Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 110894 keer bekeken

Reputatie 3

Dit topic is gesloten! Hulp is niet meer nodig​​​​​​

Dankzij jullie hulp hebben we verbeteracties kunnen uitvoeren op het iTV-platform. Dit heeft goed uitgepakt, want de impact is afgenomen tot een normaal niveau.
Krijg jij deze foutcode(s) nog wel te zien? Herstart de (On Demand) opname/serie/film. Werkt dit niet en weet je zeker dat je niet getroffen bent door een storing? Maak dan een eigen topic aan op ons Forum*. De community staat voor je klaar! :innocent:

*Je kunt uiteraard ook bellen (0800-0402) of chatten met een van onze collega's

 

Foutcode STB-ZAP-xx of Foutmelding AVS-xxx-x

Meerdere klanten ervaren problemen met het terugkijken van programma's en opnames. De foutcodes variëren van 'AVS-xxx', 'STB-xxx', tot ‘ZAP-xxx-x’.
Er loopt al een tijdje een onderzoek naar deze verstoring. Uit analyse blijkt dat de problemen ontstaan door een aantal programma's die op  het laatste moment werden toegevoegd aan de gids. Soms gebeurt de aanlevering op zo'n laat moment, dat het niet meer mogelijk is, om het programma ook op het platform op te nemen. Als de klant dan dit programma wil terugzien, krijgt de klant een foutmelding. Dit kan helaas niet hersteld worden:disappointed_relieved: . Er wordt gekeken om het groene terugkijkenpictogram van de betreffende programma's ook weg te halen om onduidelijkheid te voorkomen. 

 

Help ons mee! 

Het onderzoek gaat onverminderd door. Hierbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Krijg jij een van de bovengenoemde foutmeldingen bij het bekijken van een opname gemaakt ná 2 oktober? Plaats dan een reactie met de volgende informatie:

- Welk programma het betreft;

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was; (tijd en datum)
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken (het moment dat het niet lukte); (tijd en datum)
- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding);

- Staat de opname in de opname lijst? 

LET OP! Vul daarnaast je gegevens in in je profiel, dan kunnen wij de gegevens delen met de techniek!

*admin: bericht aangepast 

 

 

*admin: topic gesloten op: 23-12-2020 19.02 uur

Lisa 3 jaar geleden

Beste allemaal! Dit topic is gesloten omdat de impact is afgenomen. Mocht je nog wel last hebben van deze foutmelding, check dan onze site>Afspelen mislukt
Geen succes? Maak je eigen topic aan! De community staat voor je klaar :nerd:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Badge

Profiel bijgewerkt. Dank voor het doorzetten.

Ook zojuist die STB-ZAP-01 melding het is alweer 10 november inmiddels. Het programma wat ik terug wilde kijken is voetbal inside. Dit programma komt elke week op zelfde tijdstip terug dus word niet als laatst toegevoegd.  Na 3 x proberen loopt het wel ineens.   Het is blijkbaar een technische storing waar KPN wel degelijk iets aan kan doen...nu graag nog een oplossing aub!

Er is vandaag geen contact te krijgen met KPN. Heb al meerdere keren 30 min in de wacht gestaan op het moment van verbinding, wordt de verbinding verbroken.

 

Probleem: Digitale tv geeft foutcode AVS-500-5005 en mobiel is niet beschikbaar. Kan niet bellen of gebeld worden. Lijkt alsof het is mobiel is geblokkeerd.

 

@ KPN graag HULP!!!

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor het doorgeven @Zap01. Sinds vanochtend kampen we helaas met een storing op het interactieve televisie platform. Vandaar dat je nu de foutmelding krijgt als je een programma wil terugkijken. 

Heb storing STB-zap-01 zaterdag jl gemeld bij KPN.

Top op heden geen oplossing, hoe los je dit op als een reset niet werkt??

Alvast dank!

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Gister kwam deze melding nog even weer voorbij @Mar04. Dit is weer opgelost. Mocht je nog problemen weer ervaren, laat het dan weten. 

Is het mogelijk om de antwoorden over stb-zap-03/3 weer te geven in Jip en Janneke taal zodat mensen die niet gestudeerd hebben( waaronder ik )het ook begrijpen??

 

Admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

 

@broodjekroket, welkom. Ik heb je bericht toch even samengevat met ons verzameltopic over de verschillende foutcodes die op dit moment spelen. Waar loop je precies tegenaan wat je niet begrijpt? Is het de tekst van de foutmeldingen zelf, of gaat het om forumberichten. ALs je aangeeft wat je graag zou willen weten, gaan we ons best doen voor een goed Jip en Janneke antwoord :) 

Reputatie 7
Badge +30

Er is vandaag geen contact te krijgen met KPN. Heb al meerdere keren 30 min in de wacht gestaan op het moment van verbinding, wordt de verbinding verbroken.

Probleem: Digitale tv geeft foutcode AVS-500-5005 en mobiel is niet beschikbaar. Kan niet bellen of gebeld worden. Lijkt alsof het is mobiel is geblokkeerd.

 

Hoi @Devid, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met dit verzameltopic. Heb je nog steeds last van deze foutcode? Wanneer krijg je deze te zien? Gebeurt dit op alle ontvangers of op een specifieke? Welk model ontvanger(s) heb je? Probeer sowieso een reset, vaak helpt het. 

