een zender zijn waarop je niet vooruit mag spoelen. Erg irritant.

Dat had ik net ook. Zelfde tijd lijkt het. 
dacht dat het de s.u. was die 6/11 uitkwam. 
 

App deed het ook niet trouwens. 

Badge

hier ook problemen

Welk programma het betreft;

Dectives: Vera

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)

2-11-2020 om 20:00
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)

6-11-2020 rond 21:00

8-11-2020 rond 15:00


- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

afspelen mislukt  de video kan niet worden afgespeeld  (STB-zap-01)

op mobiel is de foutmelding:

an error occurred while starting the video

- Staat de opname in de opname lijst?

ja

Reputatie 7
Badge +20

Thanks @jpstraver, zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik je melding doorzetten!