Beantwoord

Foutcode STB zap 03 bij opnames kijken

  • 4 October 2021
  • 3 reacties
  • 907 keer bekeken

Goedenavond,

Wij hebben sinds een aantal weken het zelfde probleem. Ook alles al geprobeerd, maar niets helpt.

Via iTV is wel alles te bekijken. Het rare is ook dat een dag later de opnames van minimaal één dag oud we te bekijken zijn.

Het is ook vooral vervelend als je bijvoorbeeld het journaal vanaf het begin wil kijken omdat je iets te laat bent.

Hopelijk komt hier snel een oplossing voor, want het begint knap te irriteren.

Mvg,

 

Marcel

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 October 2021, 15:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN TV decoder heb je?

 

Wat bedoel je precies?

Bedoel je dat je de opname al in de lijst ziet? Dat kan, zelfs als hij nog opgenomen moet worden (meestal de zelfde dag (is inderdaad storend).

 

Vanaf begin kijken hebben wij wel eens gedaan en bij ons werkte het toen wel.

Hallo Joop,

Wij hebben in de woonkamer en slaapkamer een Arcadyan HMB2260 v2

Het probleem is dat wanneer we iets hebben opgenomen het regelmatig voorkomt dat we die opname dan niet binnen 24u kunnen bekijken. Opnames die minimaal 24u oud zijn kunnen dan wel bekeken worden. Programma's in de gids kunnen we dan ook niet vanaf het begin bekijken. De opnames die we eerst niet konden bekijken kunnen een dag later wel weer bekeken worden.

Vreemd is dat dit probleem niet structureel is.

Via de iTV app van KPN zijn de opnames trouwens wel gewoon te bekijken.

Gisteren hebben we contact gehad met KPN, en onder begeleiding van de medewerker alle handelingen om het probleem te verhelpen geprobeerd, maar niets hielp. De medewerker heeft toen toegezegd dat die het probleem bij de TD neer zou leggen. Vandaag hebben we geen probleem meer, maar zoals ik al zei het is geen structureel probleem. Dus even afwachten of het nu goed blijft.

De foutmelding gaat over een missende verbinding met de server, maar omdat ik oude opnames wel kan bekijken lijkt mij dit niet correct. Of er moet een andere server voor opnames jonger dan 24u zijn die los staat van oudere opnames. Het probleem lijkt mij hierom ook niet binnenshuis te liggen.

Groeten Marcel.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @MarcelMazzel, van harte welkom op ons forum en dankjewel voor de uitgebreide informatie. 

De foutmelding STB-ZAP-03 geeft aan dat het afspelen van het programma mislukt is. Je ervaart dit alleen op de tv-ontvanger begrijp ik. De opnames worden inderdaad op een andere manier afgespeeld dan vanuit de iTV app, dus dat kan kloppen. Goed om te lezen dat het doorgezet is naar de Technische Dienst voor onderzoek, zeker aangezien het soms wel en soms niet speelt. Ik verwacht dat je daar binnen enkele dagen meer over hoort, we horen hier in je topic graag hoe het verder verloopt. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.