Waarom reageert KPN niet op mij vraag om me op de hoogte te houden? Ik ben echt zwaar teleurgesteld in de service en nog meer in de manier van support leveren. Waar kan ik een officiele klacht indienen? Want naar compensatie kan ik natuurlijk ook fluiten als ik zelf er niet achteraan ga. Ik kijk atm geen tv doordat ik met kleine kinderen 9 van de 10 keer niet op een tijdstip kan kijken dat het wordt uitgezonden. 

Reputatie 7
Badge +20


Goedemiddag @MioMireille , helaas kunnen we je bij een storing als deze niet persoonlijk op de hoogte houden van de voortgang. Momenteel loopt er nog onderzoek naar de oorzaak en oplossing. Zodra die bekend zijn zullen we dat hier ook plaatsen. Voor deze storing kan ik je helaas geen compensatie aanbieden.

Krijg je nog steeds STBZAP033?
​Op dit moment is de workaround nog de beste oplossing:
STB opnieuw starten en als dat geen oplossing is voor het probleem, dan de STB stroomloos maken voor een halve minuut. Blijkt de opname helaas mislukt te zijn? Dan is ‘Terugkijken’ het laatste redmiddel. 

 

Vanmiddag wéér de foutmelding stb-zap-01.

Nu bij het afspelen van 'hoi duggee' van npo3.

De aflevering van vandaag (20 nov 13.50 uur) en die van gisteren (19 nov 13.50 uur) geven de foutmelding.

Tv ding herstarten heeft (again!!) 0 effect gehad.

Pogingen gedaan tussen 18.00 en 18.30 vandaag. 

Hoi @LENLO : Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik begrijp dat het ook na resetten van de tuner nog steeds niet werkt?

Hoi @Erwin_ 

Bedankt voor je snelle reactie!

Als het goed is, is mijn profiel bijgewerkt, en staan de benodigde gegevens er nu goed in.

Het herstarten van de tv ontvanger heeft het probleem inderdaad niet verholpen…

 

Continue storing AVS-TO-0001 word er doodziek van. Ook van het nieuwe menu, onlogisch en lastig. Waarom is het gewijzigd als dat goed cq perfect liep? En wie is de programmeur van deze nieuwe idioterie? Dit nieuwe menu is echt vreselijk en gewoon amateuristische shit. Zet aub weer terug naar het vorige menu. Dat was makkelijk en logisch en werkte perfect!

@Onyxpanda1 

Het is niet alleen het menu wat vervangen is. Dat is het hele platform. Het oude was al 13 jaar oud en daar konden gewoon geen innovaties meer in plaatsvinden.

Het kan dus niet terug.

En ja, hier duurt het wachten op de gids o.a. ook 3 seconden. Uitzetten gids ook. Hopelijk wordt het weer sneller. Dat is het overigens al want lange tijd was het (hier) zelfs 6 seconden.

Het vervelende is dat de gids na 20 seconden een foutcode geeft, dus helemaal niet verschijnt. Bivendien stippen m’n opnames halverwege gewoon en krijg een zwart scherm en verder kan ik dan niets meer dan m’n boxje uit- en aanzetten. Vind het niet zo erg dat het langzaam gaat maar wel dat het vastloopt. 

Sorry voor de “foutjes”. Ben net wakker dus eigenlijk nog niet helemaal wakker 😹

Reputatie 7

AVS = Accenture Video Solution. (pdf)

Reputatie 1

Vandaag (10-12-2020, 20.10u) weer geen opnames die kunnen worden opgehaald, paar maanden geleden ook al. Melding:AVS-TO-0001

 

Vandaag deze melding voor het eerst gezien.

- Welk programma het betreft: US op BBC First

- Wanneer de originele uitzending van dit programma was: 9 dec 2020 om 21:00 u
- Wanneer wilde je de uitzending terugkijken: 10 dec 2020 voor 19:00 u, op pauze gedrukt vanwege telefoontje tussendoor, om 20:00 stond de melding in beeld

- Wat er precies gebeurde (incuslief foutmelding); "Afspelen mislukt” Het programma kan niet worden afgespeeld door een probleem in het netwerk.

(STB-zap-01 - Video niet gevonden)

Reputatie 1

Na controle kan ik de tv-gids ook niet meer laden

Reputatie 1

Ik zal morgen alles bekijken, kijk nu liever naar voetbal.

 

Ik word een beetje moe van de storingen van de KPN. Bijna hele dag geen TV en dat klopte want was storing. Uiteindelijk TV maar geen opnames kunnen bekijken en ook geen gids dus niets terug kunnen kijken. En dit is inmiddels al zeker een maand aan de gang, hoelang moet het nog duren voor de software op orde is? Is niet KPN waardig. Zou bijna overstappen naar Ziggo. Zal nog even mee wachten maar uiteindelijk toch afscheid nemen van de KPN als het zo doorgaat.

Reputatie 1

Wat schetst mijn verbazing, gisteravond functioneerde het opname ophalen en de tv-gids niet, ik kijk nu om 11.00u en alles werkt weer. Rarara wat 'n tovenarij, ik kan het niet meer volgen. Gelukkig werkt het weer.